[HUN] Airbus A330

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
23 355
82 144
113
A szerelés költsége 95 millió forint volt, a biztosítás pedig fedezte a sérült hajtómű cseréjének költségét. Ez utóbbi összegét a külügyi tárca már adta meg, de egy ilyen Rolls-Royce hajtómű ára 12-15 millió dollár is lehet, vagyis bő 4-5 milliárd forint.

95 milliós kiadás bár nyilván nem hiányzott, de a gép eredeti, mintegy 17 milliárdos vételárához képest sem túl jelentős kiadás. Annál nagyobb veszteség, hogy a gép a szerelés idejére, 3 hétre a földre kényszerült. Az állami tehergép így nem termelt pénzt, kiesett a piaci teherszállítás. Ugyanis bérfuvarozásra használják, és ez például tavaly 1,6 milliárdos profitot hozott az államnak.

A minap a hvg.hu-nak a külügyi tárca nem árulta el, hogy a három hét alatt elmaradt tucatnyi, Kínába, illetve Kazahsztánba induló menetrend szerinti járat kiesése miatt mekkora az állam vesztesége, és ezt most az írásbeli kérdésre adott válaszban sem részletezték, ám Magyar Levente megnyugtatott, hogy

Az Airbus A330-as már az idei év első félévben 1,7 milliárd forint profitot termelt.

Az államtitkár azt is jelezte, hogy a gép szeptember 12-től ismét menetrend szerint szállít árut a Budapest-Hangcsou útvonalon. Erről a hvg.hu is írt: a gép szeptember 11-én még csak egy rövid, 43 perces, Budapest feletti próbarepülést tett, majd másnap újra felszállt és azóta is minden nap: rója szokásos üzleti köreit, Kínába, illetve Kazahsztánba repül árut hozni-vinni.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 416
19 593
113
95 milliós kiadás bár nyilván nem hiányzott, de a gép eredeti, mintegy 17 milliárdos vételárához képest sem túl jelentős kiadás. Annál nagyobb veszteség, hogy a gép a szerelés idejére, 3 hétre a földre kényszerült. Az állami tehergép így nem termelt pénzt, kiesett a piaci teherszállítás. Ugyanis bérfuvarozásra használják, és ez például tavaly 1,6 milliárdos profitot hozott az államnak.
Azé' mekkor igy olvasni a károgóktól, hogyaszongya a "Szójjártóék kinai bizniszét bonyolitó" gép javitása végül is gombokba került és, hogy egy év alatt mekkora "profitot hozott az államnak". :rolleyes: Azé' ez olyan szép... :)
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and Bubu bocs