[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Én továbbra is tartom, hogy harcjárműgyártás esetén nem lesz "órára szállítás".

Ez annyiban igaz, hogy tudjuk a véges megrendelt mennyiséget. Annyi szükséges alkatrészt fognak berendelni, amennyi ennek a mennyiségnek a legyártásához kell. Ha levonom a német gyártást, akkor nálunk 172 db harcjárművet kell összerakni. Ehhez kell alkatrész. Ennyit is fognak rendelni. Valamint, a szervizeléshez szükséges mennyiséget. Itt azonban ismernünk kellene a szerződést, a szervizelést illetően. Nyilván lesz egy idő intervallum, amennyi alatt a cég vállalja a meghibásodott alkatrészek cseréjét. Mit tudom én, mondjuk 48 óra. Vagy 72 óra. Ami persze elméleti, mert sok buktatója lehet az alkatrész ellátásnak is, de tekintve, hogy az anyavállalat európai, feltehetően megoldható, hogy egy kiesett jármű, pár nap alatt ismét hadra fogható lesz. Kiindulva az iparban szerzett ismereteimből, úgy gondolom, az anyacégnek van egy központi raktára. Ott elvileg minden alkatrészből van egy minimális mennyiség készleten. Amit ha kell, azonnal tudnak küldeni a felhasználóhoz. Amit kiküldtek, na ők azt rendelik meg, a nekik beszállító cégtől, vagy legyártják maguk, már ha olyan az alkatrész. Persze, ez szigorúan elméleti, mert nem tudom itt hogy lesz megoldva a szerviz.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
480
3 082
93
Szerviz rendben lesz ez biztos. Ami a tartalék alkatrészeket illeti, olyan raktárkészlet lesz belőle, amit és amennyit a Honvédség beraktároz. Egy gyár nem raktároz. A legtöbbnek pár napos alkatrész készlete van a gyártáshoz.
Ez nem feltétlenül van így,lehet rendelkezésre állási szerződést kötni, illetve meghatározni a kritikus alkatrészek körét amit a gyártó 12-48-72 stb órán belül garantál illetve javít. Millió ilyen van a gyárainkban, tipikusan olyan berendezések amik hibája megfogja a gyártást, ezekre lehet spec szerződéseket kötni a gyártó garantálja a folyamatos üzemet nem az üzemben tartó. Tipikus, hogy a kopó alkatrészekből az üzemben tartó beraktároz, a méreg drága panelekre pedig szerződik, hogy (pl) 2 napon belül a cserealkatrészt garantálja a gyártó, vagy pl egy darabot pluszban vesz cserére, de a hibás alkatrészt (pl) 2 napon belül a gyártó javítja vagy pótolja. Ez nagyon komoly mérnöki munka ezen alkatrészek körét meghatározni, felállítani a folytonos üzem feltételeit megteremteni, de illik így üzemeltetni ilyen drága berendezéseket, csodálkoznék ha a 2Mrd-os eszközpark az nem teremtene meg ilyen struktúrákat.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
480
3 082
93
Na de ha tegyük fel most dobsz piacra egy új mosógépet! Eladod az első db-at és jön a visszajelzés, hogy szar mert zörög a dob, akkor javítasz rajta vagy adod tovább ugyan azzal a hibával??? Ha a gyártó fele jönnek a visszajelzések, hogy ezen kell javítani meg azon, akkor a gyártó miért adná el ugyan azzal a hibával a termékét?! Magyarán az Ausztrál tesztek eredményei valamilyen szinten így is úgy is hasznunkra válnak! Lehet én gondolom túl!
Igen és emiatt lesz dolga a magyar gyárnak az összeszerelésen túl is, millió fejlesztés, változtatás, alakítás lesz a köv év(tizedek)-ben.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Nem velünk kell megosztaniuk, de a teszten a RM képvislői is jelen kell legyenek!
Az RM jó sok hibát fog találni az ausztrál teszteken. Ezekből az ausztrál igényeknek megfelelően javítást ígér rendelés esetére.
1. Ha lesz így rendelés egy javított Trek kerül gyártásba, amiből áttételesen mi is profitálhatnánk. Csakhogy mire ez kiderül, arra már a miénk sorozatban kellene, hogy készüljön. Ez a nagy baj!
2. Ha nem rendelnek, akkor mehet a zsákbamacska, igaz, az igazán használhatatlan termék eladásában ő sem érdekelt. Viszont nekünk nem kell tudni semmiről. Ezért költség elemzés után dönt, hogy ő, mint gyártó az ausztrál tapasztalatok alapján 2023-tól mit változtat. Ha már megy a magyar gyártás, akkor esetleg (amit lehet), visszamenőleg fog változtatni. Vagy vállalja a kezelői hiba, karbantartási probléma témájú időhúzásra, pereskedést, ha rövid idő alatt be tud húzni egyéb megrendeléseket, a "már kiforrott" termék szlogenjével. Szintén kockázat és költség elemzést követően.
A kérdés, hogy mennyire vagyunk kiszolgáltatva a szerződés szerint. Hisz lehet, hogy kiváló garanciák kerültek beépítésre, így vastag kötbér miatt nem éri meg trükközni.
Ekkor az RM magától sokat invesztál az ausztrál tapasztalatok alapján a fejlesztésbe, de akkor nem lesz Hiúz 2023-ban. Sem német, sem zalai.

