(HUN, +Cz, +V4) Aero Vodochody

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 811
28 399
113



A csehek továbbra is fosnak az orosz befolyástól az AV-ben. Ezt erősíti, hogy a cseh komcsik erőltetik a sereg számára a L39NG vételt.



Megkérdőjelezi a cikk a vietnami 24db-os rendelést.

Ezeket azért erős forráskritikával olvassátok, nem a cseh kormány barátja ez az oldal.

Mindenesetre felsejlik ki is áll Tombor mögött. Világi Oszkár és a háttérben sztem Csányi.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 196
1 838
113



A csehek továbbra is fosnak az orosz befolyástól az AV-ben. Ezt erősíti, hogy a cseh komcsik erőltetik a sereg számára a L39NG vételt.



Megkérdőjelezi a cikk a vietnami 24db-os rendelést.

Ezeket azért erős forráskritikával olvassátok, nem a cseh kormány barátja ez az oldal.

Mindenesetre felsejlik ki is áll Tombor mögött. Világi Oszkár és a háttérben sztem Csányi.
Tombor mint stróman több ügylet mögött felsejlik. Ami viszont tény, hogy az L-159-hez hasonlóan az L-39NG sem jó pozicionált repülőgép. Amíg az ALCA sírját az ásta meg, hogy a 39-est üzemeltető országok nagy része nem "amerika" kompatiblis, ezért több nagyobb üzletet vétózott meg az USA, a 39NG-nél ismét amerikai a hajtómű az az avionika nagy része is. Közben a világ változott és sok helyen a szuperszonikus repülőgépekre a gyártó országoknál, vagy harmadik fél kontraktoroknál zajlik a kiképzés. Ami még probléma az iszonyú gyenge teljesítmény, gondojuk meg egyetlen kN-el, sem nagyobb a hajtómű teljesítménye, mint a L-39C-nak (ZA,ZO stb.). A repülőgép minimális fegyverterheléssel is csak kiképzési repülésre alkalmas, harci feladatra nem. (Márpedig szinte az összes vetélygára talán az M211 kivételével nagyobb, erősebb gázturbinával (vagy kettővel), esetlegesen lokátorral, komolyabb terhelhetőséggel rendelkezik. Mentsége az Aero-nak, hogy limitált nagyon a KF-re fordítható költsége, ezért egy minimális költséggel fejleszthető L-39 2.0-át készítettek 1950-es évek végi sárkányszerkezettel. Az Aero-nál a magyar tőkeinjekció nem szerelemből történt, ezért biztosan beszerzésre kerül a típus, mivel Tombort alkalmazó befektető csoport a befektetéséből minél előbb profitot szeretne látni.).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 811
28 399
113
Tombor mint stróman több ügylet mögött felsejlik. Ami viszont tény, hogy az L-159-hez hasonlóan az L-39NG sem jó pozicionált repülőgép. Amíg az ALCA sírját az ásta meg, hogy a 39-est üzemeltető országok nagy része nem "amerika" kompatiblis, ezért több nagyobb üzletet vétózott meg az USA, a 39NG-nél ismét amerikai a hajtómű az az avionika nagy része is. Közben a világ változott és sok helyen a szuperszonikus repülőgépekre a gyártó országoknál, vagy harmadik fél kontraktoroknál zajlik a kiképzés. Ami még probléma az iszonyú gyenge teljesítmény, gondojuk meg egyetlen kN-el, sem nagyobb a hajtómű teljesítménye, mint a L-39C-nak (ZA,ZO stb.). A repülőgép minimális fegyverterheléssel is csak kiképzési repülésre alkalmas, harci feladatra nem. (Márpedig szinte az összes vetélygára talán az M211 kivételével nagyobb, erősebb gázturbinával (vagy kettővel), esetlegesen lokátorral, komolyabb terhelhetőséggel rendelkezik. Mentsége az Aero-nak, hogy limitált nagyon a KF-re fordítható költsége, ezért egy minimális költséggel fejleszthető L-39 2.0-át készítettek 1950-es évek végi sárkányszerkezettel. Az Aero-nál a magyar tőkeinjekció nem szerelemből történt, ezért biztosan beszerzésre kerül a típus, mivel Tombort alkalmazó befektető csoport a befektetéséből minél előbb profitot szeretne látni.).
Sztem ebből tanultak a csehek, mert problémás ügyfeleknek az amerikai exportkorlátozást kiváltó alkatrészekkel kínálják.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 470
3 790
113
Sztem ebből tanultak a csehek, mert problémás ügyfeleknek az amerikai exportkorlátozást kiváltó alkatrészekkel kínálják.

Honnan lesz hozzá hajtómű???
Ukrán, orosz ???
"Eredeti"(közeli), kompatibilis???

Szerintem alapjaiban erősíti a pozícióinkat ha hazai gyártásba fejlesztünk/veszünk egy --a régivel csere-szabatos--, és kicsit modernebb, kicsit erősebb, kicsit (fajlagosan) kevesebbet fogyasztó hajtóművet az L-39NG-hez és változataihoz, és elődjéhez.

Most, hogy megveszik/elkótyavetyélik/szétesik az ukrán gyártó --vagy bármi van/lesz vele-- én a saját helyünkben egy jó-pár mérnököt, jó-pár hónapra megfizetnék, és a technológiai transzfer, alap már meg is van a haza hajtómű-gyártáshoz!

..és a friss hírekből:

Érdekes. Erdogannak megint nyerő lapjai vannak.




A törökök nagybevásárlást tartanának. De szerintem inkább izraeli érdekeltség fogja elvinni, vagy az oroszok. Az AV nem pályázik, mint szakmai befektető?


Kellene 5-6 mérnök a "saját" gyártású L-39NG hajtóművet "összedobni".
Mr. "M" valami céget összedobhatna, különben sehova nem fogjuk tudni eladni a percek embargózható L-39NG-t
Ha ez megvan évi 100+ hajtómű kellene a korábbiakba, és az újba is!!!

EZ a hazai hadi-ipar valójában, nem a mindent is megígérő "német-fődarab-Lego-zó-gyár"!
...aminél egy "választási balesetnél" borítékolható a szerződésmódosítás, egy "szokásos" háttéralkuval( ...$ & € & & ...), gyanítom, hogy mindkét fél örömére!
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Pogány

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
1 221
2 994
113
Honnan lesz hozzá hajtómű???
Ukrán, orosz ???
"Eredeti"(közeli), kompatibilis???

Szerintem alapjaiban erősíti a pozícióinkat ha hazai gyártásba fejlesztünk/veszünk egy --a régivel csere-szabatos--, és kicsit modernebb, kicsit erősebb, kicsit (fajlagosan) kevesebbet fogyasztó hajtóművet az L-39NG-hez és változataihoz, és elődjéhez.

Most, hogy megveszik/elkótyavetyélik/szétesik az ukrán gyártó --vagy bármi van/lesz vele-- én a saját helyünkben egy jó-pár mérnököt, jó-pár hónapra megfizetnék, és a technológiai transzfer, alap már meg is van a haza hajtómű-gyártáshoz!

..és a friss hírekből:









Kellene 5-6 mérnök a "saját" gyártású L-39NG hajtóművet "összedobni".
Mr. "M" valami céget összedobhatna, különben sehova nem fogjuk tudni eladni a percek embargózható L-39NG-t
Ha ez megvan évi 100+ hajtómű kellene a korábbiakba, és az újba is!!!

EZ a hazai hadi-ipar valójában, nem a mindent is megígérő "német-fődarab-Lego-zó-gyár"!
...aminél egy "választási balesetnél" borítékolható a szerződésmódosítás, egy "szokásos" háttéralkuval( ...$ & € & & ...), gyanítom, hogy mindkét fél örömére!
Be kell kínálni nekik a "nagyzsét", családdal kimenekítést! Titkosszolgálat, közvetítők, zsoldosok.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 470
3 790
113
Be kell kínálni nekik a "nagyzsét", családdal kimenekítést! Titkosszolgálat, közvetítők, zsoldosok.

Az Albának bussines-jet kategóriájú civil hajtóműve van most is(az embargózható USA Williams FJ-44), nem hiszem, hogy ez a szervezési szint kellene hozzá.
Sima "fizetés, +a családjának jövő" szintű a dolog és fél év alatt összedobható (a szlovákok gyártották már a 90-es években), utána, ha akar marad, vagy --magyar honosított állampolgárként-- előtte az egész Eu :) , win-win, mindenki nyert, bármelyik verzió választja!
A mai civil technológiából is kifejleszthető szerintem egy ilyen hajtómű, tisztán hazai mérnöki háttérrel, csak az 1-2(-3 becsült) év lenne, az eltelt idő technológiai fejlődése alapján megítélve.

Az idő nyereséget tartom fontosnak, nem a kifejlesztés nehézsége/"lehetetlensége" lenne gond!
...szerintem!
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
1 221
2 994
113
Az Albának bussines-jet kategóriájú civil hajtóműve van most is(az embargózható USA Williams FJ-44), nem hiszem, hogy ez a szervezési szint kellene hozzá.
Sima "fizetés, +a családjának jövő" szintű a dolog és fél év alatt összedobható (a szlovákok gyártották már a 90-es években), utána, ha akar marad, vagy --magyar honosított állampolgárként-- előtte az egész Eu :) , win-win, mindenki nyert, bármelyik verzió választja!
A mai civil technológiából is kifejleszthető szerintem egy ilyen hajtómű, tisztán hazai mérnöki háttérrel, csak az 1-2(-3 becsült) év lenne, az eltelt idő technológiai fejlődése alapján megítélve.

Az idő nyereség a döntő, nem a kifejlesztés nehézsége/"lehetetlensége"!
...szerintem!
Én a Motor Szics mérnökeiről beszélek. Nekik kell az "újhaza" nálunk, Mo-n. Saját hajtómű az AV-nak.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 470
3 790
113
Egy "csapat-tagom" talált és letett az asztalomra egy figyelemre méltó műszaki megoldást a régi és új Albatroszok(L-39/L-39NG) részére, szép lehetőségekkel:
  1. lehetővé teszi a, hogy az L-39/L-39NG gazdaságos utazó sebessége csökkenjen kb. 200 km/h-val,
  2. a csúcssebesség pedig növekedjen 100-150 km/h-val,
  3. ezt egyidőben !!!

Ez pedig az őrjáratozási időt --a fajlagosan jelentősen alacsonyabb fogyasztású, alacsonyabb utazósebességen-- üzemanyagkészlettől függően 6-10+ óra közé tolja --ha erre nem túl nagy technikai/karbantartási/előkészítési háttérrel a hajtóművet is felkészítik--.
Ekkora változása 1-2-több, fontos paraméternek pedig, jelentősen kibővíti bármilyen haditechnikai eszköz alkalmazásának lehetőségeit, jelentősen növelve ezzel annak (harc-)értékét.
Gondosan átnéztem, meglepő, de valós lehetőség. Idézve az új klasszikust "...not bad, not bad!" :) :) :)

Nekem a régebbi gyártású, felújított gépek drónként történő alkalmazásánál ez Pl. egy határ-menti felderítési alkalmazás képében csábító, sok egyéb alkalmazási lehetőség mellett.
Az a 6-10( + ) óra járőrözési idő, személyveszteség kockázat nélkül, 6-7-8 ezer méter magasan 4-500 km/h sebességgel, akár azonnali tájékoztatási beavatkozási képességgel figyelemre méltó lehetőség, a környék lehetőségeit erőviszonyait figyelembe véve előnyös.

Az ilyen önálló lehetőségek adnak mozgásteret a politikának, minden korlátjuk ellenére, ahogy ezt a korábban megmosolygott török drón-fejlesztések eredményei mutatják, ami (elhárításának képessége) után(különösen a költséghatékonyságot tekintve) most épp fejvesztve rohannak a "nagyok".
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
1 179
1 805
113
Körvonalazódni látszik, hogy a nagymúltú cseh Aero Vodochodyba egy magyarországi, Tombor András-féle cég többségi tulajdonosként lépjen be. A cégnek egy 28 éves egykori MCC-oktató és Mandiner-szerző, Arany Bence az ügyvezetője. Csehországban mit gondolnak erről?

– Ez az akvizíció még nem zárult le. Az Aero Vodochodyban egyelőre nincs magyar tulajdon. Hogy mikor lesz, az teljes mértékben a tulajdonosokon és a vevőn múlik, ugyanis nem állami cégről van szó.
– Pedig hónapok óta a magyar–cseh repülőgépgyárként emlegetik.

– Hibásan. Nincs még rajta a pecsét a magyar tulajdonrészszerzésen, és ameddig nincs rajta, bármi megtörténhet. Csehországnak érdeke, hogy minél több ország legyen stratégiai partnere, de nem tud rákényszeríteni egy magánvállalatot, hogy egy másik, külföldi magánvállalattal társuljon.

 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 606
4 070
113
Egy "csapat-tagom" talált és letett az asztalomra egy figyelemre méltó műszaki megoldást a régi és új Albatroszok(L-39/L-39NG) részére, szép lehetőségekkel:
  1. lehetővé teszi a, hogy az L-39/L-39NG gazdaságos utazó sebessége csökkenjen kb. 200 km/h-val,
  2. a csúcssebesség pedig növekedjen 100-150 km/h-val,
  3. ezt egyidőben !!!

Ez pedig az őrjáratozási időt --a fajlagosan jelentősen alacsonyabb fogyasztású, alacsonyabb utazósebességen-- üzemanyagkészlettől függően 6-10+ óra közé tolja --ha erre nem túl nagy technikai/karbantartási/előkészítési háttérrel a hajtóművet is felkészítik--.
Ekkora változása 1-2-több, fontos paraméternek pedig, jelentősen kibővíti bármilyen haditechnikai eszköz alkalmazásának lehetőségeit, jelentősen növelve ezzel annak (harc-)értékét.
Gondosan átnéztem, meglepő, de valós lehetőség. Idézve az új klasszikust "...not bad, not bad!" :) :) :)

Nekem a régebbi gyártású, felújított gépek drónként történő alkalmazásánál ez Pl. egy határ-menti felderítési alkalmazás képében csábító, sok egyéb alkalmazási lehetőség mellett.
Az a 6-10( + ) óra járőrözési idő, személyveszteség kockázat nélkül, 6-7-8 ezer méter magasan 4-500 km/h sebességgel, akár azonnali tájékoztatási beavatkozási képességgel figyelemre méltó lehetőség, a környék lehetőségeit erőviszonyait figyelembe véve előnyös.

Az ilyen önálló lehetőségek adnak mozgásteret a politikának, minden korlátjuk ellenére, ahogy ezt a korábban megmosolygott török drón-fejlesztések eredményei mutatják, ami (elhárításának képessége) után(különösen a költséghatékonyságot tekintve) most épp fejvesztve rohannak a "nagyok".
Ha variaszárny, megcsaplak!
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
514
1 354
93
Körvonalazódni látszik, hogy a nagymúltú cseh Aero Vodochodyba egy magyarországi, Tombor András-féle cég többségi tulajdonosként lépjen be. A cégnek egy 28 éves egykori MCC-oktató és Mandiner-szerző, Arany Bence az ügyvezetője. Csehországban mit gondolnak erről?


– Pedig hónapok óta a magyar–cseh repülőgépgyárként emlegetik.


– Hibásan. Nincs még rajta a pecsét a magyar tulajdonrészszerzésen, és ameddig nincs rajta, bármi megtörténhet. Csehországnak érdeke, hogy minél több ország legyen stratégiai partnere, de nem tud rákényszeríteni egy magánvállalatot, hogy egy másik, külföldi magánvállalattal társuljon.

Ez egy éves cikk!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 811
28 399
113
Körvonalazódni látszik, hogy a nagymúltú cseh Aero Vodochodyba egy magyarországi, Tombor András-féle cég többségi tulajdonosként lépjen be. A cégnek egy 28 éves egykori MCC-oktató és Mandiner-szerző, Arany Bence az ügyvezetője. Csehországban mit gondolnak erről?


– Pedig hónapok óta a magyar–cseh repülőgépgyárként emlegetik.


– Hibásan. Nincs még rajta a pecsét a magyar tulajdonrészszerzésen, és ameddig nincs rajta, bármi megtörténhet. Csehországnak érdeke, hogy minél több ország legyen stratégiai partnere, de nem tud rákényszeríteni egy magánvállalatot, hogy egy másik, külföldi magánvállalattal társuljon.

Akkor brazilok / Embraer a házban?? Lehet mégis a Super Tucano jön?? Ez lassan már Puma vs. Lynx kérdés. Tucano vs. L39. Az IFV-nél is az döntött ki hozza ide a gyártást. Itt is ez lesz. Az IFV-nél végig a Pumat éreztem favoritnak, aztán az utolsó hónapban pont kezdtem átfordulni. Itt is hasonlóképpen érzem. Végig tuti voltam AV üzletben, aztán az utóbbi 1 hónapban jöttek fura jelek és megmozdult a kisördög, hogy ST. Márpedig ők könnyebben idehozzák a gyártást mint a csehek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
498
1 104
93
Körvonalazódni látszik, hogy a nagymúltú cseh Aero Vodochodyba egy magyarországi, Tombor András-féle cég többségi tulajdonosként lépjen be. A cégnek egy 28 éves egykori MCC-oktató és Mandiner-szerző, Arany Bence az ügyvezetője. Csehországban mit gondolnak erről?


– Pedig hónapok óta a magyar–cseh repülőgépgyárként emlegetik.


– Hibásan. Nincs még rajta a pecsét a magyar tulajdonrészszerzésen, és ameddig nincs rajta, bármi megtörténhet. Csehországnak érdeke, hogy minél több ország legyen stratégiai partnere, de nem tud rákényszeríteni egy magánvállalatot, hogy egy másik, külföldi magánvállalattal társuljon.

Ez tök érdekes. Nekem úgy rémlett, hogy azt kommunikálták, a dolog lezárult már.
Mondjuk az tény, hogy nem nagyon illeszkedett az eddigi képletbe. Ráadásul, ha egy Rábát nem tudunk gatyába rázni itthon, akkor egy csehországi AV-nál ennek az esélye konvergál a nullához. A jelenlegi platform meg elég kakszi.
Úgyhogy nem vagyok szomorú, ez egy jó hír, köszönjük!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 811
28 399
113
Ez tök érdekes. Nekem úgy rémlett, hogy azt kommunikálták, a dolog lezárult már.
Mondjuk az tény, hogy nem nagyon illeszkedett az eddigi képletbe. Ráadásul, ha egy Rábát nem tudunk gatyába rázni itthon, akkor egy csehországi AV-nál ennek az esélye konvergál a nullához. A jelenlegi platform meg elég kakszi.
Úgyhogy nem vagyok szomorú, ez egy jó hír, köszönjük!
Egyelőre az a hír, hogy még bármi lehet.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
1 179
1 805
113
megjelent
2020.06.11. 14:00
Bocsánat, én ezt láttam:

„A Roszatom kizárva!” – a cseh nagykövet a Prága–Moszkva-viszályról​


Vörös Szabolcs·2021.04.20

És ez biztos nem 2020-as mondat: "Mélyponton a cseh–orosz viszony, miután Prága szombaton kiutasított tizennyolc orosz diplomatát, "
A 2020-as dátum csak az egyik ismertető cikk dátuma, amire hivatkozásként lehet kattintani, de az interjú a nagykövettel friss.