[HUN] BTR-80, -80A

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
871
4 851
93
A szerencsétlen BTR-beszerzésekre az "olajgate" botrány is vet picinyke árnyékot.
Ennek lényege nagyjából abban ragadható meg, hogy a Horn-kormány idején az orosz államadósság rendezésére létrehozott bizottságban helyet kaptak az ügyletek haszonélvezői is, pontosabban azok a cégek, amelyeket ezek lebonyolítására hoztak létre. Dunai Imre, akkori ipari-, kereskedelmi és idegenforgalmi miniszter fia Moszkvában dolgozott az orosz államadósság lebontását végző cégnél. Egy másik miniszer, Kaponyi László cégei is kivették a részüket az államadósság lebontásából. (Utóbbiak kifejezetten olajszállításokkal kapcsolatos ügyletekre szakosodtak, innen az "olajgate" elnevezés.) Az okosság abban volt, hogy az orosz fél ezeknek a cégeknek szállított, illetve fizetett, ezek a cégek azonban az orosz államadósság lebontásából befolyó pénz jelentős részével nem tudtak elszámolni, a Magyar Államkincstárba cirka 44 millió USD nem került befizetésre, a cégek megszűntek, csődbe mentek, miközben az orosz fél mossa kezeit, ő szállított, fizetett. Az ügyleteket 80(!) évre titkosnak minősítették, tehát 2076 előtt nem valószínű, hogy kiderül, voltak-e visszaélések ezekben az ügyekben.
Érdekesség: Az orosz államadósság fejében többek között tengerjáró hajókat is kaptunk (Kétlem, hogy kértük volna, lásd: Magyarország domborzata és vízrajza térkép!), amiket persze nem tudtunk érdemben használni, de Pannon Star és a Pannon Sun, ha minden igaz, legalább beszerzési áron ment el, és nem csak a rozsda hízott rajtuk.
keptolto.php

A BTR-ügylet közvetlenül nem tartozik ebbe a vonulatba és persze nyilván hadititok IS, de a magamfajta bizalmatlan szkeptikusokban azért felveti a (költői) kérdést: Lehet, hogy a beszerzéskor nem is a használhatóság volt az elsődleges szempont?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 821
31 816
113
keptolto.php

A BTR-ügylet közvetlenül nem tartozik ebbe a vonulatba és persze nyilván hadititok IS, de a magamfajta bizalmatlan szkeptikusokban azért felveti a (költői) kérdést: Lehet, hogy a beszerzéskor nem is a használhatóság volt az elsődleges szempont?

Hát nem tudom, hogy kereshetett-e valaki rajtuk, mindenesetre továbbértékesítés nem történt. Esetleg az orosz gyártó életben tartása volt akkor szempont az oroszoknak, és ezért tukmálták ránk.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 026
66 477
113
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.

Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.

Ezeket nem kukáznám ész nélkül.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 501
5 591
113
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.

Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.

Ezeket nem kukáznám ész nélkül.

Nekem tetszik az ötlet!
Annyival egészíteném ki, hogy akkor már érdemes lenne nem platót, hanem modulhelyet kialakítani, és többféle modult készíteni hozzá pl. cargo, aknavető, aknásító, felderítő-EW (erre vannak hazai szenzorrendszerek is), gépágyú, és a modulokat bentről sima Panasonic CF-XX laptopról irányíthatóan kialakítani.
A fegyveres modulokba a Cockerill biztos szívesen beszáll, ha itthon nem boldogulnának vele :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Szittya

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 686
13 349
113
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.

Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.

Ezeket nem kukáznám ész nélkül.


Bizony, bizony ! ! !
Ebben is nagyrészt egyetértünk.
Ha már sajnos sok van belőle, előnyt kellene kovácsolni a hátrányból !
Műszaki, ellátó, rakétatüzér( a jól öreg "TESCO-gazdaságos" Grad/BM-21 tűzereje azért jól jönne, "fillérekből"),
A napokban látott "5-6-os sorozatot lövök és ""pucolok""" aknavető is lehet teljesen "Hirtenberg-kompatibilis" ;) , és "mobil" .


Ha már lenne végre egy saját "kompozit-páncél-gyár"-unk, akkor az segítene.
A "kebabos kocsik"-nak mintha (majdnem) "pont jó" lenne a felfüggesztése, fékje, kereke/gumija (merthogy van neki 8 x 8 verziója is, jéééé :) , hurrá ).
Valami ilyen modernizálási kombinációban csökkenne a logisztikai zűrzavar.
(Ami egyébként, mindenhol van valamilyen szinten, senki ne álmodozzon ideális állapotokról.)




U.i: Ha már lenne végre egy "kompozit-páncél-gyár"-unk..." => egy BDD pótpáncélt - nem sok túlzással - lassan "össze lehet dobni" egy mai barkács-áruház készletéből !)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 686
13 349
113
...egy doboznak kiképzett pót-páncél nehezen éghető/gyulladó habbal feltöltve, viszonylag jó túlélő-képességgel viseli az átkelés alatti találatokat, minden "vizes-művelet" rémálmát ! ! !

Az orosz technika jelentős részét az műszaki egyszerűség miatti túlzott ember tényező/terhelés, és az abból fakadó emberi hibák teszik tönkre, teszik alacsony harcértékűvé. Amit nem kell a technikára figyelnie az segít a harcfeladatnak!
Azt is többször beszéltem a többiekkel("elemzőimmel" ;) ) , hogy ha ezeket már egy kicsit is automatizálnák/kiküszöbölnék, mennyivel kevesebb lenne -a további technika beépítése ellenére- a rengeteg műszaki hiba, baleset, (rongálás), karbantartás, ...
Az eszközök harcértéke is nőne jelentősen, csak az emberi (hiba)tényezők csökkenése miatt.
Nem véletlenül jelent meg az "arab kezelők/legénység" kategória (! ! !) a katonai fórumokon, mint az "emberi tényező" tipikus rossz példája !

Ez a probléma az oroszok korábbi saját statisztikáiban is megjelent.
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
751
2 016
93
Jó ötlet ez a PTSZ szerű platósítás. A BTR üzemeltetés jelenleg a gumik kopása miatt drága állítólag, ezt pedig a súlycsökkentés kompenzálná. Amúgy csináltunk is már hasonló BTR test átalakítást:
contentwide-06-p6.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 480
113
"Szeptember 14-26. között zajlott a Brave Warrior 2020 nemzetközi gyakorlat a Magyar Honvédség központi gyakorló- és lőterén. A sikeres végrehajtásban a logisztikusoknak döntő szerepük volt.

A nemzetközi gyakorlaton résztvevő négy nemzet, azaz az Amerikai Egyesült Államok, Románia, Szlovákia és Magyarország közel 1500 katonája mintegy 500 haditechnikai eszközzel, két héten keresztül gyakorlatozott a bakonyi hegyek között, nappal és éjszaka, tűző napsütésben és esőben egyaránt. A harctéri körülmények között még a legjobban karbantartott fegyverek és haditechnikai eszközök is meghibásodhatnak, így az újmajori tábor telephelyén a nap 24 órájában üzemelt a javítópont.

Szükség is volt a tatai dandár Logisztikai Zászlóalj javítóinak munkájára, hiszen a „harcolók” kora reggeltől késő estig kint voltak a lő- és gyakorlótereken, és ha meghibásodás történt, azt az éjszaka folyamán kellett kijavítani. Úgy tartja a mondás, hogy a legszebb javítópont az üres javítópont, ezt pedig a gyakorlat alatt többször is elérték a tatai javítók, ráadásul a gyakorlat alatt a magyar „nagyvasak” mellett például szlovák BMP is megfordult náluk. A Brave Warrior 2020 gyakorlat ideje alatt a telephelyen szolgáló állomány mintegy 1200 munkaórát fordított páncélos gépjárműjavításra és közel 180 munkaórát fegyverzettechnikai javításra, ezzel biztosítva a haditechnikai eszközök hadrafoghatóságát, azaz működőképességét.

Szöveg: Földházi Enikő szds., Fotó: Kertész László (Zrínyi Média)"

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 026
66 477
113
Negan küldte a képeket, gondolom a Sprintires játékból. Szóval ilyenné alakítanám a BTR-80-ak java részét, csak vízzáróbb platóoldalakkal, szállítani terepen, folyókon át. Hatalmas logisztikai előnyt adna. A már kialakított műszaki verziókat persze meghagynám, illetve a 80A verziókat kísérni.

349417-SpinTires-2020-02-28-00-45-45-763.jpg



gaz-59037-mod-v1-0-3.jpg


4446931.jpeg


GAZ 59037
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Negan küldte a képeket, gondolom a Sprintires játékból. Szóval ilyenné alakítanám a BTR-80-ak java részét, csak vízzáróbb platóoldalakkal, szállítani terepen, folyókon át. Hatalmas logisztikai előnyt adna. A már kialakított műszaki verziókat persze meghagynám, illetve a 80A verziókat kísérni.

349417-SpinTires-2020-02-28-00-45-45-763.jpg



gaz-59037-mod-v1-0-3.jpg


4446931.jpeg


GAZ 59037

Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 026
66 477
113
Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...

Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszább olvass, akkor látnád, hogy említettem. Gondolom amúgy gumit sem tudnánk némi akarattal olcsón gyártani, mert NINCS HADIIPARUNK, meg felfüggesztést sem.
Ha négy raklapnyi anyagot el tud vinni, de azt mindenen keresztül, akkor ha csak 300 ilyet csinálunk, az mindig lehetne egy logisztikai aduász
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 026
66 477
113
Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...

Sőt, még lájkot is nyomtál arra hozzászólásomra a lap tetején. :D
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszább olvass, akkor látnád, hogy említettem. Gondolom amúgy gumit sem tudnánk némi akarattal olcsón gyártani, mert NINCS HADIIPARUNK, meg felfüggesztést sem.
Ha négy raklapnyi anyagot el tud vinni, de azt mindenen keresztül, akkor ha csak 300 ilyet csinálunk, az mindig lehetne egy logisztikai aduász

Csak pár problémát vetnék fel.

A gépek nagyrésze kb 25 éves. Az első 25 évben sem volt problémamentes az üzemeltetés(részben a gép hibáján kívül, pénzhiány miatt). Meddig akarnád őket használni?

Gumigyártás.
Ha annyira egyszerű/olcsó eddig miért nem csináltuk?
Az országban több világcég/hankook, bridgestone/gyára is megtalálható.
Az ő szakértelmüket is lehetne kérni, de a nulláról kifejleszteni egy gumi abroncsot amit/pár ezres tételben gyártanánk nem igazan kivitelezhető.
Azt meg hogy nagy tételben csináljuk/áruljuk, az orosz magyar kapcsolatokat rombolná. Nem hiszem, hogy engednék.

Ahoz, hogy egy század gépeink nagyrésze üzemeljen, nálunk sokszor a sofőrök többhetes túlórázással/szereléssel(ami amúgy tilos!) volt megoldva.
Ilyenkor a sofőr hetekig nem vett részt semmilyen kiképzési feladatok!

Felfüggesztés cserélye ugyancsak ennyire egyszerű, miért nem lett megoldva?

A váltó és a motor sem a világ közepe. Konkrétan szar.
Ja és azok is 25 évesek.
Vehetünk az oroszoktól? Ja vagy embargó miatt nem.
Abból is rakjunk bele újjat?

A 4 raklap amúgy elég sovány. Nézzük meg egy rábára mennyi fér.
Abból is van páncélozható fülkéjű.
Igazad van nem úszóképes.
Ez a logisztikánál akkora probléma, hogy senki nem törődik vele.
Úgyhogy egyedülállóak lennénk, de minek?

Amúgy a levágom/hegesztemm/4 euró raklappal az baj az üléseket nem lehet kivenni. A hajtás egy része az alatt van.
Így a 4 raklapnyi cucc max szétpakolva igaz. Az meg elég macera.
Videó. Utolső fél perc a belseje.
Bár érdemes végignézni a kiváló:D terepjáró képesség/siratófal/gyors vágás.
Ok nem leszek rosszindulatú lehetne nagyobb a lendület.

http://www.youtube.com/user/marketingcurrus?feature=mhee#p/u/2/d31mJ5gZiik


BTR 80/A.
Ha még nem láttal előben ilyet irany egy nyílt nap.
Ha láttál/használtál nem értelek.
Az irányzónák szószerint gyötrelem.
Ez a 30as torony pedig nem egy nyugati modern 30as.
Menetből való tüzelést felejtsük el.
De amúgy is elavult minden téren.
Ha akadáj van/kimászva hárítható csak el.

Mostanában elterjedt ied-k elleni átalakítás/páncélozás kb lehetetlen.

600 sofőr/gpu, pk. De min egy 1000 fős alegység lenne amit megálmodtál.
Hát?

Értem mit szeretnél. Csak több a probléma mint amennyi haszon lenne vele.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Bleroka

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszább olvass, akkor látnád, hogy említettem. Gondolom amúgy gumit sem tudnánk némi akarattal olcsón gyártani, mert NINCS HADIIPARUNK, meg felfüggesztést sem.
Ha négy raklapnyi anyagot el tud vinni, de azt mindenen keresztül, akkor ha csak 300 ilyet csinálunk, az mindig lehetne egy logisztikai aduász

Sőt, még lájkot is nyomtál arra hozzászólásomra a lap tetején. :D

Vettem a fáradtságot. Igen, azt a hsz -edet is amit lájkoltam. Továbbá vettem a fáradtságot, hogy olyat kérdezzek melyekről nem volt szó. Érdekelt annyira a koncepció, hogy ilyen nagyon alapszintű kérdéseket feltegyek. Amennyiben meg nem érdekes ez a dolog, akkor hagyjuk a francba ...

Azt egy szóval sem említettem, hogy akár csak egy csavaralátétet tudnánk gyártani hozzá - még csak halványan sem utaltam rá.

Maga a gépről. A jelenlegi kialakítása olyan, hogy egy gramm többletterhelést sem bír - többek között a motor, felfüggesztés, úszóképesség miatt. Namost mennyi is 4 raklap - tervezzünk 3,2 tonnával. Maradjon két ember a korábbi személyzetből (ami nem sok) - a többit vegyük ki (felszerelésestül). Ez mondjuk sok-sok jóindulattal legyen egy tonna. Akkor a kabin és motortér között vagy majd 2,5 tonna vasat kellene kivágni (OK, toronnyal meg ülésekkel), hogy az új felépítménnyel, ponyvával stb. kb. a nullánál maradjunk.

Akkor még ott járunk, hogy nehezebb motort álmodni sem tudunk bele, a kabint nem páncéloztuk (legalább egy Stanag 1 -es üveg kellene bele - de a képeken ebből semmi nem látszik). Pedig amúgy kellene és Te is említetted.

Szóval tegyük fel maradna súlykeret a kabint valamelyest páncélozni - persze a páncélozott üvegfelületekkel (ez már jókora súly legelöl). Erre terheljünk rá szintén az elejére-közepére vagy bő 3,2 tonnát. Mitől nem fog ez átmenni "Das Boot" -ba, ha kicsit is mélyebb vízbe merészkedne?

Csak, mert az olyan verziók, melyek a valóságban is vannak ott odáig merészkedtek, hogy torony fegyverestül le - aztán a kabin-motortér között ráapplikáltak kicsit nagyobb vasat, meg mondjuk kevesebb deszant (mondjuk az EÜ verzió) és ennyi.

Én nem vagyok biztos, hogy az a játékban szereplő teherszállító verzió úszni tud. Amennyiben nem tudna, akkor egy értelmesebb - akár valamelyest páncélozott fülkéjű - katonai teherautó platform lenne jó, melyet eleve teherszállításra terveztek. Ugye itt az egyetlen nagy előny az úszni tudás lehetne. Amennyiben ez nincs, de "szeretjük a régi vasakat", akkor legyen helyette kb. a Csepel/Ural ... (OK, ez az utolsó mondat nem komoly) :)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 026
66 477
113
Vettem a fáradtságot. Igen, azt a hsz -edet is amit lájkoltam. Továbbá vettem a fáradtságot, hogy olyat kérdezzek melyekről nem volt szó. Érdekelt annyira a koncepció, hogy ilyen nagyon alapszintű kérdéseket feltegyek. Amennyiben meg nem érdekes ez a dolog, akkor hagyjuk a francba ...

Azt egy szóval sem említettem, hogy akár csak egy csavaralátétet tudnánk gyártani hozzá - még csak halványan sem utaltam rá.

Maga a gépről. A jelenlegi kialakítása olyan, hogy egy gramm többletterhelést sem bír - többek között a motor, felfüggesztés, úszóképesség miatt. Namost mennyi is 4 raklap - tervezzünk 3,2 tonnával. Maradjon két ember a korábbi személyzetből (ami nem sok) - a többit vegyük ki (felszerelésestül). Ez mondjuk sok-sok jóindulattal legyen egy tonna. Akkor a kabin és motortér között vagy majd 2,5 tonna vasat kellene kivágni (OK, toronnyal meg ülésekkel), hogy az új felépítménnyel, ponyvával stb. kb. a nullánál maradjunk.

Akkor még ott járunk, hogy nehezebb motort álmodni sem tudunk bele, a kabint nem páncéloztuk (legalább egy Stanag 1 -es üveg kellene bele - de a képeken ebből semmi nem látszik). Pedig amúgy kellene és Te is említetted.

Szóval tegyük fel maradna súlykeret a kabint valamelyest páncélozni - persze a páncélozott üvegfelületekkel (ez már jókora súly legelöl). Erre terheljünk rá szintén az elejére-közepére vagy bő 3,2 tonnát. Mitől nem fog ez átmenni "Das Boot" -ba, ha kicsit is mélyebb vízbe merészkedne?

Csak, mert az olyan verziók, melyek a valóságban is vannak ott odáig merészkedtek, hogy torony fegyverestül le - aztán a kabin-motortér között ráapplikáltak kicsit nagyobb vasat, meg mondjuk kevesebb deszant (mondjuk az EÜ verzió) és ennyi.

Én nem vagyok biztos, hogy az a játékban szereplő teherszállító verzió úszni tud. Amennyiben nem tudna, akkor egy értelmesebb - akár valamelyest páncélozott fülkéjű - katonai teherautó platform lenne jó, melyet eleve teherszállításra terveztek. Ugye itt az egyetlen nagy előny az úszni tudás lehetne. Amennyiben ez nincs, de "szeretjük a régi vasakat", akkor legyen helyette kb. a Csepel/Ural ... (OK, ez az utolsó mondat nem komoly) :)

Érdekes, csak én abból indulok ki, hogy mindent ki belőle ami nem kell. Ahogy írtam, ha rápáncéloznék elöl a kivágott darabokból, abból üreges testeket hoznék létre, hogy sgítse a fejnehézség ellen, ne legyen das boot. Csak a vezetőfülke marad, torony fegyverestől kuka, csak a legszűkebben vett motortér marad. A terhelhetőség miatt kell bele pár keresztmerevítő, ez lehet alumínium, a plató pedig, oldalastól akár könnyű, de kemény műanyag is és akkor súlyt is csökkentettünk, meg szigetelt is lehet. És máris tud úszni. Mennyi acélt és egyéb harci eszközt dobtunk ki. Mekkora súlytól szabadultunk meg? Nem tudom mi milyen tömegű. Páncélzatból egy tonna körül tudnánk legalább lecsippenteni a tetején, oldalán, a BPU-1 torony tömegét nem ismerem fegyverestől, ahogy a parancsnoki eszközök súlyát sem. Viszont kapásból aminek a súlyát még megspóroltuk, a deszant súlya emberestől, fegyverestől, székestől, padlóstól(csak a merevítők, meg alatta az alváz marad. A fülkében csak a vezetés eszközei, meg egy rádió marad, esetleg a tetőre szerelt kibúvónyíláson át kezelt géppuska. Bőven meg tudnánk teremteni a szükséges terhelhetőséget. És még úszni is tudna. Ha 300-at csinálunk, hatalmas logisztikai parkunk lesz. Ha békeidőre ennek a négyötödét lezsírozzuk, a maradékkal lehet kialakítani az ellátólánc működésének menetét, gyakorlatozni, kiképezni. A teljes btr parkot így logisztikai támogatásra és annak a védelmére használnám.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 026
66 477
113
Csak pár problémát vetnék fel.

A gépek nagyrésze kb 25 éves. Az első 25 évben sem volt problémamentes az üzemeltetés(részben a gép hibáján kívül, pénzhiány miatt). Meddig akarnád őket használni?

Gumigyártás.
Ha annyira egyszerű/olcsó eddig miért nem csináltuk?
Az országban több világcég/hankook, bridgestone/gyára is megtalálható.
Az ő szakértelmüket is lehetne kérni, de a nulláról kifejleszteni egy gumi abroncsot amit/pár ezres tételben gyártanánk nem igazan kivitelezhető.
Azt meg hogy nagy tételben csináljuk/áruljuk, az orosz magyar kapcsolatokat rombolná. Nem hiszem, hogy engednék.

Ahoz, hogy egy század gépeink nagyrésze üzemeljen, nálunk sokszor a sofőrök többhetes túlórázással/szereléssel(ami amúgy tilos!) volt megoldva.
Ilyenkor a sofőr hetekig nem vett részt semmilyen kiképzési feladatok!

Felfüggesztés cserélye ugyancsak ennyire egyszerű, miért nem lett megoldva?

A váltó és a motor sem a világ közepe. Konkrétan szar.
Ja és azok is 25 évesek.
Vehetünk az oroszoktól? Ja vagy embargó miatt nem.
Abból is rakjunk bele újjat?

A 4 raklap amúgy elég sovány. Nézzük meg egy rábára mennyi fér.
Abból is van páncélozható fülkéjű.
Igazad van nem úszóképes.
Ez a logisztikánál akkora probléma, hogy senki nem törődik vele.
Úgyhogy egyedülállóak lennénk, de minek?

Amúgy a levágom/hegesztemm/4 euró raklappal az baj az üléseket nem lehet kivenni. A hajtás egy része az alatt van.
Így a 4 raklapnyi cucc max szétpakolva igaz. Az meg elég macera.
Videó. Utolső fél perc a belseje.
Bár érdemes végignézni a kiváló:D terepjáró képesség/siratófal/gyors vágás.
Ok nem leszek rosszindulatú lehetne nagyobb a lendület.

http://www.youtube.com/user/marketingcurrus?feature=mhee#p/u/2/d31mJ5gZiik


BTR 80/A.
Ha még nem láttal előben ilyet irany egy nyílt nap.
Ha láttál/használtál nem értelek.
Az irányzónák szószerint gyötrelem.
Ez a 30as torony pedig nem egy nyugati modern 30as.
Menetből való tüzelést felejtsük el.
De amúgy is elavult minden téren.
Ha akadáj van/kimászva hárítható csak el.

Mostanában elterjedt ied-k elleni átalakítás/páncélozás kb lehetetlen.

600 sofőr/gpu, pk. De min egy 1000 fős alegység lenne amit megálmodtál.
Hát?

Értem mit szeretnél. Csak több a probléma mint amennyi haszon lenne vele.


De lényege az összes felsorolt hiba vagy hátrány ellenére is felbecsülhetetlen érték lenne konkrét háborús helyzetben, mikor a tiszántúli terepen van egy dandárunk, ellátmány kellene neki, mert kezd kimerülni és sajos a hidakat szétrakétázták románok és repülővel sem feltétlen jó ötlet odaugrani ledobni a holmit. Most lehet, hogy senkit nem érdekel, hogy a rába nem úszóképes és természetesen sokkal többet tud elvinni, de akkor majd lehet, hogy érdekes lesz. És bár ezer fős alegység, de ezt nem most azonnal kellene felálítani, hanem a magját, kb. 200 főt szépen lassan a haderő kívánalmai szerint, háborúban meg úgyis behívók lesznek, meg kiképzés. Lenne rá ember. És 300x4 raklap holmi az már nem rossz tétel egy dandár esetében, de legyen csak 100x, vagy 150x4, mert mondjuk hadiállapotban ennyit rendelünk hozzá. Az úszóképesség, terepes képesség csökkentené az éltalában úthálózaton elhelyezett IED-k által okozott veszteséget. Gyakorlatilag a fülke és részben a motortér kell megmaradjon a jelen anyagból, a jelen kialakításban, a többi, mivel ezek szállítógépek, lehet műanyag legnagyobbrészt, a merevítést leszámítva.

Maga a 80A most az ifv tulajdonképpen, itt viszont csak kísérőszerepe lenne, a tényleges harci zónába a dandár védelmében futna be, ahol az neki tud állni feltölteni a készleteit.

Okés, hogy nem újak, de nem is annyira öregek, hogy haldokoljanak. ÉS azért meg lehetne pályázni a Hankoknál a gumit. Mennyire szar a helyzet a szankciózások közepette? Számít még, ha ezért megharagszanak az oroszok?