[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 866
113
D-N1s-F8-W4-AANc-R.jpg

Army19-BTR-87.jpg
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 631
3 899
113
BTR-80 Kicsit módosítva, motor elől!
Szia,

En mindig annak a partjan vagyok, hogy a "van" jobb mint a "nincs", tehat semmi hasznalhatot ne dobjunk ki.

De a BTR-80 az a kategoria a szememben, amire az uzembentartason kivul nem szabad kolteni.

Mar amikor megvettuk es lecsereltuk a BMP-1-eseket erre, mar akkor is messze gyengebb es korszerutlenebb volt, mint amit csereltunk; szoval megvenni se ezeket kellett volna, nemhogy 30 evvel kesobb nekiallni odebb tenni benne a motort es megerositeni a pancelzatat, ami lehet, hogy kicsit kevesebbe kerul, mint venni egy vadonat ujatt, de en gyanakszok, hogy inkabb kicsit tobbe kerul, mint venni vadonat ujat.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
718
1 352
93
Ha már BTR akkkr inkább BTR-87.
- Természetesen, nincs is ezzel gondom, evidens, fiatalabb gép stb...! A DAF YP408-t (1950-es) csak azért mutattam hogy meglehet oldani az elől lévő motor megoldást! Ezáltal több hely lenne a deszant térben! Ennyi volt csak a jó-szándék! Na de látod hogy ebben a BTR-87-ben is elől jobboldalt elfoglal 2 helyet a motor. Ezért mutattam! Ott elférne a sofőr mellet egy előljáró, főnök, mögötte pedig egy lövész 20-as gépágyúval. Így jobbról-balról lenne egy-egy gyalogság támogató lövész! Hátul a deszant ajtaja is milyen ótvarul van megoldva! Nem jobb volna alábukottan egy lenyilló! Látod mindent meglehetne oldani csak egy kis akarat kellene. Az oldal védelmet is meglehetne oldani! Ha a CURRUST rendbe rakná valaki ott szépen meglehetne oldani a BTR-k felujítását. Nem gány munka kell, a mérnököknek meg kreativitás kellene s mindjárt lenne munkájuk. Ötlet lenne szerintem dögivel. A BTR-k meg nem kis tétel lenne nekik.
Mindent meglehetne oldani, nem gány munkába!
- Ugyanakkor pedig nem kellene kohóba dobni az egész gépezetet. A légkondinak lehetne egy külön kéthengeres kis motort tenni s a nagymotort lelehetne állítani! Légkondi nyáron hűt, télen fűt álló helyzetben! Ennyi, nem kell felhúzni a motort, stb...stb..! Fogyasztás kevesebb.
-

- Én úgy lennék vele, jobb kis helyen életben maradni, mint nagy helyen céltábla lenni! Ezért tetszenek a BMP-k ahogyan említetted is. Ott is azért kellene kicsit Ráncfelvarrást végezni, több-mindenkinek igaza van. Természetesen háborúmentes időben jobb a nagy hely, kényelmesebb, ez evidens!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 866
113
- Természetesen, nincs is ezzel gondom, evidens, fiatalabb gép stb...! A DAF YP408-t (1950-es) csak azért mutattam hogy meglehet oldani az elől lévő motor megoldást! Ezáltal több hely lenne a deszant térben! Ennyi volt csak a jó-szándék! Na de látod hogy ebben a BTR-87-ben is elől jobboldalt elfoglal 2 helyet a motor. Ezért mutattam! Ott elférne a sofőr mellet egy előljáró, főnök, mögötte pedig egy lövész 20-as gépágyúval. Így jobbról-balról lenne egy-egy gyalogság támogató lövész! Hátul a deszant ajtaja is milyen ótvarul van megoldva! Nem jobb volna alábukottan egy lenyilló! Látod mindent meglehetne oldani csak egy kis akarat kellene. Az oldal védelmet is meglehetne oldani! Ha a CURRUST rendbe rakná valaki ott szépen meglehetne oldani a BTR-k felujítását. Nem gány munka kell, a mérnököknek meg kreativitás kellene s mindjárt lenne munkájuk. Ötlet lenne szerintem dögivel. A BTR-k meg nem kis tétel lenne nekik.
Mindent meglehetne oldani, nem gány munkába!
- Ugyanakkor pedig nem kellene kohóba dobni az egész gépezetet. A légkondinak lehetne egy külön kéthengeres kis motort tenni s a nagymotort lelehetne állítani! Légkondi nyáron hűt, télen fűt álló helyzetben! Ennyi, nem kell felhúzni a motort, stb...stb..! Fogyasztás kevesebb.
-

- Én úgy lennék vele, jobb kis helyen életben maradni, mint nagy helyen céltábla lenni! Ezért tetszenek a BMP-k ahogyan említetted is. Ott is azért kellene kicsit Ráncfelvarrást végezni, több-mindenkinek igaza van. Természetesen háborúmentes időben jobb a nagy hely, kényelmesebb, ez evidens!
De kohóba kell dobni az összeset.
 
W

Wilson

Guest
- Természetesen, nincs is ezzel gondom, evidens, fiatalabb gép stb...! A DAF YP408-t (1950-es) csak azért mutattam hogy meglehet oldani az elől lévő motor megoldást! Ezáltal több hely lenne a deszant térben! Ennyi volt csak a jó-szándék! Na de látod hogy ebben a BTR-87-ben is elől jobboldalt elfoglal 2 helyet a motor. Ezért mutattam! Ott elférne a sofőr mellet egy előljáró, főnök, mögötte pedig egy lövész 20-as gépágyúval. Így jobbról-balról lenne egy-egy gyalogság támogató lövész! Hátul a deszant ajtaja is milyen ótvarul van megoldva! Nem jobb volna alábukottan egy lenyilló! Látod mindent meglehetne oldani csak egy kis akarat kellene. Az oldal védelmet is meglehetne oldani! Ha a CURRUST rendbe rakná valaki ott szépen meglehetne oldani a BTR-k felujítását. Nem gány munka kell, a mérnököknek meg kreativitás kellene s mindjárt lenne munkájuk. Ötlet lenne szerintem dögivel. A BTR-k meg nem kis tétel lenne nekik.
Mindent meglehetne oldani, nem gány munkába!
- Ugyanakkor pedig nem kellene kohóba dobni az egész gépezetet. A légkondinak lehetne egy külön kéthengeres kis motort tenni s a nagymotort lelehetne állítani! Légkondi nyáron hűt, télen fűt álló helyzetben! Ennyi, nem kell felhúzni a motort, stb...stb..! Fogyasztás kevesebb.
-

- Én úgy lennék vele, jobb kis helyen életben maradni, mint nagy helyen céltábla lenni! Ezért tetszenek a BMP-k ahogyan említetted is. Ott is azért kellene kicsit Ráncfelvarrást végezni, több-mindenkinek igaza van. Természetesen háborúmentes időben jobb a nagy hely, kényelmesebb, ez evidens!
A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC, viszont katonaként utaztam BTR-ben és BMP-ben is és egy borzalom a szűk desszanttér. és szerintem nagyon nem mindegy a lövészek közérzete szempontjáből, hogy mennyire "töri össze" őket az IFV/APC, nem kielégítő védelem mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and Ocses

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
A mai modern ATGM világában nincs nagy jelentősége annak, hogy mekkora az IFV/APC, viszont katonaként utaztam BTR-ben és BMP-ben is és egy borzalom a szűk desszanttér. és szerintem nagyon nem mindegy a lövészek közérzete szempontjáből, hogy mennyire "töri össze" őket az IFV/APC, nem kielégítő védelem mellett.
Sem egy mai felszerelt katona sem a személyi felszerelés sem a tartalék lőszer stb nem fér el rendesen.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
A nálunk rendszerben tartott BTR-k komolyan nem fejleszthető platformok. Volt terv pld. vezér BTR-el Javelinnel, ott voltak kisebb darabszámban Currus féle kis modernizációk, egészségügyi stb. A motorok, a védettség, a "kommunikációs rendszer" a felderítőképesség és a hálózati hadiviselési rendszerek cseréje, módosítása együttesen egy sok kompromisszummal és minimálisan növekedő harcértékű járművet eredményezne, amely korszerűsítése egyáltalán nem rentábilis.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
A nálunk rendszerben tartott BTR-k komolyan nem fejleszthető platformok. Volt terv pld. vezér BTR-el Javelinnel, ott voltak kisebb darabszámban Currus féle kis modernizációk, egészségügyi stb. A motorok, a védettség, a "kommunikációs rendszer" a felderítőképesség és a hálózati hadiviselési rendszerek cseréje, módosítása együttesen egy sok kompromisszummal és minimálisan növekedő harcértékű járművet eredményezne, amely korszerűsítése egyáltalán nem rentábilis.
Konstrukciós zsákutca minden tekintetben érdemi fejlesztési tartalék nélkül.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 167
7 993
113
Szia,

Szerintem meg nagyon fontos, hogy egy lapos BMP-t meg se lat az ellenseg, mikozben ugyanott egy szep nagy zsiros celpont felso fel vagy akar egy meteret jol meg lehet celozni es ki lehet loni.
Az Öböl-háború kapcsán olvastam, hogy a Warrior-ok rengeteg BMP-t lőttek ki, vica versa ez már nem igaz. Pedig a Warrior sztem legalább egy méterrel magasabb (nincs kedvem utánanézni).
 
W

Wilson

Guest
Szia,

Szerintem meg nagyon fontos, hogy egy lapos BMP-t meg se lat az ellenseg, mikozben ugyanott egy szep nagy zsiros celpont felso fel vagy akar egy meteret jol meg lehet celozni es ki lehet loni.
Ez egy kicsit a domborzattól és a növényzettől is függ, de azért az ukránok nap mint nap prezentálják pl a drónok használatával, hogy ennek a méret tényezőnek már nincs sok jelentősége.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 248
14 111
113
Az Öböl-háború kapcsán olvastam, hogy a Warrior-ok rengeteg BMP-t lőttek ki, vica versa ez már nem igaz. Pedig a Warrior sztem legalább egy méterrel magasabb (nincs kedvem utánanézni).
Kérdés az addigra teljesen demoralizalt irakiak mennyire voltak harckèpesek.
Benn voltak e a gépekbe?
Ők rendelkeztek e bármilyen adattal hogy mikor,honnan jön az ellen.

Az irakiak statikus beásott gépei álló célpontok voltak.
Így ebben a kontextusban nem annyira releváns ez a példa.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 921
13 911
113
Át kell alakítani úszóképes logisztikai járművé a 80-asokat, a 80A-t meg megtartani kísérőjárműnek.


Amit meg kell tartani, azt Gidrán futómű-/fék-elemekkel modernizálni kell(ene).

Ha sima BTR-80-as is marad, akkor arra meg mehet(ne) a Gidran-torony, +ATGM(vmelyik megfizethetőbb).

Ha ezeket megycsinálják, csak a logisztika/("civil")gumi-abroncsok visszahozzák bőven a 10-15 év alatt a befektetett pénzt.
...és akkor még a jelenlegi "letolt-gatya" és jelenlegi "szövetséges-kiröhögés" megfizethetetlen előnyeit nem is tudjuk!!!


U.I: +Gidran-APU a hazai fejlesztésű(???) torony-mozgató/-stabilizáló rendszerhez.

U.I. 2.: A 80-122 mm-es rakéta-tüzérségi támogatónak, drón-kezelő(divatozzunk a "kockáknak": drón-operátornak") munkahelynek némi pótpáncéllal "pont-jó"!


.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 866
113
Kérdés az addigra teljesen demoralizalt irakiak mennyire voltak harckèpesek.
Benn voltak e a gépekbe?
Ők rendelkeztek e bármilyen adattal hogy mikor,honnan jön az ellen.

Az irakiak statikus beásott gépei álló célpontok voltak.
Így ebben a kontextusban nem annyira releváns ez a példa.
Azt azért ne feledd, hogy az amúgy is kicsi BMP beásva még kisebb.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and bel

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 248
14 111
113
Azt azért ne feledd, hogy az amúgy is kicsi BMP beásva még kisebb.
Pont ez az.
Erre írtam ki tudja voltak e a gépekbe.
6 hét szetbombazas után.

Egy beásott bmp ha csak a tornya látszik ki iszonyat pici célpont.
Egy régi suzuki swift hátsó szélvédője nagyobb.

Szóval nem hinném hogy 30 éve a rohamozó warriorok annyira ászok voltak, hogy az őket maljutkaval meg 73milissel aprító irakiakat kilődözgettèk.

Mennyi warrior veszteség volt?

Szóval ott tènyleg nem a méret volt a lényeg.
Nem mérvadó az ottani szárazföldi "összecsapások" nagy része.

Nem véletlenül tartott a kard kb 4 napig.
 
  • Tetszik
Reactions: bel