[HUN] BTR-80, -80A

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 991
113
Pont ezért írtam, hogy egy toronycsere megoldaná az érzékelő, és a fegyverrendszer elhasználódási, valamint nem NATO inkompatibilitási problémákat.
Nem gondolom, hogy az test nem bírna el egy stabilizált modern RCW-t.
Ha egy kicsit nem vigyázunk, akkor ránk sóznak egy ATGM-mel integrált verziót is...
A toronycseréhez vagy meg kell tuningolni vagy pedig cserélni a motort.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
@krisss fel kell dobni az oldalára
maxresdefault.jpg
carrier-diesel-apu-side-v2-300x300.jpg
images
meg egy nagyobb powerbankot betenni
9878970794014_jsxvc4eb.jpg
hordozható erőmű (egy akumulátor). bevált megoldások vannak az iparba meg a civil szféra is fejlődik de akárvalami komolyabb aksi is elég lenne mert ez a hordozható erőmű is az. pár százezer a generátor az aksi meg az előírásoknak megfelelő doboz... (az ha acélból van csinálva sem kerülhet sokkal többe... nem űrteknika.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
vannak lakókocsiba építhető generátorok... azok sem nagyok. nem kell rákötni a motorra még egy generátort vagy lecserélni nagyobb teljesítméynűre. rá kell ládázni vagy valami helyet keresni neki... kis kompatak (vannak elektromos idításúak mára simsonom idult aksiról s51 anno) kábeleket kell behúzni kb meg kell egy tápelosztó fesz szabályzó tíz húszezer aluházas...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 991
113
@krisss fel kell dobni az oldalára
maxresdefault.jpg
carrier-diesel-apu-side-v2-300x300.jpg
images
meg egy nagyobb powerbankot betenni
9878970794014_jsxvc4eb.jpg
hordozható erőmű (egy akumulátor). bevált megoldások vannak az iparba meg a civil szféra is fejlődik de akárvalami komolyabb aksi is elég lenne mert ez a hordozható erőmű is az. pár százezer a generátor az aksi meg az előírásoknak megfelelő doboz... (az ha acélból van csinálva sem kerülhet sokkal többe... nem űrteknika.)
Az álmoskönyv szerint a harcértéked javát szolgáltató alkatrészt jobb nem kívülre tenni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
Az álmoskönyv szerint a harcértéked javát szolgáltató alkatrészt jobb nem kívülre tenni.
egy kis hordozhato generátor a jelenlegi aksik helyére is befér. meg kell vágni a páncélt a ventilátornak. de akár vastagabb páncél alá is kerülhet mint maga a harcjármű. ha meg mégis lelövik ottvannak a modern akuk a savas szarok helyett 20x annyit bírnak. akárhól elhelyezhető akár belsőtérbe kábel meg némi saváló lemez kérdése. de az aksik helyén is bőven lenne hely mindennek... modern aksi kell a savas helyett filléres tétel...

nehogymár egy 40x30x25 cm es eszközt ne lehessen elhelyezni helyette motort kelljen berhelni. egy akkora járműbe.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 455
113
A toronycseréhez vagy meg kell tuningolni vagy pedig cserélni a motort.
Miért?
Hány kiló a A 30mm-es tornya?
Egy XM914-es 30x113 kaliberrel kb.: 60kg + a lőszer. A 2A72 89kg.
A Protector RS6 maga 342kg. Nem hinném, hogy több lenne, mint a BTR80A tornya.

Ha elég rá egy kisebb kaliberű (.50-es M2) géppuska is, akkor biztos, hogy nem fogja elérni a 80A tömegét.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
még akár vágni sem kellene semmit egy saválló ládába betenni a sofőr mögötti üllés fölé a sohanem használt lőréshez. ez egy kokány módszer...
de az akuk helyére simán mehetne az 1 ik aku helyére a többi akut lecserélni modern akumulátokra aztán 20x többet tárol kevesebb aksival is.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
tudod mit biztonsági okokból rakjunk rá 2 őt még mindig 3-400.000 ft legyen 3 db 450.00-600.000 ft... @krisss nem kell ehhez motort bontani. egy blokk síkracsiszolást nem úszol meg ennyiből. használt 20 éves suzuki swift ára. vagy egy biciklié ha a jó az olcsobb és nem kell 3
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
OM 936 LA az unimog motorja esetleg ha beleférne az cca 3 millio 220kw közel 295 Le 35 el több. ha ez belemegy meg a váltó hozzá... de szipi szupi motorokat fölösleges beletenni... ez egy megbízható motor piacon elérhető alkatrészekkel... @krisss valamivel talán könnyebb és maradhatnaa hely még pár dolognak...
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 360
113
Ironikus napot tartok! "Veszélyes!!!
Ime:

Van normális árban rádió csak bele kell tenni.
Ha normális árban van, akkor nem fog kelleni! Majd ha németes-jóindulatos-sokszoros árban lesz!
+a duplázós Jürgen-TüV pecsétet nem elfelejteni ám, Viktor elvárja!!!


A toronycseréhez vagy meg kell tuningolni vagy pedig cserélni a motort.
Gidrán/NMS APU. Ha másként nem elég drága, akkor ismét egy Rheinmetall"-integrálással"!
...legyen jó negyed-év-vége(prémium) a "Papi-nak"! ...oszt "Pont".

@krisss fel kell dobni az oldalára
maxresdefault.jpg
carrier-diesel-apu-side-v2-300x300.jpg
images
meg egy nagyobb powerbankot betenni
9878970794014_jsxvc4eb.jpg
hordozható erőmű (egy akumulátor). bevált megoldások vannak az iparba meg a civil szféra is fejlődik de akárvalami komolyabb aksi is elég lenne mert ez a hordozható erőmű is az. pár százezer a generátor az aksi meg az előírásoknak megfelelő doboz... (az ha acélból van csinálva sem kerülhet sokkal többe... nem űrteknika.)

Túl egyszerű, és még várni kell 1-2-6 hónapot, hogy utána "gyorsan-gyorsuljon"! ...már-mint' a Zrínyi!
...ahogy ki van adva, utasításba!


U.I.: Irónia ON/OFF... ;)

.
 
  • Dühítő
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Szittya

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Miért?
Hány kiló a A 30mm-es tornya?
Egy XM914-es 30x113 kaliberrel kb.: 60kg + a lőszer. A 2A72 89kg.
A Protector RS6 maga 342kg. Nem hinném, hogy több lenne, mint a BTR80A tornya.

Ha elég rá egy kisebb kaliberű (.50-es M2) géppuska is, akkor biztos, hogy nem fogja elérni a 80A tömegét.
Az ez összes toronycsere esetén kell a forgatáshoz motorról levenni a meghajtást és ez motorcserehez vezet.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
652
1 814
93
Kár, hogy nincs még Gidrán gyártás, lenne egy egészen elmebeteg kókányolós ötletem egy hibridre. Talán egy párhuzamos dimenzióban...

BTR-80A könnyes búcsú az alváznál. 6 Gidrán tengelyes alváz, motor és váltó marad hátul, rá a Btr felépítménye, ami kicsit magasabbra kerül így + v hull aka megnövelt aknavédelem. Bent is felszabadul egy csomó hely, a 6x6-os keréklépték miatt lehet két oldalra szép nagy ajtót betenni az első két tengely és a 3. közé. Belül természetesen minden elektromos rendszer/kezelőszerv a Gidránból.

Ha marad igény az úszóképesség megtartására, akkor két oldalra hátra kerüljön propeller, vagy vízsugár hajtómű, amivel nő a manőverező képessége is a vízben. Kisebb helyet is foglal (illetve nem hasznos helyet), karbantartása is egyszerűbb.

Lefestett szenya ki az orrára márkajelzésnek és a Currus féle kókányolás mementójának.

És a 6x6 Gidrán alváz teherbírása is jóval nagyobb lesz, mint a jelenlegi. Mehet rá a kieg páncél és akár megmagasítható a felépítmény, mint a BTR-3-nál.
Az erősebb motor miatt igény és forrás szerint jöhet normális tűzvezető rendszerrel és stabilizátorral ellátott, rcws-re átalakított BPPU torony, légkondi stb.

Viszonylag olcsó, gyors és mocskos (lenne). Szlovákoktól meg kell venni 30-ast.

Ha már lesz elég RM 8x8, akkor meg lehet kannibalizálni a Gidránhoz alkatrésznek, megpróbálni elpasszolni, konzervet csinálni belőle, tarcsisoknak lepasszolni stb.
Kb a legol
Hát igen... nem akartam betenni ezt a román-török koprodukciós csodát, de hasonló lenne az elképzelés. :D
Csak normális futóművel.

Mondjuk itt előre került a motor és hátul van az ajtó, mint a BTR-87-nél. Én ennyit nem dolgoznék a felépítménnyel, maradna az eredeti elrendezésben csak jóval nagyobb oldalajtókkal a BTR-80 3 tengelyének helyén.

Inkább úgy nézne ki, mint egy Ratel, csak elől lenne a 2 tengely, majd az a nagyméretű ajtók, így a toronykosár sem lenne útban a deszantnak. De így lehet túl orrnehéz lenne az úszáshoz.
egy kis hordozhato generátor a jelenlegi aksik helyére is befér. meg kell vágni a páncélt a ventilátornak. de akár vastagabb páncél alá is kerülhet mint maga a harcjármű. ha meg mégis lelövik ottvannak a modern akuk a savas szarok helyett 20x annyit bírnak. akárhól elhelyezhető akár belsőtérbe kábel meg némi saváló lemez kérdése. de az aksik helyén is bőven lenne hely mindennek... modern aksi kell a savas helyett filléres tétel...

nehogymár egy 40x30x25 cm es eszközt ne lehessen elhelyezni helyette motort kelljen berhelni. egy akkora járműbe.
Amúgy mennyi energiafrlvételröl lenne szó plusszbsn?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
de motorcseréhez új bakok kellenének a véltóval összehozni kitudja mennyire lenne egyszerű meg egy csomo mindent átkéne tervezni...
Kb a legol


Amúgy mennyi energiafrlvételröl lenne szó plusszbsn?
egy hordozató tub 1.8 kvA t maxon 2.2 kvA t általánosan ezek a kisméretűekm. modern aksikra kötve kötve hiszem hogy nem lenne elég az eredeti töltési teljesítmény mellé...
https://www.l3harris.com/sites/default/files/2021-08/cs-tcom-rf-5051-5054-spec-sheet.pdf ez a harrishez . https://www.l3harris.com/sites/defa...-vhf-networking-vehicular-radio-datasheet.pdf ez meg maga a beépített híradókészülék 50w

https://www.l3harris.com/sites/defa...7800w-high-capacity-los-radio-datasheet_0.pdf ez egy komolyabb adattovábbviteli rendszer ez 130w max. (250 km es tával)

de nem ezek kerünének beléjük
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
652
1 814
93
Kb a legol


Amúgy mennyi energiafrlvételröl lenne szó plusszbsn?
Azert kérdezem, mert az egész forumbòl hiányzik szinte minden témában az objektív gépésztechnikai, vagy csak az alapvetö lakatostechnològiai szakértelem! És sokszor olyan dolgokról vitáztok napokig, amin egy öreg traktorszerelö is csak mosolyogna. Itt van pl ez a motor, hajtáslánccsere is. Ugy dobálózik itt vele mindenki mint egy bakanccserével. Túl sokat gondoltok ezekbe a dolgokba bele! Ha le kell venni plusz 10 kw-ot a hajtásrol egy ùj elektronikának, akkor sincs semmi megoldhatatlan. Egyrészt, 10kw energia plusszban már a lèzeràgyú kategória, másrészt, ezt alapvetöen nem ùgy veszik le a hajtàsròl, hogy egy plusz 10 kw-os generátort rátesznek. Ha csak a règi olmos akkuk helyére lithiumost raksz, már brutális plussz energiád van! Ha a régi generátor helyére egy modernebbet raksz plusz 50%- teljesítménnyel, már brutális energiatöbbleted lesz! (padlogázkor meg már 30 éve vissza tudják venni a fogyasztòk teljesítményfelvételét) Azokban a ritka esetekben lesz eszrevehetetlenül kicsi teljesítménycsökkenésed, amikor padlogázas gyorsítások és végsebességen közlekedés szükséges, nagyon sokáig!!!Hát nem sok ilyen esetben látni toronyhasználatot. Ha a politikát meg a lehùzást kiveszed a képletböl, akkor kb fillérekért tudna még magyarországon is kivenni bármilyen ügyesebb szervíz nagyságrendel több energiát a hajtásból. A tetöpáncél megerösítést meg hagyjuk is! Kb max vizsgagyakorlat lehetne egy butább gépészmérnöknek is, és több száz cég van csak itt nyugatdunántúlon aki röhögve megcsinálná! Remélem a többi témában azért életszerübb a hozzászólások átlag összetétele. Mert ilyen gépész, szerelö, lakatos vonalon totál vakokn van az egész fórum.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
Azert kérdezem, mert az egész forumbòl hiányzik szinte minden témában az objektív gépésztechnikai, vagy csak az alapvetö lakatostechnològiai szakértelem! És sokszor olyan dolgokról vitáztok napokig, amin egy öreg traktorszerelö is csak mosolyogna. Itt van pl ez a motor, hajtáslánccsere is. Ugy dobálózik itt vele mindenki mint egy bakanccserével. Túl sokat gondoltok ezekbe a dolgokba bele! Ha le kell venni plusz 10 kw-ot a hajtásrol egy ùj elektronikának, akkor sincs semmi megoldhatatlan. Egyrészt, 10kw energia plusszban már a lèzeràgyú kategória, másrészt, ezt alapvetöen nem ùgy veszik le a hajtàsròl, hogy egy plusz 10 kw-os generátort rátesznek. Ha csak a règi olmos akkuk helyére lithiumost raksz, már brutális plussz energiád van! Ha a régi generátor helyére egy modernebbet raksz plusz 50%- teljesítménnyel, már brutális energiatöbbleted lesz! (padlogázkor meg már 30 éve vissza tudják venni a fogyasztòk teljesítményfelvételét) Azokban a ritka esetekben lesz eszrevehetetlenül kicsi teljesítménycsökkenésed, amikor padlogázas gyorsítások és végsebességen közlekedés szükséges, nagyon sokáig!!!Hát nem sok ilyen esetben látni toronyhasználatot. Ha a politikát meg a lehùzást kiveszed a képletböl, akkor kb fillérekért tudna még magyarországon is kivenni bármilyen ügyesebb szervíz nagyságrendel több energiát a hajtásból. A tetöpáncél megerösítést meg hagyjuk is! Kb max vizsgagyakorlat lehetne egy butább gépészmérnöknek is, és több száz cég van csak itt nyugatdunántúlon aki röhögve megcsinálná! Remélem a többi témában azért életszerübb a hozzászólások átlag összetétele. Mert ilyen gépész, szerelö, lakatos vonalon totál vakokn van az egész fórum.
kb ezt írom én is. kell bele normális aksi és akkor mehet bele az elektronika. az APU nem azért kell hogy a motortól kevesebb kraft legyen elvonva hanem hogy töltse az aksikat és ne kelljen egyfolytába járatni a motort. de APU ból elég egy akármilyen civíl hordozható kisméretű kompakt bele.

ha meg motorcsere a motor a legkevesebb az 3 milláért már elérhető de azt be is kell rakni és rá kell kötni mindent stb... és mindezt kitalálni megtervezni letesztelni ... stb

ha belemegyek a számolgatásba akkor egy komplett tervet készítek kb az azért nem forum kategoria.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 455
113
Az ez összes toronycsere esetén kell a forgatáshoz motorról levenni a meghajtást és ez motorcserehez vezet.
Ezt nem annyira sikerült dekódolnom, de azt ugye tudod, hogy egy ilyen torony, az elektromos hajtású. Ehhez - ahogy már @nani1980 leírta - nem kell Paksot beröffenteni. Ilyeneket JLTV-re pakolnak. Mi több a EOS R400S-MK2-D-HD RCW tornyot feltették a Milrem Themis Combat-ra is (ok, ott nem a dual config volt rajta).
Milrem-THeMIS-Thailand-800x534.jpeg

Ez a torony mindösszesen a tető felett (fegyverekkel dual configban jár hozzá egy 7,62-es géppuska is lőszerrel) 408kg. Szerintem nagyon nagy a baj, ha annyit nem bír el a BTR teteje. Pláne úgy, hogy a 80A-nak csak a fegyver maga kb. 90kg, lőszer nélkül.
Mellesleg ezt a tornyot tervezik most felpakolni - minden egyéb módosítás nélkül - a német Boxerek tetejére, mert rájöttek, hogy a sima .50-es torony ATGM nélkül már APC konfigurációban is inkább csak bohózat. Ime:
EOS_Remote_Weapon_Station_tested_on_Boxer_APC_1.jpg


Hja és az ára sem biztos, hogy odaver.
Az ausztrálok 81db-ot rendeltek 2018-ban amiket most szállítanak le. A 81db-ért 45M ausztrál dollárt kellett kicsengetni. Azaz a járművenként olyan 383.000USD jelenleg. Megjegyzem, hogy azok már ATGM képes verziók voltak. Persze egy ilyen toronyhoz jár egy elég király optika is.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
Ezt nem annyira sikerült dekódolnom, de azt ugye tudod, hogy egy ilyen torony, az elektromos hajtású. Ehhez - ahogy már @nani1980 leírta - nem kell Paksot beröffenteni. Ilyeneket JLTV-re pakolnak. Mi több a EOS R400S-MK2-D-HD RCW tornyot feltették a Milrem Themis Combat-ra is (ok, ott nem a dual config volt rajta).
Milrem-THeMIS-Thailand-800x534.jpeg

Ez a torony mindösszesen a tető felett (fegyverekkel dual configban jár hozzá egy 7,62-es géppuska is lőszerrel) 408kg. Szerintem nagyon nagy a baj, ha annyit nem bír el a BTR teteje. Pláne úgy, hogy a 80A-nak csak a fegyver maga kb. 90kg, lőszer nélkül.
Mellesleg ezt a tornyot tervezik most felpakolni - minden egyéb módosítás nélkül - a német Boxerek tetejére, mert rájöttek, hogy a sima .50-es torony ATGM nélkül már APC konfigurációban is inkább csak bohózat. Ime:
EOS_Remote_Weapon_Station_tested_on_Boxer_APC_1.jpg


Hja és az ára sem biztos, hogy odaver.
Az ausztrálok 81db-ot rendeltek 2018-ban amiket most szállítanak le. A 81db-ért 45M ausztrál dollárt kellett kicsengetni. Azaz a járművenként olyan 383.000USD jelenleg. Megjegyzem, hogy azok már ATGM képes verziók voltak. Persze egy ilyen toronyhoz jár egy elég király optika is.
toronyforgatás az semmi jelenleg kézzel történik. :) ha akkora erő lenne hajtány kellene a kerekekre azt a desszant eltekerné 120 al az egész járművet:D (eyébként igen nagyon túl akarják komplikálni.) pár normális aksival meg egy 2000whordozható kompakt áramfejlesztővel bővel elvan még egy 1000-1200 w klimát is elbírna akár mint a virág és zöldségszállító kocsikba vagy mint a traktorokhoz kishaszongépjárművekre szerelhető tető klima (a virágos zöldséges full beltéri jobb) szerintem
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 693
32 366
113
toronyforgatás az semmi jelenleg kézzel történik. :) ha akkora erő lenne hajtány kellene a kerekekre azt a desszant eltekerné 120 al az egész járművet:D (eyébként igen nagyon túl akarják komplikálni.) pár normális aksival meg egy 2000whordozható kompakt áramfejlesztővel bővel elvan még egy 1000-1200 w klimát is elbírna akár mint a virág és zöldségszállító kocsikba vagy mint a traktorokhoz kishaszongépjárművekre szerelhető tető klima (a virágos zöldséges full beltéri jobb) szerintem még mindig lenne raft a 60 w laptopnaka hiradókészüléknek az optikának és még usbzni is... ha a klima nem menne maxon hőkamera sem gond és még lehet termelne valamennyit az aksikba vagy nem menne maxon... összelehetne szedni a fogyasztókat. ha nem elég akkor kicsit drágábban 2200 w os kell áramfejlesztőből... de nem lenne gond.. pláne hogy a gép is időnként arréb arrébb áll. tehát az is bedolgozik tölti az aksikat olyankor.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 706
113
Az ez összes toronycsere esetén kell a forgatáshoz motorról levenni a meghajtást és ez motorcserehez vezet.
Ezt most én sem értem. @krisss

A tornyot most az irányzó járjanak ereje hajtja.
Talán a gèpágyú felhúzása hoz kell nagyobb energia.

Ha meg egy olyan torony kerül fel amit @pöcshuszár tett be, a 30as lőszer helyen is szabadul fel annyi hely ahová aksik befèrnek ha nagyon kell.


UI.:de azèrt ne csináljuk :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár