1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Horvát tender

Diskurzus a(z) 'Katonai repülőgépek közbeszerzései' témában - Phoenix által indítva @ 2017. november 23..

  1. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A horvát MiG-21-esek leváltására kiírt közbeszerzési eljárás topicja.
     
  2. monster

    monster Well-Known Member

    A szakmai részébe nem kívánok beleszólni, de azt a "Horváth Légierő" kifejezést javítani kellene, mert borzasztóan irritáló :)
     
  3. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  4. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    na ez meg lemaradt...
    szóval í hírek szerint:
    (nem megerősített)
    az izraeli ajánlat 300 millióval olcsóbb állítólag a svédekénél, lenen technológitranszfer, és közös gyártás ebben-abban.
    A svédek viszont a lizingelt gépek fizetését három évre fagyasztanák, addig a horvátoknak csak az üzemeltetési költséget kellene fizetnie + erősen elkezdték tolni a reklámot:
    https://www.total-croatia-news.com/...-f-16-top-candidates-for-new-fighter-aircraft
     
  5. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    Hozzáteszem, a térségből a horvátok az izraeli lakosság kedvencei -a gépeik segítetek az izraeli nyári bozóttüzek oltásában- ezen a terepen nem életbiztosítás. Szóval gondolom erre való tekintettel is van vlami árengedmény a csomagban ++ hallani hogy diszkontáron kaphatnának a BArak gépekhez az IAF fegyverztéből.
     
  6. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member


    A techológiatranszfer alatt mit kell érteni?
     
  7. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Igen ez engem is erdekelne meg a kozos gyartas ebbe abba resz is. Az usa mit szol hozza ha potalkatreszrol van szo ha meg elektronikarol az nem akkora volumen annak potalkatresz ellatasa hogy erdemeslegyen csinalni plane hogy csak ebbe abba... Ettol meg lehet tok jo az ajanlat csak ennyike info tukrebe nekem igen csak kodos a kep
     
  8. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Nem hiszek az ilyen erzelmi alapu uzletelesben. Ez egy kemeny iparag ahol ilyesmi nem szamit.
     
  9. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Szerintem a Horvatok Sved gepet akarnak a gazdasagi politkai kapcsolatok miatt. 70/30 a Svedek javarA
     
    Pal likes this.
  10. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Szóval Gripen lesz, csak még lejjebb verik az árát, vagy feljebb a kenőpénzt.
     
  11. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    Szerintem ez a helyzet de csak tippelek.
     
    Pal and svajcibeka like this.
  12. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Az Izraeli F-16 sok tele vannak izraeli elektronikaval meg egyebb alrendszerekkel. Egyedi kutyuk total kiszolgaltatva a beszallitonak. Ez igaz a svedekkel kapcsolatban is de valahogy az uzleti korrektseg teruleten a svedeket messze az izraeliek elott gondolom.
     
  13. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Mire alapozva ezt? Volt valami beszállítási probléma valaha izraeli fegyverrendszernél?
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Szerintem ez kevésbé probléma, viszont amikor az F-16-okat igazán használták az IAF-nél, akkor a pilótáik évente 4-500 !!! órákat repültek velük, ráadásul nyilván nem a legifjabb gépeiket adnák tovább. Szóval ezek a gépek már rendesen "szét vannak repülve", sok problémát hordozhatnak magukkal a sárkányszerkezetben, ami bizony korlátozásokat is jelenthet. Arról nem is beszélve hogy rövidesen leáll a típusnak a gyártása, így a beszállítók se fogják a túl sokáig elhúzni az alkatrészek/berendezések utángyártását, tehát hosszútávú (20-30 évre szóló) megoldásnak semmiképpen se felel meg szerintem.
     
  15. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    DRAGA !!!
     
  16. formosa1

    formosa1 Active Member

    Épp ellenkezőleg! Nem hordozhatnak semmi problémát, mert a repülhető óraszámmal nem rendelkező gépek csak alkatrészként eladhatók. Ráadásul a több ezer db legyártott F-16-hoz fillérekért kapsz bontott /kanibalizált/ alkatrészt is - Igy karbantartási költségekben nagy különbség lehet a 2 típus között. Az "x naptári naponként cserélendő" alkatrészeket pedig minden típusnál addig gyártják, amíg igény van rá...!
     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Ahogy te azt elképzeled. Minden alkatrész és berendezés gyártását és időszakos javítását addig folytatják, amíg az GAZDASÁGOSAN, vagyis nyereséggel megoldható. Ez azt jelenti, hogy amint évről-évre kevesebb lesz a megrendelés, ugyanaz a cucc egyre drágább lesz, ezért csökkennek az igények is. Ha egy gépnek már csak 50-100 óra lesz hátra, abba nem fognak méregdrágán gyártott/javított cuccot rendelni, jön a kannibalizáció, repülőgép helyett alkatrészbánya lesz belőle. Mikor az utánpótlás gyártásának/javításának darabszáma eléri a 0-nyereség határát, ott van a stoptábla. Egyetlen gyártó/javító céget se fogja érdekelni hogy hány országban hány gépet repültetnének még itt-ott szétszórva, ha a gyártás/javítás már csak veszteségesen lenne fenntartható. Na ott van a vége minden tipusnak, mikor már nem lehet beszerezni vagy csak rohadt drágán üzemképes fedélzeti berendezéseket, kezdődik a kannibalizáció, max két-három év és snitt ...
     
    nyugger, Pal, antigonosz and 4 others like this.
  18. panoz

    panoz Well-Known Member

    Ha költeni kell rá költenek rá. Az F-14 is repül 0 gyártói támogatással.
     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Igen, csak ahhoz kell egy olyan szintű ipari háttér. Pl. mondjuk mint az orosz vagy kínai repipar ... :D
     
    Pal likes this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az amerikaiak beleszólnak-e abba, ha te F-16 pótalkatrészt akarsz venni legálisan Izraelből, Törökországból, Belgiumból vagy bárhonnan, ahol van/volt F-16-os gyártás vagy üzemeltetés?

    Az izraeli F-16-oshoz is jár "amerikai politikai-katonai támogatás"? Vagy a Bell helikopterek beszerzésével ezt már megszerezték a horvátok, így ez nem befolyásoló tényező?
     

Ezen oldal megosztása