Ukrán fegyveres erőkkel kapcsolatos hírek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Újabb változás az ukrán páncélosok környékén.


A Malisev tankgyár igazgatóját menesztették. Már korábban elindították a versenyt az utódjáról, ahol a rivális két tank gyár igazgatója vesz részt.

"Az előzetes információk szerint ismert, hogy a Malisev -gyár főigazgatói posztjára két másik páncélozott üzem igazgatóját jelölték: Kijevet és Zsitomyrot."

Ha találgatnom kellene, akkor össze akarják vonni az azonos profilú cégeket egybe és hosszútávon bezárni azokat a gyártó csarnokokat, amelyekre nincs szükség. Ez meglepő lehet azok számára, akikben megragadt, hogy nem régen az Ukroboronprom megszüntetéséről döntöttek, mint az összes állami hadiüzem management cégét.
Az tűnik logikusnak, hogy a rengeteg cég fölé rakott vízfej helyett összevonják egybe azt a fél tucat cégek, amik páncélost gyártanak és ezen belül fogják leépíteni, hosszú távon megszüntetni azokat a gyártelepeket, amelyekre nincs feltétlenül szükség. A légi iparban szintén több céget összevonnak és eldöntik hosszabb távon, hogy mire van szükségük és mire nem.

Elméletileg ez egy klasszikus üzleti racionalizáció egy veszteségessé vált nagyvállalat számára. A gyakorlatban meg már eddig is megtehették volna ezt, de nem volt elszántság rá. Ahogy a Krazt is csődeljárás alá vonták és szívatták azzal, hogy nem kaphat megrendelést a hadseregtől, amíg a tartozásait vissza nem fizeti, jöttek a Tatra alvázas Neptun rakéták... majd mégsem zárják be és inkább megengedték megint, hogy részt vegyen állami tendereken.
Szóval meglátjuk, hogy az elkövetkezendő 5 évben milyen fegyvergyár zárja be a kapuit Ukrajnában és melyik nem. De én ettől a mostani átszervezés hullámtól várok megint néhány áldozatot.
Leváltották a hadügyminisztert.


Ügye nem régen a hadipari állami vállalatokat összefogó anyacég vezetőjétől búcsúztak könnyes szemmel és szántották be magát a céget is, hogy emléke se maradjon. Annak a vezetője is idén év elején lett kinevezve és távozása is közel esik a kollegájához. És akkor stratégiai irányváltás mellett arról beszéltem, hogy valószínűleg le akarnak mészárolni egy korrupt csoportot a kormánypárton belül, hogy egy sokkal szimpatikusabb korrupt bandát ültessenek a helyükre.

Azért idéztem saját magamat, hogy könnyen visszaolvasható legyen az előzmény, ha valaki lemaradt róla.


Első olvasatra elbocsátottak a tank gyár éléről egy pojáca igazgatót és valaki olyat neveztek ki helyette, aki az előző munkahelyén bizonyította, hogy gyorsan tud új megbízási szerződéseket összehozni, ráadásul szintén páncélos gyártás terén.

Második olvasatra egy adósságban úszó gyár élére kineveztek valakit, aki egy másik adósságban úszó gyár éléről jött át.

Harmadik értelmezése a cikknek, valószínűleg ez fogja meg a lényeget, hogy jó eséllyel ez a Yakov Mormylo lesz az egybe összevont páncélosgyártó cég vezetője. A cikk nem véletlenül próbálja úgy beállítani, hogy az egyik üzemnek épp az a gondja, amit a másik pont nem tud sajátjánál kihasználni. Ez lenne a terv a hadiipari cégek átszervezésével, de vannak kétségeim, hogy az általános pénztelenségen mennyiben tud segíteni. (Értsd: ugyan azokban a csarnokokban, ugyan azokkal a szerszámokkal dolgoznak... ugyan azok a melósok; csupán annyi változik, hogy ha az egyik kap munkát, akkor mindegyik tud termelni, nem kell mindegyiknek egy kisebb méretű csontot odadobni, hogy ne zárjon be. De ha eddig veszteséget termeltek, akkor ez után is fognak.)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Terminátor által berakott cikkből a kedvenc kommentem (bár a többi lengyel megszólaló is hasonlóan lesújtó véleménnyel van a 30+ éves eszközök kozmetikázott számairól):

"
olvasó
2021. október 31. vasárnap 20:03
Milyen potenciálról beszélünk, ha még lőszerük sincs, akkor ez a fémhulladék. A szerző azt állítja, hogy a 30 éves toque rakéták, amelyeken 1991 óta nem végeztek nagyjavítást, jelentenek lehetséges lehetőségeket. Ugyanezeket 2005 körül nálunk vonták ki, ha jól emlékszem, mert a motorok kifogytak. Ezt az egész rakétaegységet az arc megmentésére tartja. 30 évig nem lovagolhatsz olyan részvényeken, amit egy nem létező ország hagyott Ukrajnára. Ma még normál, 152 mm-es repesz lövedékeket sem tudnak építeni a "Bodgan" -hoz - az utolsó a hordóból való kilépés után szétszakadt, és majdnem megölte a legénységet. Hasonlóan jártak a 120 mm-es aknavető megépítésére tett kísérleteik is, amelyek egy tucatnyi katonát öltek meg szétrobbanó csövekkel.Nincs semmijük, csak a Szovjetuniótól származó örökség és adósság. Hány millió lőszert lőttek ki Donbászban? A szakadárok által elfogott több száz fegyverről és hordozórakétáról egy szót sem. Az újságírásban a macskakövek színvonala - az olyan mondatok, mint "Sajnos az ukrán tüzérségi felszerelés jelenleg nem a legjobb" - tréfa. Az ukrán média széles körben beszámolt arról, hogy a hordókat, például a D-30-ast és a szegfűt "kilőtték", ezért vásárolták őket Csehországban. Juice részlegükön a keleti városokban és falvakban folytatott évekig tartó ágyúzás után a huzagolások már rég elkoptak. Ezért a tüzük pontatlan, és gyakrabban veszi célba a civileket, mint az ellenséget.De neeee, ne a "szövetségesünk" problémáiról beszéljünk, idézzünk elavult statisztikákat, amelyek nem veszik figyelembe a baloldali, majd raktártüzekkel álcázott berendezések tömeges eladását!"
 
K

kamm

Guest
Terminátor által berakott cikkből a kedvenc kommentem (bár a többi lengyel megszólaló is hasonlóan lesújtó véleménnyel van a 30+ éves eszközök kozmetikázott számairól):

"
olvasó
2021. október 31. vasárnap 20:03
Milyen potenciálról beszélünk, ha még lőszerük sincs, akkor ez a fémhulladék. A szerző azt állítja, hogy a 30 éves toque rakéták, amelyeken 1991 óta nem végeztek nagyjavítást, jelentenek lehetséges lehetőségeket. Ugyanezeket 2005 körül nálunk vonták ki, ha jól emlékszem, mert a motorok kifogytak. Ezt az egész rakétaegységet az arc megmentésére tartja. 30 évig nem lovagolhatsz olyan részvényeken, amit egy nem létező ország hagyott Ukrajnára. Ma még normál, 152 mm-es repesz lövedékeket sem tudnak építeni a "Bodgan" -hoz - az utolsó a hordóból való kilépés után szétszakadt, és majdnem megölte a legénységet. Hasonlóan jártak a 120 mm-es aknavető megépítésére tett kísérleteik is, amelyek egy tucatnyi katonát öltek meg szétrobbanó csövekkel.Nincs semmijük, csak a Szovjetuniótól származó örökség és adósság. Hány millió lőszert lőttek ki Donbászban? A szakadárok által elfogott több száz fegyverről és hordozórakétáról egy szót sem. Az újságírásban a macskakövek színvonala - az olyan mondatok, mint "Sajnos az ukrán tüzérségi felszerelés jelenleg nem a legjobb" - tréfa. Az ukrán média széles körben beszámolt arról, hogy a hordókat, például a D-30-ast és a szegfűt "kilőtték", ezért vásárolták őket Csehországban. Juice részlegükön a keleti városokban és falvakban folytatott évekig tartó ágyúzás után a huzagolások már rég elkoptak. Ezért a tüzük pontatlan, és gyakrabban veszi célba a civileket, mint az ellenséget.De neeee, ne a "szövetségesünk" problémáiról beszéljünk, idézzünk elavult statisztikákat, amelyek nem veszik figyelembe a baloldali, majd raktártüzekkel álcázott berendezések tömeges eladását!"
Ebbol egy budos szot nem erteni. Inkabb linkeld ill. idezd az eredetit, mert ez teljesen elmeroggyant, ez a magyar forditos hulladek.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ebbol egy budos szot nem erteni. Inkabb linkeld ill. idezd az eredetit, mert ez teljesen elmeroggyant, ez a magyar forditos hulladek.

A hsz-ed felett kettővel ott van Terminátor hsz-ében. Eredetileg máshova is berakta, ezért idézte itt a sajátját.

Ha lemész a kommentek közé, egy jó hosszút keresve megtalálod. A többi lengyel kommentelő is így nyilatkozott. Mindenki fel volt háborodva, hogy a cikk írója elmondja, hogy ennyi darabszám meg annyi darabszám. Több ezer, hiába adnak el pár százat, Európa legnagyobb ágyú parkja. Az egyszerű olvasó meg simán odavési alá, hogy ezek nem taktikai raktárkészletek, hanem rozsdától szétmállott kohószökevények. Lejárt szavatosságú lőszerek, még mindig, pedig a keleti fronton lett volna alkalmuk ellövöldözni. 30-40 év alatt csak a kiképzési gyakorlatoktól kitágult volna annyira egy sima csövű ágyú is, hogy a gyári pontossághoz köze nem lenne. Nem hogy egy nagy hatótávolságú precíziós fegyver! Ha meg háború első évében intenzíven lövöldöztek, akkor meg mit várhatunk tőlük? (Ami meg raktáron porosodott, az az önjáró meg valszeg be sem indul.)
A szerző magasztalni akarta Ukrajnát, de az egyszerű polák meg hirtelen rájött, hogy ezekkel semmit nem érdemes kooperálni, ha ennyire csak a Vörös Birodalom málló örökségéből élnek és újba még lőszer vásárlásba sem tesznek be pénzt.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Demko Attila az Ultrahangban hosszú interjú.


Ukrajna helyzete a téma főként.
 

MZ/X

Well-Known Member
2021. május 27.
573
2 336
93
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Kiemelnék egy mondatot a cikkből.


"A Defense Express saját forrásból megtudta, hogy ukrán cégek is csatlakoznak egy ígéretes török vadászgép megalkotásához, de a szerződésben foglaltak szerint ennek az együttműködésnek a részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra."

Az, hogy ukrán cégek részt vesznek egy 5. generációs vadászgép fejlesztésében, már olyan dolog, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül.

Ami több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol:

1, Eddig a fő csapásirány eddig a légierejük megújításához az F-15-ösök beszerzése a Boeingtól. Ezzel rivalizált egy F-16 beszerzés terve, amit központi kormány részéről lesöpörtek.

2, Remélem érti mindenki, ha beszereznek 4 század F-15-öt a legújabb verzióból részben hazai gyártásban, miközben az USA embargós Törökországnak részegységeket szállítanak be egy 5. gen gépbe, mennyi időbe telik majd nekik megkapni a cégekre szóló embargót? (És itt ütközik Washington azon politikája is, hogy keleti szomszédunkat elkényeztesse, Ankarát pedig megleckéztesse.)

3, És egyébként is, mennyire vehető komolyan, hogy ebben az évtizedben leváltják a szovjet vasakat 4. genes amerikai gépekre, majd pár évtizedig nem vásárolnak abból az 5. gen törökből, amibe ők maguk is beszállítottak?

4, Illeszkedik egy jól kirajzolható trendbe, motort gyártanak a törökök új drónjához, szintén a harci helikopterbe, most meg állítólag a török új lopakodó gépébe is beszállítanak. (Az tény, hogy a repülőipart mindig is úgy emlegették, mint ami életrevaló. Teljesen természetes törekvés, hogy az embargót könnyen elérhető gyártókkal váltsák ki. És ez a jövőbeli megrendelések ellentételezését is megkönnyíti.)

5, Mikor következik be az ukrán államcsőd? Mikor jelentik be a beszállító cégek saját csődjét? (Ez a két dolog nem függ össze, egymástól függetlenül is úszik mind a kettő egy visszafizethetetlen adósságban.) A törökök felfejlődnek-e maguk annyira, hogy saját maguk kiváltság ezeket a részegységeket, vagy egy csőd esetén felvásárolják az ukrán beszállító vállalatokat olcsó pénzért?


Nem akarom megválaszolni a kérdéseket, mert nem tudom. Bármikor lehet egy beavatkozás Amerika részéről, ha keresztbe akar tenni immáron egy sor ígéretes fejlesztésben Erdogánnak. Miközben természetesnek tűnne, hogy Ukrajna próbáljon megragadni minden lehetőséget, hogy saját hadiparát megmentse egy török együttműködés keretében. És Törökország a NATO második legnagyobb katonai ereje, aki sokkal közelebb van, mint az USA, a Fekete-tenger túloldalán. Míg pénzt leginkább csak az Újvilágból kaphat. Ha kettejük közé kerül, abból csak vesztesként jöhet ki.
Nincsenek válaszaim és nem látom a jövőt.
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 884
7 103
113
Az ukrán Fed vállalat mérnöki támogatást nyújt repülésirányító rendszerekhez a FAAC-nak, amely a Tusas-Altinay partnere. Az olaszok ezt teszik a futóműnél is. Milyen partnerkapcsolatra gondolsz?
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
4 999
13 304
113
1, Eddig a fő csapásirány eddig a légierejük megújításához az F-15-ösök beszerzése a Boeingtól. Ezzel rivalizált egy F-16 beszerzés terve, amit központi kormány részéről lesöpörtek.

2, Remélem érti mindenki, ha beszereznek 4 század F-15-öt a legújabb verzióból részben hazai gyártásban, miközben az USA embargós Törökországnak részegységeket szállítanak be egy 5. gen gépbe, mennyi időbe telik majd nekik megkapni a cégekre szóló embargót? (És itt ütközik Washington azon politikája is, hogy keleti szomszédunkat elkényeztesse, Ankarát pedig megleckéztesse.)
A Boeing nem hajlandó együttműködni Ukrajnával

Ukrajnában 2015 óta keringenek a pletykák az amerikai Boeing cég esetleges helyi piacra lépéséről. Nemcsak termékei szállítójaként kell fellépnie, hanem mindenekelőtt befektetőként vegyes vállalatokba.
Az év elején Oleg Uruszkij ukrán stratégiai ipari miniszter azt mondta, hogy az Egyesült Államok némi érdeklődést mutat az állami tulajdonú Antonov iránt. Kijevben elkezdték készíteni az F-15-ös vadászrepülőgépek összeszerelő sorának megnyitását az ukrán légierő felszereléseinek helyreállítására.
A valóság azonban valószínűleg más lesz. A Boeing és más befektetők félnek saját forrásaikat Ukrajnában fektetni, mert a kijevi hatóságok a hihetetlen mértékű korrupció és banális lopások miatt nem tudnak garanciát nyújtani a befektetés biztonságára. Ez teljesen érthető dolog.
Más oldalról nézve az ukrán vezetés még mindig abban a naivitásban él, hogy a nyugati nagyvállalatoknak valóban érdekük fűződik néhány vegyes vállalat létrehozásához csődbe jutott ukrán cégekkel, és megváltóként tekintenek rájuk. Valójában – „ahová a Boeing belép, ott nem nő a fű”, ugyanis az ún. "partnerek" csak a kevésbé fontos alkatrészek gyártását aknázzák ki vagy helyezik át hozzájuk.

Forrás: https://www.facebook.com/Militarybo...lgEzAKexhleSZI86H2hYQRh8i8x4fKQ-w&__tn__=kC-R
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Az ukrán Fed vállalat mérnöki támogatást nyújt repülésirányító rendszerekhez a FAAC-nak, amely a Tusas-Altinay partnere. Az olaszok ezt teszik a futóműnél is. Milyen partnerkapcsolatra gondolsz?

Igen, szerintem egy olasz futómű beszállításhoz hasonlón vagy egy avionika vagy... Vagy nekik tényleg bármi megfelel. Amennyire tudom, szó szerint csőd szélén áll a gyáruk is és az országuk is, mert fél évtizede nullára leállt a termelés az egykor nagy és jó hírű gyárban. Mostanában van talán csak valami változás.
Körülbelül úgy képzeld el, ha te 5-7 éve nem kaptál fizetést, csak banktól vettél volna fel hiteleket, hogy gyerekeid tudjanak mit enni, akkor te hogy állnál ahhoz az ajánlathoz, ha Mercédesz kocsikat kellene gyártanod? Egész pontosan ugyan azt a csavart beraknod a bal első és a jobb hátsó kerékbe, de egész életedben mást nem csinálhatnál, csak ezt a csavarozást? A megélhetéshez szükséges fizetés 80%-áért...
Ha csak egyetlen motort vásárolsz tőlük, nekik már az is a megmenekülés reménye. Csak te, mint Törökország, akkor legyél hajlandó ebből annyit vásárolni, amennyiből mindenkinek jut munka! Vagy legalább az emberek felének, de akkor azt rád bízzák és annyit előre léptek, hogy már csak a másik felének kell új munkahelyet keresni.

Remélem érted. Miközben az olaszoknak összehasonlíthatatlanul több az adósságuk, ők is örülnek egy repülő futómű beszállításnak, addig ők más terméket és másnak is el tudnak adni. Viszont Ukrajna 7 évvel ezelőtt leállt és lényegében a semmit exportálják a sehova helyre. Kivéve most Törökország, meg eddig csinos nőket nyugatra meg délre az arab olajsejkeknek... (Konkrét példa volt állítólag az Arab-félsziget egy országában, hogy egy tucat szőke ukrán nő térdelve hajlongott a mecsetbe és a fegyveres katonák azt kérték tőlük, hogy két dolgot tanuljanak meg az Iszlámról! Azt, hogy merre van kelet, amerre imádkozás közben néznek és hogy a nők nem a férfiakkal, hanem otthon imádkoznak.)

A Boeing nem hajlandó együttműködni Ukrajnával

Ukrajnában 2015 óta keringenek a pletykák az amerikai Boeing cég esetleges helyi piacra lépéséről. Nemcsak termékei szállítójaként kell fellépnie, hanem mindenekelőtt befektetőként vegyes vállalatokba.
Az év elején Oleg Uruszkij ukrán stratégiai ipari miniszter azt mondta, hogy az Egyesült Államok némi érdeklődést mutat az állami tulajdonú Antonov iránt. Kijevben elkezdték készíteni az F-15-ös vadászrepülőgépek összeszerelő sorának megnyitását az ukrán légierő felszereléseinek helyreállítására.
A valóság azonban valószínűleg más lesz. A Boeing és más befektetők félnek saját forrásaikat Ukrajnában fektetni, mert a kijevi hatóságok a hihetetlen mértékű korrupció és banális lopások miatt nem tudnak garanciát nyújtani a befektetés biztonságára. Ez teljesen érthető dolog.
Más oldalról nézve az ukrán vezetés még mindig abban a naivitásban él, hogy a nyugati nagyvállalatoknak valóban érdekük fűződik néhány vegyes vállalat létrehozásához csődbe jutott ukrán cégekkel, és megváltóként tekintenek rájuk. Valójában – „ahová a Boeing belép, ott nem nő a fű”, ugyanis az ún. "partnerek" csak a kevésbé fontos alkatrészek gyártását aknázzák ki vagy helyezik át hozzájuk.

Forrás: https://www.facebook.com/Militarybo...lgEzAKexhleSZI86H2hYQRh8i8x4fKQ-w&__tn__=kC-R

Egyetértünk, én is nagyon szurkoltam eddig is, hogy F-15-ös vadászgépek beszerzése nyélbe legyen ütve. Mert ez azt jelentené, hogy Szlovákia és Magyarország keleti szomszédja nem növeli a hadipari potenciálját, hanem csökkenti. De amit Vladnak írtam választ, az itt is érvényes, nekik a kevésbé fontos összes részegység is elég, ha azt mind megkapják. Az idő előrehaladtával, ahogy közeledik a gyár teljes bezárása, ha csak egy darab kilincset készíthetnek, csak valami megmaradjon a gyárból, nekik már az is megfelel.
Szó szerint fürödni fognak a boldogságban, hogy bölcsen előre gondolkodtak és nem egy valaki mellett kötelezték el magukat, hanem két szereplő versenghet majd, hogy USA-nak gyártson ajtó kilincset vagy Törökországnak motorokat, majd licitálnak egymásra, hogy ha egy lyukas garast ad a gyárért az egyik, akkor a másik kénytelen lesz két lyukas garast is megadni. És ez már átlag ember számára is jól érezhető, látható különbség a két érték között. (Beszélünk egy olyan gyárról, ami a hibrid háború előtt egész repülőgépeket szerelt össze. És aminek jelenleg terve sincs arra, hogy az adósságát hogyan fizeti vissza, ha az állam nem vállalja át és nem privatizálja a céget.)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Nos, ilyen fejlesztésektől szeretném, ha Hazánk megkímélné magát.


Ukrajna belefog, hogy pár éven belül nagy hatótávolságú légvédelmet fejlesszen ki magának. A K+F költsége 270 millió dollár. (Ennyiért felszerelnek egy teljes hk zl-at a legújabb Oplot verzióval állítólag, mert annak 5 milliós darabárt adtak meg.) És ennyi pénzből létre hoznak valamit, ami már máshol létezik jobb minőségben.

5 évet adnak a tervezésre. Ellenséges vadászgépeket 130 km-ről tudnának megsemmisíteni vele. A siker esélye 80%, a ballisztikus lőszereké 60%.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: kamm and Pogány

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
Nos, ilyen fejlesztésektől szeretném, ha Hazánk megkímélné magát.


Ukrajna belefog, hogy pár éven belül nagy hatótávolságú légvédelmet fejlesszen ki magának. A K+F költsége 270 millió dollár. (Ennyiért felszerelnek egy teljes hk zl-at a legújabb Oplot verzióval állítólag, mert annak 5 milliós darabárt adtak meg.) És ennyi pénzből létre hoznak valamit, ami már máshol létezik jobb minőségben.

5 évet adnak a tervezésre. Ellenséges vadászgépeket 130 km-ről tudnának megsemmisíteni vele. A siker esélye 80%, a ballisztikus lőszereké 60%.
Kötve hiszem hogy 270M USD-ből épkézláb cuccot fejlesztenek...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Az ukránok mini drónhoz fejlesztettek lőszert.


Úgy tűnik, hogy a szakadár oldalon továbbra sincs válasz az UAV-okra, Határvidék pedig lelkesen veti be őket egyelőre csak új fejlesztések vagy újonnan vett török cuccok tesztelése céljából.


És közben Kijev újabbak vásárlását tervezi 2022-re Ankarától.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
Az ukránok mini drónhoz fejlesztettek lőszert.


Úgy tűnik, hogy a szakadár oldalon továbbra sincs válasz az UAV-okra, Határvidék pedig lelkesen veti be őket egyelőre csak új fejlesztések vagy újonnan vett török cuccok tesztelése céljából.


És közben Kijev újabbak vásárlását tervezi 2022-re Ankarától.
Hát mondjuk az ukrán know-how sava-borsa benne van abban, hogy szárnyacskát csavartak egy RKG-3asra. :)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Azért idéztem saját magamat, hogy könnyen visszaolvasható legyen az előzmény, ha valaki lemaradt róla.


Első olvasatra elbocsátottak a tank gyár éléről egy pojáca igazgatót és valaki olyat neveztek ki helyette, aki az előző munkahelyén bizonyította, hogy gyorsan tud új megbízási szerződéseket összehozni, ráadásul szintén páncélos gyártás terén.

Második olvasatra egy adósságban úszó gyár élére kineveztek valakit, aki egy másik adósságban úszó gyár éléről jött át.

Harmadik értelmezése a cikknek, valószínűleg ez fogja meg a lényeget, hogy jó eséllyel ez a Yakov Mormylo lesz az egybe összevont páncélosgyártó cég vezetője. A cikk nem véletlenül próbálja úgy beállítani, hogy az egyik üzemnek épp az a gondja, amit a másik pont nem tud sajátjánál kihasználni. Ez lenne a terv a hadiipari cégek átszervezésével, de vannak kétségeim, hogy az általános pénztelenségen mennyiben tud segíteni. (Értsd: ugyan azokban a csarnokokban, ugyan azokkal a szerszámokkal dolgoznak... ugyan azok a melósok; csupán annyi változik, hogy ha az egyik kap munkát, akkor mindegyik tud termelni, nem kell mindegyiknek egy kisebb méretű csontot odadobni, hogy ne zárjon be. De ha eddig veszteséget termeltek, akkor ez után is fognak.)

Ukrajna a végtelen lehetőségek hazája immáron. Legalábbis bármi megtörténhet, még az után is, hogy szerintük már minden lefutott és egy megadott vágányon haladnak tovább a dolgok.


A fent idézett híremhez képest most ugyan az az ukrán portál azt állítja, hogy mégse került a Harkovi tankgyár élére egyetlen igazgató sem. Ami szerintem roppant érdekes. Ismétlés a tudás anyja. Ha nem csal az emlékezetem, idén kétszer menesztették annak a gyárnak a vezetőjét, aminek überfasza tankokat kellene elkezdenie sorozatban gyártani a keleti frontra. És úszik az adósságban, nem tudja kifizetni a munkásokat se.
Ha ez nem egy jól kidolgozott terv, hogyan állítsák földbe Morozovot, akkor nem tudom, hogy ez mi. Ha eddig maradt még bármi komolyságuk, kezdik elveszíteni.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ukrán-román, két jó barát.


Ha eddig furcsálltuk, hogy Bukarest nem a meglévő AirBus gyárát használja új helikopterek gyártására, akkor az még furcsább, hogy Kijev vesz a határőrségnek 55 db H125-ös és nagyobb kategóriájú gépet... semmi hír nincs arról, hogy ők alkatrészgyárat kaptak volna... vagy kértek volna.
És idén kellett volna beindítani az első saját helikopter gyárukat, ami Bel helikoptereket gyártana a hadseregnek. Olyan történet is előkerült, hogy egy floridai cég használt Bel helik bontott alkatrészeiből gyárt majd újakat náluk... (Azt hiszem, linkeltem is ide azt a cikket korábban.)

Csak halkan jegyzem meg, hogy Ukrajna jelenleg egy minimális hangyafasznyival elmarad a hivatalos GDP-ben Magyarországtól, hogy szintén papíron vannak négyszer annyian. Mi mennyit is veszünk, ha ők 55 db H125-öst, H225-öst és H145-öst és még a spec op katonáknak Beleket akarnak import alkatrészből sorozat gyártani?

Nehéz felmérni, hogy mit jelent számunkra, hogy lassan 12 éve ugyan az a felső vezetés van és mit jelent számukra, hogy csak idén leváltották a honvédelmi minisztert, a cégek élén állandó az igazgató váltás és a politikusok helyére is mindig teljesen újakat választanak.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 597
19 651
113
Ukrán-román, két jó barát.


Ha eddig furcsálltuk, hogy Bukarest nem a meglévő AirBus gyárát használja új helikopterek gyártására, akkor az még furcsább, hogy Kijev vesz a határőrségnek 55 db H125-ös és nagyobb kategóriájú gépet... semmi hír nincs arról, hogy ők alkatrészgyárat kaptak volna... vagy kértek volna.
És idén kellett volna beindítani az első saját helikopter gyárukat, ami Bel helikoptereket gyártana a hadseregnek. Olyan történet is előkerült, hogy egy floridai cég használt Bel helik bontott alkatrészeiből gyárt majd újakat náluk... (Azt hiszem, linkeltem is ide azt a cikket korábban.)

Csak halkan jegyzem meg, hogy Ukrajna jelenleg egy minimális hangyafasznyival elmarad a hivatalos GDP-ben Magyarországtól, hogy szintén papíron vannak négyszer annyian. Mi mennyit is veszünk, ha ők 55 db H125-öst, H225-öst és H145-öst és még a spec op katonáknak Beleket akarnak import alkatrészből sorozat gyártani?

Nehéz felmérni, hogy mit jelent számunkra, hogy lassan 12 éve ugyan az a felső vezetés van és mit jelent számukra, hogy csak idén leváltották a honvédelmi minisztert, a cégek élén állandó az igazgató váltás és a politikusok helyére is mindig teljesen újakat választanak.
Azért ne csak a hadi beszerzéseket emlegesd...
Nem tudom az ukrik hogy állnak az infrastruktúrával, az életszínvonallal stb... Ennyi erővel példálózhatnál épp Észak Koreával is ;)
 
Status
Not open for further replies.