[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 924
18 382
113
- Ide ennyi is elég, úgy se alkottok semmit. Venni kell itt mindent. Ennyi. -

Megfelelő ipari kapacitás hiányában, igen, venni kell. Nem véletlen a zalaegerszegi és egyéb gyárfejlesztések, az országban, hadiipar téren. Amit előző hozzászólásodban leírtál, lehet megy a dzsihád mobilon Szíriában, de egy európai haderőben azért ne úgy menjen és nem is úgy megy. A gépgyártásban meg pláne me úgy megy. Dolgoztam fiatal kezdőként a szoci gépgyártásban, majd 1996-tól az autóiparban, a mai napig is, ami a nyugati munkakultúrát és technológiát jelenti. Ég és föld a különbség. Semmi nem olyan régi szocialista gányolás szinten megy ahogy leírtad. Bízzuk a szakemberekre ezeket a dolgokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Kopi2000
W

Wilson

Guest
Nem ezt írtam, olvasd el még egyszer. Én csak 3D progit írtam. Ám nem 3-szor kell tervezni egy gépet, meg reszelgetni. Vagy megtervezem-vagy nem. Igen mérnöki munka, gondolkodni kell.
Ha valaki agymotort szeretne rakni pl egy BTR-be az nem olyan egyszerű mint ahogy gondolod ugyanis ilyet még senki sem csinált nem tudod levenni a polcról a kész műszaki megoldásokat, tehát nekünk kell megcsinálni, és hiába vannak nagyon jó 3D tervező programok a prototípust a menetpróbákat nem lehet még kihagyni az egyenletből és ez még akkor is sok pénz és idő ha valami csoda folytán elsőre sikerül tökéletes műszaki megoldással előrukkolni , de sajnos inkább az a helyzet, hogy a prototípuson még bőven kell reszelni ,mire megszületik a jó műszaki megoldás.És akkor még arról nem beszéltünk,hogy ez egy harceszköz amellyel szemben speciális követelményeket támasztanak.
 
W

Wilson

Guest
- Ide ennyi is elég, úgy se alkottok semmit. Venni kell itt mindent. Ennyi. -
Szerintem sokkal jobb irány az,hogy pl nem a meglévő BTR-re szabadítjuk rá a Béla meg a Józsi bácsikat (akik lehet a szakmájuk kiváló művelói) hanem pl az idetelepült a világ élvonalát képviselő hadiipari vállalatok (pl Rheinmetall) bázisan kezdjük el kiképezni és felépíteni a magyar hadipar gerincét képező magyar szakembergárdát, hosszú távon sokkal többet profitálunk belőle mintha a meglévő BTR-l akarnánk Boxereket csinálni,szerintem ha a BTR maradnak akkor a tervezett ideig tartó rendszerbentartásukhoz és a legszükségesebb modernizálásukhoz (a tervezett felhasználásuknak megfelelően) szükséges javításokat és módosításokat el kell végezni, de ennél többet semmiképpen sem kell rájuk költeni mert teljesen felesleges.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
715
1 345
93
Megfelelő ipari kapacitás hiányában, igen, venni kell. Nem véletlen a zalaegerszegi és egyéb gyárfejlesztések, az országban, hadiipar téren.
Állj le, mert nem érted, ..... Átmeneti időszakról van szó! .... Örülünk hogy készülnek az új gépek! Kényelmesen mint a buszban ülhetnek a katonáink. :rolleyes:
Ám van 500 BTR amit utálattal használnak a katonáink. Ezt próbáltuk valahogyan alakítani, jobbá tenni, használhatóbbá. Ám Kriss mondta hogy nem akarja megváltoztatni, átalakítani, darabolni, maradjon egybe. Ennyi.
- Tehát azt az időszakról volt szó ameddig megjönnek az új gépek. Addig is tudnák normális körülmények között használni a BTR-t.

- A munkahelyi kultúra az megint más tészta. Most átléptünk a fogyasztói társadalmi rendbe! :rolleyes:
Megveszel valamilyen gépet s használod ameddig a gép bírja. Ha olcsót vettél hamar tönkremegy.
Alkatrészt nem kapsz hozzá, kidobod, veszel másik gépet. Ez az új mentalitás. Ezért más a morál.
- Szar, nem jó, kidobni való, hulladék, selejt soroljam még?

A munkahelyen meg betanítanak egy műveletre s ameddig fut a széria azt csinálod, ha kifut kapsz másik feladatot.
Nem kell gondolkodnod. Az üzemben nincs semmi egyéb anyag csak ami ahhoz a termékhez kell. Sterilizált környezet.
- A régi rendszernél meg sokszor a jó szakik találtak fel dolgokat, folyamatokat. Mivel volt egyéb anyagkészletük.
- Nincs ezzel gond csak értsük meg egymást. Mi miért van.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
Fontossági sorrend:
1 - Átgondoljuk mit óhajtunk tervezni, információ gyűjtés.
2 - Méretezés előtt mérünk, mérőszalag, tolómérő, finomabb mérőeszközök.
3 - A szerszámokat vesszük.
4 - Nem kell 3 szór tervezni! ;) Nem selejtet kell gyártani.
Igen, nos itt már az 1. pontnál megbukott a dolog.

Miért? Menj ki és nézd meg milyen állapotúak a BTR-ek , amiket kipakolnak a közönség elé.. majd kérdezgesd a katonákat, ha nem akkor legyél tartalékos és látsz majd "csodákat". :D Ti itt ötleteltek a BTR, T-72 .. stb eszközökről, ami alapvetően nem lenne baj, elméleti síkon és jajj mégtöbben utáltok ezért.. :D De konkrétan azoknak az embereknek probáljátok megmagyarázni, hogy nem szar az a technika, akik évek óta dolgoznak velük, azokkal a példányokkal is amiket ti nem láttok.

4. Tényleg? Hát ha azt a tudást átadod valamelyik vezető gyárnak, hogy hogyan lehet egyből tökéleteset gyártani, szerintem gazdaggá tesznek.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
715
1 345
93
És akkor még arról nem beszéltünk,hogy ez egy harceszköz amellyel szemben speciális követelményeket támasztanak.
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
 
W

Wilson

Guest
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Ha hiszed ha nem, pl pont arra megy el a fejlesztéseknél sok idő és pénz , mivel az a követelmény,hogy a harcjármű menjen el árkon bokron keresztül, kibírja pl a hajtáslánc az ebből fakadó igénybevételeket stb.
 
K

Kopi2000

Guest
- Bameg :confused: Nem igényváltozásról volt szó. Kulturáltan.
Jarmufejlesztesnel nem veletlenul vannak teszpalyak, mert meg kell a gyakorlatban is bizonyosodni a tartossagrol. Trial an error (proba es hiba) modszer utjan, amit egyebkent mas teruleten is hasznalnak. Persze lehet improvizalni eszkozoket foleg haborus helyzetben, amikor a jarganyok harcteri elettartama amugy is alacsony. De egyenlore meg beke van....
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
K

Kopi2000

Guest
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
A kobalta eleg egyszeru lesz a XXI. Szazadi seregnek?
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 399
4 980
113
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Szerintem itt fejezd is be. Értem én, hogy a kommunista ideológia szerint a melós mindent IS meg tud egyedül csinálni (hallottam én olyat is kőművestől, hogy mi tudunk ám házat építeni mérnök nélkül is, de a mérnök nem tud). Nem, amit te mondasz az a totális csőd receptje. Egy tervezési folyamat nem annyi, hogy jajj de jó ötlet, megrajzolom és kész, hanem bizony teszt, újra tervezés. Ha nem így lenne, akkor pl. az összes autógyár, mindenféle törésteszt, fárasztás, tesztelés nélkül csak simán legyártana mindent. Akkor aztán lenne egy rakás életveszélyes, szar, állandóan elromló fostalicska az utakon. Honnan jutott eszedbe, hogy nem kell tesztelni? Nem ásóbotot gyártasz az őskorban.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
715
1 345
93
Miért? Menj ki és nézd meg milyen állapotúak a BTR-ek , amiket kipakolnak a közönség elé.. majd kérdezgesd a katonákat, ha nem akkor legyél tartalékos és látsz majd "csodákat".
- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 114
119 366
113
- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
A többivel ellentétben ez annyit is ér sajnos.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and Ocses

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
715
1 345
93
Szerintem ha a BTR maradnak akkor a tervezett ideig tartó rendszerben tartásukhoz és a legszükségesebb modernizálásukhoz (a tervezett felhasználásuknak megfelelően) szükséges javításokat és módosításokat el kell végezni, de ennél többet semmiképpen sem kell rájuk költeni mert teljesen felesleges.
Igen, ezt beszéltük Kriss-el is. Mivel szeretné ha egyben maradna.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 192
67 034
113
Ha hiszed ha nem, pl pont arra megy el a fejlesztéseknél sok idő és pénz , mivel az a követelmény,hogy a harcjármű menjen el árkon bokron keresztül, kibírja pl a hajtáslánc az ebből fakadó igénybevételeket stb.
Csak azt az egyet nem értem ebben, hogy mivel gyakorlatilag rendelkezésre áll általános szinten kihegyezve mindenféle gyártó termékében az adott feladatra hajtásláncok generációjának a tapasztalata, akkor hogyan is okoz még mindig akadályt? Van hosszú távú fuvarokra, jó útminőségen kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés), van hosszú távú fuvarokra változóan jó és abszolút gány útminőségre kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés) és ezeknek vannak könnyű, nehéz és különlegesen nehéz fuvarokhoz optimalizált alváltozatai és van kurva nehéz terepre globálisan többszáz féle hajtáslánc sorozatgyártott és prototípus verziókban és kis szériákban és sikeres manufakturális termékekben egyaránt és mégis fennáll az a gond, hogy x tonnát, x terepen melyik y hajtáslánc viheti is el megfelelően? Hmmm. :D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest
Csak azt az egyet nem értem ebben, hogy mivel gyakorlatilag rendelkezésre áll általános szinten kihegyezve mindenféle gyártó termékében az adott feladatra hajtásláncok generációjának a tapasztalata, akkor hogyan is okoz még mindig akadályt? Van hosszú távú fuvarokra, jó útminőségen kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés), van hosszú távú fuvarokra változóan jó és abszolút gány útminőségre kihegyezett hajtáslánc(és felfüggesztés) és ezeknek vannak könnyű, nehéz és különlegesen nehéz fuvarokhoz optimalizált alváltozatai és van kurva nehéz terepre globálisan többszáz féle hajtáslánc sorozatgyártott és prototípus verziókban és kis szériákban és sikeres manufakturális termékekben egyaránt és mégis fennáll az a gond, hogy x tonnát, x terepen melyik y hajtáslánc viheti is el megfelelően? Hmmm. :D :D :D
Csak ezek nem a (magyar) BTR-80-ra vannak optimalizálva és kifejlesztve, ha most bármelyik céget megkeresnél aki harcjármű gyártással és fejlesztéssel foglalkozik ,hogy a magyar BTR-be faragjon bele egy már meglévő hajtásláncot olyan árat kapnánk,hogy a döntéshozók füle ketté állna, sajnos ez egy ilyen buli de ezt már számtalanszor kitárgyaltuk a T-72-k modernizálása kapcsán.Ha pedig mi állnánk neki még nagyobb lenne a számla persze ha még közbeiktatnák jó magyar szokás szerint az átku...k KFT-t is akkor még drágább lenne a "buli".
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
W

Wilson

Guest
Igen, ezt beszéltük Kriss-el is. Mivel szeretné ha egyben maradna.
Itt egy orosz cég amely BTR80 modernizálással is foglalkozik....
Utána lehet nézni,hogy náluk mennyibe fáj egy ilyen BTR-80 modernizálás úgy, hogy ők sem nyúlnak a BTR-80 hátuljához.

"A JSC "Muromteplovoz" - (korábban F. E. Dzerzsinszkijről elnevezett dízelmozdony üzem) 100 éves múltra tekint vissza, az 1916-ban alapított hadiipari komplexum városalakító, stratégiai vállalkozása Murom városában, Vlagyimirban található. Vidék.

A JSC "Muromteplovoz" egy diverzifikált vállalkozás, amely folyamatosan növeli a termelési mennyiséget és az alkalmazottak számát. A vállalkozás tervezési és technológiai szolgáltatásokat nyújt az alábbi területeken: általános gépészeti termékek, védelmi termékek, vasúti gépek gyártása, mezőgazdasági gépek gyártása, oktatóeszközök gyártása."


A BTR-80 modernizálása

Korszerűsítés BTR-80​


A modernizált BTR-80A páncélozott személyszállítót az élőerő és a könnyű páncélzatú ellenséges célpontok, valamint az alacsonyan repülő légi célpontok elleni küzdelemre tervezték.

A modernizáció a következőket kínálja:



  • a névleges motorteljesítmény 8,3%-os növekedése;
  • a motor maximális nyomatékának 62%-os növekedése;
  • a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
  • az üzemanyag-hatótáv növelése mind szárazföldi vezetés közben 500 km-ről 800 km-re, mind vízen 12 óráról 15 órára;
  • az átlagsebesség 40%-os növekedése;
  • a közlekedésbiztonság javítása;
  • fokozott túlélés;
  • az ergonómiai jellemzők javítása;
  • javítja a karbantarthatóságot;
  • fokozott tűzerő;



Nézd meg a videót


Súly üzemkész állapotban, kg14500
Férőhelyek száma, főtíz
Maximális sebesség autópályán / vízen, km/h80-90/10
Fegyverzet:
Géppuska, típus / kaliber / számPKTM / 7.62 / 1
Pisztoly, típus / kaliber / szám2А42/30/1
Gránátvető, típus / kaliber / számAG-17 / 30 / 1
Fegyverzetstabilizátorelektromechanikus kétsíkú
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 192
67 034
113
Csak ezek nem a (magyar) BTR-80-ra vannak optimalizálva és kifejlesztve, ha most bármelyik céget megkeresnél aki harcjármű gyártással és fejlesztéssel foglalkozik ,hogy a magyar BTR-be faragjon bele egy már meglévő hajtásláncot olyan árat kapnánk,hogy a döntéshozók füle ketté állna, sajnos ez egy ilyen buli de ezt már számtalanszor kitárgyaltuk a T-72-k modernizálása kapcsán.Ha pedig mi állnánk neki még nagyobb lenne a számla persze ha még közbeiktatnák jó magyar szokás szerint az átku...k KFT-t is akkor még drágább lenne a "buli".
Miért? Egy hosszabb, vagy rövidebb kardán maga lenne a pokol? Terepre, tömegre és kerékátmérőre vannak optimalizálva, nem egy járműre. A járműre optimalizálás az már innentől annyi, hogy az x motor erejétt, hány sebességfokozaton keresztül továbbítod a tengelyekhez. HA teljes hajtáslánc cserét akarsz, akkor motor, váltó, differnciálművek, tengelyek bármelyik megfelelő, már kidolgozott eszközből megfelelnek, mert évszázada fejlesztik őket erre a célra egymás után, korszakosan mindig rengeteg megfelelő verziót gyártva és az ezeket a járműhöz szabás már csak méretezés azaz az összekötő kardán hossza, aminek a terhelhetősége szintén ki van kutatva. Nem varázslat.