S
speziale
Guest
Viszont akkor keresni kell a lehetőségét a problémák megoldására. Most még csak demó van, jó lenne, ha bemutatnák Magyarországon, sok mindent megtudnánk róla.
A protók megjelenése mérföldkő lesz, ha azon már javítanak dolgokat az nagyon jó. Az alábbi területeken látok lehetőséget a fejlesztésre, javításra.
1. tömegcsökkentés:
- A járműtest előnyösebb kialakítása, a kevésbé szögletes keresztmetszet jelentős tömegcsökkentést eredményez. Erre akkor van lehetőség, ha a burkolatok (páncélzat) alatt a Marderhez hasonló a test kialakítása, 45 fokban le vannak csapva az oldalsó lemezek felső részei. Most jól jönne a Marder örökség.
- Ha ez lehetséges, akkor kisebb lehet a függőleges kiegészítő (moduláris) páncélzat felülete, ezáltal tömege.
- Ha sikerül csökkenteni egy-két tonnával, akkor van esély a gumilánctalpra, az további csökkenést eredményezne.
2. Terepjáró képesség:
- Nem tudni, hogy a demóban már az új nagyobb motor van, vagy az ami a KF31.ben. Ha nem, akkor az új meghajtás miatt változhat a láncmeghajtó kerék magasságának tengelye. Itt az lenne az előnyös, ha kicsit magasabbra kerülne, mert akkor javulna az árokáthidaló és akadályleküzdő képesség és általában a terepjáró képesség. (Ránézésre most alacsony.)
3. Páncélvédelem:
- Nem ismert a test szerkezeti kialakítása, de az aknavédelem és a páncélvédelem miatt az az előnyös, ha a lánctalp feletti rész teljesen független a test belső részétől, azzal nem alkot egy légteret. Ezzel a belső tér (a deszanttér oldala) máris egy lánctalpnyi távolságra kerül a kiegészítő páncélzattól, így nagymértékben javul a kumulatív eszközök elleni védelem. A Puma test egyébként ebből a szempontból nem teljesen jó, mert az egyik oldalon valamiért (akkumulátoroknál) nem így lett kialakítva. Most kiderül, hogy korszerűbb lesz-e a Lynx, vagy nem. Ennek a megoldásnak további előnye, hogy a tetőpáncél terhelhetősége nagyobb, erősebb a test és jobb a torziós merevsége is.
Mindez nem a magyar változat sajátossága, hanem az összes Lynx-é, tehát ezt a már épülő protókon látnunk kell. A Liebherr és a Renk is hozzátehet a maga módján, ha fejlesztgetik, reszelgetik terméküket a Lynxhez optimalizálva, korszerűsítve.
Magyarán ha a lynx-ből csinálnak egy Pumát akkor kő lesz