[HUN] Lynx KF41

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
404
1 042
93
Az még egyáltalán nem biztos hogy a KF41-es változat lesz, lehet a kisebb KF31-est fogjuk gyártani (vagy mindkettőt), amit 35 tonnás tömegével légi úton is lehetne szállítani, és belefér abba is 9 ember.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Anti

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
845
1 810
93
Bármi mást gyárthattunk volna itthon?

Mármint a pattintott szekercén kívül? :):)

Áthozom a Lynx topikból is a kérdéseimet, melyet pont ezen topik nyitása előtt írtam, hátha más számára is érdekesek ...

Huhh, hát most hatalmas kő gurult le mindenki szívéről - talán kicsit függetlenül is attól, hogy Puma vagy Lynx szimpatizáns is volt-e. Kicsit a 'Firga bácsi' -val folytatott vitátok margójára: igen, ilyenkor lehet érdemes kicsi önmérsékletet tanúsítani (ami nehéz tudom ilyen felemelő pillanatokban), még akkor is, ha igazad van. Én inkább a Puma felé hajlottam, még az ismert nyűgjei ellenére is, mert a BW -ben rendszeresítve van és ezzel is terveznek hosszabb távon, mely garancia lehet annak kezelésére. Míg a Lynx még ugye nincs rendszeresítve eleddig sehol (és remélem végül nemcsak nálunk lesz).

A kérdések - mennyi is lesz az annyi. Úgy gondolom, hogy a kétmilliárd EUR erre sem ad egyértelmű választ mivel ebben maga a gyár is benne foglaltatik (ez leginkább talán összeszerelő üzem lesz - főleg a kezdetben, de aztán ki tudja mennyi K+F is lesz mellette) illetve még ki tudja mi. Például gyakorló pálya illetve bemutató helyek, egyéb közös projektek stb.

A gyár helye is kérdéses lehet - szerintem ezúttal az ország nyugati fele lesz mérvadó. Egyfelől a beérkező alkatrészek miatt is, melyek közül nem tudom, hogy esetleg mekkora arányt fognak képezni pl. a cseh beszállítók (Velük a RM már régóta egyeztet e téren ...). Értelemszerűen kérdés a csehek mennyire szállnak be a buliba. Értelemszerűen nemcsak az esetleges alkatrészbeszállítás terén, de akár anyagilag is, de akár a rendszeresítés terén is. Az anyagi részét úgy értem, hogy van ugye már CZ Bren meg repülőgépgyár közös projektünk is - akarhatnak-e egy ilyenbe is beszállni. Ahogy nekünk sem gond, hogy a repgyár Náluk van - úgy lehet Nekik ez sem gond, hogy ez meg nálunk. Jó nem akarok sokat fantáziálni.

Tervezett célpiac. Ezzel a kihelyezett gyártóüzemmel mik lehetnek a célok, mint elképzelhető üzemeltető országok? Csehek voltak emlegetve - Ők esetleg. Osztrákok vagy szlovákok elképzelhető? Avagy horvát (ők tudom valami levetett amcsi vasban gondolkoznak) vagy szlovén? Esetleg más? Valahogy nem vagyok benne biztos, hogy csak magyar igények kielégítésére jönne ide egy komplett gyár ... Bár referenciának sem utolsó - pl. USA, Ausztrálok felé, mint kihelyezett gyártóüzem.

Kíváncsi vagyok az USA és ausztrál tenderre gyakorolt hatására is. Ennek "jól kell sikerülnie" (!). Úgy egyébként kíváncsi lennék a saját határidőinkre is - gyár mikorra, mennyi mikorra stb. Szerintem a nehézdandárra való mennyiség ebből is meg kéne lennie 2025 Q3 -ig - így lenne értelme. Azt nem tudom, hogy a realitása mennyi ennek ...

Az mekkora hülyeség lenne, hogy esetleg a közepes dandárba is kerüljön belőle? Az esetleges mennyiségi kedvezmény, itteni gyártás mellett és a közös logisztikával (a nehéz dandárral) nem tenné a "megéri" kategóriába persze hozzá értve a képességnövekményt is egy akármilyen 8x8 APC -vel szemben? Avagy ez már nagyon "Sci-Fi" lenne? Amennyiben meg nagyon akarnánk kerekes APC -t az meg mehetne váltani a "maradék BTR -eket" minden máshonnan. Az "összes BTR cseréje Lynx -re" azt azért már én is a "meseszerű" kategóriába tenném inkább ...

Az még egyáltalán nem biztos hogy a KF41-es változat lesz, lehet a kisebb KF31-est fogjuk gyártani (vagy mindkettőt), amit 35 tonnás tömegével légi úton is lehetne szállítani, és belefér abba is 9 ember.

És amennyiben mondjuk KF-41 a nehézdandárba és KF-31 a közepesbe? Avagy méginkább a légimozgékonyságú vagy "speciálisabbakhoz" KF-31 és a többibe KF-41?
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
7 652
9 401
113
Az még egyáltalán nem biztos hogy a KF41-es változat lesz, lehet a kisebb KF31-est fogjuk gyártani (vagy mindkettőt), amit 35 tonnás tömegével légi úton is lehetne szállítani, és belefér abba is 9 ember.

Ketlem. Nem is mutogattak sehol a KF31-et mar jo ideje.

Amugy biztosan sajat HU verzio lesz belole, barmelyik is legyen az alapja.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 687
26 575
113
Itt a helye...

https://magyarnemzet.hu/belfold/gyalogsagi-harcjarmuvek-gyartasaba-kezd-magyarorszag-8537124/
Gyalogsági harcjárművek gyártásába kezd Magyarország

Lynx gyalogsági harcjárművek gyártására alapít vegyesvállalatot a német Rheinmetall céggel a magyar állam a honvédség NATO-vállalásainak teljesítése érdekében – közölte a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos titkársága.
Közleményük szerint a magyar kormány a hadiipar fejlesztésének legjelentősebb, több mint kétmilliárd euró értékű programját indította el azzal a megállapodással, amelyet hétfőn írtak alá a németországi Unterlüssben.


A Rheinmetall európai védelmi ipari óriáscég és a magyar állam közötti együttműködés keretében a felek vegyesvállalatot és gyártóüzemet alapítanak a legkorszerűbb Lynx gyalogsági harcjárművek gyártására Magyarországon.

Ezzel Magyarország az első olyan NATO- és EU-tagállam, amely a düsseldorfi székhelyű cég új fejlesztésű, innovatív terméke mellett döntött az előzetes piackutatások után. A lépés központi eleme a folyamatban lévő honvédelmi és haderőfejlesztési programnak, amelynek célja, hogy a honvédség mihamarabb világszínvonalú haderővé váljék és ezzel hozzájáruljon az euroatlanti térség biztonsági kihívásainak kezeléséhez – áll a közleményben.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos közös közleményében azt hangsúlyozta: Magyarország a NATO-nak tett vállalásai részeként helyreállítja szárazföldi haderejének nehézfegyverzetét.

„A harckocsikat és a tüzérséget követően rövidesen a képességcsomag gerincét alkotó gyalogsági harcjárművekre kerül sor” – fogalmaztak, hozzátéve: kategóriájában a legkorszerűbb típusként a Lynx bizonyult alkalmasnak arra, hogy az elkövetkező évtizedekben ezt a központi szerepet betöltse a honvédség eszközparkjában.

Megjegyezték azt is, hogy ez az együttműködés többet jelent, mint haditechnikai modernizációt, partnerséget egy vezető európai nagyvállalattal, mely a magyar hadiipar helyreállítását, ezáltal a magyar ipari portfolió szélesítését is szolgálja.

A közlemény szerint Armin Papperger, a Rheinmetall AG igazgatótanácsának elnöke úgy fogalmazott: „büszkék vagyunk arra is, hogy jelentős mértékben hozzájárulhatunk Magyarország védelmi technológiai képességeinek bővítéséhez a helyi iparral együttműködésben. Várakozással tekintünk magyar barátainkkal és partnereinkkel folytatott közös munka elé és mindent megteszünk a vállalkozás hosszú távú sikere érdekében” – olvasható a közleményben.

6 perces hír! Telósoknak előre bocsi hogy hosszú a cikk!
De nagyon jó kis időszak ez!:rolleyes:
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
1 182
2 172
113
Mindenk van gyártósora és köszönik szépe minden termelni is akarnak.Ennek a gyártósorát tudtuk értelmes pénzen megvenni,mert a Lynxnek nincs.A többinek van és üzletileg nem jó ha csak úgy dobálóznak vele.
Se a Puma, se ASCOD számára nem probléma egy gyártósor, pláne egy olyan országban, ahol 9% az adó. ;) Rheinmetal ezzel akár szépen lefaraghatná az árat a futó tenderekben.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
30 512
26 968
113
Se a Puma, se ASCOD számára nem probléma egy gyártósor, pláne egy olyan országban, ahol 9% az adó. ;) Viszont ezek gyártói csak megrendelés esetén kínálnak gyártósort. Rheinmetal ezzel akár szépen lefaraghatná az árat a futó tenderekben.

Nem így működik a dolog.A darabárban amit az új gyartósoron gyártasz benne lesz az új gyártósor költsege,azaz drágább lesz mintha a már meglévőn gyártanád.Ez elkerülhetetlen, senki nem fog puszira ingyen gyártósort adni senkinek.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
11 174
33 940
113
Nem így működik a dolog.A darabárban amit az új gyartósoron gyártasz benne lesz az új gyártósor költsege,azaz drágább lesz mintha a már meglévőn gyártanád.Ez elkerülhetetlen, senki nem fog puszira ingyen gyártósort adni senkinek.
Viszont ez később bőven visszajön, ha innen terítjük másoknak is!
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
845
1 810
93
Nem így működik a dolog.A darabárban amit az új gyartósoron gyártasz benne lesz az új gyártósor költsege,azaz drágább lesz mintha a már meglévőn gyártanád.Ez elkerülhetetlen, senki nem fog puszira ingyen gyártósort adni senkinek.

Most hülye kérdés. A németeknél van gyártósor a Lynx -re, melyen az "éles" igényeket ki tudják szolgálni? Az "éles" alatt értem, hogy egyfelől nem a bemutatókra szállítandó demó példányok illetve a megfelelő mennyiségi követelményekkel a megfelelő minőség-ellenőrzéssel együtt értve tudnak tömegtermelést is akár a Lynx -el kapcsolatosan?

Pl. amennyiben a cseh tenderen nyernének vagy más országban a környéken, akkor azokat mi ki tudnánk szolgálni sorbaállásos alapon. Az esetleges USA és/vagy Ausztrál igény esetén azt Ők úgyis saját maguk otthoni gyártással fogják kielégíteni ...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
11 174
33 940
113
Most hülye kérdés. A németeknél van gyártósor a Lynx -re, melyen az "éles" igényeket ki tudják szolgálni? Az "éles" alatt értem, hogy egyfelől nem a bemutatókra szállítandó demó példányok illetve a megfelelő mennyiségi követelményekkel a megfelelő minőség-ellenőrzéssel együtt értve tudnak tömegtermelést is akár a Lynx -el kapcsolatosan?
Sztem nincs! Hogy lenne? Csak prototípus, előszériás példányuk van 3-4.
Szóval nem tudom, mit jelent ez a vegyesvállalat, mekkora rész jön ide, de durva is lehet a buli!
 
  • Tetszik
Reactions: endre and blogen

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
1 182
2 172
113
Nem így működik a dolog.A darabárban amit az új gyartósoron gyártasz benne lesz az új gyártósor költsege,azaz drágább lesz mintha a már meglévőn gyártanád.Ez elkerülhetetlen, senki nem fog puszira ingyen gyártósort adni senkinek.
Viszont Magyarországon mindenképen kisseb a koltség. A gyártósort álja a hazai megrendelés, azután tista haszon.

A korábban linkelt Reihnmetall negyedéves prezentációkban 210 db volt, ha jól emlékszem.
Anyit akarnak vásarolni a csehek.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
7 652
9 401
113
Most hülye kérdés. A németeknél van gyártósor a Lynx -re, melyen az "éles" igényeket ki tudják szolgálni? Az "éles" alatt értem, hogy egyfelől nem a bemutatókra szállítandó demó példányok illetve a megfelelő mennyiségi követelményekkel a megfelelő minőség-ellenőrzéssel együtt értve tudnak tömegtermelést is akár a Lynx -el kapcsolatosan?

Pl. amennyiben a cseh tenderen nyernének vagy más országban a környéken, akkor azokat mi ki tudnánk szolgálni sorbaállásos alapon. Az esetleges USA és/vagy Ausztrál igény esetén azt Ők úgyis saját maguk otthoni gyártással fogják kielégíteni ...

Viszont pont ezert nem latom, hogyan lehetne a cseheknel is...