[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 518
113
"Folytatódik a cseh kormány érdeklődése az L-39NG repülőgépek pilótaképzésben való használata iránt. Az elmúlt évben a LOM PRAHA sp és az Aero Vodochody Aerospace közötti tárgyalások olyan szakaszban voltak, amikor konkrét szerződéses feltételeket határoztak meg, beleértve az árparamétereket és azok szakértői ellenőrzését. Az ár végső ellenőrzése céljából 2021 elején megkeresték Aero Vodochodyt, hogy megerősítsék az addig tárgyalt szerződés paramétereit. Március elején azonban a LOM PRAHA cég hivatalos tájékoztatást kapott arról az Aero Vodochody-tól, hogy a korábbi ajánlata már nem érvényes, és így a tárgyalásokat de facto a legelejéről kell újrakezdeni. Az Aero Vodochody tájékoztatott a kérdéses szerződésre vonatkozó álláspontjának alapvető megváltozásairól, különös tekintettel az áremelkedésre és a fizetési feltételek változására. A közeljövőben a LOM PRAHA és Aero Vodochody képviselőinek újabb találkozójára kerül sor az ügy előmozdítása érdekében...
Ezeket a szavakat megerősítette Metnar honvédelmi miniszter is a Védelmi Bizottság ülésén , kijelentve, hogy ha a LOM Prága és Aero Vodochody között nem jönne létre megállapodás és a CLV-nek nem lennének megfelelő repülőgépei, akkor a pilóta képzés megoldható a szövetséges partnereknél is, ami a miniszter szerint a NATO-n belül viszonylag gyakori megoldás."
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az AV akkor jarna a legjobban, ha átbrandelné az L-39NG-t a szegény üzletember businesss jetjének
Volt már példa ilyesmire...
Fogua Magister
avmagstr_05.jpg

Morane-Saulnier MS 760 Paris
20180403-112422-luxify-2608-32828.jpg

A Super Light busjet kategóriában lehet fantázia.
Most hogy a One Aviation csődbe ment és az Eclipse jövője bizonytalánná vált gyakorlatilag a Cirrus Jet G2 maradt az egyetlen komoly versenyző ebben a szegmensben.
Ez az a technikai szint és piac méret ami az AV nek is megfelelhet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113



A csehek továbbra is fosnak az orosz befolyástól az AV-ben. Ezt erősíti, hogy a cseh komcsik erőltetik a sereg számára a L39NG vételt.



Megkérdőjelezi a cikk a vietnami 24db-os rendelést.

Ezeket azért erős forráskritikával olvassátok, nem a cseh kormány barátja ez az oldal.

Mindenesetre felsejlik ki is áll Tombor mögött. Világi Oszkár és a háttérben sztem Csányi.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113



A csehek továbbra is fosnak az orosz befolyástól az AV-ben. Ezt erősíti, hogy a cseh komcsik erőltetik a sereg számára a L39NG vételt.



Megkérdőjelezi a cikk a vietnami 24db-os rendelést.

Ezeket azért erős forráskritikával olvassátok, nem a cseh kormány barátja ez az oldal.

Mindenesetre felsejlik ki is áll Tombor mögött. Világi Oszkár és a háttérben sztem Csányi.
Tombor mint stróman több ügylet mögött felsejlik. Ami viszont tény, hogy az L-159-hez hasonlóan az L-39NG sem jó pozicionált repülőgép. Amíg az ALCA sírját az ásta meg, hogy a 39-est üzemeltető országok nagy része nem "amerika" kompatiblis, ezért több nagyobb üzletet vétózott meg az USA, a 39NG-nél ismét amerikai a hajtómű az az avionika nagy része is. Közben a világ változott és sok helyen a szuperszonikus repülőgépekre a gyártó országoknál, vagy harmadik fél kontraktoroknál zajlik a kiképzés. Ami még probléma az iszonyú gyenge teljesítmény, gondojuk meg egyetlen kN-el, sem nagyobb a hajtómű teljesítménye, mint a L-39C-nak (ZA,ZO stb.). A repülőgép minimális fegyverterheléssel is csak kiképzési repülésre alkalmas, harci feladatra nem. (Márpedig szinte az összes vetélygára talán az M211 kivételével nagyobb, erősebb gázturbinával (vagy kettővel), esetlegesen lokátorral, komolyabb terhelhetőséggel rendelkezik. Mentsége az Aero-nak, hogy limitált nagyon a KF-re fordítható költsége, ezért egy minimális költséggel fejleszthető L-39 2.0-át készítettek 1950-es évek végi sárkányszerkezettel. Az Aero-nál a magyar tőkeinjekció nem szerelemből történt, ezért biztosan beszerzésre kerül a típus, mivel Tombort alkalmazó befektető csoport a befektetéséből minél előbb profitot szeretne látni.).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Tombor mint stróman több ügylet mögött felsejlik. Ami viszont tény, hogy az L-159-hez hasonlóan az L-39NG sem jó pozicionált repülőgép. Amíg az ALCA sírját az ásta meg, hogy a 39-est üzemeltető országok nagy része nem "amerika" kompatiblis, ezért több nagyobb üzletet vétózott meg az USA, a 39NG-nél ismét amerikai a hajtómű az az avionika nagy része is. Közben a világ változott és sok helyen a szuperszonikus repülőgépekre a gyártó országoknál, vagy harmadik fél kontraktoroknál zajlik a kiképzés. Ami még probléma az iszonyú gyenge teljesítmény, gondojuk meg egyetlen kN-el, sem nagyobb a hajtómű teljesítménye, mint a L-39C-nak (ZA,ZO stb.). A repülőgép minimális fegyverterheléssel is csak kiképzési repülésre alkalmas, harci feladatra nem. (Márpedig szinte az összes vetélygára talán az M211 kivételével nagyobb, erősebb gázturbinával (vagy kettővel), esetlegesen lokátorral, komolyabb terhelhetőséggel rendelkezik. Mentsége az Aero-nak, hogy limitált nagyon a KF-re fordítható költsége, ezért egy minimális költséggel fejleszthető L-39 2.0-át készítettek 1950-es évek végi sárkányszerkezettel. Az Aero-nál a magyar tőkeinjekció nem szerelemből történt, ezért biztosan beszerzésre kerül a típus, mivel Tombort alkalmazó befektető csoport a befektetéséből minél előbb profitot szeretne látni.).
Sztem ebből tanultak a csehek, mert problémás ügyfeleknek az amerikai exportkorlátozást kiváltó alkatrészekkel kínálják.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 359
113
Sztem ebből tanultak a csehek, mert problémás ügyfeleknek az amerikai exportkorlátozást kiváltó alkatrészekkel kínálják.

Honnan lesz hozzá hajtómű???
Ukrán, orosz ???
"Eredeti"(közeli), kompatibilis???

Szerintem alapjaiban erősíti a pozícióinkat ha hazai gyártásba fejlesztünk/veszünk egy --a régivel csere-szabatos--, és kicsit modernebb, kicsit erősebb, kicsit (fajlagosan) kevesebbet fogyasztó hajtóművet az L-39NG-hez és változataihoz, és elődjéhez.

Most, hogy megveszik/elkótyavetyélik/szétesik az ukrán gyártó --vagy bármi van/lesz vele-- én a saját helyünkben egy jó-pár mérnököt, jó-pár hónapra megfizetnék, és a technológiai transzfer, alap már meg is van a haza hajtómű-gyártáshoz!

..és a friss hírekből:

Érdekes. Erdogannak megint nyerő lapjai vannak.




A törökök nagybevásárlást tartanának. De szerintem inkább izraeli érdekeltség fogja elvinni, vagy az oroszok. Az AV nem pályázik, mint szakmai befektető?


Kellene 5-6 mérnök a "saját" gyártású L-39NG hajtóművet "összedobni".
Mr. "M" valami céget összedobhatna, különben sehova nem fogjuk tudni eladni a percek embargózható L-39NG-t
Ha ez megvan évi 100+ hajtómű kellene a korábbiakba, és az újba is!!!

EZ a hazai hadi-ipar valójában, nem a mindent is megígérő "német-fődarab-Lego-zó-gyár"!
...aminél egy "választási balesetnél" borítékolható a szerződésmódosítás, egy "szokásos" háttéralkuval( ...$ & € & & ...), gyanítom, hogy mindkét fél örömére!
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Pogány

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 530
29 743
113
Honnan lesz hozzá hajtómű???
Ukrán, orosz ???
"Eredeti"(közeli), kompatibilis???

Szerintem alapjaiban erősíti a pozícióinkat ha hazai gyártásba fejlesztünk/veszünk egy --a régivel csere-szabatos--, és kicsit modernebb, kicsit erősebb, kicsit (fajlagosan) kevesebbet fogyasztó hajtóművet az L-39NG-hez és változataihoz, és elődjéhez.

Most, hogy megveszik/elkótyavetyélik/szétesik az ukrán gyártó --vagy bármi van/lesz vele-- én a saját helyünkben egy jó-pár mérnököt, jó-pár hónapra megfizetnék, és a technológiai transzfer, alap már meg is van a haza hajtómű-gyártáshoz!

..és a friss hírekből:









Kellene 5-6 mérnök a "saját" gyártású L-39NG hajtóművet "összedobni".
Mr. "M" valami céget összedobhatna, különben sehova nem fogjuk tudni eladni a percek embargózható L-39NG-t
Ha ez megvan évi 100+ hajtómű kellene a korábbiakba, és az újba is!!!

EZ a hazai hadi-ipar valójában, nem a mindent is megígérő "német-fődarab-Lego-zó-gyár"!
...aminél egy "választási balesetnél" borítékolható a szerződésmódosítás, egy "szokásos" háttéralkuval( ...$ & € & & ...), gyanítom, hogy mindkét fél örömére!
Be kell kínálni nekik a "nagyzsét", családdal kimenekítést! Titkosszolgálat, közvetítők, zsoldosok.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 359
113
Be kell kínálni nekik a "nagyzsét", családdal kimenekítést! Titkosszolgálat, közvetítők, zsoldosok.

Az Albának bussines-jet kategóriájú civil hajtóműve van most is(az embargózható USA Williams FJ-44), nem hiszem, hogy ez a szervezési szint kellene hozzá.
Sima "fizetés, +a családjának jövő" szintű a dolog és fél év alatt összedobható (a szlovákok gyártották már a 90-es években), utána, ha akar marad, vagy --magyar honosított állampolgárként-- előtte az egész Eu :) , win-win, mindenki nyert, bármelyik verzió választja!
A mai civil technológiából is kifejleszthető szerintem egy ilyen hajtómű, tisztán hazai mérnöki háttérrel, csak az 1-2(-3 becsült) év lenne, az eltelt idő technológiai fejlődése alapján megítélve.

Az idő nyereséget tartom fontosnak, nem a kifejlesztés nehézsége/"lehetetlensége" lenne gond!
...szerintem!
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 530
29 743
113
Az Albának bussines-jet kategóriájú civil hajtóműve van most is(az embargózható USA Williams FJ-44), nem hiszem, hogy ez a szervezési szint kellene hozzá.
Sima "fizetés, +a családjának jövő" szintű a dolog és fél év alatt összedobható (a szlovákok gyártották már a 90-es években), utána, ha akar marad, vagy --magyar honosított állampolgárként-- előtte az egész Eu :) , win-win, mindenki nyert, bármelyik verzió választja!
A mai civil technológiából is kifejleszthető szerintem egy ilyen hajtómű, tisztán hazai mérnöki háttérrel, csak az 1-2(-3 becsült) év lenne, az eltelt idő technológiai fejlődése alapján megítélve.

Az idő nyereség a döntő, nem a kifejlesztés nehézsége/"lehetetlensége"!
...szerintem!
Én a Motor Szics mérnökeiről beszélek. Nekik kell az "újhaza" nálunk, Mo-n. Saját hajtómű az AV-nak.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 359
113
Egy "csapat-tagom" talált és letett az asztalomra egy figyelemre méltó műszaki megoldást a régi és új Albatroszok(L-39/L-39NG) részére, szép lehetőségekkel:
  1. lehetővé teszi a, hogy az L-39/L-39NG gazdaságos utazó sebessége csökkenjen kb. 200 km/h-val,
  2. a csúcssebesség pedig növekedjen 100-150 km/h-val,
  3. ezt egyidőben !!!

Ez pedig az őrjáratozási időt --a fajlagosan jelentősen alacsonyabb fogyasztású, alacsonyabb utazósebességen-- üzemanyagkészlettől függően 6-10+ óra közé tolja --ha erre nem túl nagy technikai/karbantartási/előkészítési háttérrel a hajtóművet is felkészítik--.
Ekkora változása 1-2-több, fontos paraméternek pedig, jelentősen kibővíti bármilyen haditechnikai eszköz alkalmazásának lehetőségeit, jelentősen növelve ezzel annak (harc-)értékét.
Gondosan átnéztem, meglepő, de valós lehetőség. Idézve az új klasszikust "...not bad, not bad!" :) :) :)

Nekem a régebbi gyártású, felújított gépek drónként történő alkalmazásánál ez Pl. egy határ-menti felderítési alkalmazás képében csábító, sok egyéb alkalmazási lehetőség mellett.
Az a 6-10( + ) óra járőrözési idő, személyveszteség kockázat nélkül, 6-7-8 ezer méter magasan 4-500 km/h sebességgel, akár azonnali tájékoztatási beavatkozási képességgel figyelemre méltó lehetőség, a környék lehetőségeit erőviszonyait figyelembe véve előnyös.

Az ilyen önálló lehetőségek adnak mozgásteret a politikának, minden korlátjuk ellenére, ahogy ezt a korábban megmosolygott török drón-fejlesztések eredményei mutatják, ami (elhárításának képessége) után(különösen a költséghatékonyságot tekintve) most épp fejvesztve rohannak a "nagyok".
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Körvonalazódni látszik, hogy a nagymúltú cseh Aero Vodochodyba egy magyarországi, Tombor András-féle cég többségi tulajdonosként lépjen be. A cégnek egy 28 éves egykori MCC-oktató és Mandiner-szerző, Arany Bence az ügyvezetője. Csehországban mit gondolnak erről?

– Ez az akvizíció még nem zárult le. Az Aero Vodochodyban egyelőre nincs magyar tulajdon. Hogy mikor lesz, az teljes mértékben a tulajdonosokon és a vevőn múlik, ugyanis nem állami cégről van szó.
– Pedig hónapok óta a magyar–cseh repülőgépgyárként emlegetik.

– Hibásan. Nincs még rajta a pecsét a magyar tulajdonrészszerzésen, és ameddig nincs rajta, bármi megtörténhet. Csehországnak érdeke, hogy minél több ország legyen stratégiai partnere, de nem tud rákényszeríteni egy magánvállalatot, hogy egy másik, külföldi magánvállalattal társuljon.

 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Egy "csapat-tagom" talált és letett az asztalomra egy figyelemre méltó műszaki megoldást a régi és új Albatroszok(L-39/L-39NG) részére, szép lehetőségekkel:
  1. lehetővé teszi a, hogy az L-39/L-39NG gazdaságos utazó sebessége csökkenjen kb. 200 km/h-val,
  2. a csúcssebesség pedig növekedjen 100-150 km/h-val,
  3. ezt egyidőben !!!

Ez pedig az őrjáratozási időt --a fajlagosan jelentősen alacsonyabb fogyasztású, alacsonyabb utazósebességen-- üzemanyagkészlettől függően 6-10+ óra közé tolja --ha erre nem túl nagy technikai/karbantartási/előkészítési háttérrel a hajtóművet is felkészítik--.
Ekkora változása 1-2-több, fontos paraméternek pedig, jelentősen kibővíti bármilyen haditechnikai eszköz alkalmazásának lehetőségeit, jelentősen növelve ezzel annak (harc-)értékét.
Gondosan átnéztem, meglepő, de valós lehetőség. Idézve az új klasszikust "...not bad, not bad!" :) :) :)

Nekem a régebbi gyártású, felújított gépek drónként történő alkalmazásánál ez Pl. egy határ-menti felderítési alkalmazás képében csábító, sok egyéb alkalmazási lehetőség mellett.
Az a 6-10( + ) óra járőrözési idő, személyveszteség kockázat nélkül, 6-7-8 ezer méter magasan 4-500 km/h sebességgel, akár azonnali tájékoztatási beavatkozási képességgel figyelemre méltó lehetőség, a környék lehetőségeit erőviszonyait figyelembe véve előnyös.

Az ilyen önálló lehetőségek adnak mozgásteret a politikának, minden korlátjuk ellenére, ahogy ezt a korábban megmosolygott török drón-fejlesztések eredményei mutatják, ami (elhárításának képessége) után(különösen a költséghatékonyságot tekintve) most épp fejvesztve rohannak a "nagyok".
Ha variaszárny, megcsaplak!
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Körvonalazódni látszik, hogy a nagymúltú cseh Aero Vodochodyba egy magyarországi, Tombor András-féle cég többségi tulajdonosként lépjen be. A cégnek egy 28 éves egykori MCC-oktató és Mandiner-szerző, Arany Bence az ügyvezetője. Csehországban mit gondolnak erről?


– Pedig hónapok óta a magyar–cseh repülőgépgyárként emlegetik.


– Hibásan. Nincs még rajta a pecsét a magyar tulajdonrészszerzésen, és ameddig nincs rajta, bármi megtörténhet. Csehországnak érdeke, hogy minél több ország legyen stratégiai partnere, de nem tud rákényszeríteni egy magánvállalatot, hogy egy másik, külföldi magánvállalattal társuljon.

Ez egy éves cikk!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány