1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Hiánypótló hírcsokor - fehérorosz Jak-130-asok, orosz Szu-30SzM-ek, indiai P-8I-k és F-35-ösök Japán

Diskurzus a(z) 'Hírek a katonai repülés világából' témában - AIM-120 által indítva @ 2012. december 22..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    joker

    Nem ezen keresztül látja a világot csak a HUD funkcióját vette át a sisak+az eddigi holttereket is belátod DE nem a display teljes felületén így kicsi a látótér.
    http://1.bp.blogspot.com/_BPOCxDs7Ypg/TBT94NuODZI/AAAAAAAAAaA/WmfBC_0Eaxw/s640/f-35-demon.jpg valahogy így kell elképzelni.
     
  2. maxim

    maxim Member

    @sulyid

    igen, elvileg ez a második modernizált U verzió.
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Qualit

    A SZU-30SZM kétüléses így inkább csapásmérő míg a SZU-35SZ,SZ-27SZM széria együléses azaz inkább vadász.Ne felejtsük el ezek nem 5.gen. gépek így kevésbé megoldott a rendszer integráció ár azt nem tudom,hogy az F-35-nél hogy akarják megoldani azt egy pilótával amihez elvileg kettő kell.Vegyünk egy egyszerű esetet:támadsz egy célpontot aminek ismeretlen a helye(CAS feladat és nincs légi irányító aki megjelölje neked a célt) ezért neked kell a radar NCTR üzemmódjával képet készíteni(nem egy gombnyomásos feladat),majd azon meg is kell találnod(ha meg van akkor be kell pötyögnöd a GPS koordinátákat a bombád memóriájába) amit számítógép el nem végez helyetted(pl nincs két egyforma géppuskafészek)miközben keresgélsz a képen illik a gép vezetésére is figyelni(főleg ha alacsonyan vagy hegyek közt)meg a csapatlégvédelem sem egy elhanyagolható veszély(nincs az a rendszer ami egy 0 kisugárzással üzemelő Panchirt vagy Lora G-t zavarni tud) és teszem azt mind ezt éjszaka kell végrehajtanod.Hát ember legyen a talpán aki ezt egy akármilyen F-35-el jobban megcsinálja mint egy F-15E vagy F-16 Block52 két emberrel.
     
  4. Qualit

    Qualit New Member

    maxim, dudi Köszönöm a válaszokat. Szóval a Szu-24 flotta esik szét a vártnál gyorsabban.
     
  5. igla

    igla New Member

    Joker, már az Euro gépen is van olyan sisakkijelző, amivel a pilóta maga alá tud nézni, mintha nem lenne a gépnek alja.
    De nyilván az ember ember, igényli a személyességet, a technika meg technika, amit zavarni lehet, vagy tönkremegy. Ezért nem utaznak zárt dobozban.
     
  6. aerophyl

    aerophyl New Member

    "iglaJoker, már az Euro gépen is van olyan sisakkijelző, amivel a pilóta maga alá tud nézni, mintha nem lenne a gépnek alja."

    Tévedés, nincsen.

    Dudi, az NCTR üzemmód nem az, amire Te gondolsz. Az a nagy távolságban lévő légi célok
    passzív azonosítására szolgál.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    aerophyl

    Igazad van a z amiről beszéltem a SAR üzemmód!
     
  8. igla

    igla New Member

    aerophyl, Joker, bocs, még csak tesztelik azt a sisakot. Kicsit elnéztem, úgy emlékeztem, már bevezették a rendszert.
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    aerophly

    A radar az egy aktív eszköz nem nagyon van neki passzív üzemmódja(talán csak a mai AESA radarok de nem csak ezeknek van NCTR képessége).Az NCTR tudtommal úgy működik,hogy a radarba visszaérkező(tehát aktív üzemmódról van szó)jelekből generál egy képet radar számítógépe és ez alapján megy a típusazonosítás.Ez ma már ott tart,hogy akár hajtóműveket is lehet így azonosítani a lapátokról visszaérkező jelek alapján.
     
  10. aerophyl

    aerophyl New Member

    Igazad van, rosszul fogalmaztam. A passzívot én úgy értettem , hogy a célnak nem kell kisugároznia ahhoz, hogy ennek alapján azonosíthassák.
     
  11. joker

    joker Well-Known Member

    Igla nem is azt furcsáltam, hogy egyes modelek aljába kamerákat építenek, amivel "át tud látni" a pilóta a gépen, hanem inkább azt, hogy az előre nézésre is van ilyen. Mert ott ugy-e egy "ablak" van előtte, amin egyszerűbb, közvetlenebb, természetesebb, stb ha csak egyszerűen kinéz.
     
  12. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Valaki mèg tudná mondani, vagy egyáltalán valaki tudja, vagy csak az isten a gyártó és a CIA ismeri hogy mi a különbség a 27 SM és az SM3 között?
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Chris

    Ebben a sorrendben de a CIA nem biztos.Amúgy Az SzM3 jobb elektronikával és elvileg erősebb hajtóművel készült amellett,hogy a kabin műszerezettsége is más.

    Joker

    A kamerák az F-35-nél a MAWS(rakétaindtásra figyelmeztető rendszer) rendszer részei, elsődlegesen nem azért vannak,hogy a pilóta a gép alá is lásson.A kis pukli a kabin alatt pedig egy beépített lézer célmegjelölő azért,hogy ne kelljen POD(Sniper vagy Lightning) és ne rontsa a gép "lopakodó"képességét.
     
  14. aerophyl

    aerophyl New Member

    "egyszerűbb, közvetlenebb, természetesebb, stb ha csak egyszerűen kinéz."

    És éjszaka?
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Éjszaka aludni kell...
     
  16. Qualit

    Qualit New Member

    A Szu-27SzM és az SzM3 között csak annyi a különbség, hogy az SzM a régi Sz-ek midlife upgrade-je míg az SzM3 ugyanaz a felszereltség, csak új gyártású.
    http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/su-27sm.htm
    Régebben volt ez téma, ott valaki említette, hogy nem egységes a modernizált gépek felszereltsége...
     
  17. Qualit

    Qualit New Member

    Áh még egy kis ráadás amit most sikerült előásni: 55 Szu-27Sz lett modernizálva SzM-re és 12 SzM3 lett legyártva,a poén, hogy azon Szu-27SK-knak az alkatrészeiből amiket nem sikerült eladni Kínának...
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    És a hajtóműben is van eltérés.

    Itt fentebb valaki írt egy listát, de a Szu-34-eseket kifelejtette.
     
  19. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    http://htka.hu/2011/12/27/az-uj-orosz-szu-27-esek-leszallitva/comment-page-1/#comments
     
  20. Fade

    Fade Well-Known Member

    video erröl az F35 lefele nézről.
    http://www.youtube.com/watch?v=BHoVQA1_PGM

    ha kell megnyom egy gombot és "átlát a gépen", célt tud megjelölni... akár nem log be a megosztott kabintető....


    jut eszembe a kabintető F22nél a rendszeres, tartós 1.6mach+ miatt volt problémás.
     

Ezen oldal megosztása