20 éve nyugdíjazták az Magyar Honvédségben a Mil Mi-2-eseket
"A jellegzetes formája miatt „repülő csirkecombnak” gúnyolt gázturbinás helikoptert elsőként a légirendészet, majd az Országos Mentőszolgálat, és végül 1982-ben a Magyar Néphadsereg rendszeresítette. Az MH a 36 darabbal mindjárt a legnagyobb hazai üzemeltetővé lépett elő. Az új katonai helikopterek Börgöndön együtt repültek elődeikkel, a Kamovokkal, majd azok kivonása után, a rendszerváltást követően a Szolnokra kerülő Mi-2-es maradt a Honvédség egyetlen könnyű helikopter típusa.
A Honvédség kötelekében a „repülő csirkecomb” szinte minden feladatot képes volt ellátni: kiképző repülést és oktatást a kétkormányos változattal, futárrepülést, sebesültszállítást és határellenőrzést. Árvizek idején a gátakat és árterületeket felügyelte, mélységi felderítőket deszantolt, ejtőernyősöket ugratott, stb.
Közel 20 éves szolgálata alatt a Honvédség csak kettő Mi-2-est veszített el balesetben, és szerencsére egyik eset sem követelt emberáldozatot. (A magyar civil üzemeltetőknél sajnos több súlyos katasztrófa is történt a típussal.) A 2000-es évek elején utód nélkül vonták ki, a jó állapotú gépek egy része a polgári felhasználóknál tovább repült."
"A jellegzetes formája miatt „repülő csirkecombnak” gúnyolt gázturbinás helikoptert elsőként a légirendészet, majd az Országos Mentőszolgálat, és végül 1982-ben a Magyar Néphadsereg rendszeresítette. Az MH a 36 darabbal mindjárt a legnagyobb hazai üzemeltetővé lépett elő. Az új katonai helikopterek Börgöndön együtt repültek elődeikkel, a Kamovokkal, majd azok kivonása után, a rendszerváltást követően a Szolnokra kerülő Mi-2-es maradt a Honvédség egyetlen könnyű helikopter típusa.
A Honvédség kötelekében a „repülő csirkecomb” szinte minden feladatot képes volt ellátni: kiképző repülést és oktatást a kétkormányos változattal, futárrepülést, sebesültszállítást és határellenőrzést. Árvizek idején a gátakat és árterületeket felügyelte, mélységi felderítőket deszantolt, ejtőernyősöket ugratott, stb.
Közel 20 éves szolgálata alatt a Honvédség csak kettő Mi-2-est veszített el balesetben, és szerencsére egyik eset sem követelt emberáldozatot. (A magyar civil üzemeltetőknél sajnos több súlyos katasztrófa is történt a típussal.) A 2000-es évek elején utód nélkül vonták ki, a jó állapotú gépek egy része a polgári felhasználóknál tovább repült."