Ez a mai üzleti világ valósága, itt kell boldogulni mindenkinek.

Szurkoljunk. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Na de ha tegyük fel most dobsz piacra egy új mosógépet! Eladod az első db-at és jön a visszajelzés, hogy szar mert zörög a dob, akkor javítasz rajta vagy adod tovább ugyan azzal a hibával??? Ha a gyártó fele jönnek a visszajelzések, hogy ezen kell javítani meg azon, akkor a gyártó miért adná el ugyan azzal a hibával a termékét?! Magyarán az Ausztrál tesztek eredményei valamilyen szinten így is úgy is hasznunkra válnak! Lehet én gondolom túl!
Ez részben igaz. De mi előbb gyártunk, mint az ausztrál. A másik meg a költség-kockázat dolog egy profitorientált multinál.
;)
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Venom85

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Ez részben igaz. De mi előbb gyártunk, mint az ausztrál. A másik meg a költség-kockázat dolog egy profitorientált multinál.
;)
De nekik az az érdekük, hogy ez a termék sikeres legyen! Mert a világ szeme most ránk fog fókuszálni, hiszen mi leszünk az első rendszeresítők! Az RM érdeke is a termék sikere! Nem hinném, hogy trükköznének!
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Ez nem feltétlenül van így,lehet rendelkezésre állási szerződést kötni, illetve meghatározni a kritikus alkatrészek körét amit a gyártó 12-48-72 stb órán belül garantál illetve javít. Millió ilyen van a gyárainkban, tipikusan olyan berendezések amik hibája megfogja a gyártást, ezekre lehet spec szerződéseket kötni a gyártó garantálja a folyamatos üzemet nem az üzemben tartó. Tipikus, hogy a kopó alkatrészekből az üzemben tartó beraktároz, a méreg drága panelekre pedig szerződik, hogy (pl) 2 napon belül a cserealkatrészt garantálja a gyártó, vagy pl egy darabot pluszban vesz cserére, de a hibás alkatrészt (pl) 2 napon belül a gyártó javítja vagy pótolja. Ez nagyon komoly mérnöki munka ezen alkatrészek körét meghatározni, felállítani a folytonos üzem feltételeit megteremteni, de illik így üzemeltetni ilyen drága berendezéseket, csodálkoznék ha a 2Mrd-os eszközpark az nem teremtene meg ilyen struktúrákat.

Ez is igaz amit írtál. Én a Honvédség helyében, tekintve a nagy darabszámot a harcjárművek esetén, átalánydíjas szervizelésre kötnék szerződést. Minden évben fizet a gyártó cégnek a HM egy fix összeget. Ennek fejében, tök mindegy hány harcjármű, mit és mennyit hibásodik meg, a gyártó vállalja hogy adott időn belül üzemképessé, hadra foghatóvá teszi a meghibásodott harceszközt. Így a HM tud tervezni éve szinten a fix szerviz költséggel, ami nem lesz több. Nem kell agyalni, hogy most kiesett harcjárművet megjavíttassa, vagy sem, mert mondjuk november vége van és épp már nem futja rá ebben az évben. Stb. Most ezt a példát saját munkahelyemről hoztam, ahol van vagy 150+ targonca és vontató, két gyártótól. Mindkettővel átalánydíjas szerződés van a meghibásodott targoncák javítására. A cég fizet egy, a szerződésben meghatározott fix összeget adott évre, aminek fejében a targonca gyártó cégek minden meghibásodást javítanak. Meghatározott időn belül. Általában ez pár nap szokott lenni. Nem kell agyalni, hogy most tönkrement egy fő darab és baromi drága, megvegyük, vagy sem...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 690
90 783
113
Az RM jó sok hibát fog találni az ausztrál teszteken. Ezekből az ausztrál igényeknek megfelelően javítást ígér rendelés esetére.
1. Ha lesz így rendelés egy javított Trek kerül gyártásba, amiből áttételesen mi is profitálhatnánk. Csakhogy mire ez kiderül, arra már a miénk sorozatban kellene, hogy készüljön. Ez a nagy baj!
2. Ha nem rendelnek, akkor mehet a zsákbamacska, igaz, az igazán használhatatlan termék eladásában ő sem érdekelt. Viszont nekünk nem kell tudni semmiről. Ezért költség elemzés után dönt, hogy ő, mint gyártó az ausztrál tapasztalatok alapján 2023-tól mit változtat. Ha már megy a magyar gyártás, akkor esetleg (amit lehet), visszamenőleg fog változtatni. Vagy vállalja a kezelői hiba, karbantartási probléma témájú időhúzásra, pereskedést, ha rövid idő alatt be tud húzni egyéb megrendeléseket, a "már kiforrott" termék szlogenjével. Szintén kockázat és költség elemzést követően.
A kérdés, hogy mennyire vagyunk kiszolgáltatva a szerződés szerint. Hisz lehet, hogy kiváló garanciák kerültek beépítésre, így vastag kötbér miatt nem éri meg trükközni.
Ekkor az RM magától sokat invesztál az ausztrál tapasztalatok alapján a fejlesztésbe, de akkor nem lesz Hiúz 2023-ban. Sem német, sem zalai.

Ez a mai üzleti világ valósága, itt kell boldogulni mindenkinek.

Szurkoljunk. :)
Alapvetően rossz szemszögből nézed a dolgokat. Semmilyen kötbér, pereskedés nem lesz az RM és a jelenlegi magyar kormány közt. Hosszú távú strategiai partnerek nem igy rendezik egymás közt az üzleti ügyeket. Gyakorlatilag olyan adókedvezményeket, beruházásösztönzést ajánlottunk az RM-nek, hogy a szinte a teljes portfoliójujat felülvizsgálják, hogy vmilyen részben Mo. - ra hozzák. Nem én álmodtam, Papi (Papperger) nyilatkozta.

Az RM manager nyilatkozata alapján nyitott lapokkal játszanak Lynx ügyben. Mindkét fél tisztában van vele, hogy ez egy új termék, aminek rendszeresítése folyamán, az első 2-3 évben, a gyerekbetegségeit korrigálni kell. Ezt figyelembe véve kértük a kezdő csomagot. Biztosan vannak benne garanciák a későbbi javításra. Ezt meg is említették.

Nekünk a kiképzés megindítása és a Lynx éles tesztelése miatt van szükségünk az első 40 Lynxre. 2023-ban biztosan nem teljes kapacitással megy a magyar gyár. Itt a szériagyártas, évi 46 Lynxet jelent, tehát bőven utómunkálhatóak, cserélhetőek a problémas alkatrészegységek.

Gyakorlatilag az első pár év arról fog szólni, mint a Puma bevezetése a BW-nél. Mivel a Lynx az RM legfontosabb projektje, ezt bármely vállalati prezi megerősíti, ezért garantált, hogy a németek mindent megtesznek a hibák kijavítására. Nem kell őket sem kötbérrel, sem perrel fenyegetni.

Az ausztrál tesztek nem lesznek az RM számára, igy számunkra sem titkosak. Az eredményei természetesen fel lesznek használva a fejlesztéseknél. Nekünk jó lenne, ha nyerne az RM, de még fontosabb a KKE siker. Erre épitette fel az üzleti, gyártási struktúráját az RM. Jó sansz van erre is.

Hosszú távon az olasz és amerikai rendszeresítés is érdekünk.

Természetesen a Puma bevezetése sokkal gördülékenyebb kett volna a német szintig. De kérdés az ott évek óta meglévő problémákat mennyire tudják majd kezelni. Feltehetőleg igen, ha a projekt alulfinanszírozottságát kiküszöbölik. A másik ezek a problémák ismertek az RM számára is. Ezt figyelembe véve tervezték, tervezik a Lynxet, ami nagyon biztató előjel.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Az RM jó sok hibát fog találni az ausztrál teszteken.
Most már tényleg kíváncsi lennék, hogy milyen hibákra számítasz?
Már másodszor ugrunk ennek a dolognak neki, de úgy látom, hogy nem igazán érted még most sem.
Ha nem is volt túl sok idő az ausztrál átadás előtt a teljesen kész gépet tesztelni, azért maga test már évek óta kész van. Amit súlymakettekkel azért elég szépen szét lehet szívatni.
Ebből adódik pl. a 6000+ km csak a demó gépben. Vagy azt gondoljuk, hogy a 6000km-t az alatt az idő alatt szedte össze, amíg le meg felállt a trailerre, vagy amikor a különböző kiállító helyekre hajtott fel meg le?
És ez egy nyomorult demó gép. Nem kész protó.
Ne felejtsük el 2020 januárjában lefújták az OMFV tendert az elfogyott jelentkezők miatt, de ne feledjük, hogy már arra is készülni kellett.
De biztosan került rá már Lance 1-es torony, mi több azzal is tesztelik a csehek.
Tehát azt gondolod, hogy komolyan előfordulhat olyan, hogy mondjuk egy olyan rezonancia lép föl, mint az Ajax-nál? Ami az egész gép létét veszélyeztetné?
A torony elvileg a Lance 1-en alapul, ami már rendszerben van az ausztráloknál.
Tényleg kíváncsi vagyok milyen gondokra számítasz!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 978
113
Most már tényleg kíváncsi lennék, hogy milyen hibákra számítasz?
Már másodszor ugrunk ennek a dolognak neki, de úgy látom, hogy nem igazán érted még most sem.
Ha nem is volt túl sok idő az ausztrál átadás előtt a teljesen kész gépet tesztelni, azért maga test már évek óta kész van. Amit súlymakettekkel azért elég szépen szét lehet szívatni.
Ebből adódik pl. a 6000+ km csak a demó gépben. Vagy azt gondoljuk, hogy a 6000km-t az alatt az idő alatt szedte össze, amíg le meg felállt a trailerre, vagy amikor a különböző kiállító helyekre hajtott fel meg le?
És ez egy nyomorult demó gép. Nem kész protó.
Ne felejtsük el 2020 januárjában lefújták az OMFV tendert az elfogyott jelentkezők miatt, de ne feledjük, hogy már arra is készülni kellett.
De biztosan került rá már Lance 1-es torony, mi több azzal is tesztelik a csehek.
Tehát azt gondolod, hogy komolyan előfordulhat olyan, hogy mondjuk egy olyan rezonancia lép föl, mint az Ajax-nál? Ami az egész gép létét veszélyeztetné?
A torony elvileg a Lance 1-en alapul, ami már rendszerben van az ausztráloknál.
Tényleg kíváncsi vagyok milyen gondokra számítasz!
Lehet szoftveres nyűgtől kezdve a tűzvezetésen át, váltó motor túlmelegedésig bármi pl az is gond, hogy olyana hangja mint a kettyegős hátrahúzós autónak, de ezen már dolgoznak. Ne fanboykodj Huszár majd ha az első adag csapatpróbáin túl leszünk akkor ráérsz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Lehet szoftveres nyűgtől kezdve a tűzvezetésen át, váltó motor túlmelegedésig bármi pl az is gond, hogy olyana hangja mint a kettyegős hátrahúzós autónak, de ezen már dolgoznak. Ne fanboykodj Huszár majd ha az első adag csapatpróbáin túl leszünk akkor ráérsz.
De most őszintén?
Milyen tűzvezetési és szoftveres hiba lehet, amikor ugyan az a rendszer kerül bele, mint ami már megy a Boxerben? A váltó, motor túlmelegedés már kijött volna eddig, nem?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Most már tényleg kíváncsi lennék, hogy milyen hibákra számítasz?
Már másodszor ugrunk ennek a dolognak neki, de úgy látom, hogy nem igazán érted még most sem.
Ha nem is volt túl sok idő az ausztrál átadás előtt a teljesen kész gépet tesztelni, azért maga test már évek óta kész van. Amit súlymakettekkel azért elég szépen szét lehet szívatni.
Ebből adódik pl. a 6000+ km csak a demó gépben. Vagy azt gondoljuk, hogy a 6000km-t az alatt az idő alatt szedte össze, amíg le meg felállt a trailerre, vagy amikor a különböző kiállító helyekre hajtott fel meg le?
És ez egy nyomorult demó gép. Nem kész protó.
Ne felejtsük el 2020 januárjában lefújták az OMFV tendert az elfogyott jelentkezők miatt, de ne feledjük, hogy már arra is készülni kellett.
De biztosan került rá már Lance 1-es torony, mi több azzal is tesztelik a csehek.
Tehát azt gondolod, hogy komolyan előfordulhat olyan, hogy mondjuk egy olyan rezonancia lép föl, mint az Ajax-nál? Ami az egész gép létét veszélyeztetné?
A torony elvileg a Lance 1-en alapul, ami már rendszerben van az ausztráloknál.
Tényleg kíváncsi vagyok milyen gondokra számítasz!
Az Ajax egy húsz éve gyártásban lévő, többszáz példányban gyártott konstrukción alapult, mégis csúfos kudarcba fulladt.
Miért gondolod, hogy egy zsír új konstrukció, ami pusztán egy demó változatban létezik, az nem tartogat meglepetéseket?
Saját magad sem tudod.
Harmadszor vagy tobbedszer, akkor is ez a realitás.
Nézd meg bármely IFV hány protó és előszeériát élt meg, mire gyártásba került sok gyermek betegséggel.
A Lynx lesz a kivétel? Ezt akarod mondani, harmadszor
Hátha akkor igaz lesz?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 978
113
De most őszintén?
Milyen tűzvezetési és szoftveres hiba lehet, amikor ugyan az a rendszer kerül bele, mint ami már megy a Boxerben? A váltó, motor túlmelegedés már kijött volna eddig, nem?
Konkrétan Bármilyen. Szerintem az ausztál hosszútávú meneteknél előbb bárminek a túlmelegedése nemigen fog kijönni.
 
K

kamm

Guest
Ez nem feltétlenül van így,lehet rendelkezésre állási szerződést kötni, illetve meghatározni a kritikus alkatrészek körét amit a gyártó 12-48-72 stb órán belül garantál illetve javít. Millió ilyen van a gyárainkban, tipikusan olyan berendezések amik hibája megfogja a gyártást, ezekre lehet spec szerződéseket kötni a gyártó garantálja a folyamatos üzemet nem az üzemben tartó. Tipikus, hogy a kopó alkatrészekből az üzemben tartó beraktároz, a méreg drága panelekre pedig szerződik, hogy (pl) 2 napon belül a cserealkatrészt garantálja a gyártó, vagy pl egy darabot pluszban vesz cserére, de a hibás alkatrészt (pl) 2 napon belül a gyártó javítja vagy pótolja. Ez nagyon komoly mérnöki munka ezen alkatrészek körét meghatározni, felállítani a folytonos üzem feltételeit megteremteni, de illik így üzemeltetni ilyen drága berendezéseket, csodálkoznék ha a 2Mrd-os eszközpark az nem teremtene meg ilyen struktúrákat.
Konkretan "mission critical 4-hr" support levelnek hivjak IT-ban. A legdragabb support, de pl kozponti storage systemekre gyakran megvettem regebben, mert nem volt mas megoldas arra, hogy nehogy napokig alljon a ceg (es a kapacitas/teljesitmeny ill. az ara miatt abszurd lett volna masikat tartani ra.)
Sot, komoly vendorok (EMC/Dell stb) kepesek voltak ilyesmit Afrika kozepen is megadni, ha kellett valakinek pl a DoD-nak - persze 20x-50x-100x annyiert, mint a (legdragabb) civil support (kb tartottak egy vadiuj rendszert valahol 4 opran belul.)
 
K

kamm

Guest
Én továbbra is tartom, hogy harcjárműgyártás esetén nem lesz "órára szállítás". És most nem csak Ausztráliából jövő cumókra (pl. a tornyok) gondolok, hanem a minden másra is.
Alapvetoen azert nem lesz, mert a JIT a folyamatosan, elore nem ismert rendelesekre lett anno kitalalva (es amugy ott is vannak konszignacios raktarak, csak max a beszallitoknal.) It semmi ertelme az ilyesminek, amikor darabra tudjuk, mennyit rendeltunk.
 
  • Tetszik
Reactions: dkes
K

kamm

Guest
Az RM jó sok hibát fog találni az ausztrál teszteken. Ezekből az ausztrál igényeknek megfelelően javítást ígér rendelés esetére.
1. Ha lesz így rendelés egy javított Trek kerül gyártásba, amiből áttételesen mi is profitálhatnánk. Csakhogy mire ez kiderül, arra már a miénk sorozatban kellene, hogy készüljön. Ez a nagy baj!
2. Ha nem rendelnek, akkor mehet a zsákbamacska, igaz, az igazán használhatatlan termék eladásában ő sem érdekelt. Viszont nekünk nem kell tudni semmiről. Ezért költség elemzés után dönt, hogy ő, mint gyártó az ausztrál tapasztalatok alapján 2023-tól mit változtat. Ha már megy a magyar gyártás, akkor esetleg (amit lehet), visszamenőleg fog változtatni. Vagy vállalja a kezelői hiba, karbantartási probléma témájú időhúzásra, pereskedést, ha rövid idő alatt be tud húzni egyéb megrendeléseket, a "már kiforrott" termék szlogenjével. Szintén kockázat és költség elemzést követően.
A kérdés, hogy mennyire vagyunk kiszolgáltatva a szerződés szerint. Hisz lehet, hogy kiváló garanciák kerültek beépítésre, így vastag kötbér miatt nem éri meg trükközni.
Ekkor az RM magától sokat invesztál az ausztrál tapasztalatok alapján a fejlesztésbe, de akkor nem lesz Hiúz 2023-ban. Sem német, sem zalai.

Ez a mai üzleti világ valósága, itt kell boldogulni mindenkinek.

Szurkoljunk. :)
Mivel konkret hataridot adtak meg, ezert jo sansszal keves ismeretlennel szamoltak, marpedig a RM igen regen van ebben a businessben... ha lesz is problema - biztosan lesz -, azokat jo sansszal a csapatprobak kihozzak par honap alatt, utana gyorsan korrigaljak, ujabb par honap nyuzas stb. Nem latom, hogy ne lehetne egy ev alatt ezeket letudni.