[HUN] Mil Mi-24 "Hind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 521
113
Szerinted elvisz 1200kg-t meg teljes fegyverzetet megfelelő teljesítménytartalékkal?
El.Kolumbia az izraeli fegyverzettel-elektronikával rendszeresitette,lényegében még csak ők.A hegyekben nagyon jol bevált.És ott elég nagy hegyek vannak.A legújabb változat meg akár 3000pacis hajtőművekkel is rendelhető-az S92nek kifejlesztett változatú turbinák.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
3 991
8 090
113
De nem nasams lett mi-24 helyett. Viszont még vehetnek ha megéri, és el is indulnak azok a rakéták ha kell. A mi-24 nem nasams helyett lett! Azért lett mert volt egy helikopter hiányos időszak, a politikusok lassan reagáltak ezt le, nem volt elég a minyo felújítás hamar gyorsan, jött a dugás hogy akkor van még mihu, hát akkor legyen mihez is felújítva. Amíg eldől milyen és mennyi új gép lesz ezek lesznek. Ezekkel kell főzni, nem uh-1 meg longbow apacsrol álmodozni. Nasams még nem volt szó, pedig a légvédelmuk is elég jelképes és alkalmatlan már a védelemre.

Ez - a rakétarendszer - csak példának lett felhozva, ahogy az SDB-k is, stb. stb. ..., hogy adott pénzösszegért fejlettebb és lehet hasznosabb haditechnikát is vehettünk volna, most. Ennyi.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 680
11 076
113
Talán ez még jobb.
Igen, azt hiszem mind a két videó kiválóan szemlélteteti mi a baj a Mi-24-gyel.
Mit látunk a videón? A lőtér közepén a nagy büdös puszta közepére kitett páncélozott járműre (pontcél) lőnek gépágyúval és NIR-rel.

Tegyük fel éles helyzetről van szó (nem a jól ismert lőtér, jól ismert helyén van az a célpont)
Hogy repüli a bevetés a Mihu és hogy fogja egy H145M?
Mi-24:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta a pilcsi és a lövész berajzolja a papír térképére. Egyeztetik az oda-vissza útvonalat, a frekvenciákat stb...felszállnak.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. Az elkezdi nekik magyarázni - szóban - hogy pontosan hol kell keresniük a célt (ami valószínűleg még álcázni is megpróbálja magát). A pilcsi és a lövész a szemeit guvasztva keresi a célt. Közben 270-nel robognak fűnívóban...Az első rárepülés során v.színűleg semmit nem fognak látni. Jön a körözés a cél körzetében, közben megy a duma a rádióban hogy pontosan hol a cél meg hol a saját csapatok (senki sem szeretne öngólt).
Végre kibökik a célpontot, repülnek egy nagyobb kört, abból lőirányra fordulnak.
Na ekkor jön amit a videón láttunk. Pár száz méterről megküldi a célpontot két tár rakétával és megsorozza gépágyúval. Kurva nagy por, füst, felszántották az egész mezőt a célpont körül. (érdemes megnézni a videót!!) Ha mesterlövészek voltak akkor elsőre talált. Persze ez feltételezi hogy a célpont nem mozog, az ellenség nem lövi le a helikoptert amíg az a fejük fölött körözgetve keresi a célpontot ja, és persze nappal volt.
H145M:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta vagy a pilcsi, vagy a lövész beviszi a célpontot a számítógépbe. Ha veszek hozzá datalinket akkor még a bepötyögéssel sem kell bajlódni, majd a levőben betöltik.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. A célpont koordinátája ott van számítógépben ami kirakja a célpont kis rombuszát a pilóták HMD-jére.
A helikopter a céltól 5-8 km távolságban földközelben, saját vonalak mögött, takarásban megfügg. Utána annyira megemelkedik hogy az EO torony optikáját a szenzor kezelő a célpontra fordíthassa, majd rázoomol.
Ha a célpont takarásban van addig helyezkedik oldalirányban és magasságban a helikopterrel amíg észre nem veszi a célt és azonosítani nem tudja (figyelem: továbbra is tartja a tisztes távolságot a céltól, nem repül célt a MANPAD-ek és nehéz gp.nak)
Ha megvan a cél elindítja a lézert és elküld egy FZ275-öst (ha nagyon biztosra akar menni akkor kettőt).
Az sem gond ha célpont mozog. Ha az optikával megtalálta célt akkor az követni fogja. A találalti valószínűség két rakétával gyakorlatilag 100%.
Mindezt ugyanígy megcsinálja éjjel (sőt éjjel van csak igazán elemében..), és ha kell akkor a földi megfigyelő jelöli meg a célt lézerrel (a célazonosítás lépések kimaradhatnak)

Tényleg olyan nehéz belátni melyiknek van több értelme? Melyiknél nagyobb a találat valószínűsége és az hogy a heli és a pilótája még másnap is bevetésre mehet?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 521
113
Igen, azt hiszem mind a két videó kiválóan szemlélteteti mi a baj a Mi-24-gyel.
Mit látunk a videón? A lőtér közepén a nagy büdös puszta közepére kitett páncélozott járműre (pontcél) lőnek gépágyúval és NIR-rel.

Tegyük fel éles helyzetről van szó (nem a jól ismert lőtér, jól ismert helyén van az a célpont)
Hogy repüli a bevetés a Mihu és hogy fogja egy H145M?
Mi-24:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta a pilcsi és a lövész berajzolja a papír térképére. Egyeztetik az oda-vissza útvonalat, a frekvenciákat stb...felszállnak.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. Az elkezdi nekik magyarázni - szóban - hogy pontosan hol kell keresniük a célt (ami valószínűleg még álcázni is megpróbálja magát). A pilcsi és a lövész a szemeit guvasztva keresi a célt. Közben 270-nel robognak fűnívóban...Az első rárepülés során v.színűleg semmit nem fognak látni. Jön a körözés a cél körzetében, közben megy a duma a rádióban hogy pontosan hol a cél meg hol a saját csapatok (senki sem szeretne öngólt).
Végre kibökik a célpontot, repülnek egy nagyobb kört, abból lőirányra fordulnak.
Na ekkor jön amit a videón láttunk. Pár száz méterről megküldi a célpontot két tár rakétával és megsorozza gépágyúval. Kurva nagy por, füst, felszántották az egész mezőt a célpont körül. (érdemes megnézni a videót!!) Ha mesterlövészek voltak akkor elsőre talált. Persze ez feltételezi hogy a célpont nem mozog, az ellenség nem lövi le a helikoptert amíg az a fejük fölött körözgetve keresi a célpontot ja, és persze nappal volt.
H145M:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta vagy a pilcsi, vagy a lövész beviszi a célpontot a számítógépbe. Ha veszek hozzá datalinket akkor még a bepötyögéssel sem kell bajlódni, majd a levőben betöltik.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. A célpont koordinátája ott van számítógépben ami kirakja a célpont kis rombuszát a pilóták HMD-jére.
A helikopter a céltól 5-8 km távolságban földközelben, saját vonalak mögött, takarásban megfügg. Utána annyira megemelkedik hogy az EO torony optikáját a szenzor kezelő a célpontra fordíthassa, majd rázoomol.
Ha a célpont takarásban van addig helyezkedik oldalirányban és magasságban a helikopterrel amíg észre nem veszi a célt és azonosítani nem tudja (figyelem: továbbra is tartja a tisztes távolságot a céltól, nem repül célt a MANPAD-ek és nehéz gp.nak)
Ha megvan a cél elindítja a lézert és elküld egy FZ275-öst (ha nagyon biztosra akar menni akkor kettőt).
Az sem gond ha célpont mozog. Ha az optikával megtalálta célt akkor az követni fogja. A találalti valószínűség két rakétával gyakorlatilag 100%.
Mindezt ugyanígy megcsinálja éjjel (sőt éjjel van csak igazán elemében..), és ha kell akkor a földi megfigyelő jelöli meg a célt lézerrel (a célazonosítás lépések kimaradhatnak)

Tényleg olyan nehéz belátni melyiknek van több értelme? Melyiknél nagyobb a találat valószínűsége és az hogy a heli és a pilótája még másnap is bevetésre mehet?
Feltéve,és remélve,hogy a H145M megkapja hozzá a megfelelő felszerelést és fegyverzetet.Ami a hazai viszonyokat ismerve,neméppen atombiztos.De legyünk naiv optimisták,és megkapja.Akkor ennek a kis,lényegében felderitő-páncélvadász tipusnak nagyobb lesz a harcértéke,mint a MihuPnek.Viszont komoly harci csatagépnek,és rohamdesszant-szállitónak is tul kicsi.Felejcsük el azt a 10fős szállitképességet,harci felszereléssel az kb 4fő lehet.Az 1tonnás teherbirás is csak békeidőben használható ki,nem a harctéren.Mivel teljes helivertkumot nem tudunk anyagilag kifizetni,de szükségünk van komolyabb harci,és szállitó,föleg harctéri szállitó potenciálra is,kompromosszumot kell kötnünk.És szerintem ez a kompromosszum nekünk az AH60 kéne hogy legyen
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 941
113
Igen, azt hiszem mind a két videó kiválóan szemlélteteti mi a baj a Mi-24-gyel.
Mit látunk a videón? A lőtér közepén a nagy büdös puszta közepére kitett páncélozott járműre (pontcél) lőnek gépágyúval és NIR-rel.

Tegyük fel éles helyzetről van szó (nem a jól ismert lőtér, jól ismert helyén van az a célpont)
Hogy repüli a bevetés a Mihu és hogy fogja egy H145M?
Mi-24:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta a pilcsi és a lövész berajzolja a papír térképére. Egyeztetik az oda-vissza útvonalat, a frekvenciákat stb...felszállnak.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. Az elkezdi nekik magyarázni - szóban - hogy pontosan hol kell keresniük a célt (ami valószínűleg még álcázni is megpróbálja magát). A pilcsi és a lövész a szemeit guvasztva keresi a célt. Közben 270-nel robognak fűnívóban...Az első rárepülés során v.színűleg semmit nem fognak látni. Jön a körözés a cél körzetében, közben megy a duma a rádióban hogy pontosan hol a cél meg hol a saját csapatok (senki sem szeretne öngólt).
Végre kibökik a célpontot, repülnek egy nagyobb kört, abból lőirányra fordulnak.
Na ekkor jön amit a videón láttunk. Pár száz méterről megküldi a célpontot két tár rakétával és megsorozza gépágyúval. Kurva nagy por, füst, felszántották az egész mezőt a célpont körül. (érdemes megnézni a videót!!) Ha mesterlövészek voltak akkor elsőre talált. Persze ez feltételezi hogy a célpont nem mozog, az ellenség nem lövi le a helikoptert amíg az a fejük fölött körözgetve keresi a célpontot ja, és persze nappal volt.
H145M:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta vagy a pilcsi, vagy a lövész beviszi a célpontot a számítógépbe. Ha veszek hozzá datalinket akkor még a bepötyögéssel sem kell bajlódni, majd a levőben betöltik.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. A célpont koordinátája ott van számítógépben ami kirakja a célpont kis rombuszát a pilóták HMD-jére.
A helikopter a céltól 5-8 km távolságban földközelben, saját vonalak mögött, takarásban megfügg. Utána annyira megemelkedik hogy az EO torony optikáját a szenzor kezelő a célpontra fordíthassa, majd rázoomol.
Ha a célpont takarásban van addig helyezkedik oldalirányban és magasságban a helikopterrel amíg észre nem veszi a célt és azonosítani nem tudja (figyelem: továbbra is tartja a tisztes távolságot a céltól, nem repül célt a MANPAD-ek és nehéz gp.nak)
Ha megvan a cél elindítja a lézert és elküld egy FZ275-öst (ha nagyon biztosra akar menni akkor kettőt).
Az sem gond ha célpont mozog. Ha az optikával megtalálta célt akkor az követni fogja. A találalti valószínűség két rakétával gyakorlatilag 100%.
Mindezt ugyanígy megcsinálja éjjel (sőt éjjel van csak igazán elemében..), és ha kell akkor a földi megfigyelő jelöli meg a célt lézerrel (a célazonosítás lépések kimaradhatnak)

Tényleg olyan nehéz belátni melyiknek van több értelme? Melyiknél nagyobb a találat valószínűsége és az hogy a heli és a pilótája még másnap is bevetésre mehet?

Nem így történik!
Mindenki amikor CAS-ről van szó beszél a fegyverről a gépről és a JTAC-ről csak egy dolgot hagynak ki és az a pilóta.Nem adhat bárki CAS-t!!!Arra külön jogosítványt kell szerezni és fenntartani.Egy képzett pilótának egy képzett JTAC elmondja,hogy merről jöjjön és,hogy hol a cél.Nem kell körözni vagy keresni a pilóta tudha hol és mit kell keresnie mert elmonták neki.Odamegy és már az első rárepüléskor tüzel mert ki van rá képezve.Amúgy ez helikopternél gyerekjáték mert 270-el slattyog a gripen 50 méter magasan 900-al megy a cél előtt emelkedik leborít(a leborítás közben azonosítja a pilóta a célt)és gépágyúval megsemmisíti(vagy PGM-el mind1). Gondolom nem kell magyarázni,hogy kinek van több ideje a célt keresni.Ha van aki a földről irányít akkor nincs tökölés a célkereséssel.Nyilván egy modern optikai rendszer az elképesztően sokat segít a célkeresésben de nem ilyen szituációban(itt is jó ha van de elsősorban a rávezetésnél jön ki a szerep hisz célt nem kell keresni mert az elmondják hol van) hanem amikor önálló a célkeresés vagy éjszaka/rossz látási viszonyok közt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 941
113
Igen, azt hiszem mind a két videó kiválóan szemlélteteti mi a baj a Mi-24-gyel.
Mit látunk a videón? A lőtér közepén a nagy büdös puszta közepére kitett páncélozott járműre (pontcél) lőnek gépágyúval és NIR-rel.

Tegyük fel éles helyzetről van szó (nem a jól ismert lőtér, jól ismert helyén van az a célpont)
Hogy repüli a bevetés a Mihu és hogy fogja egy H145M?
Mi-24:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta a pilcsi és a lövész berajzolja a papír térképére. Egyeztetik az oda-vissza útvonalat, a frekvenciákat stb...felszállnak.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. Az elkezdi nekik magyarázni - szóban - hogy pontosan hol kell keresniük a célt (ami valószínűleg még álcázni is megpróbálja magát). A pilcsi és a lövész a szemeit guvasztva keresi a célt. Közben 270-nel robognak fűnívóban...Az első rárepülés során v.színűleg semmit nem fognak látni. Jön a körözés a cél körzetében, közben megy a duma a rádióban hogy pontosan hol a cél meg hol a saját csapatok (senki sem szeretne öngólt).
Végre kibökik a célpontot, repülnek egy nagyobb kört, abból lőirányra fordulnak.
Na ekkor jön amit a videón láttunk. Pár száz méterről megküldi a célpontot két tár rakétával és megsorozza gépágyúval. Kurva nagy por, füst, felszántották az egész mezőt a célpont körül. (érdemes megnézni a videót!!) Ha mesterlövészek voltak akkor elsőre talált. Persze ez feltételezi hogy a célpont nem mozog, az ellenség nem lövi le a helikoptert amíg az a fejük fölött körözgetve keresi a célpontot ja, és persze nappal volt.
H145M:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta vagy a pilcsi, vagy a lövész beviszi a célpontot a számítógépbe. Ha veszek hozzá datalinket akkor még a bepötyögéssel sem kell bajlódni, majd a levőben betöltik.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. A célpont koordinátája ott van számítógépben ami kirakja a célpont kis rombuszát a pilóták HMD-jére.
A helikopter a céltól 5-8 km távolságban földközelben, saját vonalak mögött, takarásban megfügg. Utána annyira megemelkedik hogy az EO torony optikáját a szenzor kezelő a célpontra fordíthassa, majd rázoomol.
Ha a célpont takarásban van addig helyezkedik oldalirányban és magasságban a helikopterrel amíg észre nem veszi a célt és azonosítani nem tudja (figyelem: továbbra is tartja a tisztes távolságot a céltól, nem repül célt a MANPAD-ek és nehéz gp.nak)
Ha megvan a cél elindítja a lézert és elküld egy FZ275-öst (ha nagyon biztosra akar menni akkor kettőt).
Az sem gond ha célpont mozog. Ha az optikával megtalálta célt akkor az követni fogja. A találalti valószínűség két rakétával gyakorlatilag 100%.
Mindezt ugyanígy megcsinálja éjjel (sőt éjjel van csak igazán elemében..), és ha kell akkor a földi megfigyelő jelöli meg a célt lézerrel (a célazonosítás lépések kimaradhatnak)

Tényleg olyan nehéz belátni melyiknek van több értelme? Melyiknél nagyobb a találat valószínűsége és az hogy a heli és a pilótája még másnap is bevetésre mehet?

Jah és ezt a lebegek a céltól pár km-re taktikát már régen túllépték meg az Apache-ok is pedig nekik lett kitalálva(pl a MARINE Cobrái nem is használták).Ma már mindenki mozgásból lő mert ha csak lebegsz a modern légvédelem lemészárol olyan kis idő alatt is amíg célravezeted a rakétád.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 006
36 905
113
Nem így történik!
Mindenki amikor CAS-ről van szó beszél a fegyverről a gépről és a JTAC-ről csak egy dolgot hagynak ki és az a pilóta.Nem adhat bárki CAS-t!!!Arra külön jogosítványt kell szerezni és fenntartani.Egy képzett pilótának egy képzett JTAC elmondja,hogy merről jöjjön és,hogy hol a cél.Nem kell körözni vagy keresni a pilóta tudha hol és mit kell keresnie mert elmonták neki.Odamegy és már az első rárepüléskor tüzel mert ki van rá képezve.Amúgy ez helikopternél gyerekjáték mert 270-el slattyog a gripen 50 méter magasan 900-al megy a cél előtt emelkedik leborít(a leborítás közben azonosítja a pilóta a célt)és gépágyúval megsemmisíti(vagy PGM-el mind1). Gondolom nem kell magyarázni,hogy kinek van több ideje a célt keresni.Ha van aki a földről irányít akkor nincs tökölés a célkereséssel.Nyilván egy modern optikai rendszer az elképesztően sokat segít de a célkeresésben de nem ilyen szituációban(itt is jó ha van de de annyira nem jön ki a szerepe) hanem amikor önálló a célkeresés vagy éjszaka/rossz látási viszonyok közt.
Dudi, dudi, dudi...
Iszonyatosan nagy tévedés halmot tetszett leírni.

A Mi-24 a pilóta ügyességén múlik a dolog és a két szép szemén. Kurvára kevés ideje van, mert 270 km/h az rohadt sok, ha 2 km--ről sem látod a célt szabad szemmel és egy km-ről kell kiválni. Aztán a pilóta ügyességén múlik a találat is. Este meg semmit nem csinál a gép.

A Gripen esetén, ha kp GPS koordinátát és megvilágítást, akkor a pilóta a fedélzeti rendszerek által jelzett irányba és sebességgel megy - vagy akár robotpilóta is vezethet sanszosan- és amikor a bomba kinematikai limited belül van, akkor old és telitalálat. Nem a pilóta kézzügyesesége, a TGP a célon marad, SDB célra vezeti magát. Akár loftolva, MANPAD zónán kívül vagy felette ás akár 1 perccel oldás előtt is tudja, hogy mi és hova fog menni, látja a displayen és HUD-on. Meg van SAR radar, van NVG.

A Gipen kap koordinátát és fegyver oldása után mehet is haza, ha odalentről világítanak, vagy TGP megoldja messze MANPAD zónán kívül, SDB II esetén meg elég sok kombó van a update és full fire and forgetig.

Pislogok. Erősen. Semmit nem értettél megint sem a HT Összefoglalóból sem annak levezetéséből...

A Mi-24 pontosan azért szar, mert még a cél egyáltalán észleléséhez is belerepül minden szarba és esetleges, hogy meglátja vagy sem még akkor is, ha van JTAC és akár lézerrel megvilágítja a célt és van akár folyamatos GPS koordináta is.

A magyar Mi-24 a '70-es évek végét idézi, ezen kár szépíteni. Az arra elbaszott pénzből a H145 kaphatna még korszerű fegyverzetet, a Gripen is, lehetne helyette csúcskat SAM. Oszt van egy olyan Mi-24-ünk, amit turbános MANPAD-os felkelők is lődöztek le 30 évvel.

Vastaps...


Az nem érv, hogy a kultúra fenntartására támasztunk fel egy halott harci helit, ha már úgy is 0-ról kell építkezni, akkor értelmes típuson legyen. A plebs beksusoltatására vertek el ennyi pénzt. Kurvajó....

Jah és ezt a lebegek a céltól pár km-re taktikát már régen túllépték meg az Apache-ok is pedig nekik lett kitalálva(pl a MARINE Cobrái nem is használták).Ma már mindenki mozgásból lő mert ha csak lebegsz a modern légvédelem lemészárol olyan kis idő alatt is amíg célravezeted a rakétád.
Dehogy lépték túl. Ha van optikád a rotoragyon, akkor ma is király, mert olyan SAM nincs, ami úgy tudna dolgozni ellened. IR kép nincs, a radarnak az meg kevés.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 680
11 076
113
gy képzett pilótának egy képzett JTAC elmondja,hogy merről jöjjön és,hogy hol a cél.Nem kell körözni vagy keresni a pilóta tudha hol és mit kell keresnie mert elmonták neki.Odamegy és már az első rárepüléskor tüzel mert ki van rá képezve.Amúgy ez helikopternél gyerekjáték mert 270-el slattyog
Ahogy mifelénk mondják: a kis maci f.át…
Én rendszeresen szoktam nyáron 250-nel földközelben "slattyogni" és el kell mondjam neked, sokszor még azt sem egyszerű belőni hogy a jól ismert bazi nagy repterem merre van...
Ha egy JTAC szóban elmondja neked hogy előtted 10-15 km-re a szántőföld sarkán egy bokorban van a cél, amifelé te 270-nel "slattyogsz" lehetsz te akármilyen k.jól kiképezve elsőre nem fogod észrevenni, stabilan azonosítani és még tüzet is vezetni rá. Ebben teljesen nyugodsz lehetsz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 941
113
Dudi, dudi, dudi...
Iszonyatosan nagy tévedés halmot tetszett leírni.

A Mi-24 a pilóta ügyességén múlik a dolog és a két szép szemén. Kurvára kevés ideje van, mert 270 km/h az rohadt sok, ha 2 km--ről sem látod a célt szabad szemmel és egy km-ről kell kiválni. Aztán a pilóta ügyességén múlik a találat is. Este meg semmit nem csinál a gép.

A Gripen esetén, ha kp GPS koordinátát és megvilágítást, akkor a pilóta a fedélzeti rendszerek által jelzett irányba és sebességgel megy - vagy akár robotpilóta is vezethet sanszosan- és amikor a bomba kinematikai limited belül van, akkor old és telitalálat. Akár loftolva, MANPAD zónán kívül vagy felette ás akár 1 perccel oldás előtt is tudja, hogy mi és hova fog menni, látja a displayen és HUD-on. Meg van SAR radar, van NVG.

A Gipen kap koordinátát és fegyver oldása után mehet is haza, ha odalentről világítanak, vagy TGP megoldja messze MANPAD zónán kívül, SDB II esetén meg elég sok kombó van a update és full fire and forgetig.

Pislogok. Erősen. Semmit nem értettél megint sem a HT Összefoglalóból sem annak levezetéséből...

A Mi-24 pontosan azért szar, mert még a cél egyáltalán észleléséhez is belerepül minden szarba és esetleges, hogy meglátja vagy sem még akkor is, ha van JTAC és akár lézerrel megvilágítja a célt és van akár folyamatos GPS koordináta is.

A magyar Mi-24 a '70-es évek végét idézi, ezen kár szépíteni. Az arra elbaszott pénzből a H145 kaphatna még korszerű fegyverzetet, a Gripen is, lehetne helyette csúcskat SAM. Oszt van egy olyan Mi-24-ünk, amit turbános MANPAD-os felkelők is lődöztek le 30 évvel.

