[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 991
53 878
113
Uram! Irgalmazz!
Te feltételezed, hogy egy 20%-os teljesítménynövekedést elvisel a váltó, és az osztómű. Feltételezed, hogy a megnövekedett teljesítményt, és tömeget majd jól elbírják a már most is alulméretezett fékek és a futómű.
Mert szerintem ez mind csere. Ha a motorhoz hozzányúlnak, akkor az különben is minimum nagy generál.
Ha még ehhez fel szeretnéd szerelni egy modern elektronikával, tűzoltó rendszerrel, valamint egy NATO kompatibilis távirányított toronnyal, és ezt olcsóbbra kihozod, mint egy új Fuchsot, akkor még mindig ne örülj, mert még mindig egy ergonómiailag értelmezhetetlen fosod van, ami esetében a gumicsere (nagyobbra) megkérdőjelezhetővé teszi pl. a deszantolást. A jelenlegi méret esetén is rizikós oldalra deszant.
Nekünk még úgy tanították, hogy tilos a menet közbeni deszant - habár a HH alatt csináltak itthon is olyan gyakorlatokat.



Ha jól értelmezem, olajok(?),szurok cseréjével lehet +50-60 lóerot találni az 50 éves Kamaz motorban,fuck the fizika...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 991
53 878
113
A váltómű, osztómű még --ahogy említettem-- a betervezett teljesítménytartalék miatt elég!
A futóművek megerősíthetőek a sok évtizede ismert, nem is drága, hegesztéses anyagfelvitellel!
Az "új" --elméletileg már alkalmazott-- kerekek felfekvő felülete 15-20%-kal nagyobb, ezt a lehetőséget lehet a védelem javítására használni, ami a kompozit páncélozásként meg is jelenik.
Egy osztállyal feljebb rakja a BTR-t.
Fék: Oooopsz! ez tényleg kérdőjel, a többi "meg van"! (fék=>körtelefon!")



A motorban benne van a 300-315LE!!!
Leírtam, hogyan, de akár még a +0,1 turbónyomást is bőven kibírja("csak, hogy tuti legyen"), ha a jobb mai olajokat kapja, "rendes", megbízható hőkapcsolókkal, megbízható hűtő-ventilátorokkal.
"Megnézettem"!

Milyen elektronika ? ? ? ("nemértem" ???)



+"párkilós" Halonnal oltó( ? ;) ) : "gombok"!
Az eredeti torony módosítás, előkészítés "saját" modernizációra (a +APU -10kW teljesítménye-, hogy ne fojtsa meg a motort, ne vesszen el a megnyert teljesítmény).
Tartaléküzem, nagyobb túlélő-képesség, megmaradó dinamika a többlet 3-4 tonna ellenére, több előnye is van, összeadódnak!





Mivel támogató feladatokra szántam:
  • aknavetővel,
  • rakéta-tüzérséggel (12-20 cső, a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!)
  • ATGM-ekkel,(a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!),
  • drón+NLOS/.



A deszant feladatkört másképp oldottam meg!
Arra ugyanis ebben a formában gyakorlatilag ---"születésétől-genetikailag" (mert a "szülő/előd" is) alkalmatlan, ahogy te is írtad!
A megoldás nyilvánosságát mérlegelem, mert túl jó a "hátul-desszantolás" --viszonylag egyszerű és olcsó-- megoldása ahhoz. hogy nyilvános legyen! :cool:
Az elv, a megvalósítás adott, lehetséges. Átgondolás folyamatban!


Visszatérve:
A támogató feladatoknál a "szomszédos" sorozatvetők nagy száma miatt követelménynek tartottam a nagyságrenddel jobb a túlélő-képességet, amit a többlet kompozit páncél és a --nem szokásos-- fegyverzet páncélozás biztosít!
A tömeges drónalkalmazás veszélye esetén majd a felső résznek további 1 réteg kompozit-védelmet kell adni, ami újabb 1-1,5 tonna.
Ez a védelem a kis drónok, a kis töltetei miatt elég lesz még ebben az évtizedben.


A fék, a "biztonságos deszantolás" nyilvánossága átgondolás alatt!

Javaslataid? Kreativitás? Ötlet? Freud is mondta: Ne tartsd vissza/magadban ! ;)

U.I: "Csak" azért futom a felújítós köröket, mert korábban azt lett kimatekozva, hogy a közepes-, könnyüdandárnál marad BTR, utána megy a tartalékba.


Milyen hokapcsolók?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 917
13 892
113
Kedves

@dudi és

@krisss !

A BTR-ek oldal/desszant ajtajával mi a nagyobb baj. Hogy alacsony vagy hogy keskeny?

Leginkább az, hogy létezik.
De alacsony is meg keskeny is.

De a keskenysége nagyobb gond, Összegörnyedni még össze tudsz, de a felszerelésedet nem tudod keskenyíteni.

Az,hogy létezik.

Azt mondta "mindenki" ( is ), hogy már nem érdekes.

Nem oldom meg!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 917
13 892
113
Nagyon elszomorítottál minket...;):D:oops:


Megleptél
yk.gif
, fejlődsz: Végre van humorod!
Ne hagy abba!
A teszten átmentél
cl.gif



U.i: Poen volt: Ha megsértődsz: megérdemled! :p
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 665
35 801
113
Koszovóba vasúton viszik ki őket vagy saját lábon mennek ki ?
Európán belül vasút szerintem - még Magyarországon belül is rátkán jár saját lábon ha nagyobb távolságra kell menni.
BTR-ek gumija bírja az aszfaltot hosszabb utakon. Igazából az egész járgány nem egy jó konstrukció...
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 618
5 333
113
Európán belül vasút szerintem - még Magyarországon belül is rátkán jár saját lábon ha nagyobb távolságra kell menni.
BTR-ek gumija bírja az aszfaltot hosszabb utakon. Igazából az egész járgány nem egy jó konstrukció...

Van, hogy lábon mennek. Kb szeptemberben találkoztam egy menettel a 2-esen, Hmv-ről mentek Szlovákiába gyakorlatra, ami azért "jó" kis út lehetett... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 665
35 801
113
2030--as évek közepe-vége. Pénztől függ és szándéktól.
Az kemény! :confused:
Max a 20-as évek végét vártam volna válaszként.
2030-ra miféle harcértéke lesz ezeknek?!?
Most is röhej mind a páncélzata, mind a fegyverzete.
Lynx kb. magától lövi ki a célokat menetből is, erre meg ott lesz mellette a kurblizós tornyú BTR...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely