[HUN] BTR-80, -80A

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
695
1 299
93
Amúgy is mert terepen úgy elpattog az eleje csak pislogsz.
Értem én hogy bármihez nyúlunk annak van következménye, s van hatása is. Hogy elpattog az eleje az annak a következménye hogy könnyű az eleje. Pont ezért rajzoltam Kriss-nek hogy tegyük az elejébe a motort s lesz deszant rész is. A rengeteg gardán is megszűnik. Ám Kriss mondta hogy maradjon egyben az egész így nem forszíroztam tovább a változtatást. Ugye csak nekem estetek hogy hogy gondolom! Nekem jó így is nem én pattogok benne! Meg nem én kínlódok oldalt a kiszállással. Remélem értesz.
- No erre mutattam a rakétás BTR-t hogy a rakétásoknak nem kell annyit ki-be járkálni. Toronycserével megoldható, más megoldotta. Nem volt jó az sem.

Ruhára most kaptatok pénzt. S sajnálom hogy eddig vennetek kellet, erről én nem tehetek. Ám érzem a keseredettségedet.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Értem én hogy bármihez nyúlunk annak van következménye, s van hatása is. Hogy elpattog az eleje az annak a következménye hogy könnyű az eleje. Pont ezért rajzoltam Kriss-nek hogy tegyük az elejébe a motort s lesz deszant rész is. A rengeteg gardán is megszűnik. Ám Kriss mondta hogy maradjon egyben az egész így nem forszíroztam tovább a változtatást. Ugye csak nekem estetek hogy hogy gondolom! Nekem jó így is nem én pattogok benne! Meg nem én kínlódok oldalt a kiszállással. Remélem értesz.
- No erre mutattam a rakétás BTR-t hogy a rakétásoknak nem kell annyit ki-be járkálni. Toronycserével megoldható, más megoldotta. Nem volt jó az sem.

Ruhára most kaptatok pénzt. S sajnálom hogy eddig vennetek kellet, erről én nem tehetek. Ám érzem a keseredettségedet.
Spec èn már nem kaptam rá pénzt.

Keresd vissza arról mit írtam. Mire elég.
Kezdetnek jó.

Nem ruhára kapták. Egyéni felszerelésre.
A kettő nem egy halmaz. Csak részhalmaza a ruha.


Előre rakni a motort akkora áttervezès, ès költség, munka beszarnank.

500 darab amivel számolsz mikor készülne el.
Mennyi pénzért.
Hol??
Milyen munkaerő/gyár csinálna?

Rakètásnál a torony rakèta mennyibe kerülne.

Ja ahogy krisss írta a torony energiaellátása nincs megoldva.

Stbstbstb
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and alfa74

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 566
113
Itt egy orosz cég amely BTR80 modernizálással is foglalkozik....
Utána lehet nézni,hogy náluk mennyibe fáj egy ilyen BTR-80 modernizálás úgy, hogy ők sem nyúlnak a BTR-80 hátuljához.

"A JSC "Muromteplovoz" - (korábban F. E. Dzerzsinszkijről elnevezett dízelmozdony üzem) 100 éves múltra tekint vissza, az 1916-ban alapított hadiipari komplexum városalakító, stratégiai vállalkozása Murom városában, Vlagyimirban található. Vidék.

A JSC "Muromteplovoz" egy diverzifikált vállalkozás, amely folyamatosan növeli a termelési mennyiséget és az alkalmazottak számát. A vállalkozás tervezési és technológiai szolgáltatásokat nyújt az alábbi területeken: általános gépészeti termékek, védelmi termékek, vasúti gépek gyártása, mezőgazdasági gépek gyártása, oktatóeszközök gyártása."


A BTR-80 modernizálása

KorszerűsítésBTR-80​


A modernizált BTR-80A páncélozott személyszállítót az élőerő és a könnyű páncélzatú ellenséges célpontok, valamint az alacsonyan repülő légi célpontok elleni küzdelemre tervezték.

A modernizáció a következőket kínálja:



  • a névleges motorteljesítmény 8,3%-os növekedése;
  • a motor maximális nyomatékának 62%-os növekedése;
  • a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
  • az üzemanyag-hatótáv növelése mind szárazföldi vezetés közben 500 km-ről 800 km-re, mind vízen 12 óráról 15 órára;
  • az átlagsebesség 40%-os növekedése;
  • a közlekedésbiztonság javítása;
  • fokozott túlélés;
  • az ergonómiai jellemzők javítása;
  • javítja a karbantarthatóságot;
  • fokozott tűzerő;



Nézd meg a videót


Súly üzemkész állapotban, kg14500
Férőhelyek száma, főtíz
Maximális sebesség autópályán / vízen, km/h80-90/10
Fegyverzet:
Géppuska, típus / kaliber / számPKTM / 7.62 / 1
Pisztoly, típus / kaliber / szám2А42/30/1
Gránátvető, típus / kaliber / számAG-17 / 30 / 1
Fegyverzetstabilizátorelektromechanikus kétsíkú
Ez mennyire reális?
Még ha teljesen új motort is kap, ez szerintem nem lehet igaz:
  • a fajlagos üzemanyag-fogyasztás 71,5%-os csökkentése;
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 688
13 351
113
A @Wilson által berakott anyag(hsz. ITT) nagyságrendileg ugyanazokat a műszaki adatokat adja meg, amiket szerintem is --viszonylag-- könnyen, gyorsan el lehet érni egy megfizethető modernizálás utáni, hazai kivitelezéssel.

Sokak véleményét összegezve: CURRUS közreműködés nélkül tartom csak lehetségesnek!

Modernizálva sem APC/IFV-ként alkalmazva, arra ebben a formában a modern hadviselésre alkalmatlan.
Támogatónak viszont "pont jó", a jelenlegi SEMMI(közeli) állapottól a bizonytalan 3-5-10 év múlva valószínűsíthető utód-megérkezésigés, +"gyorsíthatós"(lenne) ez a megvalósítás, és megfizethető!
Politikai szándék esetén lehetne jól is "PR-előadni"!


A "nagyobb falat":
A "hátul-kiszállós" átépítés-modernizációkból a legolcsóbb 250e $ volt Covid előtt a neten, már nincs fenn. Biztos oka van.
Ha lenne, most sem lenne több 350e $-nál. "Érdekes" volt!
Az is jobb lenne a SEMMI-nél, mert Pl:
  1. gyorsan,
  2. 10+ millió helyett is, "mindennel is" együtt sem lenne több fél milliónál,
  3. és mégis "hátul-kiszállós"...

.
 
Last edited by a moderator:

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 902
113
A @Wilson által berakott anyag(hsz. ITT) nagyságrendileg ugyanazokat a műszaki adatokat adja meg, amiket szerintem is --viszonylag-- könnyen, gyorsan el lehet érni egy megfizethető modernizálás utáni, hazai kivitelezéssel.

Sokak véleményét összegezve: CURRUS közreműködés nélkül tartom csak lehetségesnek!

Modernizálva sem APC/IFV-ként alkalmazva, arra ebben a formában a modern hadviselésre alkalmatlan.
Támogatónak viszont "pont jó", a jelenlegi SEMMI(közeli) állapottól a bizonytalan 3-5-10 év múlva valószínűsíthető utód-megérkezésigés, +"gyorsíthatós"(lenne) ez a megvalósítás, és megfizethető!
Politikai szándék esetén lehetne jól is "PR-előadni"!


A "nagyobb falat":
A "hátul-kiszállós" átépítés-modernizációkból a legolcsóbb 250e $ volt Covid előtt a neten, már nincs fenn. Biztos oka van.
Ha lenne, most sem lenne több 350e $-nál. "Érdekes" volt!
Az is jobb lenne a SEMMI-nél, mert Pl:
  1. gyorsan,
  2. 10+ millió helyett is, "mindennel is" együtt sem lenne több fél milliónál,
  3. és mégis "hátul-kiszállós"...

.
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 688
13 351
113
OK, tehát nem APC/IFV, csak támogató. Az mi?


Bár nem is oly rég itt írtam, de Ismétlés a Tudás nagymamája (annál akinél nem közelebbi rokon ;) ):
  1. drón(okkal) a motortér feletti puttonyban, a kezelői állomással bent,
  2. Grad, más rakétatüzérséggel 5-50+ km lötávval, kb. az előző puttony helyén,
  3. műszaki kiszolgáló, karbantartó és/vagy utánpótlás szállító feladat "repesz-veszélyes" sávba,
  4. csapatlégvédelem a "hokedlis-Mistral" helyett,
  5. "csendesítve" szerintem felderítőnek is(de ezt majd vmi profi helyre tesz, ha kell),
  6. EW, anti-EW(Rádió-elektronikai felderítés és ellentevékenység),
  7. és még kb. ezer felszámolt, hiányzó képesség.


.
 
  • Tetszik
Reactions: Fekete Herceg

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
- Tökéletesen értelek, erre megy el a sok pénz! Egy harci eszköznek minél egyszerűbbnek kell lennie s használhatóbbnak. Itt nem az a lényeg hogy spóroljunk az üzemanyagon, jaj 2dl-rel többet fogyasztottunk, jaj túlléptük a normát! :eek::( Mit fog szólni a parancsnokom?
Ott menni kell árkon, bokron, mocsáron keresztül vagy állsz mint a céltábla.
- Minél bonyolultabb egy szerkezet annál szarabb. Ennyi. S lehet reszelgetni, meg 3-szor áttervezni.
Ez ilyen tipikus "old eastern mentality". Nagy divat volt annó elmondani, hogy mindenből kell a kéziüzem is az automata mellé, meg az elektronika.. stb. mennyire gáz. Hát azért voltak arcok amikor valaki az UAZ-ból átült a Land Roverbe, G Mercibe és a HMMWV-t ne is említsük. De akkor gondolom vegyük ki a rádiót, jó lesz a postagalamb meg az éjjellátó és lámpák helyett pedig a gyertya...
Ne mááár... minden meglehet tervezni jól, meg meg is lehet csinálni, csak mondjuk sok teszt és jó anyagminőség a feltétele.
Az AK esetében a felvetés igaz is volt. De mondok 1 másik dolgot, hasonló mentalitás.. régen a Ladák.. stb nem törtek enyire, mint ezek a hulladék nyugati típusok, mert nekimegy valaminek aztán már törik is. (Többször hallottam.) Csak azt felejti el az okos, hogy az az energia nem máshol mint a járműben tartózkodók testén/testében ment el, ami szép dolgokat tudott okozni.

De igen aki a hadseregben az üzemanyagfogyasztáson aggódik , az hülye tudomásul kell venni, hogy ezekebe a gépekbe erő kell és nem kis cccm motor.


- Én értelek, hogy szar! Na de 10 évig még használni fogod, s ezt szerettük volna könnyíteni hogy gyakorlatozni jobb legyen. Hátúl lehessen kilépni. S nem én tettem szarrá!
- Érts meg hogy nem megmagyarázni akarjuk hogy nem szar, hanem jobbítani akartuk, használhatóbbá tenni.
- Ám nem gond, kidobjuk, szétvágjuk, eladjuk ócskavasnak! A többit is így kezeltétek.
Legalább te érted, hogy nem személyes támadásnak ment. :) A BTR-t kikéne dobni a múzeumokba vagy Ukrajnába esetleg Afrikába..

Ha jobbat akarunk akkor nem a BTR-re kell költeni, hanem értelmes technikát venni. Idővel mindent cserélni kell és a farigcsálás csak ideig-óráig olcsóbb.
Egyik kedvenc olvasott érvem , mikor védték az az volt, hogy párszár méterről képes átlőni a gyengébben páncélozott harckocsikat oldalról.. hát nem tudom ki és hogyan akar a BTR-el a harckocsik mellé manőverezni, de egyészségére. Csak más katonát ne vigyen magával a hülyeségével.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
Bár nem is oly rég itt írtam, de Ismétlés a Tudás nagymamája (annál akinél nem közelebbi rokon ;) ):
  1. drón(okkal) a motortér feletti puttonyban, a kezelői állomással bent,
  2. Grad, más rakétatüzérséggel 5-50+ km lötávval, kb. az előző puttony helyén,
  3. műszaki kiszolgáló, karbantartó és/vagy utánpótlás szállító feladat "repesz-veszélyes" sávba,
  4. csapatlégvédelem a "hokedlis-Mistral" helyett,
  5. "csendesítve" szerintem felderítőnek is(de ezt majd vmi profi helyre tesz, ha kell),
  6. EW, anti-EW(Rádió-elektronikai felderítés és ellentevékenység),
  7. és még kb. ezer felszámolt, hiányzó képesség.


.
"Fillérekért":

1. : Toyota Hilux, Mercedes Sprinter 4x4 (emelt hasmagasságú). De van Unimog is ha nagyon rajzolgatni akartok.
2.: Van sok Rába, platós teherautó.
3.: Kérdés, hogy mennyire repesz-veszélyes... ,mert pont a BTR-nél.. :D Rába VZF vagy van sok Cougar.
4.: Ez is ráfér 1 pickupra és mobilabb is.
5.: Csendesítve a BTR? Mivel? Elektromos hajtással? Meg szerencse, hogy olyan apró jószág és alig lehet észrevenni. Akkor inkább nyeregbe.. :D Polaris jellegű sztori.
6. Ehhez sem kell feltétlen BTR, bár nem hátrány a nagy alapjármű.
7. Lehet, hogy olyan járművek kellenének oda, amik arra vannak tervezve alapból.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 678
34 566
113
Ez a legújabb változat.
A pótpáncélzathoz kell egy erősebb motor meg, meg kell erősíteni a felfüggesztést.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
652
1 814
93
- Persze hogy nem, - nekünk anno fél év alatt egy működő esztergapad dokumentációját kellet megtervezni, dipára, pauszra, lerajzólni a hajtástól a csavarokig! Mellé méretezni, doksiba rakni.
- Nem "Egy vaslapot a tetőpáncélra erősítésnek felrakni, az lehet egy hónap" :p :p :p Na ne már!
Nem azt mondtam hogy építsd meg, csak azt hogy tervezd meg, rajzold meg hogy működjön.
Egy mérnöknek nem kell reszelgetni, gyöközni a vasat. Neki tudnia kell mit hova miért s mennyit kell pakolni. Látjátok nektek nincs fogalmatok sem kinek mi a feladata.
- Sajnos itt tartunk, ahogy mondjátok, egy hónap a lemezfeltét. :( Pedig mennyi tervező program áll a mai fiatalok rendelkezésére, 3D is, nekünk fejben kellet ötletelni, számolni esetleg számológépen, ha volt. Suliba meg logarléc! :cool: o_O Na de ti tudjátok fiatalok! Engem már hidegen hagy, ha 10 évig is teszitek fel azt a lemezt. Ha hadja a főnökötök. - :rolleyes: Kalapács a válra s lehet sétálni, telik az idő. :p Ha a főnök megkérdi hová mész, lemezt egyengetni. :p - Hasznos munkát. -
Azért egy tetőlemez megerősítés sem annyi mint felheggeszteni egy kopott ekevasat. A tesztelgetések pedig főleg azért szükségesek mert nem mindíg annyira okos és ügyes az a mérnök aki tervezte mint amennyire gondolta. Pl tengervízzhez számolta a vízkiszorítást, a meleg dunavizben egy kis őrvényléssel megfűszerezve pedig elsülyedt a gép. Nézz kőrül az életben, hogy mennyi mérnöki munka nem sikerült jól ! Az egy hónapról pedig annyit, hogy szerinted mennyi ideig tart csupaszra bontani egy gépet, megszabadítani a festéktől, hőkezelni a heggesztéshez, majd heggeszteni, hőkezelni, újrafesteni, majd ősszerakni! Még versenyszférábsn tervezgetés meg tesztelgetés nélkül is hetekről beszélnénk!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and honved
K

kamm

Guest
Azért egy tetőlemez megerősítés sem annyi mint felheggeszteni egy kopott ekevasat. A tesztelgetések pedig főleg azért szükségesek mert nem mindíg annyira okos és ügyes az a mérnök aki tervezte mint amennyire gondolta. Pl tengervízzhez számolta a vízkiszorítást, a meleg dunavizben egy kis őrvényléssel megfűszerezve pedig elsülyedt a gép. Nézz kőrül az életben, hogy mennyi mérnöki munka nem sikerült jól ! Az egy hónapról pedig annyit, hogy szerinted mennyi ideig tart csupaszra bontani egy gépet, megszabadítani a festéktől, hőkezelni a heggesztéshez, majd heggeszteni, hőkezelni, újrafesteni, majd ősszerakni! Még versenyszférábsn tervezgetés meg tesztelgetés nélkül is hetekről beszélnénk!
Hegesztő, hegesztés, hegeszteni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
- Inkább a ragozással van bajba a fordító.
A fajlagos üzemanyag-fogyasztás 100%-ról - 71,5%-ra csökkent;
A meg tett út 500Km-ről - 700Km-re emelkedett.

Így a logikus.
500-ról 800-ra.
Ez van leírva.
Az sehogy nem logikus.

Ahogy leírod valószínű az áll legközelebb az igazsághoz, de ők nem ezt írták.
Vagy a kmek vagy a százalék nem stimmel.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
W

Wilson

Guest
- Inkább a ragozással van bajba a fordító.
A fajlagos üzemanyag-fogyasztás 100%-ról - 71,5%-ra csökkent;
A meg tett út 500Km-ről - 700Km-re emelkedett.

Így a logikus.
500-ról 800-ra.
Ez van leírva.
Az sehogy nem logikus.

Ahogy leírod valószínű az áll legközelebb az igazsághoz, de ők nem ezt írták.
Vagy a kmek vagy a százalék nem stimmel.
Pontosan, megnéztem az eredeti Orosz szöveget és egyértelműen úgy fogalmaznak benne, hogy 71,5%-al csökken az üzemanyag fogyasztás, lehet ,hogy a valóságban 71,5%-ra csökken az üzemanyagfogyasztás, de a honlap szövegében nem ez van....
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses