(HUN, +Cz, +V4) Aero Vodochody

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
514
1 354
93
Itt most nem az Aero Vodochody-ról beszélgetünk?
A VálaszOnline hivatkozott egy 2020.06-os hvg cikkre, miszerint még nincs is bejegyezve a magyar tulajdonszerzés, és ebbe a Roszatommal való cseh balhé is belekavar. Hát mitmondjak. Az újságírás csúcsa :)
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
498
1 104
93
Egyelőre az a hír, hogy még bármi lehet.
Na igen.
Bár ez most inkább egy nemnek tűnik innen nézve. Holott kb egy éve azt gondoltuk màr, hogy az üzlet megköttetett és tényként kezeltük az akvizíciót; kvázi adottságnak. Amolyan visszalépésnek tűnik ez, még az is lehet, hogy - a kommunikálttal ellentétben - a vevői oldalról.

Őszintén szólva kezdetben (nekem) nagyon imponált a dolog, beleláttam nagyívű terveket, hogy majd a cseh alapokon (szaktudáson, know-how-n) megindul egy magyarországi repülőgépipari szegmens kialakítása, ami magával vonja majd az aluminiumipar újjáélesztését a bauxitbányáktól a modern elektrokemencéken meg aluötvözeteken át (magnézium? titán?), a fémmegmunkálásig; beszállítunk Airbus-hoz, Saab-hoz, Embraer-be; fejlesztünk nagy drónokat éspervagy sugárhajtású remote carriereket hatgen vadászokhoz, esetleg elindul egy ilyen bizjet vonal; sok K+F, nagy hozzáadott érték ilyenek. A cseheknek meg hosszabbtávon otthagyjuk az L-59-ek karbantartását, örvendjenek.
De aztán az egész kb oda szűkült, hogy esetleg visszacsorog egy kis pénz, ha az NG-t választjuk kiképzőgépnek magunknak. Amit ráadásul a szakmabeliek nem tartanak egy jó választásnak (ilyen-olyan okokból).

És hát a dolog a Rábával elég kijózanítóan hat. Oda - a fenti álmokkal ellentétben bőven realista szcenárióként - MAN HX összeszerelést/gyártást vizionáltam (az RMMV idetelepítését) egy esetleges általános MAN dízelmotorgyártással megspékelve a győri Audinál. Hát ehhez képest a Rábáról mintha teljesen lemondtunk volna, a VW meg a lengyelekhez viszi a MAN gyártást.

Szóval az AV nemmegvétele jobb biznisznek tűnik jelenleg; legalább nincs baráti nyomás az MH-n, hogy milyen trénert vegyen (ha ugyan vesz bármilyet is).
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 811
28 399
113
Na igen.
Bár ez most inkább egy nemnek tűnik innen nézve. Holott kb egy éve azt gondoltuk màr, hogy az üzlet megköttetett és tényként kezeltük az akvizíciót; kvázi adottságnak. Amolyan visszalépésnek tűnik ez, még az is lehet, hogy - a kommunikálttal ellentétben - a vevői oldalról.

Őszintén szólva kezdetben (nekem) nagyon imponált a dolog, beleláttam nagyívű terveket, hogy majd a cseh alapokon (szaktudáson, know-how-n) megindul egy magyarországi repülőgépipari szegmens kialakítása, ami magával vonja majd az aluminiumipar újjáélesztését a bauxitbányáktól a modern elektrokemencéken meg aluötvözeteken át (magnézium? titán?), a fémmegmunkálásig; beszállítunk Airbus-hoz, Saab-hoz, Embraer-be; fejlesztünk nagy drónokat éspervagy sugárhajtású remote carriereket hatgen vadászokhoz, esetleg elindul egy ilyen bizjet vonal; sok K+F, nagy hozzáadott érték ilyenek. A cseheknek meg hosszabbtávon otthagyjuk az L-59-ek karbantartását, örvendjenek.
De aztán az egész kb oda szűkült, hogy esetleg visszacsorog egy kis pénz, ha az NG-t választjuk kiképzőgépnek magunknak. Amit ráadásul a szakmabeliek nem tartanak egy jó választásnak (ilyen-olyan okokból).
Ezt itt nem látom egyértelműnek. Hogy el tudd dönteni jó vagy rossz választás tudni kell, mire akarjuk használni. Egy biztos árban hazai gyártással versenyképes lenne. Értem, hogy az M-346 jobb, de abba a Zlin után nem ülhetsz át, kell egy köztes lépcső. Itt sokan azt gondolják, hogy az M-346 kimarad, ha jön at L-39, de ez téves! Többször lenyilatkozták, hogy önmagában a magyar pilótaképzés újraindítása nem váltja ki az eddigi kanadai programot, keresünk helyette más, európai kiképzést. Az olaszra utaltak is.

Sokaknak a tulajdonszerzés háttere okoz ellenérzést. Sztem tök irreleváns, ha előrelépés. Tudjuk ki az Embraer, Leonardo tulajdonosa, mert ott is hús - vér emberek ülnek az asztal legvégén. Csak olyan messze és olyan kusza céges hálóval, kereszttulajdonlással, hogy nem zavar.

És hát a dolog a Rábával elég kijózanítóan hat. Oda - a fenti álmokkal ellentétben bőven realista szcenárióként - MAN HX összeszerelést/gyártást vizionáltam (az RMMV idetelepítését) egy esetleges általános MAN dízelmotorgyártással megspékelve a győri Audinál. Hát ehhez képest a Rábáról mintha teljesen lemondtunk volna, a VW meg a lengyelekhez viszi a MAN gyártást.
Ezt sem így látom!! A Rába és Győr meg lett említve mint klaszterközpont Zala/Kapos mellett. De nem a jelenlegi struktúrával. Ez inkább helyes előrelépés, mint csalódást keltő fejlemény. A VW / MAN emlekeim szerint szintén félinfó. Visznek át a lengyelekhez MAN gyártást, de a civil részt, nem a katonait.

Szóval az AV nemmegvétele jobb biznisznek tűnik jelenleg; legalább nincs baráti nyomás az MH-n, hogy milyen trénert vegyen (ha ugyan vesz bármilyet is).
Trénergép lesz, mert a Z2026 egyik kevés konkrét pontja volt. Sztem azért húzódik, mert összefügg a vadaszgépek sorsával. Együtt fog nagyot szólni. Ahogy a Hirtenberger vétele egy lépcső volt az új európai lőszer és robbanóanyaggyár elnyeréséhez, úgy az AV is az lehet. De lehet az AV-t az Embraerrel is helyettesíteni. Sőt, ha a brazil Gripen gyártására gondolok, lehet jobb verzió. De ez persze sok mindentől függ.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
1 179
1 805
113
Itt most nem az Aero Vodochody-ról beszélgetünk?
A VálaszOnline hivatkozott egy 2020.06-os hvg cikkre, miszerint még nincs is bejegyezve a magyar tulajdonszerzés, és ebbe a Roszatommal való cseh balhé is belekavar. Hát mitmondjak. Az újságírás csúcsa :)
Nem. A Válaszonline csak a személyre hivatkozott a 2020-as cikkel. Maga nagykövet mondta ki, hogy nincs aláírva még a két magáncég közötti szeződés cseh részről.
..."Csehországban mit gondolnak erről?

– Ez az akvizíció még nem zárult le. Az Aero Vodochodyban egyelőre nincs magyar tulajdon. Hogy mikor lesz, az teljes mértékben a tulajdonosokon és a vevőn múlik, ugyanis nem állami cégről van szó.
– Pedig hónapok óta a magyar–cseh repülőgépgyárként emlegetik.

– Hibásan. Nincs még rajta a pecsét a magyar tulajdonrészszerzésen, és ameddig nincs rajta, bármi megtörténhet. Csehországnak érdeke, hogy minél több ország legyen stratégiai partnere, de nem tud rákényszeríteni egy magánvállalatot, hogy egy másik, külföldi magánvállalattal társuljon."...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 811
28 399
113
Na igen.
Bár ez most inkább egy nemnek tűnik innen nézve. Holott kb egy éve azt gondoltuk màr, hogy az üzlet megköttetett és tényként kezeltük az akvizíciót; kvázi adottságnak. Amolyan visszalépésnek tűnik ez, még az is lehet, hogy - a kommunikálttal ellentétben - a vevői oldalról.

Őszintén szólva kezdetben (nekem) nagyon imponált a dolog, beleláttam nagyívű terveket, hogy majd a cseh alapokon (szaktudáson, know-how-n) megindul egy magyarországi repülőgépipari szegmens kialakítása, ami magával vonja majd az aluminiumipar újjáélesztését a bauxitbányáktól a modern elektrokemencéken meg aluötvözeteken át (magnézium? titán?), a fémmegmunkálásig; beszállítunk Airbus-hoz, Saab-hoz, Embraer-be; fejlesztünk nagy drónokat éspervagy sugárhajtású remote carriereket hatgen vadászokhoz, esetleg elindul egy ilyen bizjet vonal; sok K+F, nagy hozzáadott érték ilyenek. A cseheknek meg hosszabbtávon otthagyjuk az L-59-ek karbantartását, örvendjenek.
De aztán az egész kb oda szűkült, hogy esetleg visszacsorog egy kis pénz, ha az NG-t választjuk kiképzőgépnek magunknak. Amit ráadásul a szakmabeliek nem tartanak egy jó választásnak (ilyen-olyan okokból).

És hát a dolog a Rábával elég kijózanítóan hat. Oda - a fenti álmokkal ellentétben bőven realista szcenárióként - MAN HX összeszerelést/gyártást vizionáltam (az RMMV idetelepítését) egy esetleges általános MAN dízelmotorgyártással megspékelve a győri Audinál. Hát ehhez képest a Rábáról mintha teljesen lemondtunk volna, a VW meg a lengyelekhez viszi a MAN gyártást.

Szóval az AV nemmegvétele jobb biznisznek tűnik jelenleg; legalább nincs baráti nyomás az MH-n, hogy milyen trénert vegyen (ha ugyan vesz bármilyet is).
Egyébként ha nem zárult le az adásvétel az elég izgi, mert a szlovák Penta tulajdonosa azóta sitten, előzetesben vagy házi őrizetben ül. De ez @PavolR jobban meg tudja mondani.
Más nem AV-hez kapcsolódó ügy miatt. De ezzel összefüggésben ezt igen sok konteóra okot adó fejleménynek tekintem. Véletlenek továbbra sincsenek!!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

Fennek

Well-Known Member
2010. május 8.
7 403
24 425
113
Itt most nem az Aero Vodochody-ról beszélgetünk?
A VálaszOnline hivatkozott egy 2020.06-os hvg cikkre, miszerint még nincs is bejegyezve a magyar tulajdonszerzés, és ebbe a Roszatommal való cseh balhé is belekavar. Hát mitmondjak. Az újságírás csúcsa :)
Nem látam az eredetit, de sok oldalon ez úgy működik, hogy betagolják a cikket és az algoritmus utána a hasonló tag-gel elátott cikkeket beajánlja alá/hasábok közé.
Több oldalon is láttam már, hogy tök értelmetlen vagy ellentmondó cikket linkelt így be.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
498
1 104
93
Ezt itt nem látom egyértelműnek. Hogy el tudd dönteni jó vagy rossz választás tudni kell, mire akarjuk használni. Egy biztos árban hazai gyártással versenyképes lenne. Értem, hogy az M-346 jobb, de abba a Zlin után nem ülhetsz át, kell egy köztes lépcső. Itt sokan azt gondolják, hogy az M-346 kimarad, ha jön at L-39, de ez téves! Többször lenyilatkozták, hogy önmagában a magyar pilótaképzés újraindítása nem váltja ki az eddigi kanadai programot, keresünk helyette más, európai kiképzést. Az olaszra utaltak is.

Sokaknak a tulajdonszerzés háttere okoz ellenérzést. Sztem tök irreleváns, ha előrelépés. Tudjuk ki az Embraer, Leonardo tulajdonosa, mert ott is hús - vér emberek ülnek az asztal legvégén. Csak olyan messze és olyan kusza céges hálóval, kereszttulajdonlással, hogy nem zavar.


Ezt sem így látom!! A Rába és Győr meg lett említve mint klaszterközpont Zala/Kapos mellett. De nem a jelenlegi struktúrával. Ez inkább helyes előrelépés, mint csalódást keltő fejlemény. A VW / MAN emlekeim szerint szintén félinfó. Visznek át a lengyelekhez MAN gyártást, de a civil részt, nem a katonait.


Trénergép lesz, mert a Z2026 egyik kevés konkrét pontja volt. Sztem azért húzódik, mert összefügg a vadaszgépek sorsával. Együtt fog nagyot szólni. Ahogy a Hirtenberger vétele egy lépcső volt az új európai lőszer és robbanóanyaggyár elnyeréséhez, úgy az AV is az lehet. De lehet az AV-t az Embraerrel is helyettesíteni. Sőt, ha a brazil Gripen gyártására gondolok, lehet jobb verzió. De ez persze sok mindentől függ.

Oké, lehet, hogy a Pesszimista Pista szól belőlem. De a Z26-ban megvásárlandó oktatógép hazai (magyarországi) gyártása meg (nekem) már túl optimista. Ha megveszik a gyárat és ez lesz az oktatógép, akkor a maximum az én olvasatomban annyi, hogy a profit 51%-ának egy része a magyarországi anyacég bevételeiben is megjelenik/megjelenhet és az itthon adózik.
Amúgy engem nem zavar, ha a Tomoré/Csányié/nemtomkié lesz, persze tisztább a kép, ha - mint az megszokott mostanában - az Arzenal a tulaj.

Én a Rábás kommunikációt úgy értelmezem, hogy az el lett engedve, futóműgyártó és kovácsoló beszállítóként funkcionál tovább. Maróthék nem nagyon gondolkodnak benne, pedig, ha az RMMV lenne a házban, akkor ő egy kulcsfigura lenne a bizniszben. A MAN valóban a civil részt viszi Steyr-ből, ami minket annyira nem zavar, mert nekünk a (szintén civil) nürenbergi gyártás kellene (a moci), de 2 ilyen nagy költöztetést egyszerre nem látok reálisnak a cégcsoportban. Nem vagyok bizakodó.

Mindenesetre remélem, hogy neked lesz igazad és pozitívan csalódom majd.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
498
1 104
93
Egyébként ha nem zárult le az adásvétel az elég izgi, mert a szlovák Penta tulajdonosa azóta sitten, előzetesben vagy házi őrizetben ül. De ez @PavolR jobban meg tudja mondani.
Más nem AV-hez kapcsolódó ügy miatt. De ezzel összefüggésben ezt igen sok konteóra okot adó fejleménynek tekintem. Véletlenek továbbra sincsenek!!!!
Akkor a Pentát kéne megvenni szőröstől-bőröstöl. A tulajt meg kimenekíteni Braziliába. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 811
28 399
113
Akkor a Pentát kéne megvenni szőröstől-bőröstöl. A tulajt meg kimenekíteni Braziliába. :oops:
Annak az új potenciális tulajdonosa a letartóztatási parancs előtt megvolt. Persze a pecsétig semmi sem lefutott, de sztem azt a részt messziről kerülni kell. Max 2-3 strómanon keresztül ajanlatot tenni és belenézni a céges papírokba.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 811
28 399
113
Oké, lehet, hogy a Pesszimista Pista szól belőlem. De a Z26-ban megvásárlandó oktatógép hazai (magyarországi) gyártása meg (nekem) már túl optimista.
Sztem is, de ez a Zrínyi itt már sok cifrát láttunk. A kevabos kocsik hazai gyártását meg a Hiúz után is nagyon optimista verziónak g9ndoltam, azt meg, hogy az RM saját logó alatt futtatja majd, totalis sci-fi volt.

Ezt sem én találtam ki, a magyar légierő egyik vezetője kotyogta ki.

Ha megveszik a gyárat és ez lesz az oktatógép, akkor a maximum az én olvasatomban annyi, hogy a profit 51%-ának egy része a magyarországi anyacég bevételeiben is megjelenik/megjelenhet és az itthon adózik.
Amúgy engem nem zavar, ha a Tomoré/Csányié/nemtomkié lesz, persze tisztább a kép, ha - mint az megszokott mostanában - az Arzenal a tulaj.
100% állami tulajdon csak kivételes esetben lesz. Kell az állami tőke, de civil résztulajdonnal, a menedzsment és napi munka gördülékenyebbnek tűnik. Maroth legalábbis igy látja és ha a nyugati sikeres fegyvercégekre pillantunk, több ilyen van! Ettől nem kell megijedni, csak mkinek kell adni saját jogon szeletet a tortából és flottul fog menni. Ez a kapitalizmus!!! Kína is igy csinálja!

Én a Rábás kommunikációt úgy értelmezem, hogy az el lett engedve, futóműgyártó és kovácsoló beszállítóként funkcionál tovább. Maróthék nem nagyon gondolkodnak benne, pedig, ha az RMMV lenne a házban, akkor ő egy kulcsfigura lenne a bizniszben. A MAN valóban a civil részt viszi Steyr-ből, ami minket annyira nem zavar, mert nekünk a (szintén civil) nürenbergi gyártás kellene (a moci), de 2 ilyen nagy költöztetést egyszerre nem látok reálisnak a cégcsoportban. Nem vagyok bizakodó.

Mindenesetre remélem, hogy neked lesz igazad és pozitívan csalódom majd.
Vannak ellentmondónak tűnő nyilatkozatok, de sztem egy irányba mutatnak, csak van, volt véleménykülönbség az odavezető útban, de a cél adott. A Rábából, legalább részben, hadiipari gyárat faragni.
Ha messziről nézed, akkor az állami tulajdonszerzés és a részbeni tőzsdei kivezetése óta ezen a vágányon haladunk. Az út nem nyílegyenes, kanyarog, de ez a való világ.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
967
1 626
93
Egyébként ha nem zárult le az adásvétel az elég izgi, mert a szlovák Penta tulajdonosa azóta sitten, előzetesben vagy házi őrizetben ül. De ez @PavolR jobban meg tudja mondani.
Más nem AV-hez kapcsolódó ügy miatt. De ezzel összefüggésben ezt igen sok konteóra okot adó fejleménynek tekintem. Véletlenek továbbra sincsenek!!!!
Haščák per pillanat szabadon van és úgy látszik, hogy kivonulóban a cég vezetésébol: https://www.forbes.sk/pandemicky-ro...-zbavovanie-sa-problemovych-investicii-penty/
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 811
28 399
113
Haščák per pillanat szabadon van és úgy látszik, hogy kivonulóban a cég vezetésébol: https://www.forbes.sk/pandemicky-ro...-zbavovanie-sa-problemovych-investicii-penty/
Köszi!
Illetve ez a szlovák cikk is megerősíti, hogy az üzlet még nem zárult le.

 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
514
1 354
93
Nem látam az eredetit, de sok oldalon ez úgy működik, hogy betagolják a cikket és az algoritmus utána a hasonló tag-gel elátott cikkeket beajánlja alá/hasábok közé.
Több oldalon is láttam már, hogy tök értelmetlen vagy ellentmondó cikket linkelt így be.
Ezt benéztem, bocsesz mindenkitől!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 471
3 793
113
Bocs, arról lemaradtam, de érdekel.
De elsőre így annyit kérdeznék az L-39 esetén nem vágom a deltaszárnyat hol kötöd be (szárnytő húrhossza deltánál a legnagyobb), mivel a megerősített centroplán az egyenesszárny bekötésére van méretezve... az egész törzset át kéne szabni (a többi törzskeret nem alkalmas bekötésre), nem beszélve ilyen rövid törzs esetén akkor integrálod bele a vízszintes vezérsíkot is (Draken?), vagy az egész rohadt instabil lesz pitch tengely körül.


Korrekt szakmabeli tudja a megoldást! ...mert van!
Várom Tőled!



U.i.: Helyesbítek, szimmetrikus delta nincs, az szimmetrikus trapéz-szárny, amiről szó van (F-104, ahogy írtam is neked korábban)!
Ez a baki az enyém! ...a többi a Tied!
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 606
4 070
113
Ok.... de a szárnytő húrhossza az egész törzs szerkezetét meghatározza - ha az változik át kell szabni mindent... persze nem vitatom, megoldható (minden megoldható, a Holdutazás is az volt). Namármost a törzs vonalát megnézve.... nem tudom, a gép nekem nagyon zömöknek tűnik ehhez, amolyan Tejas szerű szerkezet sejlik fel előttem, de ahhoz meg a törzs nem ideális (fülke túl nagy, szívócsatorna elhelyezése, stb... ) legalább egy kép nélkül mit mondhatnék?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 471
3 793
113
Nekem inkább az a kérdésem, hogy korrekt szakmabeli miért akarna ilyen átalakítást csinálni egy új típus tervezése helyett.

Mert én most képletesen azon "rugózok", hogy a jelenlegiből --ha már (majdnem) félig magyar-- hogyan lehet kihozni a maximumot, hogy a valóban szükséges modellváltást ne saját (tulajdonosi zsebekből) kelljen fizetni!

Ezt pedig úgy lehet, ha a legyártott horribilis (2-3 ezer darabos) mennyiségből van az a kb. 5-600 darab, aminek ha megvan teremtve egy használhatóságot fokozó/fenntartó, új funkciót adó(drón feladatkör) átépítése, akkor az kitermeli ezt a modell-váltáshoz szükséges összeget!

A korrekt szakmabeli meg majd tervezzen egy ilyet, ha megbízzák, itt most csak a korábbi szakmai bakijának a kijavításárol van szó.

...ami nem kötelező, "csak" illik megtenni!



Ok.... de a szárnytő húrhossza az egész törzs szerkezetét meghatározza - ha az változik át kell szabni mindent... persze nem vitatom, megoldható (minden megoldható, a Holdutazás is az volt). Namármost a törzs vonalát megnézve.... nem tudom, a gép nekem nagyon zömöknek tűnik ehhez, amolyan Tejas szerű szerkezet sejlik fel előttem, de ahhoz meg a törzs nem ideális (fülke túl nagy, szívócsatorna elhelyezése, stb... ) legalább egy kép nélkül mit mondhatnék?


Már eleve elhibázták a mostani új szárny tervezését, mikor kiadták a koncepciót, mert nagyságrendekkel jobb piaci esély van egy olyan valamivel nagyobb nyilazású szárnyak ami kap egy vezérelhető/vagy 3 fix állású) orrsegédszárnyat/belépőélet.

Csak emiatt nő kb. "egy százassal" a végsebesség, és csökken 20-30-al a leszálló/átesési sebesség.
Az egyik miatt szélesedik a lehetséges alkalmazási kör, a másik miatt jelentősen barátságosabb oktató-gép lesz. Alig bonyolultabb, üvegszálasból még könyebb mint és erősebb mint a fém volt, meg lehet csinálni ezt a részt tisztán "elektromosként", és az üvegszálas szárny miatt miatt csak feleannyira világít a radarernyőn(...kezvenc molnárom kibírja-e, hogy be ne beugorjon egy "szokásosan alkotó" hozzászólásával :oops::oops::oops: ).

Ha pedig lesz egy kicsivel nagyobb, de sokkal olcsóbb(nem embargózható) "hajszárító" bele (Hmmmm, álmodozzunk: saját gyártás ??? ), akkor egy kettős nyilazású trapéz(delta közötti) lenne az ideális aminek a belső(törzs körüli, lassabb áramlású levegővel találkozó) egyharmad alig nyilazott, a külső pedig jelentősebben, hasonlóan a SAAB J-37 Viggen "szárnyelejéhez" hasonlóan:

de nem 2 Machra tervezett nyilazási optimalizálással, hanem "csak" hangsebesség környékére, és természetesen maradva az eredeti L-39 elrendezésnél.

A külső szárnyrészt (ha kell még négyzetméter) a farkasfogas megoldással --ahogy a Viggen-nél is tették-- meg lehet "toldani"!

Ezt az egészet( --a Viggen szárnyat-- húr irányba "összenyomva" harmadára, megtartva a képen látható fesztávot, kb. az így létrejött arányokkal) a jelenlegi L-39NG húrhosszal miért is nem lehet megcsinálni???

...ja, lehet!
...és ez csak koncepciót összerakva sem bonyolult, és nem is igazán pénz kérdése, inkább tulajdonosi szándéké!

Ami "kis huszárvágás" még felmerült/kimaradt, azt meg most nézi a srác, hogy elég újdonság-e levédeni.


.