Egészen érdekes jelenség, hogy haterként telespammeled ezt, meg az L-39-es topicot is....
Neked valami Stockholm szindrómád lehet.
Nem tudom mi ez a látványos korszerűsítés utálat. Mind keleten, mind nyugaton elég sokféle típust korszerűsítettek az élettartama során, és nem azért mert pl USA nem engedhette volna meg, hanem maga a platform a szükséges funkciót ellátta, felesleges volt egy vadi új típust rendszeresíteni helyette.
Az L-39 beszerzésnél az RTL (nem túl kormánypárti) nyilatkoztatta Vári Gyulát (ellenzéki politikus volt, nem túl kormánypárti) abban a reményben, hogy majd jól lefikázza a beszerzést/típust, ezzel szemben Gyula mondta, hogy "ez egy jó kiképzőgép".
Nekem személy szerint az itthoni beszerzéssel sem a típussal van bajom, kell a Gripen mellé egy olcsóbban repülhető, óraszámgyűjtő típus. A darabszám és a felderítő feladatkör sántít nekem, de ennek részleteit meg nem látjuk még, még belsős körökben is félinformációk, dezinformációk terjednek róla.
Én egyébként azt nem értem, hogy miért nem társulunk a Svédekkel és az AV-val karöltve miért nem csinálunk a nagy svéd légtereket, lakatlan/tenger feletti területeket kihasználva egy ottani iskolát, ha már a Gripenek miatt úgyis kijárnak a srácok (az időjárás nem akadály Moose Jaw-ban sincs sokkal melegebb)
A csehek ismerik a Gripent, faraghatnák az L-39NG-t úgy, hogy az a svédeknek jó legyen a Gripen C/D/E felkészítésre, az Sk60 leváltására. A T-7A Red Hawkkal nem egy kategória, kiegészíthetnék egymást (bár utóbbi svéd megrendeléséről sincs hír egyelőre).