[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
fel kell töltened a youtubera vagy valamelyik másik olyan oldalra és onnan belinkeled
ha rákattintasz a média ikonra itt a post editorba, akkor kiadja az összes elfogadott oldalt
Felraktam a youtube-ra csak rossz a felbontás,nem értem miért!
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 536
8 821
113
Lehet fejlesztési topickba kellene, de az Ejder Yalcin és a Yörük súlyáról eszembe jutott, hogy a Gamma Zrt. folytatásként inkább egy kisebb talajnyomású, nem túl nehéz, úszóképes, 10-12-14 (vagy még több) főt is szállítani képes kis masinát hegesszen össze.
Egy ilyesmire nagyobb szükség lenne, és egy ilyen jobban is mozogna a sok folyóvízzel szabdalt nagy magyar alföldön, homokban sárban.
Valami olyasmi mint az SBA-60K2 Bulat.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
UN Peacekeeping mission in Mali...

EjVLJ4kX0AAT7BC
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 920
13 909
113
Azért majd kíváncsi leszek, hogy ilyen időben hogyan is viselkedik a 14 tonnájával a bükkben hegynek fel egy dűlőúton, vagy épp valahol az alföldön egy szántóföld melletti ahol a traktorok járnak. Pláne ha több is megy egymás után.

A BTR-80 hasonló súllyal 8x8. Kicsit kisebb felülettel kerekenként. Hmmmm
 
  • Tetszik
Reactions: OhioNurse

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Azért majd kíváncsi leszek, hogy ilyen időben hogyan is viselkedik a 14 tonnájával a bükkben hegynek fel egy dűlőúton, vagy épp valahol az alföldön egy szántóföld melletti ahol a traktorok járnak. Pláne ha több is megy egymás után.
Nyilván nem nehéz terepen van az általános felhasználásuk; lehet, hogy más profilú abroncs javíthat ezeken.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 536
8 821
113
Nyilván nem nehéz terepen van az általános felhasználásuk; lehet, hogy más profilú abroncs javíthat ezeken.
A próféta szóljon belőled!
Tényleg!
Kívánom, hogy ne legyen gondja a talajjal!
(már ha lesz egyáltalán, mert lassan november, aztán elég nagy körülötte a csend)
De addig is ez,
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Persze, a más típusú abroncs mindig segít! :D

Nem mindig, de egy megfelelően megválasztott abroncs nagyon sokat számít. Egyébként a klasszikus MRAP legnagyobb gondja a magas tömegközéppont, amit tovább lehet rontani a fegyverzettel. Másik klasszikus gondjuk a merev tengely. Ez befolyásolja az utazási komfortot, sebességet, fordulókört. Terepen viszont pozitívum, hogy nagyobb eltérést enged meg a jobb és a bal kerekek között, lényegesen nagyobb a terhelhetősége és kevésbé sérülékeny, szervizigényes.
MaxxPro merev tengellyel. Terepen jobban elboldogul, cserébe nagyobb sebesség mellett lefordul az útról mint a büdös bogár.
MaxxProMRAP_Sv.V._6.JPG

MaxxPro DXM dupla lengőkaros független felfüggesztéssel. Javul a menetkomfort, stabilitás, romlik a terepjáró képesség.
DashDXM_DELTA_10.JPG


1511533641_16-ejder-yalcin.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 632
55 159
113
MaxxPro: Mivel olyan könnten felborul a magas súlypont miatt, a terepjárósága nem lehet túl jó azèrt. Az útról csak derékszögben tud lejönni, ha egy közepes árok van az út mellett, mint pl. itthon. Látszik, hogy mindent alárendeltek a legénység biztonságának, szerintem.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
MaxxPro: Mivel olyan könnten felborul a magas súlypont miatt, a terepjárósága nem lehet túl jó azèrt. Az útról csak derékszögben tud lejönni, ha egy közepes árok van az út mellett, mint pl. itthon. Látszik, hogy mindent alárendeltek a legénység biztonságának, szerintem.

Igen, a súlypont mindenféleképpen gond, emiatt nem lesz egyik sem nagy ász terepen, ugyanakkor azért lehet azzal játszani felfüggesztésben, gumiban, hogy milyen körülményekre szánod a gépet.
Legjobban egyébként egy légrugóval lehetne érvényesülni, egy ügyes elektronikus rendszerrel ami a gép tömegét is figyelembe veszi, a 2 rendszer inkább előnyeit és kevésbé hátrányait lehet egyesíteni.
Én ettől a géptől nagyon sokat várok. Sanszosan ez lesz az MRAP etalon.
EO_ESB8XkAIu1ru.jpg

AVUZIXB2HBD2FGJT3EL6W7TZFM.jpg