[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 265
13 647
113
Vannak de azok olyan messze vannak az APC-től mint Makó Jeruzsálemtől.
Definiciónak megfelelnek ők is. Hadrendben is vannak. Mintha egyre jobban kezdenének elterjedni. Hogy mitől is vannak messze? Úgy érzem, hogy pont ezek állnak legközelebb a "páncélozott, személyszállító-jármű" meghatározáshoz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
Definiciónak megfelelnek ők is. Hadrendben is vannak. Mintha egyre jobban kezdenének elterjedni. Hogy mitől is vannak messze? Úgy érzem, hogy pont ezek állnak legközelebb a "páncélozott, személyszállító-jármű" meghatározáshoz.

Nem,azok a Kübelvagenhez a Willis Jeephez meg ilyesmikhez állnak közel.A modern APC-k az Sd.Kfz-251-hez meg az M3 half truckhoz van közel.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 204
67 076
113
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.

Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.

Ezeket nem kukáznám ész nélkül.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 593
113
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.

Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.

Ezeket nem kukáznám ész nélkül.

Nekem tetszik az ötlet!
Annyival egészíteném ki, hogy akkor már érdemes lenne nem platót, hanem modulhelyet kialakítani, és többféle modult készíteni hozzá pl. cargo, aknavető, aknásító, felderítő-EW (erre vannak hazai szenzorrendszerek is), gépágyú, és a modulokat bentről sima Panasonic CF-XX laptopról irányíthatóan kialakítani.
A fegyveres modulokba a Cockerill biztos szívesen beszáll, ha itthon nem boldogulnának vele :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Szittya

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 918
13 900
113
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.

Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.

Ezeket nem kukáznám ész nélkül.


Bizony, bizony ! ! !
Ebben is nagyrészt egyetértünk.
Ha már sajnos sok van belőle, előnyt kellene kovácsolni a hátrányból !
Műszaki, ellátó, rakétatüzér( a jól öreg "TESCO-gazdaságos" Grad/BM-21 tűzereje azért jól jönne, "fillérekből"),
A napokban látott "5-6-os sorozatot lövök és ""pucolok""" aknavető is lehet teljesen "Hirtenberg-kompatibilis" ;) , és "mobil" .


Ha már lenne végre egy saját "kompozit-páncél-gyár"-unk, akkor az segítene.
A "kebabos kocsik"-nak mintha (majdnem) "pont jó" lenne a felfüggesztése, fékje, kereke/gumija (merthogy van neki 8 x 8 verziója is, jéééé :) , hurrá ).
Valami ilyen modernizálási kombinációban csökkenne a logisztikai zűrzavar.
(Ami egyébként, mindenhol van valamilyen szinten, senki ne álmodozzon ideális állapotokról.)




U.i: Ha már lenne végre egy "kompozit-páncél-gyár"-unk..." => egy BDD pótpáncélt - nem sok túlzással - lassan "össze lehet dobni" egy mai barkács-áruház készletéből !)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 918
13 900
113
...egy doboznak kiképzett pót-páncél nehezen éghető/gyulladó habbal feltöltve, viszonylag jó túlélő-képességgel viseli az átkelés alatti találatokat, minden "vizes-művelet" rémálmát ! ! !

Az orosz technika jelentős részét az műszaki egyszerűség miatti túlzott ember tényező/terhelés, és az abból fakadó emberi hibák teszik tönkre, teszik alacsony harcértékűvé. Amit nem kell a technikára figyelnie az segít a harcfeladatnak!
Azt is többször beszéltem a többiekkel("elemzőimmel" ;) ) , hogy ha ezeket már egy kicsit is automatizálnák/kiküszöbölnék, mennyivel kevesebb lenne -a további technika beépítése ellenére- a rengeteg műszaki hiba, baleset, (rongálás), karbantartás, ...
Az eszközök harcértéke is nőne jelentősen, csak az emberi (hiba)tényezők csökkenése miatt.
Nem véletlenül jelent meg az "arab kezelők/legénység" kategória (! ! !) a katonai fórumokon, mint az "emberi tényező" tipikus rossz példája !

Ez a probléma az oroszok korábbi saját statisztikáiban is megjelent.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 204
67 076
113
Negan küldte a képeket, gondolom a Sprintires játékból. Szóval ilyenné alakítanám a BTR-80-ak java részét, csak vízzáróbb platóoldalakkal, szállítani terepen, folyókon át. Hatalmas logisztikai előnyt adna. A már kialakított műszaki verziókat persze meghagynám, illetve a 80A verziókat kísérni.

349417-SpinTires-2020-02-28-00-45-45-763.jpg



gaz-59037-mod-v1-0-3.jpg


4446931.jpeg


GAZ 59037
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Negan küldte a képeket, gondolom a Sprintires játékból. Szóval ilyenné alakítanám a BTR-80-ak java részét, csak vízzáróbb platóoldalakkal, szállítani terepen, folyókon át. Hatalmas logisztikai előnyt adna. A már kialakított műszaki verziókat persze meghagynám, illetve a 80A verziókat kísérni.

349417-SpinTires-2020-02-28-00-45-45-763.jpg



gaz-59037-mod-v1-0-3.jpg


4446931.jpeg


GAZ 59037

Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 204
67 076
113
Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...

Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszább olvass, akkor látnád, hogy említettem. Gondolom amúgy gumit sem tudnánk némi akarattal olcsón gyártani, mert NINCS HADIIPARUNK, meg felfüggesztést sem.
Ha négy raklapnyi anyagot el tud vinni, de azt mindenen keresztül, akkor ha csak 300 ilyet csinálunk, az mindig lehetne egy logisztikai aduász
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 204
67 076
113
Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...

Sőt, még lájkot is nyomtál arra hozzászólásomra a lap tetején. :D
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 247
14 107
113
Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszább olvass, akkor látnád, hogy említettem. Gondolom amúgy gumit sem tudnánk némi akarattal olcsón gyártani, mert NINCS HADIIPARUNK, meg felfüggesztést sem.
Ha négy raklapnyi anyagot el tud vinni, de azt mindenen keresztül, akkor ha csak 300 ilyet csinálunk, az mindig lehetne egy logisztikai aduász

Csak pár problémát vetnék fel.

A gépek nagyrésze kb 25 éves. Az első 25 évben sem volt problémamentes az üzemeltetés(részben a gép hibáján kívül, pénzhiány miatt). Meddig akarnád őket használni?

Gumigyártás.
Ha annyira egyszerű/olcsó eddig miért nem csináltuk?
Az országban több világcég/hankook, bridgestone/gyára is megtalálható.
Az ő szakértelmüket is lehetne kérni, de a nulláról kifejleszteni egy gumi abroncsot amit/pár ezres tételben gyártanánk nem igazan kivitelezhető.
Azt meg hogy nagy tételben csináljuk/áruljuk, az orosz magyar kapcsolatokat rombolná. Nem hiszem, hogy engednék.

Ahoz, hogy egy század gépeink nagyrésze üzemeljen, nálunk sokszor a sofőrök többhetes túlórázással/szereléssel(ami amúgy tilos!) volt megoldva.
Ilyenkor a sofőr hetekig nem vett részt semmilyen kiképzési feladatok!

Felfüggesztés cserélye ugyancsak ennyire egyszerű, miért nem lett megoldva?

A váltó és a motor sem a világ közepe. Konkrétan szar.
Ja és azok is 25 évesek.
Vehetünk az oroszoktól? Ja vagy embargó miatt nem.
Abból is rakjunk bele újjat?

A 4 raklap amúgy elég sovány. Nézzük meg egy rábára mennyi fér.
Abból is van páncélozható fülkéjű.
Igazad van nem úszóképes.
Ez a logisztikánál akkora probléma, hogy senki nem törődik vele.
Úgyhogy egyedülállóak lennénk, de minek?

Amúgy a levágom/hegesztemm/4 euró raklappal az baj az üléseket nem lehet kivenni. A hajtás egy része az alatt van.
Így a 4 raklapnyi cucc max szétpakolva igaz. Az meg elég macera.
Videó. Utolső fél perc a belseje.
Bár érdemes végignézni a kiváló:D terepjáró képesség/siratófal/gyors vágás.
Ok nem leszek rosszindulatú lehetne nagyobb a lendület.

http://www.youtube.com/user/marketingcurrus?feature=mhee#p/u/2/d31mJ5gZiik


BTR 80/A.
Ha még nem láttal előben ilyet irany egy nyílt nap.
Ha láttál/használtál nem értelek.
Az irányzónák szószerint gyötrelem.
Ez a 30as torony pedig nem egy nyugati modern 30as.
Menetből való tüzelést felejtsük el.
De amúgy is elavult minden téren.
Ha akadáj van/kimászva hárítható csak el.

Mostanában elterjedt ied-k elleni átalakítás/páncélozás kb lehetetlen.

600 sofőr/gpu, pk. De min egy 1000 fős alegység lenne amit megálmodtál.
Hát?

Értem mit szeretnél. Csak több a probléma mint amennyi haszon lenne vele.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Bleroka