[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 841
113
Miért lenne 31-es? Az bár kívülről hasonlít, egy teljesen másik jármű. Mi a 41-es vettük. Minek gyakorolnál, oktatnád a 31-et, ha 41 lesz. A 31-ből sincs több készen.
Akkor mi értelme van az A4 en való begyakorlásnak ha A7 lesznek. Kb ez ugyan olyan kérdés volt amit feltettél.
 
S

speziale

Guest
Nekem pontosan két dolog nem tetszik ebben a gépben a Liebherr motor és a váltó! Zf váltóra azért ne vegyél mérget teher fronton.... ebben a szegmensben egyébként is nem normál száraz kuplungos megoldást használnak,hanem hidrodinamikus nyomatékváltót! Abban az Allison verhetetlen,olyan múlttal rendelkezik a II vh rengeteg US gépjárműbe ilyen váltók kerültek! Én beszélgettem az Ameriaiakkal azt,se tudják az Abramsen mi az a váltóhiba! Nem mellesleg Szentgotthárdon van Európa legnagyobb Allison gyára és tesztpályája! Szóval én egy MTU, Allison módosításnak örülnék!

Nem vagyok a téma szakértője, de nekem a képek alapján, ha megnézem, hogyan néz ki a Renk harcjárművekhez tervezett váltója és ezt hogyan építik össze a motorblokkal, és ehhez képest hogyan néz ki egy ZF váltó egy kamion motorblokkal összerakva...hát nekem nagyon nem úgy tűnik, hogy a 2 dolog nagyon csereszabatos lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 841
113
Mert ott egyezik belül minden kb.
De csak kb. És kb ra egyezhet minden egy KF-31 es (Marder) alvázzon is belül is.
A gond ott lesz szerintem hogy bele telhet pár évbe is mire a KF-41 et hazai igényekre igazitjuk és elkezdődnek vele a kiképzések, felkészítések. Mire elérünk vele egy stabil szintet talán lesz 2026-28 is. Úgy hogy még hátra lenne a teljes csapatszintű (dandár szinten) készség elsajátitássa.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
KF31 tuti nem lesz? Ezt miért veszitek biztosra.
Szerintem a meglévő Marder alkatrészek, fodarabok száma véges. Nincs már gyártásban. Újra kellene indítani a gyártást. Az RM nem is ajánlja senkinek, a KF41 lesz a végtermék. A KF31 a demonstrációhoz, promohoz kellett, olcsó volt, Marder kéznél volt.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 779
30 554
113
Bocs kicsit úgy érzem, hogy nem érted a lényeget...az 50 tonna statikai korlát a Lynxnél...de ezt a jelenlegi konfigurációban (a Renk HSWL 256-os váltóval) nem érheti el. És akkor kezdjünk el számolni: a Liebherr motor+a Renk HSWL 284-es váltó (ez kellene a 256-os helyett) összesen 1,8 tonnával több, mint a Puma hatjtáslánca...ehhez rakd hozzá a Puma 43 tonnáját...akkor vagy 45 tonnánál...a Lance 2 emberes torony megint legalább egy tonnával nehezebb, mint a Puma RCT30 tornya...az 46 tonna...marad kb. 4 tonnád a Lynx jóval nagyobb méretű testére, hogy elérd azt a védettséget amit a Pumánál...szerintem ez elég neccesen fér bele...
És akkor ott van az, amiről már szintén sokat beszéltünk...hogy a találati valószínűség a test magassága mentén egyáltalán nem egyenletes, hanem 1,5m felett sokkal nagyobb. vagyis hiába a Lynx teste csak 20-30 cm-el magasabb a Pumánál a hatásos célfelület valójában 50 cm vs 70-80 cm...ez óriási különbség...ráadásul a Puma testének felső kb. 50cem-es része döntött, ami növeli a ballisztikai védelmet...emiatt őszintén nem hiszek abban, hogy a Lynx akár a maximális 50 tonnára is felpimpelve tudná ugyanazt a védettséget nyújtani, mint a Puma



Itt szerintem megint nem ment át a probléma lényege...persze lehet keresgélni másik motort, de szerinted véletlen, hogy az RH ezzel ajánlja? egy harcjármű motort nem akasztasz le csak úgy a szögről...persze elvileg bele pakolhatod a Puma Ka-501 motor javított verzióját a Xa-501-et, csak akkor megint adódik a kérdés: ha a Pumánál használt motor javított verzióját, a Pumánál használt váltónál 1 nagyobb kategóriájú váltót, ha a Pumánál használt AMAP moduláris páncélzatot (de ugye a Lnyxre több kell) és a Pumánál/Boxernél használt érzékelőket használod, akkor mitől is lenne ez olcsóbb, mint a Puma?
Belepakolhatsz oda Cummins,Caterpillar,DD,vagy MTU motort is-mert van rá hely.
Hogy mennyi a konstrukció statikai korlátja,azt nem tudom.
Nekem pontosan két dolog nem tetszik ebben a gépben a Liebherr motor és a váltó! Zf váltóra azért ne vegyél mérget teher fronton.... ebben a szegmensben egyébként is nem normál száraz kuplungos megoldást használnak,hanem hidrodinamikus nyomatékváltót! Abban az Allison verhetetlen,olyan múlttal rendelkezik a II vh rengeteg US gépjárműbe ilyen váltók kerültek! Én beszélgettem az Ameriaiakkal azt,se tudják az Abramsen mi az a váltóhiba! Nem mellesleg Szentgotthárdon van Európa legnagyobb Allison gyára és tesztpályája! Szóval én egy MTU, Allison módosításnak örülnék!
Hogy az Abramsba milyen az Allison,azt tapasztalatbol nem tudom megitélni.Dehogy kamionban milyen,azt igen.Szar.Pont.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 690
90 783
113
Tisztelettel köszöntök minden tagot! Én új felhasználó vagyok nemrég regisztráltam! Többek közt mert érdekel a haditechnika és örömmel szemlélem az elmúlt évek hazai fejlődését...mindenkitől előzőleg elnézést kérnék, mivel szakértelmem nagyon csekély hozzátok képest, de sokat olvasgatok és tanulom a dolgokat, szóval ha marhaságot kérdeznék vagy állítanék azért előzőleg is elnézést!:)) Ezzel a tenderrel nekem egyetlen problémám van, hogy vettünk egy most még szinte csak papíron létező haditechnikai eszközt amivel konkrétan semmi tapasztalat sincsen! A neten fellelhető technikai információk is nagyon kevesek ( gondolok itt páncélzat ballisztikai besorolás, kezelőfelület). Ráadásul a neten ugyan azt a kb 10-20 db képet lehet találni, videó is a promo meg egy-kettő!
Hi!
Én megértem mki aggodalmát, jogosak is, sok probléma lesz a Hiuzzal, DE az RM "tisztességtelen" ajánlatára, hogy idehozza a gyárat, ami exportra is gyárthat nem lehetett nemet mondani.
Azonkívül meg fel kell kötni a gatyát!!!
 
S

speziale

Guest
Hi!
Én megértem mki aggodalmát, jogosak is, sok probléma lesz a Hiuzzal, DE az RM "tisztességtelen" ajánlatára, hogy idehozza a gyárat, ami exportra is gyárthat nem lehetett nemet mondani.
Azonkívül meg fel kell kötni a gatyát!!!

1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

subsonic

Well-Known Member
2016. január 13.
518
1 002
93
Belepakolhatsz oda Cummins,Caterpillar,DD,vagy MTU motort is-mert van rá hely.
Hogy mennyi a konstrukció statikai korlátja,azt nem tudom.

Hogy az Abramsba milyen az Allison,azt tapasztalatbol nem tudom megitélni.Dehogy kamionban milyen,azt igen.Szar.Pont.
Most megmosolyogtattál! Szerintem engedd el,ezt a váltó témát!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 324
113
1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
Nem lessz puma sehol nemetorszagon kivul na :) ennyi... /nem veletlen./ ez van.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 690
90 783
113
1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
Természetesen egyikről sincs, ahogy magáról a vasról is csak spekulálgatunk. Mindenesetre a jogos aggodalmak mellett, szép remények is vannak. Mindennel együtt én ezt inkább egy nagy lehetőségnek tekintem!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 324
113
Természetesen egyikről sincs, ahogy magáról a vasról is csak spekulálgatunk. Mindenesetre a jogos aggodalmak mellett, szép remények is vannak. Mindennel együtt én ezt inkább egy nagy lehetőségnek tekintem!
A hazai fejlesztesu ifv nel mindenkepp elonybe van :) ha javitani kell valamit lehet minket is odaengednek tanulgatni...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 978
113
1) az egyelőre igencsak homályos, hogy majd ez az új gyár pontosan milyen tevékenységet is fog végezni
2) a Puma-hoz tartozó gazdasági ellentételezési lehetőségekről van infód? Honnan tudod, hogy azzal együtt is nem hoztak volna komoly beruházást ide?
Ha jobb lett volna a gazdasági ellentételezés akkor azt választjuk valószínüleg.
 
S

speziale

Guest
Nem lessz puma sehol nemetorszagon kivul na :) ennyi... /nem veletlen./ ez van.

A Puma 2 tenderen indult: USA, Csehország...mindkét tendert végül lefújták, mert maguk a kiíró országok sem tudják, hogy mit akartak...ez nem a Puma hibája
Viszont a GCV tender kapcsán a CBO kifejezetten a Puma-t ajánlotta rendszeresítésre az USA-ban, és a cseh tenderről kijövő infók alapján műszaki szempontból a Puma kiemelkedett a mezőnyből (amiben ugye ott volt a Kf31 is).
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 324
113
A Puma 2 tenderen indult: USA, Csehország...mindkét tendert végül lefújták, mert maguk a kiíró országok sem tudják, hogy mit akartak...ez nem a Puma hibája
Viszont a GCV tender kapcsán a CBO kifejezetten a Puma-t ajánlotta rendszeresítésre az USA-ban, és a cseh tenderről kijövő infók alapján műszaki szempontból a Puma kiemelkedett a mezőnyből (amiben ugye ott volt a Kf31 is).
Persze meg probalkoztak nallunk meg a kanadaiaknal... 10 ev alatt sok helyre elpasszolhattak am volna lass csodat a lynxnek 0 ev alatt mai allas szerint sikerult egy helyre bejutnia es tovabbi 3 ba igen eselyes /cseh india ausztralia./ de peruba is befuto lessz... Usaba szerintem nem fognak nemet vasat venni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 324
113
Tovabba szerintem a horvatok sem levedlett amerikai vasakat fognak venni jo dragan. Hanem lynxet ahogy a szlovakoknal is elobb utobb befuto lessz... Bulgaria szinten partiba van mimt lehetseges jovobeni uzemelteto.... De ha a horvatok meg is veszik a levedlett amerikai tevhnikat 15 ev mulva cserelhetik.., az is jo.

Mig a puma marad a nemeteknel senki masnal.. 15 ev mulva is.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Hi!
Én megértem mki aggodalmát, jogosak is, sok probléma lesz a Hiuzzal, DE az RM "tisztességtelen" ajánlatára, hogy idehozza a gyárat, ami exportra is gyárthat nem lehetett nemet mondani.
Azonkívül meg fel kell kötni a gatyát!!!
Nem is kétlem pozitív gazdaságélénkítő és munkahelyteremtő hatásait mert nyilván azok pozitívak! Szerintem néhány hónapon belül többet fogunk tudni! Néhány hete még találgatások voltak milyen típus mellett rakjuk le a voksot most meg tessék, derült égből......minden esetre jöhetnek oláh "testvéreink" vendégmunkásnak dolgozni a gyárba