8mm acél, mind1 miből csinálod.Azt jól tudom, hogy az alap páncél minősége is jobb az új gyártású 82-eseknél?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
8mm acél, mind1 miből csinálod.Azt jól tudom, hogy az alap páncél minősége is jobb az új gyártású 82-eseknél?
A minőséget nem tudom, de a 82-es vastagabb szemből. Illetve belül kapott egy kevlárszövet réteget a lepattogzó repeszek ellen.Azt jól tudom, hogy az alap páncél minősége is jobb az új gyártású 82-eseknél?
Ugyanazt gyártják. Nem lett másabb a páncéltest.A 82-esek zömmel új gyártásúak.
A 82-es mintha a tornyon és a fronton vastagabb lenne.8mm acél, mind1 miből csinálod.
8mm acél, mind1 miből csinálod.
A minőséget nem tudom, de a 82-es vastagabb szemből. Illetve belül kapott egy kevlárszövet réteget a lepattogzó repeszek ellen.
Szerintem inkább mint a T-72B és a T-72B3 mert nincs akkora egetverő különbség, csak a teljesen fapados szarból átcammogott a fapad+ kategóriába.Ha jól gondolom azért 25 év alatt fejlődhetett a páncélzat minősége.
Értem. Akkor a modernizált 80-as meg az eredeti 8-es kb. olyan lehet egymáshoz képest mint egy fullos T72B modernizáció vs egy T90.
Igen, ott 2× 8mm vastag.A 82-es mintha a tornyon és a fronton vastagabb lenne.
"The layout of the BTR-82A is very similar to the BTR-80A. The BTR-82A is more protected than the basic version of BTR-80A. The vehicle is fitted with a reinforced multi-layer floor which provides protection against mines and improvised explosive devices (IEDs). The BTR-82A is also equipped with new seats and a special suspension that have energy-absorbing properties which increase the protection for the personnel inside the vehicle against mine blast. The hull of the BTR-82A is made with new armored vehicle ballistic protection of laminated synthetic material such as Kevlar."
"The armoured hull of the APC is made up of Kevlar laminated synthetic material to provide ballistic protection. The reinforced floor with multi layers offers protection against improvised explosive devices (IEDs) and mine blasts. The spall liners inside the vehicle armour also protect the crew against explosion."
A 82-es mintha a tornyon és a fronton vastagabb lenne.
"The layout of the BTR-82A is very similar to the BTR-80A. The BTR-82A is more protected than the basic version of BTR-80A. The vehicle is fitted with a reinforced multi-layer floor which provides protection against mines and improvised explosive devices (IEDs). The BTR-82A is also equipped with new seats and a special suspension that have energy-absorbing properties which increase the protection for the personnel inside the vehicle against mine blast. The hull of the BTR-82A is made with new armored vehicle ballistic protection of laminated synthetic material such as Kevlar."
"The armoured hull of the APC is made up of Kevlar laminated synthetic material to provide ballistic protection. The reinforced floor with multi layers offers protection against improvised explosive devices (IEDs) and mine blasts. The spall liners inside the vehicle armour also protect the crew against explosion."
Hát őszintén szólva nem sok különbséget jelent a dolog, egy .50-essel végigvered akár nagyobb távolságról aztán viszontlángos van a gépnek. Amit irigylek az a stabiliziált fegyver, a tűzvezető rendszer, az elektromos torony és az értelmes éjjellátó képesség.Irigyled tőlük, valld be!
Van vmi RÁBA nevű futómű gyártó/specialista cég.Van vmi RÁBA nevű futómű gyártó/specialista cég.
Ha van politikai szándék biztosan meg tudnák erősíteni a futóművet.
Nem is rossz ötlet, eu-s katonai támogatásból megvenni erre --az utána civilben is használható-- "nyomtató" technikát. Milliárdokat lehet "legombolni" -- -- Brüsszelről ilyen cálra, hivatalosan!
A Boeing-et, az Eu-s rep-gép gyártót is katonai megrendeléseken, technológiai fejlesztési pénzeken keresztül támogatják évtizedek óta az állami támogatások tiltása/korlátozása óta.
Mindenki --más-- csinálja. ...csinálhatja!
A szívó diesel nem szereti a viz+etanol kombót... sőt kifejezetten árt neki.... üzembiztosan az eredeti motor nem tuningolhato... Kamaz motoros V8 szívó max egy turbót rakhatnal rá de mivel nem.igy lett kitalava olyan lesz mint a húzott TDI..... max az optikai rendszereit fejlesztenem és kaphatna korszerű PCT rakétat és ennyi mehetne a tartalékosoknak.... jah és új gumik...Egy gyors és megfizethető kategóriájú modernizálási csomag javaslat a hazai BTR állomány bőven 10+ éves várható élettartamának figyelembe vételével, arra is gondolva, hogy így pályafutásuk végén normális áron eladhatók lesznek --a hazai "hagyománytól" eltérően--.
1-es lépcső (hónapokon-fél éven belül megvalósítható):
- a Gidran-nal egyező --vagy azzal megegyező szerelhetőségű, de szélesebb-- kerékabroncsra történő áttérés,
- a Gidran APU(kiegészítő áramforrás) "ráépítés, ami jelentősen tehermentesítheti a ma már kevés teljesítményű eredeti motort(260LE),
- az eredeti motor 20-30LE-s teljesítménynövelése (ennyit az eredeti konstrukció és erőátvitel néhány kiegészítéssel elvisel !!!)
- BOOSTER/harci üzemmódban +50-60 LE ideiglenesen --percekig-- igénybe vehető teljesítmény beépítése (Víz-Ethanol, stb...),
- az új gumik és több lóerő a menetteljesítmények romlása nélkül lehetővé teszi 3-4 Tonna BDD és/vagy NERA pótpáncél ráépítést (védelem 30(+)- mm-es gépágyú ellen),
- az igénybe vehető APU miatt lehetségessé válik a fegyvezet stabilizátor beépítés és/vagy távvezérlés, automatizálás!!!
2-es lépcső(hosszabb távra):
- a Gidran fék/futómű elemekkel történő modernizálás (végre jelentősen javítja a kezdetektől elégtelen fék-kapacitást),
- a Gidran motor beépítés az eredeti helyére, az eredeti pozícióba,
Ilyen alapvető szintű modernizál/változtatás/átépítési feladatokra minden valamire való haderőben van fenntartott fejlesztési és gyártási kapacitás!
Nekünk is! Ja: NEM!!!
Csak "mellesleg", a hiba súlyát jelzendő: Ilyen szintű hibáért Kínában a felelősök eltűntek!
...röviddel a bírósági tárgyalás, majd kivégzés előtt!
"... medve (és a honvédelem) nem játék!"
.
.
Van még METIS-M pct-nk? Azt rá lehetne rakni?A szívó diesel nem szereti a viz+etanol kombót... sőt kifejezetten árt neki.... üzembiztosan az eredeti motor nem tuningolhato... Kamaz motoros V8 szívó max egy turbót rakhatnal rá de mivel nem.igy lett kitalava olyan lesz mint a húzott TDI..... max az optikai rendszereit fejlesztenem és kaphatna korszerű PCT rakétat és ennyi mehetne a tartalékosoknak.... jah és új gumik...
A szívó diesel nem szereti a viz+etanol kombót... sőt kifejezetten árt neki.... üzembiztosan az eredeti motor nem tuningolhato... Kamaz motoros V8 szívó max egy turbót rakhatnal rá de mivel nem.igy lett kitalava olyan lesz mint a húzott TDI..... max az optikai rendszereit fejlesztenem és kaphatna korszerű PCT rakétat és ennyi mehetne a tartalékosoknak.... jah és új gumik...
Szia...a honvédelem és a medve nem játék!!!
Milyen kiválóan elfernek benne...BTR-80 Kicsit módosítva, motor elől!
DAF YP408 PWI-S GR Itt elérhető az oldal.
Wikiről néhány adat linkje
Úgy gondolom eléggé látszik minden, próbáltam összegyűjteni hogy értelmezhető legyen.
A DAF YP-408 egy holland 8×6-os páncélozott személyszállító, négyből három tengelyt a tipikus DAF H-hajtás hajt meg. 6 literes, 6 hengeres dízelmotorja van, 5 sebességes váltóval és 2 sebességes váltóművel. A prototípusokat az 1950-es évek végén fejlesztették ki, az 1960-as években 750 jármű gyártása folyt. Az YP-408 1964-ben állt szolgálatba, és 1987-ig a holland hadseregnél volt. A holland hadsereg Suriname-i szolgálatában álló számos járművet átadták az új suriname-i hadseregnek, amikor az ország 1975-ben függetlenné vált. A Portugál Légierő 28 volt holland példányt kapott 1992-ben. Ezeket a Polícia Aérea (katonai rendőrség) használta a légibázis biztonsági szerepében egészen a 2000-es évek elejéig.
- Kezdetnek, bemutatásnak, kapaszkodónak ennyi.