[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
És ugyanilyen szar az is. Csak a max felszállótömege kisebb több, mint egy tonnával.
Viszont mind a két gépről becsülettel elmondható, hogy a beléjük épített hajtómű tolóereje az üres szerkezeti tömegüknek még a felét(!) sem éri el.
A Leonardo is okosabban tette volna, ha a kéthajtóműves M346 Master után az egyhajtóműves M345-ösbe is az F124-est teszi.
Ahogy az L-139-es után az NG-be is ez kellett volna.

De ezekben csak dísznek van a hajtómű.
Szerintem ezek tipikusan olyan gépek, amikbe a még éppen minimum elég tolóerejű, DE a lehető legolcsóbb hajtóművet tervezték bele. Így tudják olcsóbban adni az erőteljesebb konkurens gépeknél, a fő célközönség az a csóróbb vevők piaca ... ezek azért sokan vannak a világban.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Hát... azért vegyes a kép.
Ha hinni lehet a megadott adatoknak, szimpla autóskártyás összevetéssel, szigorúan házon belül maradva, tehát L-39C/ZA/ZO - L-59 - L-139/159 - L-39NG...

...nos, ez nem is rossz kis gép!

Az összes fenti gépet összevetve, az L-39NG szerkezeti tömege a legkisebb, ha igaz, ezzel együtt ennek van a legkedvezőbb alaktényezője.
A maximális felszállótömege ehhez képest a második helyen van, de a 8000 kg-os ALCA szerkezeti tömege is jóval nagyobb.
Igaz, ez utóbbinak van így is a legnagyobb tömegtartaléka.
Az ALCA szerkezeti tömegénél mintegy 3,7 tonnával nehezebb a max felszállója, ez az egykori L-59-esnél 3 tonnát, a mostani L-39NG-nél 2.7 tonnányi játékot enged, míg a klasszikus, általunk is ismert L-39-eseknél csupán 1.7 tonnányi keret volt a személyzetre és az és/vagy kerozinra, illetve fegyverzetre.

Sebességben és szolgálati csúcsmagasságban az ALCA mindent visz, cserébe az utolsó helyen kullog hatótávban és repülési időben.

Az L-39NG fegyverzete a második legtöbb a családban, de ha ezt is kerozinra váltjuk be, a repült idő, illetve hatótáv tekintetében toronymagasan ez a kis gép nyer.
Ha nincsenek póttartályok, még akkor is!

Az emelkedő képessége az ALCA-nak a legjobb, a 62m/sec közel 2,5x nagyobb az NG és a klasszik L-39-esekéhez képest, de az új NG is kicsivel jobb, mint amit mi a klasszikus L-39-esektől idáig láttunk. Az NG-re 23 m/sec-et adnak meg, ez az L-39-esen 21 volt, az L-59-esen pedig 28 m/sec.

Ami az NG konstrukcióját illeti.
Nos, itt nekem szembeötlött, hogy ennek a kis hajszárító Williams FJ-44-4M-nek hol lakik az igazi előnye.
Először is, tolóerőben grammra annyit tud, mint a klasszikus L-39-es AI-25TL-je, 16-17kN-t.
Ez kevesebb, mint a néhai L-59-es néhai DV-2-esének 21kN-a, jóval kevesebb az ALCA F124-esének 28kN-nál.
De ugye az NG esetében beszélünk a legkisebb szerkezeti tömegről és ebben bizony a Williams FJ-44-4M-nek is komolyan szerepe van.
Ugyanis egy repülőgépben a hajtómű az egy szükséges rossz. A tolóerejének örülünk, de a holt tömegének és a beépítési méreteinek már nem annyira.
Ebben pedig ez a kis miniatűr Williams egy igen jó választás volt.
298kg, 1340mm hosszú és 640mm az átmérője.
Az L-39-es régi ukrán AI-25TL-je ugyanekkora tolóerőt 350kg-ból, hosszabbítóval 3300mm hosszból és 611mm-es átmérőből hozott ki.
Az L-59-es ugye erősebb volt, de a DV-2-es már közel fél tonnás tömeggel bírt, 1720mm-es hossz és 820mm-es átmérő mellett.
Az ALCA Honeywell/ITEC F124-ese 521kg mellett 2590mm hosszal és 910mm-es átmérővel bír.

Bár fúvócső hosszabbító az NG-ben is van, ebben a gépben van a legkisebb tömegű és majdnem a legkisebb átmérőjű, de mindenképpen a legrövidebb hajtómű.
Ennek azért a belső rendszerek tervezésénél mindenképpen volt előnye.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 986
113
Szóval akkor most ahogy visszaolvastam a topikot, a fanyalgók, szakértők eljutottak oda lassan hogy:

A L-39 NG egy modernebb műszerezettségű, olcsó, alacsony fogyasztású - sokáig repülni képes iskolagép, ami nem olyan repteljesítményű mint a tőle 2x annyiba kerülő yak-130/M-346, de lényegesen jobb mint egy alig olcsóbb jóval szerényebb turbo-prop légcsavaros Super Tucano?

Illetve ez pont elégséges/megfelelő lesz majd arra amire tervezték, hogy iskola gépként akár egy harcászati vadászgépre is előképzettséget/repórát nyújtson?

Megváltottuk a világot a HTK-n, ismét :p !
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 422
46 288
113
Ez azt jelenti hogy a linkelő nem is olvassa a topikot, csak ír... és egyre több ilyen ember van ezen a fórumon. Ha visszalapoznának, akkor rájönnének hogy mennyivel vannak lemaradva az információáramlásban és rájönnének hogy nekik bőven elég lenne a HTKA.hu-t olvasni, ha képben akarnak lenni.
Igen ennél a videónál már feltünő, de
az az igazság, hogy te attól is hidegrázást kapsz, ha valaki egy 4-5 hónapja berakott videót linkel újra. o_O
Pedig ez nem azt jelenti, hogy slendrián az illető (pedig lehet), hanem csak annyit, hogy esetleg nincs fényképező jellegű memóriája.
:cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 563
113
Igen ennél a videónál már feltünő, de
az az igazság, hogy te attól is hidegrázást kapsz, ha valaki egy 4-5 hónapja berakott videót linkel újra. o_O
Pedig ez nem azt jelenti, hogy slendrián az illető (pedig lehet), hanem csak annyit, hogy esetleg nincs fényképező jellegű memóriája.
:cool:

Igen, ezért töröltem a hozzászólást az utolsó pillanatban, mert rájöttem hogy lehet hogy velem van a baj... :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 422
46 288
113
Igen, ezért töröltem a hozzászólást az utolsó pillanatban, mert rájöttem hogy lehet hogy velem van a baj...
Veled nincs baj!
Egyszerűen meg kell találni a megfelelő helyet neked! Jeleztem is a visszajelzésekben!
Szerintem sokkal - MÉG ENNÉL IS!!! És ezt halálsoan komolyan írom! - hasznosabb tagja lennél a Fórumnak, ha megfelelően tudnánk használni az agyadat. Én azt sem tudom, hogy reggel ittam-e kávét. A Fórum keresője meg csak felidegesít! :mad::)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 563
113
Veled nincs baj!
Egyszerűen meg kell találni a megfelelő helyet neked! Jeleztem is a visszajelzésekben!
Szerintem sokkal - MÉG ENNÉL IS!!! És ezt halálsoan komolyan írom! - hasznosabb tagja lennél a Fórumnak, ha megfelelően tudnánk használni az agyadat. Én azt sem tudom, hogy reggel ittam-e kávét. A Fórum keresője meg csak felidegesít! :mad::)

Közben arra is rájöttem, hogy aki nem minden nap jár ide olvasgatni, annak egyszerűbb így, ha gyakran ismétlődik az információ. Jól van ez így. Mindenki írjon kedvére, ez csak egy hobbi, mindenki érezz jól magát.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
"On the most restricted airfields up to RNP-1"???
Approch-hoz RNP-1 az kevéske lesz, az terminalra elég, approach végrehajtáshoz 0,3 accuracy kell. RNP-1el non-precision approach capability eléggé meg van nyírbálva. vagyis kell neki ILS vagy annak katonai megfelelője. Kezd érdekelni ennek a gépnek akkor mi a precision meg non-precision/circling minimája (az egy jó indikációja a fedélzeti berendezések több paraméterének).


Húúú ezt csudaszípen leírtad , nyugodtan meg veregetheted a saját válladat ! Hallelúja
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 924
113
Ebben most azért van másfél tonna lemezcsavar, mert proto vagy a véglegesben is ennyi lesz?
A faszbukos fotók alapján szinte mindenhol torq set van (ahol csavar van ott azért van, hogy le tudd venni a lemezt és be tudj nézni / nyúlni a bőre alá)
Szóval a véglegesen is valószínűleg ennyi lesz. A többi meg szegecs (ha esetleg minden „pöttyöt” csavarnak néztél volna)
Egyébként látszik a fotókon, hogy részleteiben ez is nagyon cseszlovák örökség....
Létezik még valamilyen 39-es számot tartalmazó repülőtechnika amit meg tudnánk vásárolni?
Hogyne: Су-39 :cool:
https://imgproc.airliners.net/photos/airliners/8/5/4/1647458.jpg?v=v40
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
Új kiképző repülőgéppel ismerkednek a kecskeméti pilóták

580881212594942651441375322779933274029762675658809o.jpg


Egész héten itt lesz, lehet játszani vele.
 
Status
Not open for further replies.