(HUN, +Cz, +V4) Aero Vodochody

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
12 514
17 651
113
.

Hoppácska. 51-49-ről volt szó, most lényegében einstandoltuk.

A júliusban aláírt szerződés alapján szeptember 30-val az új tulajdonos a HSC Aerojet, amelyben 80 százalékos részesedése van Szalay-Bobrovniczky Kristófnak, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van – jelentette az E15 gazdasági napilap internetes hírportálja csütörtökön. A Vodochody repülőtér szintén a tranzakció része.
Szerintem az eltolódás a reptér miatt lehet. Korábban az nem volt benne a buliban. Az Omnipol gondolom nem akart több pénzt beletenni az ügyletbe. A magyar fél meg megfinanszírozta.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 552
2 065
113
.

Hoppácska. 51-49-ről volt szó, most lényegében einstandoltuk.

A júliusban aláírt szerződés alapján szeptember 30-val az új tulajdonos a HSC Aerojet, amelyben 80 százalékos részesedése van Szalay-Bobrovniczky Kristófnak, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van – jelentette az E15 gazdasági napilap internetes hírportálja csütörtökön. A Vodochody repülőtér szintén a tranzakció része.

@kamm nak volt a nyár elején egy gondolata, hogy az adás-vétel aláírása azért húzódhat ennyire végestelen végig, mert egy csőd szélén táncoló gyár esetén az idő nekünk kedvez és egyre jobb pozíciót tudunk újra tárgyalni.

@pöcshuszár ral egyetértek, az nem pont bizalom építés legjobb sarokköve lenne, ha simán csak bejelentették volna, hogy bocsi skacok, de eddig tárgyaltunk fifti-fifti, oda adjátok-e ugyan annyiért 4:1 arányban?
Sokkal valószínűbbnek tartom, hogy amikor pletykák voltak hallhatóak arról, hogy a Magyar Légierőnek nem minden kívánságát teljesíti a kiképzőgép és jöttek az újabbnál újabb igények, akkor a reptér mellett felmerülhetett az a kérdés is, hogy a csehek nem fognak több pénzt beletolni egy cégbe, ahonnan egy pillanat alatt kihátrálhat a szándéknyilatkozatból a magyar fél és bedönti. Szóval simán elképzelhetőnek tartom, hogy az LN továbbfejlesztésére is pénzt toltuk be, meg ahogy Huszár mondta, a reptér is képbe került. (És még mindig az a kategória, hogy szarért-húgyért felvásároltuk, miközben már nagyon komoly fejlesztési elképzelések vannak az asztalon.)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
13 697
43 147
113
1 kis mellékszál a tegnapi adásvétel kapcsán.

A Penta stratégiája magában foglalta a Vodochody repülőtér alacsony költségű polgári szállításra való fejlesztését is, de az új tulajdonos bejelentette, hogy visszavonja ezt a tervet. A repülőtér így továbbra is csak az Aero Vodochody vagy a cseh hadsereg igényeit fogja kiszolgálni, akikkel az Aero 2026 -ig írt alá szerződést a repülőtér esetleges használatáról.


Tehát a 6db L39-NG eladása mellett, szerződést kötöttek 5 évre a cseh hadsereggel a reptér használatáról. Ez gondolom a xseh légierőnek volt fontos.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
13 697
43 147
113

Az új tulajdonosok vélhetően a modern vadászgépek pilótáinak kiképzésére specializálódott L-39NG sugárhajtású kiképzőgépektől várják a vállalat értékesítési számainak felfutását, de hamarosan valószínűleg sor kerül majd könnyű csapásmérő repülőgépek gyártására is az Aeronál.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
13 697
43 147
113

Az új tulajdonosok vélhetően a modern vadászgépek pilótáinak kiképzésére specializálódott L-39NG sugárhajtású kiképzőgépektől várják a vállalat értékesítési számainak felfutását, de hamarosan valószínűleg sor kerül majd könnyű csapásmérő repülőgépek gyártására is az Aeronál.
Én azt gondoltam ez múlt idő, de ha élő vagy feltámasztható projekt, akkor nagyon lelkes vagyok!!!

Az F/A-259 Striker névre hallgató könnyű támadó repülőgépet az izraeli Israel Aerospace Industries-szal (IAI) közösen fejlesztik, 2018-ban mutatták be egy brit Farnboroughban tartott légi bemutatón. Az izraeli vállalat korábban, a ’80-as, ’90-es években foglalkozott vadászgépekkel, manapság már elsősorban önvezető katonai járműveket, műholdakat, rakétarendszereket, drónokat gyártanak.

Az F/A-259-est egy Honeywell F124 sugárhajtású hajtómű röpteti majd, mellyel akár 1000 km/óra sebesség elérése is képes lesz. A gép maximum repülési magassága 13 kilométer lesz. Hatótávolságáról nem lelhető fel egyelőre nyilvános információ, csak annyi, hogy jóval nagyobb lesz ez, mint az Alca 1590 kilométeres távolsága. A Striker felszerelhető lesz majd 20 milliméteres gépágyú-konténerekkel, irányított légiharc-rakétákkal, levegő-föld rakétákkal, illetve irányított és nem irányított bombákkal is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
13 697
43 147
113

Az új tulajdonosok vélhetően a modern vadászgépek pilótáinak kiképzésére specializálódott L-39NG sugárhajtású kiképzőgépektől várják a vállalat értékesítési számainak felfutását, de hamarosan valószínűleg sor kerül majd könnyű csapásmérő repülőgépek gyártására is az Aeronál.
A szép jövő!! :cool:

Vannak, akik arról spekulálnak, hogy akár új repülőgép-típusok fejlesztésére is sor kerülhet a vállalatok együttműködéséből. Ezzel kapcsolatosan azt érdemes megjegyezni, hogy elképzelhető, hogy informális beszélgetéseken elhangzanak ilyen elképzelések, de hivatalos együttműködésről nemhogy bejelentés, de valószínűleg papíron létező tervek sincsenek. Még hosszú évek, ha nem évtizedek kérdése, hogy kialakuljon az ilyen projektek megvalósításához szükséges iparági ökoszisztéma Magyarországon
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
13 697
43 147
113
Huszár András vette át a pénzügyi alelnök (CFO) posztját . Tapasztalt pénzügyi menedzser, aki főként az olaj- és energiaiparban tevékenykedett. Huszár András például az MVM Energetika és az INA grupa pénzügyi igazgatójaként dolgozott. Lecseréli Mariuzs Kedrát, aki a cégben marad, és az Aero pénzügyi osztályán folytatja vezetői pozícióját.

Ki ő?
Profi pénzügyi menedzsernek tűnik.

A több mint 25 éves szakmai múlttal rendelkező tapasztalt pénzügyi és gazdasági szakember több vezető pozíciót töltött be az olajiparban, a távközlési piacon és a tőzsde világában. Kimondottan jártas a pénzügyi stabilizáció, a hatékonyság-növelés, a kockázatkezelés, illetve a finanszírozás területén -

Huszár András 1988-ban diplomázott a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, majd 1993-ban doktori címet szerzett. A Budapesti Értéktőzsdén 1991-től kezdett dolgozni, majd 1994-ben a Telekom-csoporthoz került, ahol több mint hét évig pénzügyi és kockázatkezelési területen tevékenykedett.

Ezt követően 2001-től 2016-ig a Mol-csoportban töltött be különféle vezetői pozíciókat. Nyolc évig dolgozott a Mol Group treasury vezetőjeként, több évig a TVK és a Slovnaft felügyelőbizottságának tagja volt, 2010-2016 között pedig az INA olajtársaság pénzügyi igazgatójaként dolgozott.

2017 Február 1-jétől Huszár András tölti be az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióját
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 003
32 511
113
Huszár András vette át a pénzügyi alelnök (CFO) posztját . Tapasztalt pénzügyi menedzser, aki főként az olaj- és energiaiparban tevékenykedett. Huszár András például az MVM Energetika és az INA grupa pénzügyi igazgatójaként dolgozott. Lecseréli Mariuzs Kedrát, aki a cégben marad, és az Aero pénzügyi osztályán folytatja vezetői pozícióját.

Ki ő?
Profi pénzügyi menedzsernek tűnik.

A több mint 25 éves szakmai múlttal rendelkező tapasztalt pénzügyi és gazdasági szakember több vezető pozíciót töltött be az olajiparban, a távközlési piacon és a tőzsde világában. Kimondottan jártas a pénzügyi stabilizáció, a hatékonyság-növelés, a kockázatkezelés, illetve a finanszírozás területén -

Huszár András 1988-ban diplomázott a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, majd 1993-ban doktori címet szerzett. A Budapesti Értéktőzsdén 1991-től kezdett dolgozni, majd 1994-ben a Telekom-csoporthoz került, ahol több mint hét évig pénzügyi és kockázatkezelési területen tevékenykedett.

Ezt követően 2001-től 2016-ig a Mol-csoportban töltött be különféle vezetői pozíciókat. Nyolc évig dolgozott a Mol Group treasury vezetőjeként, több évig a TVK és a Slovnaft felügyelőbizottságának tagja volt, 2010-2016 között pedig az INA olajtársaság pénzügyi igazgatójaként dolgozott.

2017 Február 1-jétől Huszár András tölti be az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióját
2001-től kezdve állami cégek különböző vezető pozícióiban volt... ez nem biztos hogy mindig jót jelent, lehet hogy csak megfelelő helyen vannak barátai. De reméljük a legjobbakat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 003
32 511
113

Az Aero szokás szerint részt vesz a brnoi IDET kiállításon, ahol két jelentős látogatásokkal teli napot töltöttünk el: a cseh és szlovák védelmi minisztérium közös delegációja, mindkét miniszter, Lubomír Metnar és Jaroslav Nad, akikkel a pilóta képzés és a jövőbeni együttműködés lehetősége a repülésiparban is szóba került . Benkő Tibor magyar honvédelmi miniszter, Cseh Köztársaság külügyminisztere, Jakub Kulhánek vagy Cseh Köztársaság légierő parancsnoka, Petr Mikulenka vezérőrnagy is meglátogatott minket...

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 314
2 213
113
Az AERO cikke a VIP napot mutatta be. Mi 4-n köztük a beszerzési biztos egyik munkatársa is meglátogattuk az Aero-t. Nos amint a díszletekből is látható, semmi bemutató, semmi prezentáció, semmi sem volt a szakmai nézőközönség számára. Ott unatkozott három AERO-s alkalmazott, akikből kettővel kvázi e-mail kapcsolatban állok...

Az üres stand. Ez nem becsapás, egyik ismerősömmel 3-4x visszamentünk, hátha lesz valami sajtóanyag, stb. Még az ALCA-ról se volt nemhogy az NG-ről, kivéve a falakon lévő képek.

Az egyetlen NG az egyik asztalon lévő NG makett volt, amely felfegyverezve mutatta be a repülőgépet. Nos ez volt a kiállítása az Aero-nak az első kiállítás magyar többségi tulajdonnal. Vérciki, hogy a Letov-nál is többen voltak...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 314
2 213
113
Én azt gondoltam ez múlt idő, de ha élő vagy feltámasztható projekt, akkor nagyon lelkes vagyok!!!

Az F/A-259 Striker névre hallgató könnyű támadó repülőgépet az izraeli Israel Aerospace Industries-szal (IAI) közösen fejlesztik, 2018-ban mutatták be egy brit Farnboroughban tartott légi bemutatón. Az izraeli vállalat korábban, a ’80-as, ’90-es években foglalkozott vadászgépekkel, manapság már elsősorban önvezető katonai járműveket, műholdakat, rakétarendszereket, drónokat gyártanak.

Az F/A-259-est egy Honeywell F124 sugárhajtású hajtómű röpteti majd, mellyel akár 1000 km/óra sebesség elérése is képes lesz. A gép maximum repülési magassága 13 kilométer lesz. Hatótávolságáról nem lelhető fel egyelőre nyilvános információ, csak annyi, hogy jóval nagyobb lesz ez, mint az Alca 1590 kilométeres távolsága. A Striker felszerelhető lesz majd 20 milliméteres gépágyú-konténerekkel, irányított légiharc-rakétákkal, levegő-föld rakétákkal, illetve irányított és nem irányított bombákkal is.
Ez egy szar cikk. Az F/A-259-est be akarták szuszakolni izraeli eletkronikával tápoltva egy másik hajtóművel az amerikaiak tenderére, Light_Attack/Armed_Reconnaissance-re ahova végül nem engedték be..(késve is adták be.) Az egészet egy kiállításon láthattuk, makettben és néhány szórólapon. Nekem is megvan, ott voltam. Semmi sem lesz belőle. A Textron Scorpion is kiesett.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
5 000
12 307
113
Az Aero szokás szerint részt vesz a brnoi IDET kiállításon

Azért azt vedd bele a képletbe, hogy a napokban realizálódott a vállalat adásvétele.
Én régebben voltam többször is a kiállitói oldalon hasonló kiállitásokon, tudom mibe kerül és mivel jár összerakni. Messzemenő következtetéseket ebből az átmeneti időszakban látottakról nem vonnák most még le. (hozzáteszem közismerten NEM vagyok Aero és "magyar NG" párti,)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 314
2 213
113
Azért azt vedd bele a képletbe, hogy a napokban realizálódott a vállalat adásvétele.
Én régebben voltam többször is a kiállitói oldalon hasonló kiállitásokon, tudom mibe kerül és mivel jár összerakni. Messzemenő következtetéseket ebből az átmeneti időszakban látottakról nem vonnák most még le. (hozzáteszem közismerten NEM vagyok Aero és "magyar NG" párti,)
Már bocsánat, de amikor egyk autógyárat megveszi a másik (lásd mennyi autokonszern változtatott tulajdonost az elmúlt öt évben) akkor nem raktak ki semmit a termékportfolióból amit gyártanak. Nincs brossúrájuk a típusokról? A vásároló érdekli ki a faszé a háttérben a cég??? Olvasol Te olyasmit egy autó típus katalógusban? Nem. Ez egyszerűen nevetséges volt, hogy haza földön nem raktak ki egy-egy zsáknyi szórólapot az L-159ről, az L-38NG-ről, (akár a soha meg nem valósuló F/A-259-ről) egy halom tollat, táskát, sapkát akármit, egy csészényi cukorkát (Nem nekem mert kell a fenének, hanem a közönségnek). Ez nem arról szól, hogy ki a tulajdnos, ez kurva igénytelen volt. Két másik hasonló stand volt. ezekről is írok jövő héten a blogombna. Ja a Rheinmetall pédául délután boldog-boldogtalannak szendvicsetket adott, a Brenn-él ott volt szinte az egész termék portfólió amit fogdoshattak. Stb. A LM amely tendert sem nyert, semmit még az AERO-val szemben volt, és legalább kirakott két akkor modell F-16V és F-35A gépet, mint amilyen Kecskeméten van kinnt rendezvényeken, Ott is volt 2-3 ember akivel beszélhettél (ez volt azt AERO-nál is), de itt volt hozzá médiaajándél (toll, füzet stb.) -- nem vitte egyiket sem, de ez egy kiállítás alapfeltétele. vagy 5 évig én is eladó oldalon szerepltem ilyeneken, de nem védelmi ipari vonalon...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
5 000
12 307
113
Ez egyszerűen nevetséges volt, hogy haza földön nem raktak ki egy-egy zsáknyi szórólapot az L-159ről, az L-38NG-ről, (akár a soha meg nem valósuló F/A-259-ről) egy halom tollat, táskát, sapkát akármit, egy csészényi cukorkát (Nem nekem mert kell a fenének, hanem a közönségnek). Ez nem arról szól, hogy ki a tulajdnos, ez kurva igénytelen volt.
Én értem mit mondasz, igazad van, csak van egy hasonló tapasztalatból meritett elképzelésem, hogy ez miért alakulhatott ki igy. Ami persze nem mentség, csak megjegyeztem, hogy látni vélem az okokat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
13 697
43 147
113
@kelepisti
Egyébként olvastam a haditechnika cikkeidet az AV-ről. Meggyőzött, hogy qrvajó vétel volt! o_O

Igazából 1 komoly feladatot látok. Ami az ALCA korlátozott exportképességét is okozta. Az amerikai alkatrészek, hajtómű. Több üzlet az USA-n ment el...

Itt egy cseh gyári illetékes már pedzegette, hogy gondoltak a Williams hajtómű alternatív kiváltására. Ez nem tudom mennyire lehetséges, mennyire elmélet.

Másik, tovabbfejlesztett ALCA, F/A-259 Stryker ötlet alapján. Izrareli részről az IAI volt benne. Nah, velük most aktív kapcsolatunk van. Meglepne, ha nem hozták volna szóba, valószínűleg már más formában.

És én az olasz kapcsolat megerősítésében is látok lehetőséget. Ha már a C-27J Spartannal is van együttműködést, beszállítás.

Ezenfelül a régi csehszlovák gépek üzemeltetőinél is szélesedtek a magyar tárgyalási pozíciók, gondolva a keleti, déli nyitásra.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1