Kicsit túl vagy pörögve...nem könnyű veled komolyan beszélgetni...![]()
Én nem nyugdíj-karrierista vagyok, mint az elmúlt 12+ év döntéshozói és "szakértői"!
Néha mintha érezném itt is, hogy ez a réteg "nem szeret"!

Jó éjt!
.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kicsit túl vagy pörögve...nem könnyű veled komolyan beszélgetni...![]()
Én nagyjából egy éve felhagytam a próbálkozással is.Kicsit túl vagy pörögve...nem könnyű veled komolyan beszélgetni...![]()
Ezzel a "tökésosztály építéssel" az a baj, hogy ezek Orbán által kijelölt tőkések többsége mögött nulla önálló teljesítmény illetve tehetség van és önmagukban senik lennének. Nem arról van szó ugyanis, hogy már létrehoztak egy repülőgép gyárat vagy bármilyen gazdasági értéket és az állam megrendeléssel, olcsó hitellel segít nekik, hanem a semmiből jöttek és a "főnök" nélkül valószínűleg oda is térnek vissza...Légy szíves tartózkodj ezektől a nem kicsit sértő kinyilatkoztatásoktól!
Gondolom sokan gondolták volna ugyanezt 10 éve, ha valaki űriparról álmodott volna. Most meg ígéretesen bontogatja szárnyait. Mindig volt és mindig is lesz technológiai, tudományos rés, ahol pl. egy paradigmaváltással is előre lehet ugrani. A Tempestet sem holnap fogják megtervezni, kifejleszteni, holnapután meg gyártani. Évtizedes fejlesztő- és kutatómunkáról van szó. Halvány lila gőzöd sincs, hogy 10-15 év múlva milyen képességek lesznek jelen az országban (akár betelepített formában - 10-20 év múlva majd beszélgessünk pl. a svéd demográfiáról). A jövő harci eszközeinek, rendszereinek gerincét adja majd az MI, és ezen a téren sokat számít a szellemi tőke, ez nem metallurgia.
Igazad van. De légyszi meséld el, hogy a nyugati hadiipari (és egyéb multi) cégeknél - főleg az USA-ban - minek neveznéd a multimilliomos/milliárdos tulajdonosi kört, akik röhögve alakítják a politikai életet a dicső lobby nevű tevékenység útján. Közröhej, hogy nevet adnak a korrupciónak és attól milyen elegáns és demokratikus lesz.
Sajnos 100-200 évvel le vagyunk maradva a kapitalista nyugat mögött, és ez vonatkozik a tőkés osztályra is. Azok se grál-lovagokként kezdték ám, csak hát az idő mindent megszépít. Csak olvass bele, a "Hét tenger" blogba, hogy hogy gazdagodtak meg a mai napig jól ismert családok az O-M Monarchia csatahajó építési programjain.
Nyugodtan nevezhetnénk oligarcháknak a szupergazdag nyugati elit tagjait is, csak hát ők nagggyon demokratikusak, meg persze a jó része filantróp!
A jól ismert közmondást akár át is fordíthatnánk erre a témára:
Ha nem akarod eltartani a saját tőkés osztályodat, akkor majd másokét fogod.
Persze az újsütetű tőkéseink olyanok, mint a magyar narancs volt, kicsit sárga, kicsit savanyú![]()
A Honvédség végezhet kereskedelmi/szolgáltató tevékenységet, amiből bevétele származik? Vagy ezt a "célrepülő" szolgáltatást a HM Ei Zrt vagy más cég, esetleg maga az Aero fogja értékesíteni? A NATO-n belül a különböző szolgáltatások (pl szállítógép kapacitások, légi utántöltés gyakorlás igénybevétele) elszámolása nem mindig pénz alapon működik.Inkább ted fel a kérdést, hogy ha a hadseregnek nem éri meg akkor egy magán cég hogy a pöcsömbe nem megy tönkre, hanem még ebből is akar megélni....
2022. február 1.Egyébként most olvasom, tervbrn van egy L-159 upgrade progi.
Mid Life Upgrade L-159A, feltámad az Alka, mint egy főnix a hamvakból
Mi lehetett a Zlinből kivált mérnökök projektje? Hirtelen nem jut eszembe semmi abból az időből.Anno a Zlin gyárat is meg akartuk venni, sőt állami szinten (akár V4 közös) is tárgyaltunk az AVről, de a projektek, döntéshozatal gyorsítása miatt lett magán.
L-159: 72 gép épült. 24 gépet használnak a csehek. Raktáron volt 48 db. 2015-ben Irak elvitt 12 gépet, a Draken 21-et. 3-at egy másik cég vett meg. Akkor ezek szerint még van 12 gép raktáron? Akkoriban volt egy F/A-259 ötlet is az izraeliek bevonásával...érdekes együttműködés lehetett volna nekünk. És a gyártósoron is legyártottak egy új L-159 példányt hogy bizonyítsák, ha lenne rá igény akkor ők tudnának gyártani új gépeket is.L-159 is játszott. Letárolt gépek bérlete.
Ahogy a JAS-39 E/F Gripen sem az még... (korábbi nyilatkozatban 4. és 5. generációs új gépekkel kapcsolatban mondta ezt)A vadászgépek jövőjétől kész konstrukció van.
(bár nem mondta ki, de az F-35-öst nem tartja kész gépnek,
Ez az A319-esek, a Falconok, a mentők EC135-ösei esetén nem jött elő? Vagy épp ott tanulták ezt meg?Használt gépben nem gondolkodunk. 2szer annyiba kerülne a végén és nem hozza azokat a paramétereket, képességeket, amit egy 0km gép tud.
Ez a Super Tucano gyártás/összeszerelés/beszállítás lehetett és a portugál üzlet miatt vált értelmetlenné?A brazilok mérnök iroda helyett gyártást akartak hozni, de üzleti alapon Maróth szerint nem állt meg, ezért most mérnök iroda lett.
Az M345 olasz rendszeresítésének története nagyon hasonlónak tűnik az L39NG hazai rendszeresítéséhez. A gyártó országnak rendszeresíteni kell a típust, különben nem lesz rá vevői bizalom. A nemzetközi pilótaképzőjükben (International School of Flight Training - IFTS) akarják használni, mert hazai igény nem igazán van rá az M346 mellett. A bemutató köteléküket fogják még M345-tel felszerelni, ezt 2020-ra a kötelék 60. évfordulójára kellett volna megtenni, de még mindig csak 4 gépet kapott az olasz légierő.Ugyanúgy, ahogy az olaszok az M345-öt (ugyanazzal a motorral mint az L39NG) és M346-ot párhuzamosan üzemeltetik.
Érdekes, hogy te személyes sértésnek veszed, ha valaki 2x linkel valamit, de azt nem érted meg 5x-i leírásra sem, hogy először választották ki itthon a típust, és csak utána kezdték el az iparfejlesztési programot.Az M345 olasz rendszeresítésének története nagyon hasonlónak tűnik az L39NG hazai rendszeresítéséhez. A gyártó országnak rendszeresíteni kell a típust, különben nem lesz rá vevői bizalom. A nemzetközi pilótaképzőjükben (International School of Flight Training - IFTS) akarják használni, mert hazai igény nem igazán van rá az M346 mellett. A bemutató köteléküket fogják még M345-tel felszerelni, ezt 2020-ra a kötelék 60. évfordulójára kellett volna megtenni, de még mindig csak 4 gépet kapott az olasz légierő.
Vagy ott egyáltalán nem is számít a peak performance. Mert amire azokat használják, ott lényegtelen a végsebesség, vagy a túlterhelés tűrése.Ez az A319-esek, a Falconok, a mentők EC135-ösei esetén nem jött elő? Vagy épp ott tanulták ezt meg?
Szerintem arra a darabszámra, amire a szükség van Super Tucanoból évente, arra értelmetlen bármilyen további gyár a brazilon kívül.Ez a Super Tucano gyártás/összeszerelés/beszállítás lehetett és a portugál üzlet miatt vált értelmetlenné?
eskü nagyon tisztellek mert Te még megpróbálod, jó pár hónapja én már elengedtemKicsit túl vagy pörögve...nem könnyű veled komolyan beszélgetni...![]()
Én ugy g9ndolom az Embraer a Tucanohoz ajánlott magyar összeszerelést, de valószínűleg exportpotenciál nem volt benne, ezért nem kértük. Fikció, de ha így volt, jó hír, hogy továbbra sem szemoint csak hazaira gyártást alapítani.Ez a Super Tucano gyártás/összeszerelés/beszállítás lehetett és a portugál üzlet miatt vált értelmetlenné?
Én is max. erre gondolok. Ha lesznek a térségben további F-35 beszerzések, akkor lenne az M346 érdekes lengyel oldalról. A lengyeleknek, pedig most kiesett, kiesik a halado jet, sugárhajtású kiképzőgépe. Marad az Orlik, meg az M346. Tehát papiron van potenciál lengyel rendelésben. De cserében vmit kell onnan is venni. Az is lehet ezt a lépcsőt skippelik.A lengyelekkel az Aero-val kapcsolatban milyen együttműködésről lehet még szó? Tudnának valamit beszállítani a gyártáshoz? Csak azt tudom elképzelni hogy a kelet-európai V4+ közös pilótaképző haladó szintjét adják majd a lengyelek a lengyel M346-osokkal, az Aero pedig adja az alapszintet az L39NG-vel.
És mivel fogja megtalálni a drónokat? Nem kevés pénzért át kell építeni, intgrálni rá egy pár nem olcsó érzékelőt.. Oda az árelőny, már nem "gombokba" fog kerülni.Drón-vadász drón: Dron-hunter/-killer.
Nem akarok @LMzek 2.0 alá lovat adni, de azért egy drón levadászásához nem kell feltétlen radar a gépre. Elég egy EO torony, meg egy géppuska konténer.És mivel fogja megtalálni a drónokat? Nem kevés pénzért át kell építeni, intgrálni rá egy pár nem olcsó érzékelőt.. Oda az árelőny, már nem "gombokba" fog kerülni.
Az amerikai hajtómű kiváltása ugyanezzel az apró problémával jár, messze nem lesz gazdaságos a végén.
Ez az egész "alap sugárhajtású kiképzőgép jól eladható a kispénzű afrikai államoknak" elképzelés nekem sántít egy kicsit. Ott a kínai K-8, ami szintén olcsó, csak a kínai állam mögé tud tenni olyan csomagot, amit mi cseh-svéd kooperációban sem. Afrika egyébként is kiemelt célpontja a kínaiaknak...
Át kell építeni drónná; szerintem nincs kész vezérlési rendszer az Aero-nál; leveszik a polcról, beszerelik, és holnaptól drónvadász L-39NG drónok árasztják el az eget. Mert akkor már rég promóznák, és próbálták volna eladni.Nem akarok @LMzek 2.0 alá lovat adni, de azért egy drón levadászásához nem kell feltétlen radar a gépre. Elég egy EO torony, meg egy géppuska konténer.
A sebessége bőven megvan hozzá.
Az optika meg megtalálja a drónt. Ez azért nem egy atomfizika. A rávezetést meg megkapja simán külső forrásból
(földi radar, másik légi radar).
Nincs potenciál a lengyel rendelésben.Én ugy g9ndolom az Embraer a Tucanohoz ajánlott magyar összeszerelést, de valószínűleg exportpotenciál nem volt benne, ezért nem kértük. Fikció, de ha így volt, jó hír, hogy továbbra sem szemoint csak hazaira gyártást alapítani.
Én is max. erre gondolok. Ha lesznek a térségben további F-35 beszerzések, akkor lenne az M346 érdekes lengyel oldalról. A lengyeleknek, pedig most kiesett, kiesik a halado jet, sugárhajtású kiképzőgépe. Marad az Orlik, meg az M346. Tehát papiron van potenciál lengyel rendelésben. De cserében vmit kell onnan is venni. Az is lehet ezt a lépcsőt skippelik.
.
.Nincs potenciál a lengyel rendelésben.
Az Alba NG jellegű sugárhajtású oktatógépek egy olyan rendszerbe készültek,ahol a kis teljesitményű Zlin jellegű alapfokú oktatógépek,és a még korabeli kisebb teljesitményű harci gépek közötti lépcsőfokot jelentették.
Ma viszont olyan teljesitményű turbopop oktatógépek vannak,hogy nincs szükség kis teljesitményű sugárhajtású oktatógépre,amik teljesitménye amúgy is kicsi a mai nagyteljesitményű harci gépekre való képzésre.
A fejlődés egyszerűen túllépett az NG kategóriáján.Legalábbis a fejlett világban.Ahol meg még kellene ilyen kategóriáju gép,ott meg a főleg kinai konkurencia szűkiti a piaci teret.
Át kell építeni drónná; szerintem nincs kész vezérlési rendszer az Aero-nál; leveszik a polcról, beszerelik, és holnaptól drónvadász L-39NG drónok árasztják el az eget. Mert akkor már rég promóznák, és próbálták volna eladni.
De legyen igaza itt mindenkinek, és örülnék a legjobban, ha bejönne minden itt felemlegetett üzlet, és dróvadász drónokat állítanánk hadrendbe, nálunk zajlana az alapfokú sugárhajtású képzés a NATO sok pilótája számára, és a C-17-ek hordanák sok fordulóval Afrikába a megrendelt L-39NG könnyű harci változatát. Csak úgy érzem, belelóg a bilibe a kezem...
.
.
Mi van, ha valojaban nem is 10 millio a 10 millio, es vannak kiegeszitö költsegek? Ugyanis a reszletek titkositottak elörelato modon. Vagy mi van, ha a ködös K&F projekt is föleg arrol szol, hogy elindul tovabbi allami penz az Aero nevu penznyelö romhalmaz fele, azutan jönnek a beszallitok, NER tanacsado cegek, stb, Lölöröl kiderul, hogy a repulökhöz is nagyon ert, elindul mindenfele a szokasos penzmozgas.