[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszább olvass, akkor látnád, hogy említettem. Gondolom amúgy gumit sem tudnánk némi akarattal olcsón gyártani, mert NINCS HADIIPARUNK, meg felfüggesztést sem.
Ha négy raklapnyi anyagot el tud vinni, de azt mindenen keresztül, akkor ha csak 300 ilyet csinálunk, az mindig lehetne egy logisztikai aduász

Sőt, még lájkot is nyomtál arra hozzászólásomra a lap tetején. :D

Vettem a fáradtságot. Igen, azt a hsz -edet is amit lájkoltam. Továbbá vettem a fáradtságot, hogy olyat kérdezzek melyekről nem volt szó. Érdekelt annyira a koncepció, hogy ilyen nagyon alapszintű kérdéseket feltegyek. Amennyiben meg nem érdekes ez a dolog, akkor hagyjuk a francba ...

Azt egy szóval sem említettem, hogy akár csak egy csavaralátétet tudnánk gyártani hozzá - még csak halványan sem utaltam rá.

Maga a gépről. A jelenlegi kialakítása olyan, hogy egy gramm többletterhelést sem bír - többek között a motor, felfüggesztés, úszóképesség miatt. Namost mennyi is 4 raklap - tervezzünk 3,2 tonnával. Maradjon két ember a korábbi személyzetből (ami nem sok) - a többit vegyük ki (felszerelésestül). Ez mondjuk sok-sok jóindulattal legyen egy tonna. Akkor a kabin és motortér között vagy majd 2,5 tonna vasat kellene kivágni (OK, toronnyal meg ülésekkel), hogy az új felépítménnyel, ponyvával stb. kb. a nullánál maradjunk.

Akkor még ott járunk, hogy nehezebb motort álmodni sem tudunk bele, a kabint nem páncéloztuk (legalább egy Stanag 1 -es üveg kellene bele - de a képeken ebből semmi nem látszik). Pedig amúgy kellene és Te is említetted.

Szóval tegyük fel maradna súlykeret a kabint valamelyest páncélozni - persze a páncélozott üvegfelületekkel (ez már jókora súly legelöl). Erre terheljünk rá szintén az elejére-közepére vagy bő 3,2 tonnát. Mitől nem fog ez átmenni "Das Boot" -ba, ha kicsit is mélyebb vízbe merészkedne?

Csak, mert az olyan verziók, melyek a valóságban is vannak ott odáig merészkedtek, hogy torony fegyverestül le - aztán a kabin-motortér között ráapplikáltak kicsit nagyobb vasat, meg mondjuk kevesebb deszant (mondjuk az EÜ verzió) és ennyi.

Én nem vagyok biztos, hogy az a játékban szereplő teherszállító verzió úszni tud. Amennyiben nem tudna, akkor egy értelmesebb - akár valamelyest páncélozott fülkéjű - katonai teherautó platform lenne jó, melyet eleve teherszállításra terveztek. Ugye itt az egyetlen nagy előny az úszni tudás lehetne. Amennyiben ez nincs, de "szeretjük a régi vasakat", akkor legyen helyette kb. a Csepel/Ural ... (OK, ez az utolsó mondat nem komoly) :)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 196
67 055
113
Vettem a fáradtságot. Igen, azt a hsz -edet is amit lájkoltam. Továbbá vettem a fáradtságot, hogy olyat kérdezzek melyekről nem volt szó. Érdekelt annyira a koncepció, hogy ilyen nagyon alapszintű kérdéseket feltegyek. Amennyiben meg nem érdekes ez a dolog, akkor hagyjuk a francba ...

Azt egy szóval sem említettem, hogy akár csak egy csavaralátétet tudnánk gyártani hozzá - még csak halványan sem utaltam rá.

Maga a gépről. A jelenlegi kialakítása olyan, hogy egy gramm többletterhelést sem bír - többek között a motor, felfüggesztés, úszóképesség miatt. Namost mennyi is 4 raklap - tervezzünk 3,2 tonnával. Maradjon két ember a korábbi személyzetből (ami nem sok) - a többit vegyük ki (felszerelésestül). Ez mondjuk sok-sok jóindulattal legyen egy tonna. Akkor a kabin és motortér között vagy majd 2,5 tonna vasat kellene kivágni (OK, toronnyal meg ülésekkel), hogy az új felépítménnyel, ponyvával stb. kb. a nullánál maradjunk.

Akkor még ott járunk, hogy nehezebb motort álmodni sem tudunk bele, a kabint nem páncéloztuk (legalább egy Stanag 1 -es üveg kellene bele - de a képeken ebből semmi nem látszik). Pedig amúgy kellene és Te is említetted.

Szóval tegyük fel maradna súlykeret a kabint valamelyest páncélozni - persze a páncélozott üvegfelületekkel (ez már jókora súly legelöl). Erre terheljünk rá szintén az elejére-közepére vagy bő 3,2 tonnát. Mitől nem fog ez átmenni "Das Boot" -ba, ha kicsit is mélyebb vízbe merészkedne?

Csak, mert az olyan verziók, melyek a valóságban is vannak ott odáig merészkedtek, hogy torony fegyverestül le - aztán a kabin-motortér között ráapplikáltak kicsit nagyobb vasat, meg mondjuk kevesebb deszant (mondjuk az EÜ verzió) és ennyi.

Én nem vagyok biztos, hogy az a játékban szereplő teherszállító verzió úszni tud. Amennyiben nem tudna, akkor egy értelmesebb - akár valamelyest páncélozott fülkéjű - katonai teherautó platform lenne jó, melyet eleve teherszállításra terveztek. Ugye itt az egyetlen nagy előny az úszni tudás lehetne. Amennyiben ez nincs, de "szeretjük a régi vasakat", akkor legyen helyette kb. a Csepel/Ural ... (OK, ez az utolsó mondat nem komoly) :)

Érdekes, csak én abból indulok ki, hogy mindent ki belőle ami nem kell. Ahogy írtam, ha rápáncéloznék elöl a kivágott darabokból, abból üreges testeket hoznék létre, hogy sgítse a fejnehézség ellen, ne legyen das boot. Csak a vezetőfülke marad, torony fegyverestől kuka, csak a legszűkebben vett motortér marad. A terhelhetőség miatt kell bele pár keresztmerevítő, ez lehet alumínium, a plató pedig, oldalastól akár könnyű, de kemény műanyag is és akkor súlyt is csökkentettünk, meg szigetelt is lehet. És máris tud úszni. Mennyi acélt és egyéb harci eszközt dobtunk ki. Mekkora súlytól szabadultunk meg? Nem tudom mi milyen tömegű. Páncélzatból egy tonna körül tudnánk legalább lecsippenteni a tetején, oldalán, a BPU-1 torony tömegét nem ismerem fegyverestől, ahogy a parancsnoki eszközök súlyát sem. Viszont kapásból aminek a súlyát még megspóroltuk, a deszant súlya emberestől, fegyverestől, székestől, padlóstól(csak a merevítők, meg alatta az alváz marad. A fülkében csak a vezetés eszközei, meg egy rádió marad, esetleg a tetőre szerelt kibúvónyíláson át kezelt géppuska. Bőven meg tudnánk teremteni a szükséges terhelhetőséget. És még úszni is tudna. Ha 300-at csinálunk, hatalmas logisztikai parkunk lesz. Ha békeidőre ennek a négyötödét lezsírozzuk, a maradékkal lehet kialakítani az ellátólánc működésének menetét, gyakorlatozni, kiképezni. A teljes btr parkot így logisztikai támogatásra és annak a védelmére használnám.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 196
67 055
113
Csak pár problémát vetnék fel.

A gépek nagyrésze kb 25 éves. Az első 25 évben sem volt problémamentes az üzemeltetés(részben a gép hibáján kívül, pénzhiány miatt). Meddig akarnád őket használni?

Gumigyártás.
Ha annyira egyszerű/olcsó eddig miért nem csináltuk?
Az országban több világcég/hankook, bridgestone/gyára is megtalálható.
Az ő szakértelmüket is lehetne kérni, de a nulláról kifejleszteni egy gumi abroncsot amit/pár ezres tételben gyártanánk nem igazan kivitelezhető.
Azt meg hogy nagy tételben csináljuk/áruljuk, az orosz magyar kapcsolatokat rombolná. Nem hiszem, hogy engednék.

Ahoz, hogy egy század gépeink nagyrésze üzemeljen, nálunk sokszor a sofőrök többhetes túlórázással/szereléssel(ami amúgy tilos!) volt megoldva.
Ilyenkor a sofőr hetekig nem vett részt semmilyen kiképzési feladatok!

Felfüggesztés cserélye ugyancsak ennyire egyszerű, miért nem lett megoldva?

A váltó és a motor sem a világ közepe. Konkrétan szar.
Ja és azok is 25 évesek.
Vehetünk az oroszoktól? Ja vagy embargó miatt nem.
Abból is rakjunk bele újjat?

A 4 raklap amúgy elég sovány. Nézzük meg egy rábára mennyi fér.
Abból is van páncélozható fülkéjű.
Igazad van nem úszóképes.
Ez a logisztikánál akkora probléma, hogy senki nem törődik vele.
Úgyhogy egyedülállóak lennénk, de minek?

Amúgy a levágom/hegesztemm/4 euró raklappal az baj az üléseket nem lehet kivenni. A hajtás egy része az alatt van.
Így a 4 raklapnyi cucc max szétpakolva igaz. Az meg elég macera.
Videó. Utolső fél perc a belseje.
Bár érdemes végignézni a kiváló:D terepjáró képesség/siratófal/gyors vágás.
Ok nem leszek rosszindulatú lehetne nagyobb a lendület.

http://www.youtube.com/user/marketingcurrus?feature=mhee#p/u/2/d31mJ5gZiik


BTR 80/A.
Ha még nem láttal előben ilyet irany egy nyílt nap.
Ha láttál/használtál nem értelek.
Az irányzónák szószerint gyötrelem.
Ez a 30as torony pedig nem egy nyugati modern 30as.
Menetből való tüzelést felejtsük el.
De amúgy is elavult minden téren.
Ha akadáj van/kimászva hárítható csak el.

Mostanában elterjedt ied-k elleni átalakítás/páncélozás kb lehetetlen.

600 sofőr/gpu, pk. De min egy 1000 fős alegység lenne amit megálmodtál.
Hát?

Értem mit szeretnél. Csak több a probléma mint amennyi haszon lenne vele.


De lényege az összes felsorolt hiba vagy hátrány ellenére is felbecsülhetetlen érték lenne konkrét háborús helyzetben, mikor a tiszántúli terepen van egy dandárunk, ellátmány kellene neki, mert kezd kimerülni és sajos a hidakat szétrakétázták románok és repülővel sem feltétlen jó ötlet odaugrani ledobni a holmit. Most lehet, hogy senkit nem érdekel, hogy a rába nem úszóképes és természetesen sokkal többet tud elvinni, de akkor majd lehet, hogy érdekes lesz. És bár ezer fős alegység, de ezt nem most azonnal kellene felálítani, hanem a magját, kb. 200 főt szépen lassan a haderő kívánalmai szerint, háborúban meg úgyis behívók lesznek, meg kiképzés. Lenne rá ember. És 300x4 raklap holmi az már nem rossz tétel egy dandár esetében, de legyen csak 100x, vagy 150x4, mert mondjuk hadiállapotban ennyit rendelünk hozzá. Az úszóképesség, terepes képesség csökkentené az éltalában úthálózaton elhelyezett IED-k által okozott veszteséget. Gyakorlatilag a fülke és részben a motortér kell megmaradjon a jelen anyagból, a jelen kialakításban, a többi, mivel ezek szállítógépek, lehet műanyag legnagyobbrészt, a merevítést leszámítva.

Maga a 80A most az ifv tulajdonképpen, itt viszont csak kísérőszerepe lenne, a tényleges harci zónába a dandár védelmében futna be, ahol az neki tud állni feltölteni a készleteit.

