[HUN] Teherautók, szállító eszközök (MAN, Mercedes, Iveco, Scania, Tatra...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 531
113
4 darab nehéz-gép szállító szerelvény érkezett szeptember 20-án a tatai dandárhoz. A MAN TGS 40.540 típusú 6x6 BBS-MIL csörlővel rendelkező járművek, illetve a Goldhofer STZ-P7 trailer mostantól az alakulat rendelkezésére áll a Logisztikai Zászlóalj használatában. 85 tonnás szállító képessége alkalmassá teszi a PZH 2000 HU önjáró tüzér löveg és a hamarosan érkező Leopard 2A7HU harckocsik szállítására, például harcászati feladatokra történő átcsoportosítás céljából. Fotók: Bodnár Alexandra, Vasadi Zoltán,

 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
A képek az új honvédségi MAN-okról Győrben 2023.01.18-án 13 órakor készültek.
 

Katica

Well-Known Member
2022. március 1.
202
604
93
@krisss, csak mert lassan úgyis jönnek a radarok meg a NASAMS az lenne a kérdésem ,hogy a képen látható 8X8 HX-re mennek vagy azok már azzal jönnek?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 120
45 462
113
Isten tudja melyik beszerzés logisztikai csomagjába tartozik, mindegyikben van teherautó bőven.
és mi dönti el, hogy HX, vagy TG lesz az alap? Csak mert itt is vegyesen vannak. És ha jól látom, ezek mind nehéz vontatók.
Azt értem, hogy egyik jobb terepen, mint a másik, de mi dönti el, hogy éppen hova mi megy? Vagy ha vegyesen mennek, akkor minek kell variálni a típusokkal?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 819
117 993
113
és mi dönti el, hogy HX, vagy TG lesz az alap? Csak mert itt is vegyesen vannak. És ha jól látom, ezek mind nehéz vontatók.
Azt értem, hogy egyik jobb terepen, mint a másik, de mi dönti el, hogy éppen hova mi megy? Vagy ha vegyesen mennek, akkor minek kell variálni a típusokkal?
Attól függ mire veszik.
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 352
35 209
113
@krisss, csak mert lassan úgyis jönnek a radarok meg a NASAMS az lenne a kérdésem ,hogy a képen látható 8X8 HX-re mennek vagy azok már azzal jönnek?
Ezek nyerges vontatók: a LYNX, PZH, Leopard trailereihez valók leginkább.

A NASAMS "multiliftes" kampós emelővel működik - itt nem láttam ilyet. Valószínűleg a NASAMS indítók a teher autókkal jönnek mert anélkül mozdíthatatlanok egy PZH-val ellentétben.

Alább a litvánok 2021-ben leszállított NASAMS-3 indító Merci teherautón.


Ilyesmi jön majd hozzánk is.
 
  • Tetszik
Reactions: Katica

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 120
45 462
113
Attól függ mire veszik.
Miért? Mire lehet egy nehéztechnika trailerezésére alkalmas járművet még venni?
Nem kötekszem, de tényleg érdekel! Mert gondolom, nem arról van szó, hogy ha ma esett, akkor a HX-szel állnak elő a graázsból, ha meg száraz idő van, akkor a TG-vel.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 795
113
dsc_7155m.jpg
dsc_7452m.jpg
dsc_7220m_1.jpg


A legújabb járművek már a Rheinmetall emblémájával készülnek. (Eredetileg egy MAN HX32 konténerszállító gépjármű) Amíg a RÁBA és a MAN tehergépkocsik átvétele két hetet vett igénybe, a Rajnaifémtől már ez egy év a gépjármű legyártása után.

Ez Igy van? Győri MAN-ok is hónapok óta rohadnak az udvaron...
Mi a tökömre kell 1 év átvétel?
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 746
26 201
113
dsc_7155m.jpg
dsc_7452m.jpg
dsc_7220m_1.jpg


A legújabb járművek már a Rheinmetall emblémájával készülnek. (Eredetileg egy MAN HX32 konténerszállító gépjármű) Amíg a RÁBA és a MAN tehergépkocsik átvétele két hetet vett igénybe, a Rajnaifémtől már ez egy év a gépjármű legyártása után.

Ez Igy van? Győri MAN-ok is hónapok óta rohadnak az udvaron...
Mi a tökömre kell 1 év átvétel?
Ha a konténert lefestették az álcafestésre akkor a teherautót miért nem ? Így eléggé elütnek egymástól...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
dsc_7155m.jpg
dsc_7452m.jpg
dsc_7220m_1.jpg


A legújabb járművek már a Rheinmetall emblémájával készülnek. (Eredetileg egy MAN HX32 konténerszállító gépjármű) Amíg a RÁBA és a MAN tehergépkocsik átvétele két hetet vett igénybe, a Rajnaifémtől már ez egy év a gépjármű legyártása után.

Ez Igy van? Győri MAN-ok is hónapok óta rohadnak az udvaron...
Mi a tökömre kell 1 év átvétel?


Papírt gyártanak. Eddig MAN HX32-esek voltak, az a típus már rendszerben van. De ez egy Rheinmerall teherautó, az teljesen más!
Külön vizsgázni kell ezekre is, nem jó rá a belsős MAN HX32-es jogsi, tanfolyamot kell tartani, stb.
Kb. ezt tudom elképzelni.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
De akkor viszont ez hosszúfülkés ebben ágy is van! Nem?

A regebbieknél sem mindegyikben volt. Lehetett sörös rekeszekkel is kérni. :)
Az ágy praktikus, mert gyakorlaton, terepen van hol aludni. A fülke minden jóval felszerelt.
Én a HM helyében minden teherautót ággyal kérnék, gyakorlatonként milliókat spórolva, mert bazi drága és körülményes a sátrazás.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and fitom

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
A regebbieknél sem mindegyikben volt. Lehetett sörös rekeszekkel is kérni. :)
Az ágy praktikus, mert gyakorlaton, terepen van hol aludni. A fülke minden jóval felszerelt.
Én a HM helyében minden teherautót ággyal kérnék, gyakorlatonként milliókat spórolva, mert bazi drága és körülményes a sátrazás.

Ez a zsebeket bevarrni, meg aki leül, az igazából alszik baromságok már kikoptak?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
???

Ezt hogy èrted?

Amúgy hány ágy van egy ilyenben?
1 max 2 nem?

Szerintem így is úgyis kell a sátor.

Kell, persze.
Én két előnyét látom:
  • Az üteg harci alkalmazása esetén, amikor az inditók nagy területen, tiűzkörleteiket váltva, rejtten mozognak, harcolnak, akkor kifejezetten gyors, ha a néhány kezelő harceszköze szállás is egyben. Logisztikai és alkalmazási szempontból is. Kis létszámú egy ilyen üteg.
  • Gyakorlatok idején is harcszerűen kellene "élni", de korábban sátor táborokat építettek (napokig), amihez világítás, fűtés, padló, ágy, stb., stb kell. Ezek egy részét bérlik, a fűkaszalastól a rovarirtásig mindent kifozettetnek. Ezért, ha egy tábor kisebb lehet, az spórolás. Milliók megtakarítása évente.

Én minden katona helyét kijeloölném a harcban és annak szünetében. Olyan nincs, hogy valakinek nincs helye gépben, pihenőhelyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 076
13 706
113
Gyakorlatok idején is harcszerűen kellene "élni", de korábban sátor táborokat építettek (napokig), amihez világítás, fűtés, padló, ágy, stb., stb kell. Ezek egy részét bérlik, a fűkaszalastól a rovarirtásig mindent kifozettetnek. Ezért, ha egy tábor kisebb lehet, az spórolás. Milliók megtakarítása évente.

Amikor èn voltam ès ha jól tudom most is a satortábor dívik.

Ennek azèrt több oka van.

Egyrèszt egy gyakorlat több fázisból áll.

Több szinten van begyakorolva álltalában egy vègső vègrehajtás előtt.

Ami legtöbbször a sajtónyilvános.

Ez előtt a kikèpzès szakaszosan van megtervezve.
Vèghezvíve.

Itt nem is biztos, hogy fontos hogy vègig "harcszerűen" tevèkenykedjenek.

Sőt a tanulási folyamat azèrt ha normálisan kipihent emberekkel hajtják vègre, azèrt hatèkonyabb.

Pl helysègharc tanfolyamon romváros.
Minden nap ki meg begyalogoltunk ujdörögdről.

Így is elèggè le voltunk fáradva, az egèsz napi vègrehajtásoktól.

Ha ezt egy sátorlap alatt meghúzódva kellett volna kipihenni, az az oktatásra rányomta volna a bèlyegèt.


Persze volt kint töltöttünk napokat is főleg a tatai gyaktèren.
De az inkább a kinti èlet begyakorlása volt.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Amikor èn voltam ès ha jól tudom most is a satortábor dívik.

Ennek azèrt több oka van.

Egyrèszt egy gyakorlat több fázisból áll.

Több szinten van begyakorolva álltalában egy vègső vègrehajtás előtt.

Ami legtöbbször a sajtónyilvános.

Ez előtt a kikèpzès szakaszosan van megtervezve.
Vèghezvíve.

Itt nem is biztos, hogy fontos hogy vègig "harcszerűen" tevèkenykedjenek.

Sőt a tanulási folyamat azèrt ha normálisan kipihent emberekkel hajtják vègre, azèrt hatèkonyabb.

Pl helysègharc tanfolyamon romváros.
Minden nap ki meg begyalogoltunk ujdörögdről.

Így is elèggè le voltunk fáradva, az egèsz napi vègrehajtásoktól.

Ha ezt egy sátorlap alatt meghúzódva kellett volna kipihenni, az az oktatásra rányomta volna a bèlyegèt.


Persze volt kint töltöttünk napokat is főleg a tatai gyaktèren.
De az inkább a kinti èlet begyakorlása volt.

Így van, ha van barakk vagy épület (Újdörögd), akkor nem gond.
A teherautó fülke és a kutyaól (egyszemélyes sátor) a harcszerű felkészülés mellett a költség oldalt is segíti.
Háborúban senki nem fog 63M sátortábort építeni. Akkor hogy is alszik a katona?
A harceszközében. Alatta, tetején, benne.
A háló fulkés megoldás erre kényelmes és olcsó módszer, ha a párezer teherautó alkalmas erre. Az pont párezer katona elhelyezését biztositaná.

A Csepel D-566 már 1970-ben tudta ezt 2 főre.
A kamion fulkés TGS is tudja, ingyen. Csak szerintem ez is kihalt, ezért írtam előnyeiről.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Pogány