[HUN] Aero L-39 Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
2 685
4 880
113
Naszóval,az Alba NG egy alapfokú sugárhajtású kiképzőgép.Pont.Arra való,és semmi másra korszerű fegyvereket is felvonultató hadszintéren.Minden mást belelátni,ökörség.

És már megint ott tartunk, hogy ha rákérdezek a te "korszerű fegyvereket felvonultató hadszínteredre", akkor neki zavarnál egy BJT-t a szerb légvédelemnek reflexből. Mondjatok már olyan BJT gépeket, amelyek jó SEAD képességgel rendelkeznek egy modern légvédelmi üteg ellen!
Én egy ilyenről sem hallottam és a nyugati lapokban ha ez szóba kerül, akkor még Gripenből is nem darab-darab összehasonlításról beszélnek, hanem vadászszázadokat terveznek levegőbe emelni egyetlen Sz-300-as és köré épített védelem ellen.

Akkor miről beszélsz modern fegyverek ellen bevetni? Megint ökörségből indulunk ki, hogy egy BJT-től elvárjuk, hogy olyan képességei legyenek, mint egy Gripennek vagy még annak se. Az a trainer a GripenD és azt hittem, azt már átbeszéltük, hogy lehet olyan koncepció mellett érvelni, hogy csak ez legyen a pilóták képzésére, mert ez megfelel a minden harci körülmények között bevethető feltételnek, de annak olyan költségei vannak. (De még egy AJT sem arra való, hogy te földi védelem hatókörében cirkálj.)

Kiképzett Gripen pilótáknak hót felesleges vele repkedni,mert nem helyetesiti a Gripennel való gyakorlatozást

Megint a másik ökörség, amit csak itt olvasok, máshol nem, hogy kiképzett pilótáknak kellene repülniük ezekkel a gépekkel. A kiképzőgép fő funkciója, hogy még ki nem képzett pilóták repüljenek vele.

Plusz az Alba és a Gripen között elég nagy ugrás van,ami indokolná egy nagyobb teljesitményű kiképzőgép közbeiktatását.

Olvass vissza az AJT-ről mondottaknak! Hogy jelenleg is használunk tudtommal külön BJT-t és külön AJT-t a pilótanövendékek képzésénél, csak eddig mind a kettőt béreltük más országoktól, ha úgy fogjuk fel a külföldi taníttatást. És igen, attól még, hogy a kormány nem akar külföldre fizetni a BJT szintért, még nem szűnik meg az igény az AJT szintre sem.
És pont itt voltak észrevételem, hogy erről mintha süket meg vak lenne mindenki, mikor kérdésként felvetem, hogy van-e már döntés arról, hogy ennek a szintnek mi lesz a sorsa? Mert ha van és teljes mértékben az olasz kiképzés, akkor szerintem nincs gond. Idehaza megismerkednek a fiatalok a Zlin után egy modern sugárhajtású pilótafülkéjével (ami gyakorlatilag közel megegyezik leírás szerint egy F-16 vagy más modern vadász avionikájával, ledobja az első bombáját, mindent átvesz, ami a BJT-hez kapcsolódik. És megy nyugati oktatók keze alá tanulni AJT szinten lévő dolgokat, ahol már van radar meg minden.
De ha nincs még döntés arról, hogy mi NATO kiképzés keretében szeretnénk az AJT-nek megfelelő tudást igényelni..., na akkor olvass vissza, milyen félelmeim voltak.

Az Alba konténer hurcolását meg ne velem, hanem például @Szittya val beszéld meg, aki már a vásárlás bejelentése előtt is lelkesedett ezért! És megint vissza fogunk kanyarodni oda, hogy a koncepcióról senki nem beszél, csak arról, hogy "korszerű fegyverek ellen", aminek értelme nincs. Missziós környezetben nincs korszerű fegyver még egy kiképzőgép ellen sem. A NATO műveletben azzal kezdenék az egészet, hogy a vadászgépek letakarítanak minden ilyet. De amikor @Filter felveti ezt, akkor meg jön a mantra, hogy hát légvédelmi eszközök ellen védtelen.

Szerintem értelme nincs bele kezdeni ebbe újra.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
20 438
73 015
113
És már megint ott tartunk, hogy ha rákérdezek a te "korszerű fegyvereket felvonultató hadszínteredre", akkor neki zavarnál egy BJT-t a szerb légvédelemnek reflexből. Mondjatok már olyan BJT gépeket, amelyek jó SEAD képességgel rendelkeznek egy modern légvédelmi üteg ellen!
Én egy ilyenről sem hallottam és a nyugati lapokban ha ez szóba kerül, akkor még Gripenből is nem darab-darab összehasonlításról beszélnek, hanem vadászszázadokat terveznek levegőbe emelni egyetlen Sz-300-as és köré épített védelem ellen.

Akkor miről beszélsz modern fegyverek ellen bevetni? Megint ökörségből indulunk ki, hogy egy BJT-től elvárjuk, hogy olyan képességei legyenek, mint egy Gripennek vagy még annak se. Az a trainer a GripenD és azt hittem, azt már átbeszéltük, hogy lehet olyan koncepció mellett érvelni, hogy csak ez legyen a pilóták képzésére, mert ez megfelel a minden harci körülmények között bevethető feltételnek, de annak olyan költségei vannak. (De még egy AJT sem arra való, hogy te földi védelem hatókörében cirkálj.)



Megint a másik ökörség, amit csak itt olvasok, máshol nem, hogy kiképzett pilótáknak kellene repülniük ezekkel a gépekkel. A kiképzőgép fő funkciója, hogy még ki nem képzett pilóták repüljenek vele.



Olvass vissza az AJT-ről mondottaknak! Hogy jelenleg is használunk tudtommal külön BJT-t és külön AJT-t a pilótanövendékek képzésénél, csak eddig mind a kettőt béreltük más országoktól, ha úgy fogjuk fel a külföldi taníttatást. És igen, attól még, hogy a kormány nem akar külföldre fizetni a BJT szintért, még nem szűnik meg az igény az AJT szintre sem.
És pont itt voltak észrevételem, hogy erről mintha süket meg vak lenne mindenki, mikor kérdésként felvetem, hogy van-e már döntés arról, hogy ennek a szintnek mi lesz a sorsa? Mert ha van és teljes mértékben az olasz kiképzés, akkor szerintem nincs gond. Idehaza megismerkednek a fiatalok a Zlin után egy modern sugárhajtású pilótafülkéjével (ami gyakorlatilag közel megegyezik leírás szerint egy F-16 vagy más modern vadász avionikájával, ledobja az első bombáját, mindent átvesz, ami a BJT-hez kapcsolódik. És megy nyugati oktatók keze alá tanulni AJT szinten lévő dolgokat, ahol már van radar meg minden.
De ha nincs még döntés arról, hogy mi NATO kiképzés keretében szeretnénk az AJT-nek megfelelő tudást igényelni..., na akkor olvass vissza, milyen félelmeim voltak.

Az Alba konténer hurcolását meg ne velem, hanem például @Szittya val beszéld meg, aki már a vásárlás bejelentése előtt is lelkesedett ezért! És megint vissza fogunk kanyarodni oda, hogy a koncepcióról senki nem beszél, csak arról, hogy "korszerű fegyverek ellen", aminek értelme nincs. Missziós környezetben nincs korszerű fegyver még egy kiképzőgép ellen sem. A NATO műveletben azzal kezdenék az egészet, hogy a vadászgépek letakarítanak minden ilyet. De amikor @Filter felveti ezt, akkor meg jön a mantra, hogy hát légvédelmi eszközök ellen védtelen.

Szerintem értelme nincs bele kezdeni ebbe újra.
Vogon sajnos a legsüketebb és vakabb ebben a témában te vagy.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 327
3 156
113
Nem értem, hogy az L39NG és a Hawk 115 összehasonlításakor miért mondják egyesek, hogy de a Hawk 200-ban van radar. A Hawk 200 ugyanarra és ugyanakkor lett kitalálva, mint az L159 ALCA és az ALCA-ban is van radar, olasz Grifo F.
Mondjuk lehet, hogy azért, mert csak a Hawk 200-ra talált adatot a neten 115-re meg nem? Mert egy L-39 hívő szépen összehasonlította az 50 éves Hawk-ot a még fejlesztés alatt álló cseh légicsodával és még így sem mondhatjuk,hogy az L-39 többet tud? Arról nem beszélve, hogyha a Hawk 200-ban van radar akkor a 115-be is be lehet építeni amit az L-39-ról nem igazán lehet elmondani.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
6 775
7 790
113
Fentebb linkelt grafikáról már kifejtettem fentebb a véleményemet... hogy szar. Abszolút nem tudok benne hinni, hogy marketing szöveg mellett bármi használhatót adna.
A darabszámmal viszont azért nem tudok vitatkozni, mert abszolút nem értek hozzá. Azért az furcsa, hogy úgy tudom a Zlinből is ugyan ennyit vettünk. Senki fel nem háborodik, hogy mekkora pénzkidobás volt, mert egy világháborús színvonalú gép aztán tényleg nem sokat tesz hozzá a Gripenek repteljesítményének és harci értékének megismeréséhez.
És ezzel minden borul, amit a fórumozók nagy része hinni szeretne. Lehet bennem van a hiba. Nem oktatok vadászpilótákat. Nem tudom, hogy miért kell több Zlin, mint sugárhajtású a pilótaképzéshez és az miért jó. Ilyen részletekről olyanoknak kéne írnia, aki csinálja is és hanyagolni az itt elharapódzó nekem úgy tűniket.



Elég nagy baj, hogy olyan pilóta növendéket küldtünk oda, főleg ha ez folyamatosan ismétlődik valamilyen %-ban, akik alkalmatlannak bizonyulnak. Ebből a szempontból egyetérthetünk, hogy ne egy Zlinből, ami körülbelül egy II. vh-s gép képességeivel van megáldva, próbáljunk meg jósolni, hogy az illető képes lenne-e sugárhajtású gépen szolgálni.
Ilyen szinten logikus, hogy a jelölt legyen túl legalább az élete első bombavetésén, stb.

Bakker, tényleg nem értesz ehhez sem.
Leírjam, hogy alapképzésre és válogatásra vannak a Zlinek, és minden pilóta ezen kezd, hogy kiderüljön, fából van-e a keze?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
3 553
11 138
113

Újabb nagyszerű hír a cseh légiipar számára. Tizenkét vadonatúj L-39NG-vel együtt a leendő pilóták számára komplett földi kiképzési rendszert szállítunk Magyarországra partnerünkkel, a VR Group-mal együttműködve!
Tartalmazza az úgynevezett Full Mission szimulátort is. Repülési jellemzői megegyeznek egy igazi repülőgéppel. Ő is ugyanazt a szoftvert használja, beleértve az eszközeinek hű másolatait.
VR Group, a.s.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
20 262
69 225
113
A "szimulátor" kijelzőrendszere egy kilenccsatornás vetítőrendszerből épül fel, amely 300°-os vízszintes, 120°-os függőleges tartományban képes képet vetíteni gömbfelületre. A minden időjárási viszonyok között történő repülés mellett lehetőség lesz például éjszakai repülési képzés szimulálására, beleértve a valódi NVG (Night Vision Goggles) használatát. A képzés valósághűségét kiegészíti például a katapult ülés másolata, vagy a valódi gép összes repülési jellemzőjének megőrzése a hajtóegység pontos modelljén keresztül.

Az L-39NG földi szimulációs képzési rendszere, amely a jelen szállítás kapcsolódó támogató szolgáltatásainak részét képezi, az európai előírásoknak megfelelően FTD (Flight Training Device) szintű 2. szintű tanúsítást kap. Az Aero végrehajtja a szerződést a " szimulátorok" a VR Group as-szal, amellyel hosszú ideje szorosan együttműködik, és amely Közép-Európa vezető szállítója a légi és szárazföldi fegyveres erők átfogó képzési megoldásaiban.

Az Aero Vodochody összesen tizenkét L-39NG sugárhajtású kiképzőgépet szállít a Magyar Honvédségnek, amelyek közül az elsőt 2024-ben szállítják át. Nyolc repülőgépet kiképző, négyet felderítő konfigurációban szállítanak át. „Emellett a modern légierő pilótáinak teljes kiképzésére tervezett új L-39NG repülőgép a közelmúltban „teljes minősítést” kapott, és korlátozás nélkül regisztrálható a vásárlóknál a világ minden táján” – tette hozzá Vít Pavelec.