Okés, hogy nem újak, de nem is annyira öregek, hogy haldokoljanak. ÉS azért meg lehetne pályázni a Hankoknál a gumit. Mennyire szar a helyzet a szankciózások közepette? Számít még, ha ezért megharagszanak az oroszok?
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Érdekes, csak én abból indulok ki, hogy mindent ki belőle ami nem kell. Ahogy írtam, ha rápáncéloznék elöl a kivágott darabokból, abból üreges testeket hoznék létre, hogy sgítse a fejnehézség ellen, ne legyen das boot. Csak a vezetőfülke marad, torony fegyverestől kuka, csak a legszűkebben vett motortér marad. A terhelhetőség miatt kell bele pár keresztmerevítő, ez lehet alumínium, a plató pedig, oldalastól akár könnyű, de kemény műanyag is és akkor súlyt is csökkentettünk, meg szigetelt is lehet. És máris tud úszni. Mennyi acélt és egyéb harci eszközt dobtunk ki. Mekkora súlytól szabadultunk meg? Nem tudom mi milyen tömegű. Páncélzatból egy tonna körül tudnánk legalább lecsippenteni a tetején, oldalán, a BPU-1 torony tömegét nem ismerem fegyverestől, ahogy a parancsnoki eszközök súlyát sem. Viszont kapásból aminek a súlyát még megspóroltuk, a deszant súlya emberestől, fegyverestől, székestől, padlóstól(csak a merevítők, meg alatta az alváz marad. A fülkében csak a vezetés eszközei, meg egy rádió marad, esetleg a tetőre szerelt kibúvónyíláson át kezelt géppuska. Bőven meg tudnánk teremteni a szükséges terhelhetőséget. És még úszni is tudna. Ha 300-at csinálunk, hatalmas logisztikai parkunk lesz. Ha békeidőre ennek a négyötödét lezsírozzuk, a maradékkal lehet kialakítani az ellátólánc működésének menetét, gyakorlatozni, kiképezni. A teljes btr parkot így logisztikai támogatásra és annak a védelmére használnám.

Én azt mondom, hogy a 4 raklapot is el kellene engedni. Legyen inkább kettő - mondjuk max. 1600 Kg terhelhetőséggel (de akár lemehetünk 1000 Kg -ig, ha muszáj) és inkább valami daru féleséget rá (rögtön a kabin mögé - a raklapok meg a motor oldalára), hogy a fel/le pakolás legyen gyorsabb/fizikailag kevésbé megterhelő legyen. A maradék nyert súlyon a kabin páncélozottságát Stanag 3-4 -ig elvinni - üvegfelületek Stanag 2 -ig (ez brutális súly - csak akkor, ha beleférne). A kabinra kellene búvónyílás (úszkálás miatt sem ártana - a megjegyzés azért, mert nem mindegyik példádon maradna meg). Legalább egy géppuskás állvánnyal, de persze inkább az egyik helyen (anyósülés felett mondjuk) egy távirányított toronnyal. Az a kis önvédelmi képesség elférne - pláne a felhasználást alapul véve (ugye oda menne, ahova a "sima" teherautót nem feltétlenül küldenénk). A motor/erőátvitel/felfüggesztés/gumi kombóval kezdeni kellene valamit, mert ez bármennyi továbbüzemeltetési igény esetén már egyfelől elégtelen - másfelől nagyon drága is.

Koncepció terén: a logisztika elsődleges szállítójárműve, amire a mennyiségi vonzat biztosítása is hárulna: a teherautó. Ebből persze többféle: kisebb/nagyobb, akár páncélozott fülkés, némi terepjáró képességgel és full országútiak is stb.

Namost e mellett 300 db ebből a BTR-deriváltból az túl sok. Mennyiséget nehéz írni, de 60-100 db -nál nem igen kellene több. Dandár szintű ellátásért nem tenném felelőssé. Még 4 raklaposságával (meg 300 db -osságával) is kevés lenne hozzá. Inkább, mint kiegészítő szerepkörben képzelném el. Azaz olyan alegységek ellátása, mely megközelíthetősége ellátása ilyennel is előnyösebb lenne. A teherautó - legyen az bármilyen - annyira sokkal hatékonyabb lenne hadászatilag és anyagilag is, hogy alapvetően mindenhová azt erőltetném. Ahová esetleg kellhet az úszkálás és/vagy kicsit is kellene némi páncélozottság - leginkább oda küldeném. Persze üresjáratban is lehetne használni, de nagy tömegekben nem lenne kifizetődő egyszerűen semmilyen szempontból ...
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Namost e mellett 300 db az túl sok. Mennyiséget nehéz írni, de 60-100 db -nál nem igen kellene több. Dandár szintű ellátásért nem tenném felelőssé. Még 4 raklaposságával (meg 300 db -osságával) is kevés lenne hozzá. Inkább, mint kiegészítő szerepkörben képzelném el. Azaz olyan alegységek ellátása, mely megközelíthetősége ellátása ilyennel is előnyösebb lenne.
Kérdés, ha a platóra modulok mennek, amiből lehet pl. aknavetős is (Hirtenberger jóvoltából, pl.) akkor is ennyire speciális-e a jármű.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Csak modul, meg energiaellátás kérdése.
Szerintem is. Ha a valamelyikőtök által részletesebben felvázolt súlycsökkentés sikerül, és kap egy 1600-1800kg-os modulhelyet, oda sokféle fegyver is mehet, amellyel tűztámogatást adhat, vagy a saját átkelését fedezheti az alegység.
Amúgy az úszóképesség fenntartására vannak egyéb módszerek is, pl. a felfújható gumiballon amelyet valamelyik keleti IFV-n alkalmaznak, vagy a fix méretű, habbal kifújt, felfogatási pontokra rögzíthető elemek.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 196
67 055
113
Szerintem is. Ha a valamelyikőtök által részletesebben felvázolt súlycsökkentés sikerül, és kap egy 1600-1800kg-os modulhelyet, oda sokféle fegyver is mehet, amellyel tűztámogatást adhat, vagy a saját átkelését fedezheti az alegység.
Amúgy az úszóképesség fenntartására vannak egyéb módszerek is, pl. a felfújható gumiballon amelyet valamelyik keleti IFV-n alkalmaznak, vagy a fix méretű, habbal kifújt, felfogatási pontokra rögzíthető elemek.

Na igen, de ez önmagában úszóképes. Ha a lehető legkevesebb energiabefektetést nézzük és a szállítóplatós kialakítás tényleg csak vágás, hegesztés, meg némi műanyag felcsavarozása, akkor nem biztos, hogy érdemes nagyon elszállni btr-ekkel mindenféle irányba. Azon lehet filózni ebben, hogy a kivágásba kerülhe e azonos méretű, könnyű modul a platóra ami kaphat egy energiacsatlakozó aljzatot amit rádugnak a gépre és akkor így mint egy rakomány mehet ugyanúgy úszni, de plusz úszómodulokkal már felesleges túlzás lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Na igen, de ez önmagában úszóképes. Ha a lehető legkevesebb energiabefektetést nézzük és a szállítóplatós kialakítás tényleg csak vágás, hegesztés, meg némi műanyag felcsavarozása, akkor nem biztos, hogy érdemes nagyon elszállni btr-ekkel mindenféle irányba. Azon lehet filózni ebben, hogy a kivágásba kerülhe e azonos méretű, könnyű modul a platóra ami kaphat egy energiacsatlakozó aljzatot amit rádugnak a gépre és akkor így mint egy rakomány mehet ugyanúgy úszni, de plusz úszómodulokkal már felesleges túlzás lenne.
Ha olcsón megvan a modul, miért ne.... az is csak lemezpréselés, hegesztés meg kitöltő anyag kérdése.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 558
14 453
113
Szerintem az emberes tornyot kéne leszedni, romulán módra picit emelni a tetőn (BTR-3) és szegény ember Mbombe 8x8-asaként 8-10 lővészes APC-ként használni egy távirányításos HMG/gránátverős toronnyal. Műszaki csapatok mellé hídfő biztosítására vagy tartalékosoknak szódával elmenne.

Esetleg úszóképes légvédelmi, EW vagy egyéb platform.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 991
53 878
113
Mi a gond a gumikkal?
Lehet azt terhelni csak meg kell határozni mennyivel tud még úszni, az felett meg nem tud úszni.
A terepjáró képessége jól jöhet attól, hogy x tonna feletti rakománnyal már nem tud úszni, a sár an, homokban még elmegy ahol a civil tgk-k már nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Tudod a BTR-ek java részéből úszóképes teherautót faragnék, az A-kat meg hagynám kísérőnek melléjük, illetve a műszaki verziókat is.

A teherautó rossz ötlet. A mai napig nem értem a BTR szériát miért kellett elbarmolni a hátsó motorral. Középre is macera a plató, mert baromi magasan lehetne csak síkba kialakítani a sebességváltó meg az osztómű miatt.

btr-80%2Bprofile%2Bcross%2Bsection.png

Ilyesmire az MT-LB/u lenne jól használható, de egyébként sem volt belőle mennyiségünk, mára meg gondolom mind így néz ki, ha el nem porladtak még.
640px-R-330P_01.JPG

20200512_tata_vasuti_berakodas-17-2.jpg

Vagy csak simán előszedni és rendbe vágni a PTSZ-eket.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 196
67 055
113
A teherautó rossz ötlet. A mai napig nem értem a BTR szériát miért kellett elbarmolni a hátsó motorral. Középre is macera a plató, mert baromi magasan lehetne csak síkba kialakítani a sebességváltó meg az osztómű miatt.

btr-80%2Bprofile%2Bcross%2Bsection.png

Ilyesmire az MT-LB/u lenne jól használható, de egyébként sem volt belőle mennyiségünk, mára meg gondolom mind így néz ki, ha el nem porladtak még.
640px-R-330P_01.JPG

20200512_tata_vasuti_berakodas-17-2.jpg

Vagy csak simán előszedni és rendbe vágni a PTSZ-eket.
Azért ha csak pár raklap holmit tud elvinni egy, már megérné talána teherautó variáns. Az úszóképessége kincs lenne logisztikai szemszögből, főleg éles helyzetben ha ellátmány kell a harcoló egységeknek.

A ptsz-eket viszont már rendberakják. :) Folyamatban van a felújításuk.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 904
4 743
113
Azért ha csak pár raklap holmit tud elvinni egy, már megérné talána teherautó variáns. Az úszóképessége kincs lenne logisztikai szemszögből, főleg éles helyzetben ha ellátmány kell a harcoló egységeknek.

A ptsz-eket viszont már rendberakják. :) Folyamatban van a felújításuk.
Az a gond, hogy ez a nyolc darab kevés, és ezeket EU-s pénzből renováltuk a katasztrófásoknak.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 908
13 866
113
Azért ha csak pár raklap holmit tud elvinni egy, már megérné talána teherautó variáns. Az úszóképessége kincs lenne logisztikai szemszögből, főleg éles helyzetben ha ellátmány kell a harcoló egységeknek.

A ptsz-eket viszont már rendberakják. :) Folyamatban van a felújításuk.

Az a gond, hogy ez a nyolc darab kevés, és ezeket EU-s pénzből renováltuk a katasztrófásoknak.

Valamelyik fegyverexport jelentésben láttam, hogy külföldről is érkezett 11 db PTSZ az elmúlt 3 évben. Ha jól emlékszem 7 cseh, 1 bolgár, 3 szlovák.


Még 2017 körüli "LMzek (1.0) időmben" fel is vetettem,
- hogy az MT-LB-ből kellene széles lánctalppal(bőven 50+% terhelhetőség(+védelem/páncélzat, +fegyverzet lehetősége "lazán"),
- kicsit megemelve (aknavédelmet is lehet alá tenni (ez jogos hátrány-megállapítás volt) a futóművet),
- IFV-t csinálni (kezelők +11 fő !!! ),
...de "megdobáltak fórum-terméskővel" ( :) ).
...pedig ez még jóval a Lynx előtt volt(...vagy a háttérben már nem ??? :eek: ). :rolleyes: (<= ez irónia-smile )

Még most is jónak tartom-"amúgy"- az olcsó orosz teknő civil-motoros/váltós átépítését kiegészítő feladatokra, és második-vonalas (akár saját-fejlesztéses) nyugati-szenzoros modernizálását. Ez megfizethetővé teszi a minőség (kritikus elemek "TESCO-sított" nyugatiak) és a mennyiség tömeges("akciós/gombokért") (ujra-) beszerzését.

