<blockquote rel="dudi">A kínaiak már kijelentették,hogy hozzájuk mehet a gáz és most építik(kezdik építeni) Korea felé a vezetéket ami Japánig fog érni.
Van ott még más is, pl titán, acél, műtrágya...
Az ezeket szállító vonatokat bármikor megfordíthatják, orosz titán legnagyobb felhasználója pl. az Airbus, de az utóbbi időben már volt olyan, hogy egyetlen nap 5 acélszállító szerelvény jött át Záhonynál, ha azok nem jönnek többé akkor valószínűleg megy a Mercedes is oda ahova még szállítanak (pl. Moldova, Finnország).</blockquote>
Úgy van. Ha nincsenek az oroszok, akkor leáll Dunaújváros. Ha nincs orosz/ukrán acél, akkor honnan szerzik az alapanyagot az autóipari beszállítóink és az autógyáraink? Ha nincs orosz olaj, akkor Százhalombatta takarékra van téve. Az Adria vezeték kapacitása nem elég és drágább is az arab olaj. Az üzemanyag persze hirtelen megdrágulna, hiszen az árszámítási képletben most az ural kőolaj ára szerepel, ha ezt mással kel helyettesíteni, akkor simán felmehet 50-100 Ft-tal a benzin ára. Ha nincs orosz gáz, akkor fűteni sem tudunk mivel és az áramtermelésünk egy része is almás. Persze lehet mondani, hogy ott van Paks, meg a mátrai szénerőmű, de Paks honnan kapja a fűtőelemeket? Ha nincs orosz műtrágya, akkor megdrágul a mezőgazdasági termelésünk, vagy leromlanak a terméshozamok. Ha nincs orosz piac, akkor a Richter és az Egis mivel pótolja? Ha az OTP-nek értékvesztést kell képeznie az orosz leánybankja után, abból elbocsátások lesznek. Ha a szankciók miatt nem lehet üzletelni a Sberbankkal, akkor egy közepes magyar pénzintézet hiányozni fog a munkaerő piacról. Ha a MOL-nak gondja támad az orosz befektetéseivel is, akkor ők is elbocsátanak. Már így is van elég bajuk.
Ez csak Magyarország. Az EU jó pár országa hasonló gondban lenne.