[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

Xpert

Well-Known Member
2021. július 17.
2 153
2 693
113
Azt írod: "...A helikopter megbízhatósága is rendkívüli: felhasználói 98% rendelkezésre állást jelentettek..."

A H225 rendelkezésre állása valóban rendkívüli....mármint amikor nincs földre parancsolva.
Az összes H225 közel két évig földön állt a hírhedt 2016 os Norvég baleset miatt.

A renngeteg dícsérő szó mellett mindenképp beszélni kéne a gép reduktor problémáiról és az ezek miatt bekövetkezett balesetekről is.
Egyébként a civil H225 nem azonos a katonaival...
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 853
13 919
113
Akkor írd meg a részleteket, linkeket kérlek!
Ebben a teljes esemény és a kivizsgálás elég részletesen le van írva.

CHC Airbus Helicopters EC225 LN-OJF Accident Norway (29 April 2016) Investigation Timeline

Itt van a link az összes civil EC225 földre parancsolásáról. (közel két évig földön is maradtak...)

A katonai EC725 ök (=H225M) érintettségéről illetve részleges leállításukról pedig az anyagban írnak:
"...On 15 June 2016 Airbus Helicopters issued Emergency Alert Service Bulletins (EASBs) on the AS332L2 (EASB 05.01.07), the military AS532A2 and U2 (EASB 05.00.82), the EC225 (EASB 05A049) and military EC725 (EASB 05A045), which effectively are applicable only to aircraft unaffected by the EASA Flight Prohibition. These require:
  • Inspection of the MGB oil filter and chip detectors after the last flight of the day
  • Cessation of flying with epicyclic modules which have been involved in an unusual event since new or Complete Overhaul and return for Complete Overhaul..."
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and Xpert

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
2 301
3 570
113
Azt írod: "...A helikopter megbízhatósága is rendkívüli: felhasználói 98% rendelkezésre állást jelentettek..."

A H225 rendelkezésre állása valóban rendkívüli....mármint amikor nincs földre parancsolva.
Az összes H225 közel két évig földön állt a hírhedt 2016 os Norvég baleset miatt.

A renngeteg dícsérő szó mellett mindenképp beszélni kéne a gép reduktor problémáiról és az ezek miatt bekövetkezett balesetekről is.
Nem valami olyan "megoldás" született, hogy lefelezték a repült órák számát két ellenőrzés kötött?
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 811
3 137
113
Videón megfigyelhető, hogy a gépágyú-konténer függőleges tartományban korlátozottan állítható (szerintem a sisakcélzóval vezérelve). Ezzel sok másodpercet meg lehet takarítani a függőleges irányzás. De az igazi megoldást a gépágyú-torony jelentené, amit az oláhok - izraeli segítségel - és ugyanezzel a francia gépágyúval - már megoldottak 20+ éve!
"Nexter SH20 gépágyú is alkalmazható "ajtógéppuska" módjára egyes fotók tanúsága szerint." - pylon-turn tüzelési képesség.
" irányzása kézzel történik" - újabb szegénységi bizonyítvány a nyugat-európai helikoptergyártó iparról. A jenkik már Vietnam óta tűzvezető rendszerrel vezérlik. Nem csak az AC-130-ról van szó, de sokkal kisebb gépen, az OV-10 G/NOGS-on is.

A franciák tervezik egy jobban felfegyverzett rohamdeszant változat kialakítását 10 éven belül, valamikor betettem ebbe a topikba. Így a harcértéke már összevethető lesz az akkor már 30+ éves oláh helikopterekkel :D