[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
Az Aero alkalmazottai fizetésemelést kapnak...

Az Aero kollektív szerződést írt alá 2024-re, ami átlagosan 5 százalékos béremelést eredményez. Ezen túlmenően a vállalat a havi bónuszokat a kékgalléros foglalkozások bérének 15 százalékára emeli, a kiválasztott műszakpótlékokat 10-40 százalékkal növeli, és továbbra is fizet „Share of Sucess” bónuszokat a célok eléréséhez, 45 000 CZK-ig. Emeli az ebédpótlékot is, amely ingyenes lesz a dolgozóknak. A kollektív szerződés 2024. április 1-től hatályos.


 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 793
113
Csak érdekességképpen...
Az N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zártkörűen Működő Részvénytársaság tulajdonában álló vagy részvételével működő gazdálkodó szervezetek felsorolása:
2023 augusztusi legutóbbi listában még nem volt benne az Aero/HSC : N7-Gazdalkodo-szervezetek-20230808.pdf
2024 március 18-án, a 3 napja megjelent frissítésben már benne van, de valamiért csak 15% tulajdoni részt írnak. : N7-Gazdalkodo-szervezetek-20240318.pdf

Akkor hogy is van ez?
Kicsit próbáltam megnézni a tulajdonviszonyokat, de nehéz....

Ez az ábra a tavaly nyári hivatalos AV pénzügyi jelentésben szerepel.
SIwDbUP.png

Zöld - magyar
Kék - cseh
Sárga - szlovák

The controlling entity controls the controlled entity
through the Hungarian company Vodochody Hol-
dings HU Kft., which owns 100% of the Company's
shares

1. Tehát a Vodochody Holdings HU az AV 100%-os tulajdonosa.


2. A Vodochody Holdings HU Kft. a HSC Aerojet Zrt. 100%-os leányvállalata.

3. A HSC Aerojet tulajdonosai: elvileg 80% (Magyar Aerojet Befektetési Zrt.) -20% (Omnipol csehek) megosztva. Amit találtam cégkivonat, ha százalékot nem is ír, de a Magyar Aerojet Befektetési Zrt-nek minősített többsége van a HSC Aerojetben.
WRQjsWc.png


4. Most már csak azt kell tudni, kik a tulajdonosai a Magyar Aerojet Befektetési Zrt.-nek. ;)

2023.06-19-ig Bob
Miniszter lett, eladta SI 13 Aero Zrt-nek, ő Hernádi Zsolt.
2022.11.07-ig Hernádi Zsolt..




nWUiNl4.png


A változás bejelentés után a szeptember utolsó napi Magyar Közlöny alapján írta meg a napi.hu, hogy az államnak eladta. (Azóta a napi.hu-ból is economx lett:))

Közlöny

tn6Ian0.png


Tehát a Gazdaságfejlesztési miniszter, Nagy Márton a N7 Holdingot nevezi a a HSC Aerojet tulajdonosi joggyakorlójának. Hogy ez milyen arány nincs benne....

Ez pedig az N7 idén márciusi beszámolója
VX9K13I.png


Ami érdekes a N7 beszámolójában minden cég úgy fut, hogy tulajdonában álló gazdálkodó szervezetek.
Kivéve a HSC Aerojet.

Most ez a 15% mit jelent?

A.) Ennyi az állami tulajdonrész? Akkor kié a többi?
B. ) Ennyi az N7 része és a többi is az államé, de a teljes fölött gyakorolja a tulajdonosi jogokat?

Ami még érdekes. Anno amikor Bob eladta a részét Hernádinak, arról volt hivatalos Aero Vodochody közlemény. De a 2022 őszi változásról én most semmit sem találtam a cég részéről, csak a napi.hu közlöny alapján közölt hírét vette át mki. Legalábbis a gyors gugli ezt dobta...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
.

Erre a feladatra --lopakodás nélkül is-- pont jó lenne --a szinte minden másra már alkalmatlan-- L-39NG.

Minek annak a Hatalom, aki nem tud élni vele? :oops:


.
Ne már, az egy kiképző gép, annak minden előnyével és hátrányával.
Nem lopakodik, nem repül messze, nem úgy van kitalálva. A célszerszámokat ezért találja fel az emberiség.

https://coub.com/view/17kyo7
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 360
113

.

Erre a feladatra --lopakodás nélkül is-- pont jó lenne --a szinte minden másra már alkalmatlan-- L-39NG.

Minek annak a Hatalom, aki nem tud élni vele? :oops:


.


Ne már, az egy kiképző gép, annak minden előnyével és hátrányával.
Nem lopakodik, nem repül messze, nem úgy van kitalálva. A célszerszámokat ezért találja fel az emberiség.

https://coub.com/view/17kyo7

Helyesbítek: valóban nem az NG, hanem a használtan 20-500e$-os korábbi L39-ekből épített drónok, mélységi csapásmérő flottaként.
Ilyen 500-1.500km hatótávos (a "Medencét" tekintve szinte csak nálunk hiányzó !!! ) képesség ballisztikus/nem-ballisztikus rakéta-tűzérségből
  • iszonyúan/sokkal drágább lenne,
  • nem nagyon látom, hogy egyáltalán tudnánk ilyet venni,
  • arra meg hazai (politikai)akaratot sem látok nyomokban sem, hogy saját erőből próbálkoznánk: a bukott háttér-alkuinkat, zsarolhatóságunkat még mindig sikeresen el lehet fedni média-mellébeszéléssel.

Haditechnikai szempontból: a mindenhol leselejtezett, nálunk is halomban álló MiG-21 önvédelmi rendszereket a régi L-39-ek alapból tudják használni! Ez azt jelenti, hogy "ettől kezdve" párosan kell rá indítani a COVID/Ukrán-háorú előtt is már 1-2millió-os (Patriot, ...)rakétákak! :oops: ... akkor is ha nem lopakodik!
Mindez egy kb. 500e-1m$-os eszközre! ... + felfedve közben a sok-tíz millió$-os, pótolhatatlan légvédelmet az ilyen esetekben tutira(remélem) lesben álló erre felfegyverzett (Gripen ? ;) ) repgép-páros számára.

Az ilyen --analóg-- helyzet Szun Ce álmaiban klasszikus könyvében is kiemelve szerepel! :oops:

.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 793
113
A vietnámiak átvettek 3 gépet
A tweet szerint azaz első 12-es csomagon túl, további 24-re van opciós szerződésük, ha lehívják.
Az első Vietnamnak szánt "tétel" tehát a 2303 , 2304 és 2305 törzsszámú repülőgépek hármasát jelentette , amelyek valójában a harmadik, negyedik és ötödik sorozatszámú, 7007, 7008 és 7009 sorozatszámú gépek, amelyek 0519 lajstromszámot kaptak. a cseh katonai nyilvántartásban a 0520-as és 0521-es járatok esetében. Ezt a három repülőgépet szétszerelve és speciális kék védőfóliába csomagolva szállították 2023. december 11-én, hétfőn éjjel a ruzynai repülőtérre, ahol berakodták őket. dokkolt szállítórepülőgépre.

Magát a szállítást a National Airlines légitársaság Boeing 747-446F (reg. N537CA) teherszállító repülőgépe biztosította, amely december 12-én, kedden délelőtt a ruzyne-i repülőtérről szállt fel, és a szétszerelt hajtóművekből álló triót a végállomásig szállította. , amely a vietnami Cam Ranh repülőtér volt. Innen vietnami hadsereg teherautói szállították a szétszerelt és becsomagolt L-39NG-t a Tuy Hòa bázisra, ahol a következő hónapokban a gyártó szakemberei az összes repülőgépet összeszerelték és újraélesztették a rendszereiket, így lehetővé vált az első ellenőrző repülések végrehajtása. hazai talajon.

A modern szimulációs technológiáknak köszönhetően az L-39NG lehetővé teszi a fiatal vietnami diákok sokkal gyorsabb és hatékonyabb átállását a propeller hajtású Yak-52-ről a sugárhajtású technológiára, miközben egy teljes alap- és továbbképzési tanfolyamot repülnek a repülőgépen. Ezt követően a tanuló pilóták átváltanak az erősebb, kétmotoros Yak-130 harci kiképzőre, amelyeken a LIFT továbbképzés hátralévő részét repülik, majd a Szu-27SK-val vagy a legújabb Szu-vel felszerelt harci alakulatokhoz osztják be őket. 30MK2 repülőgép.

A 2303-as, 2304-es és 2305-ös törzsszámú új repülőgépek triója a kezdeti vietnami szállításból, a Tuy Hòa-i bázis üzemi standján, az amerikaiak által a vietnami háború alatt ide épített acél óvóhelyek előtt, amelyben a repülőgépeket a Cseh Köztársaságból való átszállításuk után szerelték össze. A vietnami vadászrepülőgépek egy pár szárnyoszloppal rendelkeznek úgynevezett keleti zárral, amelyek lehetővé teszik a felszíni lőszer alapspektrumának felfüggesztését (UB-16-57 rakétablokkok S-5 irányítatlan 57 mm-es kaliberű rakétákhoz és P- 50-75 bomba plusz OFAB-100-120), amelyeket a fiatal pilótahallgatók a gyakorlati lövöldözések során fognak használni