Sugárhajtású kiképző és gyakorló repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Spanyol könnyű támadó/kiképző repülőgép.

HA-200 Saeta / HA-220 Super Saeta (Hispano, Spanyolország)
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Hispano_HA-200_Saeta_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha-200 (1680x1050)
Hispano_HA-200_Saeta_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha-200 FullHD
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Tajvani fejlesztésű katonai kiképzőgép, 62 példány készült.

AT-3 Tzu Chung / Cu Csiang (AIDC, Tajvan)
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
Jak-30 / Yak-30 Magnum (Jakovlev, Szovjetunió)

1960-ban repült először. A Szovjetunió és a VSZ gyakorló és kiképző repülőgépének szánták, de az L-29 Delfin lett helyette rendszeresítve. Főbb méret,- és technikai adatai: Személyzete: 2 fő; Hossza:10,14m, Fesztávja: 9,39m, Magassága: 3,10m; Maximális sebessége: 660km/h, Utazó sebessége: 548km/h, emelkedő képessége: 18m/s, Maximális repülési magassága: 14 000m, Hatótávolsága: 965km; Üres tömege: 1 514kg, Maximális felszálló tömege: 2 400kg; 1 db RU-19-300 típusú gázturbinás hajtóművének maximális tolóereje: 900 kg;

yak30-1.gif


yak30-2.gif


198516.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Nem találom a kísérleti repülőgépek topikot ezért ide írom.
Az EADS MAKOrol szeretnék infot kapni miért törölték el a programot? És ha megvalósult volna az 1 hajozos változat fel e vette volna a versenyt a t50 aranysassal?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 962
113
Pénz miatt ha jól emlékszem, az emírek kihátráltak a drága programból. Európának meg nem igen kellet egy könnyű gép akkoriban.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
A Russian Aircraft Corporation (RAC) MiG megkezdte egy új sugárhajtású kiképző repülőgép, a MiG-UTS kidolgozását a légierő L-39-es repülőgépeinek leváltására...

A munka felgyorsítása és a költségek csökkentése érdekében a tervezők maximálisan kihasználják a korábban elkészített MiG-AT fejlett kiképző repülőgép projekt eredményeit.

Az új repülőgépnek egy AI-222-25 hajtóműve lesz.

NEW-MIG-JET-TRAINER.jpg


 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
A Russian Aircraft Corporation (RAC) MiG megkezdte egy új sugárhajtású kiképző repülőgép, a MiG-UTS kidolgozását a légierő L-39-es repülőgépeinek leváltására...

A munka felgyorsítása és a költségek csökkentése érdekében a tervezők maximálisan kihasználják a korábban elkészített MiG-AT fejlett kiképző repülőgép projekt eredményeit.

Az új repülőgépnek egy AI-222-25 hajtóműve lesz.

NEW-MIG-JET-TRAINER.jpg



Érdekes döntés ez a JAK-130 mellett.
Pedig állítólag az a trend, hogy valami turbopropra kellene üljenek az alap dugattyús oktató után.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord