[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 218
4 571
113
Ok, én sorolok, de csak akkor ha összeírsz nekünk minimum 3 AV refenciát. Majd melléteszel akár 3 olyan hazai légiipari céget amelyik ezek presztizsének csak a felét fel tudják mutatni!


Tehát sokadjára: nem csak a növendék pilóták használják az ilyen jellegű gépeket.
Akár arra is alkalmas az új típusú képzési rendszer, hogy mondjuk egy Gripen pilótát ha fel akarsz készíteni egy lézeres bomba dobására, akkor jelenleg annyi lehetőséged van, hogy elpróbálja a szimulátorban Kecskeméten, utána meg megy gyakorló, majd éles bombát dobni a Bakonyba (szigorúan egyet, mert nekünk sem a szél hordja össze!). Mindezt Gripenes repült órák terhére.
Ehhez képest az NG-vel meg fogod tudni tenni, hogy a szimulációs térben jóval többször (ugye töredéke a repült óra költsége) elgyakorolhatod virtuálisan Gripennek alakított NG-vel. Mivel a fedélzeti kijelzői digitálisak, így akár arra is mód van, hogy a szimulációs központból virtuálisan radarképet továbbítsanak egy olyan gépre, aminek nincs is klasszikus radarja.
Majd a megszerzett tapasztalattal dobnak egy éleset a Gripenről, és mehet a pecsét a papírra.
Eredmény: sokkal képzettebb pilóták (több gyakorlás egységnyi pénzből), miközben nem költünk többet.

Ahogy időről időre kimennek a Bakonyba az egyes szárazföldi alakulatok szimulációs gyakorlatokra, úgy tudnak taktikai/harcászati kiképzéseket csinálni a már képzett pilóták is.

Pontosan ezt ajánlják a szlovákoknak is.
Ehhez nem kel 12 gép. A cseheknek elég 6 is...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
Nekem nem tűnik túl jó ötletnek, hogy egy másik géptípuson készítsük fel valakit egy feladatra. Begyakorolja, majd átül egy olyan gépbe, ahol máshol vannak a kezelő szervek, kapcsolók stb. ? Ez erősen a szegény országok kényszer megoldásának tűnik.
Pont az a lényeg, hogy a rohadt nagy taktikai kijelzők lehetővé teszik, az ilyen virtualizált rendszereknél, hogy olyan műszerezettséget tegyenek ki rá, mint a komoly harci gépre. De ha a drága ügyfél úgy akarja, akkor trainer gyártója együttműködik a fighter gyártójával, hogy minél tökéletesebb legyen a "koppintás".
 
M

molnibalage

Guest
Akkor most gondold végig, hogy a RM Hungary, Arzenal, az micsoda.
Na?
Hogy éppen mit cserélnek, vagy mit nem arról szerintem teljesen nyilvánvalóan fogalmad sincsen.
Jelzem, hogy PC-21-re vált fél Európa pontosan ugyan ilyen megfontolásokból. Nem sugárhajtásúra, hanem turbópropra!!!
Az olaszok most fejezték be az M-345-öt, ami kicsit szarabb paraméterekkel rendelkezik, mint az NG.

Attól, hogy nem vagy tisztában a szimulációs rendszer lehetőségeivel az nem az én, vagy az NG hibája.
Nézd: Így néz ki a PC-21 dupla cockpitje:
pilatus-pc-21-cockpit_26409.gif

Az ugye megvan, hogy erre azért nincs szükség, hogy iskolaköröket toljanak Kecskemét felett.
A Pilatus esetében is az a koncepció. Ők kicsit korábban kezdték, de ugyan így szénné lehet taktikai kijelzőzni az NG-t is, ha a drága megrendelő azt szeretné.

Felsorolnád azokat a dátumokat, amikor idehaza valaha is M0,9 sebességű utánégetős loftolást gyakoroltak Gripennel? Gyakorló, vagy valódi rakétával....
:cool:
Majd közvetlenül kezdd el átgondolni, hogy hány éles vagy szimulált bombavetési vagy bármilyen CAS gyakorlat volt itthon.
Ha valaki egy gyakorló bombát (élesről már nem is beszélve) tud egyáltalán fényképezni a spotter körökben egy magyar felségjelű Gripenen, akkor azt a spotter közösség 1 napon belül szentté avatja, majd a levágott exponáló újját körbehordozva Máriaremetén olyan búcsút rendez, hogy mindekinek fényt kap a digitális gépében a negatív.
Hát beszarok bazdmeg,...
Jössz egy vicc repteljesítményű géppel, hogy az mit tud szimulálni, majd aztán azt kifogásolod, hogy LŐTÉREN nem tud loftolni a Gripen?
Szimulátorban igen, és a valóságban is itthon, oldás nélkül. De amúgy háborúban fog bárkit érdekelni, hogy itthoni lőtéren ilyen nem volt?

Totálisan inkoherens amit idehánytál. Hol jó, ha valamit virtuálisan tud egy lófasz platform, majd belekötsz, hogy a Gripen valódi bombát nem old lőtéren.
Ez az a pont, ahol visszavágnálak ignorba.

azért a hülyeségnek is van határa.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Azért nem ugyanaz az esély éjjel, rossz időjárási viszonyok közt egy földközelben repülő helikoptert megtalálni radarral vagy FLIR-rel; főleg, ha olyan alacsonyan repül, hogy az irányítás csak nagyjából tudja rávezetni.
Értem én, hogy meg kell indokolni a beszerzést, de itt a fórumon azért sokan tudják, hogy a kiképzésen kívül (amire nem kell 8-12 gép, v.ö. @Terminator által betett finn Mig-projektben 2-4 db gyakorló változat beszerzése) a többi feladatra (CAS, federítés) azért van modernebb, célszerűbb, olcsóbb, humán erőforrás veszélyeztetése nélkül is potensen, harci körülmények között bizonyítottan működő megoldás.
Az, hogy tulajdonosok vagyunk a gyártó cégben, és együttműködést tervezünk a jövő harci gépében a cégen keresztül, még nem jelenti azt, hogy egy idejemúlt koncepciót képviselő gépből irreális mennyiséget kell vásárolni. Ha a cseheknek elég belőle 6 db a kiképzésre, mi indokolja nálunk a dupláját?

Miért - egy "éjjel, rossz időjárási viszonyok közt egy földközelben repülő helikopter" -nek annyival könnyebb lenne a dolga? Hát nem. Lehet ilyen körülmények között nem is merészkedne túl sokat helikopter ellenséges terület fölé ...

Nem, nem érted. Nekünk semmit nem kell megindokolni, mert ahogy írtam is egyikünk sem tudja a pontos okát illetve a háttérben futó K+F mibenlétét. Másfelől a csak polcról választás a legdrágább megoldás hosszú távon. Amennyiben meg bármiben fejleszteni szeretnénk, akkor könnyen lehet, hogy nulladik lépésben egy ilyen platformon könnyebben el tudunk indulni? Avagy pl. az amúgy is kevés Gripen -hez lenne jogosultságunk kendácsolni csak azért, hogy elinduljon valami "magyar K+F"?

Említette más, hogy elegendő lenne legfeljebb a nagyobb cégekhez beszállítani. Lehet ahhoz nem ártana némi tapasztalatot is szerezni meg konkrét K+F -ben valamit az asztalra tenni. Egyébként lehet, hogy a Saab/Embraer vonalon tervezünk ilyesmibe beszállni és ott hasznosak lehetnek az ezen géppel szerzett K+F tapasztalatok ...

A csehekhez viszonyított többletmennyiséget is ez indokolja. Ui. Ők kiképzőgépet látnak csak benne. Míg mi a többlet mennyiség nagy részét eleve deklaráltan K+F -re vesszük. Azaz ez indokolja ezt az irreális többlet mennyiség.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 218
4 571
113
Egyelőre tervek szerint 8 a kiképző NGk száma. A 6 cseh gép meg a 14 Gripenre és a hozzájuk kiképzett számú pilótára értendő. Nekünk meg a hírek szerint érkezni fog minimum még egy század.
És attól annyira megnő a képzési igény? Így is tologatjuk ide-oda a kiképzett Gripen-pilótákat, egy db Alba nélkül. Ne mondja senki, hogy 28 gépre, amiben lesz 4 db kétüléses, nem elég 6 alap sugárhajtású kiképzőgép. A viszonylag nagy létszámú (16+20) helikopterállományunkra 2 db alapfokú gépünk van, és nem vettünk még egy tucatot, vagy legalábbis nem tudok róla.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 933
18 410
113
Ehhez nem kel 12 gép. A cseheknek elég 6 is...

4 gépről írták ,hogy azok kifejezetten felderítő változatok lesznek. Tehát oktatásra elvileg 8 gép marad. Azt meg nem tudjuk mi lesz a felszereltsége. Addig talán mérgelődni nem érdemes, majd ha megtudjuk mi lesz benne. Lehet fel lesz szerelve rendesen védelmi rendszerekkel is, a szárazföldi célok elleni harchoz. Háborús helyzetben nincs választás, azzal megyünk, ami van. Eddig leírtátok többen is, mik a hátárnyok. Most fordítsuk meg a dolgot. Nézzük meg mire lehet jó. 4 gép felderítő lesz, próbálom hinni, hogy full extra felderítő felszereltséggel. 8 gép oktatásra és szárazföldi csapásmérésre is talán. Itt ismét próbálom hinni, hogy a lehető legjobb felszereltséggel látjuk el a gépeket. Na ez az, amit nem tudunk még. Majd kiderül a részletekből.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 015
113
Miért - egy "éjjel, rossz időjárási viszonyok közt egy földközelben repülő helikopter" -nek annyival könnyebb lenne a dolga? Hát nem. Lehet ilyen körülmények között nem is merészkedne túl sokat helikopter ellenséges terület fölé ...

Nem, nem érted. Nekünk semmit nem kell megindokolni, mert ahogy írtam is egyikünk sem tudja a pontos okát illetve a háttérben futó K+F mibenlétét. Másfelől a csak polcról választás a legdrágább megoldás hosszú távon. Amennyiben meg bármiben fejleszteni szeretnénk, akkor könnyen lehet, hogy nulladik lépésben egy ilyen platformon könnyebben el tudunk indulni? Avagy pl. az amúgy is kevés Gripen -hez lenne jogosultságunk kendácsolni csak azért, hogy elinduljon valami "magyar K+F"?

Említette más, hogy elegendő lenne legfeljebb a nagyobb cégekhez beszállítani. Lehet ahhoz nem ártana némi tapasztalatot is szerezni meg konkrét K+F -ben valamit az asztalra tenni. Egyébként lehet, hogy a Saab/Embraer vonalon tervezünk ilyesmibe beszállni és ott hasznosak lehetnek az ezen géppel szerzett K+F tapasztalatok ...

A csehekhez viszonyított többletmennyiséget is ez indokolja. Ui. Ők kiképzőgépet látnak csak benne. Míg mi a többlet mennyiség nagy részét eleve deklaráltan K+F -re vesszük. Azaz ez indokolja ezt az irreális többlet mennyiség.
.
.
Az Embraer KC-390 a masik sikersztori, persze valakinek biztos ez is megerte. Sikerult megint venni egy olyan gepet, amit par portugal (ex brazil gyaramattarto :) ) peldanyon kivul lenyegeben csak nekunk adtak el eddig, Europaban sehol nem szabvanyos, senki nem ismeri, potalkatreszert meg lehet Del Amerikaba menni.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 218
4 571
113
Nem, nem érted. Nekünk semmit nem kell megindokolni, mert ahogy írtam is egyikünk sem tudja a pontos okát illetve a háttérben futó K+F mibenlétét. Másfelől a csak polcról választás a legdrágább megoldás hosszú távon. Amennyiben meg bármiben fejleszteni szeretnénk, akkor könnyen lehet, hogy nulladik lépésben egy ilyen platformon könnyebben el tudunk indulni? Avagy pl. az amúgy is kevés Gripen -hez lenne jogosultságunk kendácsolni csak azért, hogy elinduljon valami "magyar K+F"?

Említette más, hogy elegendő lenne legfeljebb a nagyobb cégekhez beszállítani. Lehet ahhoz nem ártana némi tapasztalatot is szerezni meg konkrét K+F -ben valamit az asztalra tenni. Egyébként lehet, hogy a Saab/Embraer vonalon tervezünk ilyesmibe beszállni és ott hasznosak lehetnek az ezen géppel szerzett K+F tapasztalatok ...

A csehekhez viszonyított többletmennyiséget is ez indokolja. Ui. Ők kiképzőgépet látnak csak benne. Míg mi a többlet mennyiség nagy részét eleve deklaráltan K+F -re vesszük. Azaz ez indokolja ezt az irreális többlet mennyiség.
Várom a K+F csodát. De legalább Alca-hoz fejlesztettünk volna...
A Saab/Embraer önmagában le tudja fedni az alapfokú légcsavaros gép utántól a harci gépre kerülésig a kiképző palettát. Nagyot kell fakítani a magyar K+F-nek, ha ide bármivel be szeretnénk törni, mint Dévénynél...
Igen, irreális, csak szépen csomagoljuk...
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
.
.
Az Embraer KC-390 a masik sikersztori. Sikerult megint venni egy olyan gepet, amit lenyegeben csak nekunk adtak el eddig.

És szar a gép - vagy mi van? Nem ezt olvastam róla. Akkor lehet mégsem volt olyan rossz az a biznisz. Erről az L-39 NG -ről meg lényegében semmit nem tudunk, hogy mi lesz az a K+F és senkinek ne legyen kétsége - az a lényeg a bizniszben ...

Várom a K+F csodát. De legalább Alca-hoz fejlesztettünk volna...
A Saab/Embraer önmagában le tudja fedni az alapfokú légcsavaros gép utántól a harci gépre kerülésig a kiképző palettát. Nagyot kell fakítani a magyar K+F-nek, ha ide bármivel be szeretnénk törni, mint Dévénynél...
Igen, irreális, csak szépen csomagoljuk...

OK, a "B terv", hogy hátradőlünk és vakargatjuk magunkat ... Avagy marad az eredeti terv és próbálunk mocorogni valamilyen irányban ...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 218
4 571
113
4 gépről írták ,hogy azok kifejezetten felderítő változatok lesznek. Tehát oktatásra elvileg 8 gép marad. Azt meg nem tudjuk mi lesz a felszereltsége. Addig talán mérgelődni nem érdemes, majd ha megtudjuk mi lesz benne. Lehet fel lesz szerelve rendesen védelmi rendszerekkel is, a szárazföldi célok elleni harchoz. Háborús helyzetben nincs választás, azzal megyünk, ami van. Eddig leírtátok többen is, mik a hátárnyok. Most fordítsuk meg a dolgot. Nézzük meg mire lehet jó. 4 gép felderítő lesz, próbálom hinni, hogy full extra felderítő felszereltséggel. 8 gép oktatásra és szárazföldi csapásmérésre is talán. Itt ismét próbálom hinni, hogy a lehető legjobb felszereltséggel látjuk el a gépeket. Na ez az, amit nem tudunk még. Majd kiderül a részletekből.
Neked is javaslom a @kelepisti féle hsz-t, egyszerűen az alap platform alkalmatlan a továbbfejlesztésre. #1 223
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 015
113
És szar a gép - vagy mi van? Nem ezt olvastam róla. Akkor lehet mégsem volt olyan rossz az a biznisz. Erről az L-39 NG -ről meg lényegében semmit nem tudunk, hogy mi lesz az a K+F és senkinek ne legyen kétsége - az a lényeg a bizniszben ...
.
.
Es jo gep - vagy mi van? Hany peldany repul a vilag legieröiben, ami bizonyitja, hogy milyen? Hany ilyen kategorias katonai szallitogepet (nem biz.jet, katonai szallitogep!) epitett korabban a brazil repulöipar, ami alapjan ebböl nagy bizalommal megrendeljuk az elsöket?
.
(Fontos kulönbseg, mert az Airbus is gyart millio A-320-at, de az A-400 eleg nyögvenyelö sztori ennek ellenere)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
Hát beszarok bazdmeg,...
Jössz egy vicc repteljesítményű géppel, hogy az mit tud szimulálni, majd aztán azt kifogásolod, hogy LŐTÉREN nem tud loftolni a Gripen?
Édes istenem!
Nem a Gripen nem tud lőtéren "loftolni", hanem nincs elég pénz és helyszín arra, ezt rendzseresen megtegyék a pilótáink. De te számonkéred az NG-n, hogy az meg nem tud ilyet.
Fogadjunk, hogy te sem tudsz Bugatti Veyron-t vezetni? Ugye igazam van?

Szimulátorban igen, és a valóságban is itthon, oldás nélkül. De amúgy háborúban fog bárkit érdekelni, hogy itthoni lőtéren ilyen nem volt?
Hááát ööö...
Épp most kérted számon az NG-n, hogy nem tud olyat.

Totálisan inkoherens amit idehánytál. Hol jó, ha valamit virtuálisan tud egy lófasz platform, majd belekötsz, hogy a Gripen valódi bombát nem old lőtéren.
Miért nem old ELEGENDŐ mennyiségű bombát a jelenlegi Gripen flotta, és hajózó állomány? Mert nincs rá pénz.
Erre itt egy platform, amivel akár szimulálva, akár élesben sokkal olcsóbban be lehet gyakorolni a műveletet. De az neked nem jó.
Tehát igen, sokba kerül a gyakorlás? Persze.
Van rá annyi pénzünk, hogy Gripennel csináljuk sokszor? Nincs! (Másnak sincs! Szerinted miért röhögtetik ki magukat a svájciak a röhejesen kevés repült órával, amit majd jól a szimulátorban pótolnak, F35-re)
Lehet olcsóbbá tenni a gyakorlást? Igen!
Itt az NG!
Az nem jó, mert NER, meg mert neked nem tetszik.
Hát apám!
(Megegyzés: Megtanulhatnál már csomót kötni a stílusodra, csak hogy el ne felejtsd, hogy hogyan illik társalogni emberek között!)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
És attól annyira megnő a képzési igény? Így is tologatjuk ide-oda a kiképzett Gripen-pilótákat, egy db Alba nélkül. Ne mondja senki, hogy 28 gépre, amiben lesz 4 db kétüléses, nem elég 6 alap sugárhajtású kiképzőgép. A viszonylag nagy létszámú (16+20) helikopterállományunkra 2 db alapfokú gépünk van, és nem vettünk még egy tucatot, vagy legalábbis nem tudok róla.
Pont ez a lényeg, hogy ha több trainered van, akkor több repült órát tudsz a pilótáknak biztosítani, és nem kell őket elzavarni. Ugyan annyi Gripenes repült órával magasabb szinten tudod tartani az állomány képzettségét.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
Nem te személyeskedő növény.
Mindig is elleneztem ezt a fajta bohóckodást.
Csak vissza kell keresni. Ennyi.
Hát beszarok bazdmeg,...

Totálisan inkoherens amit idehánytál.

Ez az a pont, ahol visszavágnálak ignorba.

azért a hülyeségnek is van határa.
:D
:cool:
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 541
14 306
113
A Francik szerint ezeket tudja vinni:
  • Up to 1,200 kg (2,600 lb) of stores on five external hardpoints
  • Up to 570 kg (1,250 lb) of external fuel on two "wet" hardpoints
  • IR seeking AA missiles (incl. CATM)
  • Laser guided air-to-ground bombs (GBU)
  • Laser guided air-to-ground rockets (70mm)
  • Free fall air-to-ground bombs (Mk.82)
  • FFAR unguided air-to-ground rockets (70mm)
  • Air-to-air or air-to-ground gun pod (12.7/20mm)
Ezek pedig a törzsben vannak:

  • Programmable jamming pod
  • Targeting pod
  • FLIR turret
Forrás (Erre hivatkoznak a Franciák):


A gép meghatározása :

A light combat aircraft (LCA) is a light, multirole jet military aircraft, commonly derived from advanced trainer designs, designed for engaging in light combat. The mission can either be in a light strike or attack missions, reconnaissance, interdiction roles or trainer roles.
 
Status
Not open for further replies.