A szükséges úszóképességes technika ilyen módon, +dobozos((habosított anyaggal kitöltött) pót-páncéllal megőrzi vizes képességeit, és egy(-két ? ) szinttel feljebb lehet tornázni a védettséget. Az a 10 körüli lövész/szakasz/műszaki/SpecOps/... egyéb személyzet...) pedig modern eszközökkel ellátva nagyon sok mindenre elég/képes!


.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 229
76 757
113
A teherautó rossz ötlet. A mai napig nem értem a BTR szériát miért kellett elbarmolni a hátsó motorral. Középre is macera a plató, mert baromi magasan lehetne csak síkba kialakítani a sebességváltó meg az osztómű miatt.

btr-80%2Bprofile%2Bcross%2Bsection.png

Ilyesmire az MT-LB/u lenne jól használható, de egyébként sem volt belőle mennyiségünk, mára meg gondolom mind így néz ki, ha el nem porladtak még.
640px-R-330P_01.JPG

20200512_tata_vasuti_berakodas-17-2.jpg

Vagy csak simán előszedni és rendbe vágni a PTSZ-eket.
Nézd meg a rajzot.Ha nem hátul van a motor akkor nem tudták volna sehova máshova rakni.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Nézd meg a rajzot.Ha nem hátul van a motor akkor nem tudták volna sehova máshova rakni.
Mert?
Az MT-LB meg a BMP 1/2 esetén sikerült ezt jól megoldani, a BTR 50/BRDM 2/BMD-től kezdve meg na, pedig.
d7lhf3x-0db25ca6-1d3e-4a15-ac28-d44e008a4c82.jpg

440px-2P26_TBiU_24_2.jpg
De az igazi téboly, hogy a kialakításában előremutató BMP 1, a fegyverzetében előremutató BMP 2 után sikerült ezt a típust is elbarmolni, mert kis tankot kellett csinálni a gyalogsági harcjárműből. Fasza hegy van egy baromira felfegyverzett lövésszállító, ami csak arra alkalmatlan, ami a legfontosabb feladata lenne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 229
76 757
113
Az
Mert?
Az MT-LB meg a BMP 1/2 esetén sikerült ezt jól megoldani, a BTR 50/BRDM 2/BMD-től kezdve meg na, pedig.
d7lhf3x-0db25ca6-1d3e-4a15-ac28-d44e008a4c82.jpg

440px-2P26_TBiU_24_2.jpg
De az igazi téboly, hogy a kialakításában előremutató BMP 1, a fegyverzetében előremutató BMP 2 után sikerült ezt a típust is elbarmolni, mert kis tankot kellett csinálni a gyalogsági harcjárműből. Fasza hegy van egy baromira felfegyverzett lövésszállító, ami csak arra alkalmatlan, ami a legfontosabb feladata lenne.
MTLB és a BMP nagyobb mint a BTR.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Azért ha csak pár raklap holmit tud elvinni egy, már megérné talána teherautó variáns. Az úszóképessége kincs lenne logisztikai szemszögből, főleg éles helyzetben ha ellátmány kell a harcoló egységeknek.
Szélességben 3, hosszúságban 2 raklap fog elférni rajta.
Egy hosszított dobozos furgon elvisz 7 raklapot, egy ponyvás meg nyolcat, igaz a terhelhetőségük max. 1,5 tonna, ennél a BTR 80 alapú teherautó sanszosan többet bírna.
Szerintem ez karcsú nagyon, irgalmatlan mennyiségű gép kéne és rengeteg ember. Jobban jársz pontonnal vagy kerekes komppal, meg egy rendes teherautóval. Ilyen cuccnak szerintem ilyen DT-30 Vityaz vagy LARC XV, Dongfeng China Duck méretben lenne értelme.
QyreuMPAeleBfXI-5gwSgKCuG8AnowrbehK9UyX0HLXgnyV6kqJr4z2MAGwuKzWICqOkLfHIA9v7ZwlKOyEKwVwJIpbczXp1OMTm