Vastaps...


Az nem érv, hogy a kultúra fenntartására támasztunk fel egy halott harci helit, ha már úgy is 0-ról kell építkezni, akkor értelmes típuson legyen. A plebs beksusoltatására vertek el ennyi pénzt. Kurvajó....


Dehogy lépték túl. Ha van optikád a rotoragyon, akkor ma is király, mert olyan SAM nincs, ami úgy tudna dolgozni ellened. IR kép nincs, a radarnak az meg kevés.

Látom nem érted amit mondok!Egy képzett JTAC egy képzett pilótának mindenfajta koordináta nélkül elmondja hogy hol a cél.
De ezt az előbb le is írtam.Ilyen esetben a pilóta nem keresget pontosan tudja hogy hol a cél mert pontosan elmondták neki.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 941
113
Ahogy mifelénk mondják: a kis maci f.át…
Én rendszeresen szoktam nyáron 250-nel földközelben "slattyogni" és el kell mondjam neked, sokszor még azt sem egyszerű belőni hogy a jól ismert bazi nagy repterem merre van...
Ha egy JTAC szóban elmondja neked hogy előtted 10-15 km-re a szántőföld sarkán egy bokorban van a cél, amifelé te 270-nel "slattyogsz" lehetsz te akármilyen k.jól kiképezve elsőre nem fogod észrevenni, stabilan azonosítani és még tüzet is vezetni rá. Ebben teljesen nyugodsz lehet.

Elárulok egy titkot:nem vagy képzett katonai pilóta.Eszed nem eszed azok az emberek 1000× jobbak mint te!
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 006
36 905
113
Látom nem érted amit mondok!Egy képzett JTAC egy képzett pilótának mindenfajta koordináta nélkül elmondja hogy hol a cél.
De ezt az előbb le is írtam.Ilyen esetben a pilóta nem keresget pontosan tudja hogy hol a cél mert pontosan elmondták neki.
Te meg azt nem érted meg, hogy a "slattyogó helis kurvára nem látja meg". Főleg, ha fűnyíró üzemmódban vagy a MANPAD miatt és leszednek.

Kb. 40 évvel vagy fejben elmaradva és hiába magyarázzák neked, mindenki hülye, csak te vagy helikopter...

Elárulok egy titkot:nem vagy képzett katonai pilóta.Eszed nem eszed azok az emberek 1000× jobbak mint te!
Nem szupermenek...
Egyébként meg nettó hülyeség a kijelentésed, mert az emberi látásnak megvannak a határai...
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 680
11 076
113
Látom nem érted amit mondok!Egy képzett JTAC egy képzett pilótának mindenfajta koordináta nélkül elmondja hogy hol a cél.
De ezt az előbb le is írtam.Ilyen esetben a pilóta nem keresget pontosan tudja hogy hol a cél mert pontosan elmondták neki.
Látszik hogy még életedben nem repültél földközelben nagy sebességgel...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 006
36 905
113
Attól mert alátámasztatlan hülyeséget hajtogatsz még nem látszol intelligensebbnek vagy az érvelésed helyesebbnek.
Még azt is megkockáztatom, hogy rudi többet repül alacsonyan, mint ők... Tudod, az a fránya repóra...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 941
113
Te meg azt nem érted meg, hogy a "slattyogó helis kurvára nem látja meg". Főleg, ha fűnyíró üzemmódban vagy a MANPAD miatt és leszednek.

Kb. 40 évvel vagy fejben elmaradva és hiába magyarázzák neked, mindenki hülye, csak te vagy helikopter...


Nem szupermenek...
Egyébként meg nettó hülyeség a kijelentésed, mert az emberi látásnak megvannak a határai...


Látszik hogy még életedben nem repültél földközelben nagy sebességgel...

Vannak bizonyos alapvető dolgok amikben tévedtek:Ha JTAC van akkor a pilóta nem azonosítja a célt támadja.A JTAC azért van,hogy azonosítson a pilóta csak lő.

Nagyon egyszerű példa: a 15-ös számú háztól keletre 50 méter géppuskafészek,beásott harckocsi stb tűz.A pilóta meg lő oda ahová mondják.
Ez is egy teljesen élő módszer amit használnak is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 941
113
Attól mert alátámasztatlan hülyeséget hajtogatsz még nem látszol intelligensebbnek vagy az érvelésed helyesebbnek.
Még azt is megkockáztatom, hogy rudi többet repül alacsonyan, mint ők... Tudod, az a fránya repóra...


Rudi képzett vadász vagy harci helikopter pilóta akiket külön válogatnak,éveket képeznek beleöpnek milliókat vagy csak egy civil aki sokat repül?

Úgy emlékszem te röplabdázol.Képzeld el,hogy vagy te aki valamilyen amatőr szinten szinten röpizik meg van mondjuk van a brazil válogatottból egy játékos.Na ennyi a különbség Rudi meg egy képzett pilóta közt.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 521
113
Elárulok egy titkot:nem vagy képzett katonai pilóta.Eszed nem eszed azok az emberek 1000× jobbak mint te!
Mihu eggyik problémás dolga,hogy fűnyiró üzemmdban a pilta semmiféle célkeresést nem fog csinálni 270nel,mert arra figyel,hogy ne álljon bele a fldbe.
Viszont erre rendelhetsz terepkövető radart,ha sok a pénzed
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 008
22 941
113
Mihu eggyik problémás dolga,hogy fűnyiró üzemmdban a pilta semmiféle célkeresést nem fog csinálni 270nel,mert arra figyel,hogy ne álljon bele a fldbe.
Viszont erre rendelhetsz terepkövető radart,ha sok a pénzed

Miért keresne a pilóta célt?Ott az operátor semmi más dolga sincs csak célt keresni meg ha nem NIR-el lőnek akkor mondani a pilótának.Ha mozgatható géppuskával/gépágyúval vagy irányított rakétával lő még csak pontosan sem kell rárepülni elég csak felé repülni...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 006
36 905
113
Vannak bizonyos alapvető dolgok amikben tévedtek:Ha JTAC van akkor a pilóta nem azonosítja a célt támadja.A JTAC azért van,hogy azonosítson a pilóta csak lő.

Nagyon egyszerű példa: a 15-ös számú háztól keletre 50 méter géppuskafészek,beásott harckocsi stb tűz.A pilóta meg lő oda ahová mondják.
Ez is egy teljesen élő módszer amit használnak is.
Rudi képzett vadász vagy harci helikopter pilóta akiket külön válogatnak,éveket képeznek beleöpnek milliókat vagy csak egy civil aki sokat repül?

Úgy emlékszem te röplabdázol.Képzeld el,hogy vagy te aki valamilyen amatőr szinten szinten röpizik meg van mondjuk van a brazil válogatottból egy játékos.Na ennyi a különbség Rudi meg egy képzett pilóta közt.
Ne haragudj, de te valami álomvilágban élsz.
  • Ha te pár méteren repülsz, akkor a vizuális horizontod, ha tükörsima terep van, akkor kb. 4-5 km. Terepakadályok meg léteznek.
  • Esetleges, hogy a vizuális megközelítés sikerülni fog-e vagy sem az ember fizikai korlátai miatt.
  • Válogatnak? Kiket? Hol? Lasszóval kell lassan pilótát fogni mindenütt és csökkentik a követelményeket is helyenként.
  • A civil meg sokat repül és emiatt bármilyen hihetetlen is számodra, pont ettől jobb pl. alacsonyrepülés közbeno vizuális azonosításban és tájékozódásban, ha évi 200-300-400 órát is repül. A helikopter pilótáink volt, hogy évi egyszámjegyűt óraszámot repültek... Biztos fantasztikusan gyakorlottak voltak... A röpis példád ezért ökörség, mert a gyakorlottság szempontjából nem igaz. Ha évi 10 órát gyakorol egy profi, akkor ő is megkopik, ha én amatőrként évi 400-at tolok. A profi sportoló adottságai olyanok, amit én nem érhetek el, mert a genetikai lottón nem nyertem.
Bocs, de fullba tolod...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba