[HUN] McDonell Douglas/Boeing C-17 Globemaster III "Bic Mac"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Tízezer repült óra
van arról valami kimutatás, hogy melyik nemzet mennyi órát használ el? vagy ez államtitok? :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 479
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Tízezer repült óra
A 10.000 órából mi maximum 180 órát.

3 év alatt 10ezer óra az 417 nap repülés.
 

aktedron

New Member
2013. október 12.
17
0
1
1002543_490563657697937_435645185_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 479
113
HAW évértékelő

http://www.heavyairliftwing.org/news/2013-2013-a-year-of-success-for-the-strategic-airlift-capability-heavy-airlift-wing
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Más,, mégis kicsit idetartozik: :)))

http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/trabi-a-csodafegyver-2237675
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 479
113
http://www.heavyairliftwing.org/news/strategic-airlift-capability-heavy-airlift-wing-carries-out-material-and-personnel-airdrop-missions-to-support-expanded-land-force-training-activities-in-latvia-and-poland
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 479
113
http://airbase.blog.hu/2014/11/30/balaton_drop_zone_i_resz

http://airbase.blog.hu/2014/12/03/balaton_drop_zone_ii_resz

http://airbase.blog.hu/2014/12/08/balaton_drop_zone_iii_resz
 

mohacsan

Member
2014. július 5.
201
0
16
Nem tudom van e C-17 topic ,de inkabb most ide írom mert idevág talán kapcsolódik is ehhez az esethez!
Tavaly április végefelé egy Globemaster ("magyar") É-D-i irányba szintén erre járt, talán még alacsonyabban mint a Griff nagyon lassan haladva ,szerintem kozel a min. sebességhez.
Aztán ahogy naggyjaból elérte a Horvát határt vett egy 180 fokos fordulatot és írány vissza ahonnan jott!

Olyan alacsonyan szállt ,hogy szinte érezni lehetett a hajtómuvek kelltette rezonancíát és persze látni a magyar éket a vezérsíkon!

Az eset kb. egy hónap múlva megismétlodott....
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
"Yesterday Romania made use of NATO’s Strategic Airlift Capability (SAC) to transport victims of a nightclub fire in Bucharest.
Nine burn victims were transported to London, United Kingdom and one was transported to Bergen, Norway for treatment, after which the aircraft returned to its base in Pápa, Hungary." FB "NATO" oldala

Magyarul: A románok igénybe vették az egyik Pápai C-17-est
, hogy a bukaresti tűzvész áldozatai közül 9-et Londonban és 1 főt Bergenbe szállítsanak. Ezután a gép visszatért Pápára.
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
219
239
43
Hejjjj ma Badcsonytomaj es kornyeke nepe lesett nagyot a reggeli orakban!

Alacsonyan kb 200meteren a ket hegy kozul ki a nyilt vizfele majd eles bedontessel megkerulte tomaj hegyet es vissza a szarzfold iranyaba...... Nagyon latvanyos volt....picit hajmereszto is egyben egy ekkora aprosagtol...