Horvát vadászgép tender

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
498
757
93
A horvát MiG-21-esek leváltására kiírt közbeszerzési eljárás topicja.
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 089
7 301
113
A szakmai részébe nem kívánok beleszólni, de azt a "Horváth Légierő" kifejezést javítani kellene, mert borzasztóan irritáló :)
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 870
113
na ez meg lemaradt...
szóval í hírek szerint:
(nem megerősített)
az izraeli ajánlat 300 millióval olcsóbb állítólag a svédekénél, lenen technológitranszfer, és közös gyártás ebben-abban.
A svédek viszont a lizingelt gépek fizetését három évre fagyasztanák, addig a horvátoknak csak az üzemeltetési költséget kellene fizetnie + erősen elkezdték tolni a reklámot:
https://www.total-croatia-news.com/...-f-16-top-candidates-for-new-fighter-aircraft
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 870
113
Hozzáteszem, a térségből a horvátok az izraeli lakosság kedvencei -a gépeik segítetek az izraeli nyári bozóttüzek oltásában- ezen a terepen nem életbiztosítás. Szóval gondolom erre való tekintettel is van vlami árengedmény a csomagban ++ hallani hogy diszkontáron kaphatnának a BArak gépekhez az IAF fegyverztéből.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 617
1 013
113
na ez meg lemaradt...
szóval í hírek szerint:
(nem megerősített)
az izraeli ajánlat 300 millióval olcsóbb állítólag a svédekénél, lenen technológitranszfer, és közös gyártás ebben-abban.
A svédek viszont a lizingelt gépek fizetését három évre fagyasztanák, addig a horvátoknak csak az üzemeltetési költséget kellene fizetnie + erősen elkezdték tolni a reklámot:
https://www.total-croatia-news.com/...-f-16-top-candidates-for-new-fighter-aircraft


A techológiatranszfer alatt mit kell érteni?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
15 350
18 942
113
Igen ez engem is erdekelne meg a kozos gyartas ebbe abba resz is. Az usa mit szol hozza ha potalkatreszrol van szo ha meg elektronikarol az nem akkora volumen annak potalkatresz ellatasa hogy erdemeslegyen csinalni plane hogy csak ebbe abba... Ettol meg lehet tok jo az ajanlat csak ennyike info tukrebe nekem igen csak kodos a kep
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 821
113
Hozzáteszem, a térségből a horvátok az izraeli lakosság kedvencei -a gépeik segítetek az izraeli nyári bozóttüzek oltásában- ezen a terepen nem életbiztosítás. Szóval gondolom erre való tekintettel is van vlami árengedmény a csomagban ++ hallani hogy diszkontáron kaphatnának a BArak gépekhez az IAF fegyverztéből.

Nem hiszek az ilyen erzelmi alapu uzletelesben. Ez egy kemeny iparag ahol ilyesmi nem szamit.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 821
113
Szerintem a Horvatok Sved gepet akarnak a gazdasagi politkai kapcsolatok miatt. 70/30 a Svedek javarA
 
  • Tetszik
Reactions: Pal

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 821
113
Az Izraeli F-16 sok tele vannak izraeli elektronikaval meg egyebb alrendszerekkel. Egyedi kutyuk total kiszolgaltatva a beszallitonak. Ez igaz a svedekkel kapcsolatban is de valahogy az uzleti korrektseg teruleten a svedeket messze az izraeliek elott gondolom.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
14 540
30 227
113
Az Izraeli F-16 sok tele vannak izraeli elektronikaval meg egyebb alrendszerekkel. Egyedi kutyuk total kiszolgaltatva a beszallitonak. Ez igaz a svedekkel kapcsolatban is de valahogy az uzleti korrektseg teruleten a svedeket messze az izraeliek elott gondolom.
Mire alapozva ezt? Volt valami beszállítási probléma valaha izraeli fegyverrendszernél?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 084
15 012
113
Az Izraeli F-16 sok tele vannak izraeli elektronikaval meg egyebb alrendszerekkel. Egyedi kutyuk total kiszolgaltatva a beszallitonak. Ez igaz a svedekkel kapcsolatban is de valahogy az uzleti korrektseg teruleten a svedeket messze az izraeliek elott gondolom.
Szerintem ez kevésbé probléma, viszont amikor az F-16-okat igazán használták az IAF-nél, akkor a pilótáik évente 4-500 !!! órákat repültek velük, ráadásul nyilván nem a legifjabb gépeiket adnák tovább. Szóval ezek a gépek már rendesen "szét vannak repülve", sok problémát hordozhatnak magukkal a sárkányszerkezetben, ami bizony korlátozásokat is jelenthet. Arról nem is beszélve hogy rövidesen leáll a típusnak a gyártása, így a beszállítók se fogják a túl sokáig elhúzni az alkatrészek/berendezések utángyártását, tehát hosszútávú (20-30 évre szóló) megoldásnak semmiképpen se felel meg szerintem.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 562
939
113
Szerintem ez kevésbé probléma, viszont amikor az F-16-okat igazán használták az IAF-nél, akkor a pilótáik évente 4-500 !!! órákat repültek velük, ráadásul nyilván nem a legifjabb gépeiket adnák tovább. Szóval ezek a gépek már rendesen "szét vannak repülve", sok problémát hordozhatnak magukkal a sárkányszerkezetben, ami bizony korlátozásokat is jelenthet. Arról nem is beszélve hogy rövidesen leáll a típusnak a gyártása, így a beszállítók se fogják a túl sokáig elhúzni az alkatrészek/berendezések utángyártását, tehát hosszútávú (20-30 évre szóló) megoldásnak semmiképpen se felel meg szerintem.
Épp ellenkezőleg! Nem hordozhatnak semmi problémát, mert a repülhető óraszámmal nem rendelkező gépek csak alkatrészként eladhatók. Ráadásul a több ezer db legyártott F-16-hoz fillérekért kapsz bontott /kanibalizált/ alkatrészt is - Igy karbantartási költségekben nagy különbség lehet a 2 típus között. Az "x naptári naponként cserélendő" alkatrészeket pedig minden típusnál addig gyártják, amíg igény van rá...!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 084
15 012
113
. Az "x naptári naponként cserélendő" alkatrészeket pedig minden típusnál addig gyártják, amíg igény van rá...!
Ahogy te azt elképzeled. Minden alkatrész és berendezés gyártását és időszakos javítását addig folytatják, amíg az GAZDASÁGOSAN, vagyis nyereséggel megoldható. Ez azt jelenti, hogy amint évről-évre kevesebb lesz a megrendelés, ugyanaz a cucc egyre drágább lesz, ezért csökkennek az igények is. Ha egy gépnek már csak 50-100 óra lesz hátra, abba nem fognak méregdrágán gyártott/javított cuccot rendelni, jön a kannibalizáció, repülőgép helyett alkatrészbánya lesz belőle. Mikor az utánpótlás gyártásának/javításának darabszáma eléri a 0-nyereség határát, ott van a stoptábla. Egyetlen gyártó/javító céget se fogja érdekelni hogy hány országban hány gépet repültetnének még itt-ott szétszórva, ha a gyártás/javítás már csak veszteségesen lenne fenntartható. Na ott van a vége minden tipusnak, mikor már nem lehet beszerezni vagy csak rohadt drágán üzemképes fedélzeti berendezéseket, kezdődik a kannibalizáció, max két-három év és snitt ...
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 463
141
63
Ha költeni kell rá költenek rá. Az F-14 is repül 0 gyártói támogatással.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
26 272
48 380
113
Az amerikaiak beleszólnak-e abba, ha te F-16 pótalkatrészt akarsz venni legálisan Izraelből, Törökországból, Belgiumból vagy bárhonnan, ahol van/volt F-16-os gyártás vagy üzemeltetés?

Az izraeli F-16-oshoz is jár "amerikai politikai-katonai támogatás"? Vagy a Bell helikopterek beszerzésével ezt már megszerezték a horvátok, így ez nem befolyásoló tényező?