[HUN] Mil Mi-24 "Hind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
4 889
4 072
113
Igen, ezek kikopó dolgok, felébredsz már végre? A 2.75 hüvelykes PGM szerinted miért létezik?
Az, amiket te említesz már Afganisztánban öveszélyes dolgok voltak, ahova marginális mennyiségű Stinger jutt és mégis tucatszám lőtték le velük heliket. Képzeld el azt a környezetet, ahol mindenhol ez vár rád, mert zl. szinten van 4-8 indító.

De neked magyarázhatja az ember...

Hát, háború, na. Vannak áldozatok és veszteségek.

Ez így általánosságban nem igaz. 2K22M 8 km. A Tor helikopter ellen is kb. ennyi. Minden más kisebb, MANPAD 4,5-5 km-nél végetér. Tudod, összefoglaló...
A kérdésed meg részben rámutat arra, hogy lövésed sincs n+1 dologról, de én már belefáradtam ebbe. Magyarázzon neked más. Nekem ebből elegem van. Kb. 3-4 éve érzem azt, hogy a falhoz beszélek...

Ilyenek ezek a hivatásos katonák, fogalmuk sincs. :(

Azért mert a most nagyjavított Mi 24 ek 8 év naptári időt és / vagy 2000 órát kapnak. (közben természetesen megfelelő időközi ellenőrzésekkel / javításokkal)
A H145Mek jó estben évtizedekig velünk lesznek a Mihuk meg max. 8 évig (szerencsére...)

Nem 5 az a 8? :)
Nekem nagyon úgy rémlik.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 067
37 087
113
Hát, háború, na. Vannak áldozatok és veszteségek.
De ez nem jelenti azt, hogy akkor végtelenségig tolerálli kell. Tudod, US Army vs Vörös Hadsereg.

Ilyenek ezek a hivatásos katonák, fogalmuk sincs. :(
Láthatólag egyeseknek nincs. Ez nem szégyen, hiszen dudi nem mérnök, csak akkor talán sokszor elszámolhatna 20-ig kommentelés előtt főleg úgy, hogy minden anyag ott van a tanuláshoz, de neki nem megy / nem is akarja.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 094
1 221
113
Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó. Elmondom mi van: volt 8 db helink ami rendelkezik pár év tartalékkal, és amihez minden fontos dolog adott (szerszámozás, műszaki gárda, még talán pilóta is). Ok nincs hozzá ATGM, lehet már NIR sem. Viszont mire lehet jó? Először is a Mi-8/17-jeink elég sokat repülnek mostanság, és bár kb 2000 óra van bennük azért a műszaki hátterük oroezos még mindíg, vagyis bizonyos kqrbantartásokat le kell rendezni 50-100-200 óránként. Így a 6-8 heliből időröl időre csak max a kétharmqda bevethető. Több felújítható szállítónk nincs, így maradtak a mihuk. Na nem mint tehergépek, csak gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig. Nem baj az, ha a H145M et nem 0 kilóméteres pilótáknak kell berepülni. 20 heliről van szó, ehez az állományt fel kell futtatni, és az két mókussal meg 8 Minyóval (amiből kettő SAR keszit ad) elég nehéz lenne ezt megoldani. Szükségmegoldás. Ezekkel a gépekkel senki nem szándékozik harcolni, ha olyan lenne a szitu, akkor is max annyira repülnének komoly bevetést mint egy szállító heli, vagy max azokat kísérnék. Aki itt arról fantáziál, hogy mi lenne ezekkel a gépekkel élesben az nincs tiaztában a dolgok hátterével.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
4 889
4 072
113
De ez nem jelenti azt, hogy akkor végtelenségig tolerálli kell. Tudod, US Army vs Vörös Hadsereg.


Láthatólag egyeseknek nincs. Ez nem szégyen, hiszen dudi nem mérnök, csak akkor talán sokszor elszámolhatna 20-ig kommentelés előtt főleg úgy, hogy minden anyag ott van a tanuláshoz, de neki nem megy / nem is akarja.


Értelek, de ne tévesszük szem elől, hogy nincsenek olyan lehetőségeink, mint az Egyesült Államoknak. (Vagy a vörösöknek). Cserébe a szóba jöhető ellenség sem az a liga.
Tartok tőle, hogy egy túlárazott hagyományőrzés lesz, de még nincsenek itthon a gépek, nem nézhettünk bele, egyetlen képet láttunk. Az sem tiszta, hogy mi a cél ezekkel. Gyanítom, hogy annyi, hogy legyen valami, ami repül
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 734
18 268
113
Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó. Elmondom mi van: volt 8 db helink ami rendelkezik pár év tartalékkal, és amihez minden fontos dolog adott (szerszámozás, műszaki gárda, még talán pilóta is). Ok nincs hozzá ATGM, lehet már NIR sem. Viszont mire lehet jó? Először is a Mi-8/17-jeink elég sokat repülnek mostanság, és bár kb 2000 óra van bennük azért a műszaki hátterük oroezos még mindíg, vagyis bizonyos kqrbantartásokat le kell rendezni 50-100-200 óránként. Így a 6-8 heliből időröl időre csak max a kétharmqda bevethető. Több felújítható szállítónk nincs, így maradtak a mihuk. Na nem mint tehergépek, csak gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig. Nem baj az, ha a H145M et nem 0 kilóméteres pilótáknak kell berepülni. 20 heliről van szó, ehez az állományt fel kell futtatni, és az két mókussal meg 8 Minyóval (amiből kettő SAR keszit ad) elég nehéz lenne ezt megoldani. Szükségmegoldás. Ezekkel a gépekkel senki nem szándékozik harcolni, ha olyan lenne a szitu, akkor is max annyira repülnének komoly bevetést mint egy szállító heli, vagy max azokat kísérnék. Aki itt arról fantáziál, hogy mi lenne ezekkel a gépekkel élesben az nincs tiaztában a dolgok hátterével.
Köszönöm, itt a pont. Felesleges tovább erről a témáról beszélni, így van ahogy írtad.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 065
113
Jah meg azt is mondd már el kérlwk,hogy egy szétbontakozott lövéssszázad elpusztításához hány harci helikopter kell ha sem NIR-t sem pedig gépágyút nem használhat.Az elpusztítás az 50%-os veszteségokozást jelent élőerőben és technikában.
Pontosan erre utaltam korábban, hogy a NIR és gá. igen is hasznos fegyverek, nem véletlenül vannak használatban jelen időben is minden, ismétlem MINDEN haderőben.
Természtesen ha valaki azt akarja bebizonyítani, hogy harckocsit, megerősített harcálláspontot komoly SHORAD/Manpads védelem mellett sokkal hatékonyabb ATGM -el támadni, annak igaza lesz. A világban nem csak ilyen scenariok léteznek.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
10 768
10 000
113
Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó.

Nincs korreláció a csoportok között. A modernizálatlan lemázolt hulladék mihuk még azoknak sem jók, akik nem akarták hagyni lerohadni a képességet! Most elköltöttünk rengeteg pénzt, de képességet nem kaptunk vissza.

gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig

Namost, huszonhétmillió dollárból harminchárom darab HC120 Colibrit lehetett volna venni gyakorlásra!


(a képen kettővel kevesebb van)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 067
37 087
113
Értelek, de ne tévesszük szem elől, hogy nincsenek olyan lehetőségeink, mint az Egyesült Államoknak. (Vagy a vörösöknek). Cserébe a szóba jöhető ellenség sem az a liga.
Mit is írtam? A H145 balanszolt megoldás. Nem egy AH-64D/E, de a feltámasztott mihukat - már elnézést - hülyére pofozza képességek terén úgy, hogy még van potenciál benne. MAWS kötelező kéne, hogy legyen, de hogy DIRCM elfér-e rajta, azt nem tudom.

Egyeseknek lehet, hogy megragad a megközelítése ott, hogy kicsi, nem páncélozott, stb. de ezek nem annyira tényezők. (A legendákkal ellentétben az AH-64 is alig van páncélozva.)

Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó. Elmondom mi van: volt 8 db helink ami rendelkezik pár év tartalékkal, és amihez minden fontos dolog adott (szerszámozás, műszaki gárda, még talán pilóta is). Ok nincs hozzá ATGM, lehet már NIR sem. Viszont mire lehet jó? Először is a Mi-8/17-jeink elég sokat repülnek mostanság, és bár kb 2000 óra van bennük azért a műszaki hátterük oroezos még mindíg, vagyis bizonyos kqrbantartásokat le kell rendezni 50-100-200 óránként. Így a 6-8 heliből időröl időre csak max a kétharmqda bevethető. Több felújítható szállítónk nincs, így maradtak a mihuk. Na nem mint tehergépek, csak gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig. Nem baj az, ha a H145M et nem 0 kilóméteres pilótáknak kell berepülni. 20 heliről van szó, ehez az állományt fel kell futtatni, és az két mókussal meg 8 Minyóval (amiből kettő SAR keszit ad) elég nehéz lenne ezt megoldani. Szükségmegoldás. Ezekkel a gépekkel senki nem szándékozik harcolni, ha olyan lenne a szitu, akkor is max annyira repülnének komoly bevetést mint egy szállító heli, vagy max azokat kísérnék. Aki itt arról fantáziál, hogy mi lenne ezekkel a gépekkel élesben az nincs tiaztában a dolgok hátterével.
75 millió USD-ből lízingelve más olcsóbb helin mennyivel több gyakorlás férne bele? Úgy 10k+ óra nagyságrend...
Mitől jobb méregdrága Mi-24-en tapasztalatot szerezni, ha úgyis kihal? Akkor repülési gyakorlatot más, olcsóbb helin is lehetne szerezni úgy, hogy nem is vesszük meg, mert 7-8 évre nem vesz az ember gépet. Lásd olasz F-16 lízink, osztrák F-5 bérlés, stb.

Egész egyszerűen az nem tűnik fel sokaknak, hogy az elcsépelt "tapasztalatszerzést" is igen megkérdőjelezhető áron valósítják meg a gépek.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
4 889
4 072
113
Mit is írtam? A H145 balanszolt megoldás.
Igen.
Nem egy AH-64D/E, de a feltámasztott mihukat - már elnézést - hülyére pofozza képességek terén úgy, hogy még van potenciál benne. MAWS kötelező kéne, hogy legyen, de hogy DIRCM elfér-e rajta, azt nem tudom.

Az orrán vannak valami bigyulák. Azok mik lehetnek?
https://airbus-h.assetsadobe2.com/i...45M-Bundeswehr-002.jpg?wid=3626&fit=constrain

Egyeseknek lehet, hogy megragad a megközelítése ott, hogy kicsi, nem páncélozott, stb. de ezek nem annyira tényezők. (A legendákkal ellentétben az AH-64 is alig van páncélozva.)

Oké, de nem én. :)
Csak szeretem nem elfelejteni, hogy a H145M nem harci helhikopter.


75 millió USD-ből lízingelve más olcsóbb helin mennyivel több gyakorlás férne bele? Úgy 10k+ óra nagyságrend...
Mitől jobb méregdrága Mi-24-en tapasztalatot szerezni, ha úgyis kihal? Akkor repülési gyakorlatot más, olcsóbb helin is lehetne szerezni úgy, hogy nem is vesszük meg, mert 7-8 évre nem vesz az ember gépet. Lásd olasz F-16 lízink, osztrák F-5 bérlés, stb.

Egész egyszerűen az nem tűnik fel sokaknak, hogy az elcsépelt "tapasztalatszerzést" is igen megkérdőjelezhető áron valósítják meg a gépek.

Lehetett volna mondjuk négy EC-145-öt bérelni, de lehet, hogy ez eszébe sem jutott a fejeseknek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 065
113
Ezeket a dolgokat hívják úgy,hogy harcászat amihez te nyilvánvalóan semmit nem értesz amivel nincs is gond csak ilyen alapvető dolgok nélkül számodra nem marad más csak az egyszerű számháború az eszközök képességei közt.
Ez pontosan így van.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 261
1 733
113
Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó. Elmondom mi van: volt 8 db helink ami rendelkezik pár év tartalékkal, és amihez minden fontos dolog adott (szerszámozás, műszaki gárda, még talán pilóta is). Ok nincs hozzá ATGM, lehet már NIR sem. Viszont mire lehet jó? Először is a Mi-8/17-jeink elég sokat repülnek mostanság, és bár kb 2000 óra van bennük azért a műszaki hátterük oroezos még mindíg, vagyis bizonyos kqrbantartásokat le kell rendezni 50-100-200 óránként. Így a 6-8 heliből időröl időre csak max a kétharmqda bevethető. Több felújítható szállítónk nincs, így maradtak a mihuk. Na nem mint tehergépek, csak gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig. Nem baj az, ha a H145M et nem 0 kilóméteres pilótáknak kell berepülni. 20 heliről van szó, ehez az állományt fel kell futtatni, és az két mókussal meg 8 Minyóval (amiből kettő SAR keszit ad) elég nehéz lenne ezt megoldani. Szükségmegoldás. Ezekkel a gépekkel senki nem szándékozik harcolni, ha olyan lenne a szitu, akkor is max annyira repülnének komoly bevetést mint egy szállító heli, vagy max azokat kísérnék. Aki itt arról fantáziál, hogy mi lenne ezekkel a gépekkel élesben az nincs tiaztában a dolgok hátterével.
Itt két különböző dolgot keversz össze.
Bűn volt hagyni lerohadni a mihukat, de ugyanilyen bűn ezeket feltámasztani.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 067
37 087
113
Ez pontosan így van.
Hatalmasat tévedett szegény, de oda se neki...

Itt két különböző dolgot keversz össze.
Bűn volt hagyni lerohadni a mihukat, de ugyanilyen bűn ezeket feltámasztani.
Igen. Ha már lerohadt, akkor nem volt értelme feltámasztani. Ha nem rohadt volna le, akkor kirepülni 202x tájáig és csá.

Kb. annyi értelme van, mint egy 10+ éve álló 30 éves Ladát újra forgalomba helyezni, hogy azon gyakoroljon az ember, amikor az utódja meg egy XXI. századi autó lesz...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 065
113
Az analógiád nem jó, aki 30 éves Ladán tanul vezetni, az a XXI. századi autót is el fogja tudni vezetni automataváltóstul.

A Mi-24 réskitöltő szerepre érkezik, olcsóbban mint egy AH-60. Részben a harciheli fegyvernem életbentartása/újra megteremtése a cél a H-145M érkezéséig, részben ahogy fentebb írták nagyon helyesen, ha kell egyáltalán bevethető forgószárnyas a kevés Minyó mellé. Az hogy mennyi kolibrit lehet venni az árából, ha már kiképzés, az egy érdekes dolog, csak azokkal a kolibrikkel te nem fogsz gépágyú és NIR használatot gyakorololtatni senkivel. Az ilyen alap képzést valóban ahogy leírtátok, lehet bérelni a civil versenyszférától akár. A Mihu a következő lépcsőfok, amikor valaki már tudja hogy mitől és hogyan repül a helikopter.
Az sem elhanyagolható, hogy szerintem addig is ha kell, nem kolibri van, hanem Mihu abban a pár évben, amíg rendszerbe áll a H145M.
Tudjátok, az a marha nagy különbség a kettő között, amiért TI sírni szoktatok, hogy már megint olyat vettünk, amire bár szükség van, de nem lehet vele lőni.

Nektek minden szar, és minden hivatásos hülye. Én ezt elfogadtam, nem is akarom megváltoztatni. Tessék elmenni a HM-be, vagy mondok jobbat: nyerjetek választást! Onnantól úgy lesz ahogy ti akarjátok. Most ez van. Ezt kell szeretni. Illetve jogotokban áll fikázni tovább, ez egy szabad ország, csak ettől még akkor is ez lesz.

Én befejeztem, úgy is van itt olyan számolatlan, aki jobban tudja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 052
23 029
113
Keresztül kasul bejártam az országot. Mo. pontosan arra példa, hogy szinte mindenhol messzebbre ellátni, mint 3-4 km, de oda se neki. Mindkét Alföld. A hegységek és dombságok esetén meg egy csinosabb tetőről 10-50 km-re is.

Megtanulni meg azért kéne, mert akkor nem kommentelnél folyton téveszméket.


Valahol nevetséges és vicces, hogy ennyire ostobának tartasz, de képtelen vagy megérteni a Mi-24 és Gripen fegyveralkalmazása közti eltéréseket...
Ráadásul ennek semmi köze az eddigiekhez...
Kb. olyan vagy, mint a vizsgán hadováló diák...

Az a te dolgod,hogy csak úgy tudsz mozogni,hogy 5-10km-ről kiszúrnak.Egy lövész század simán a képedbe mozogna fedve bárhol úgy,hogy csak az utolsó 2km-en látod őket.De ugyan ez igaz egy harckocsi századra is...Mondjuk azokat talán hallanád.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 165
113
szerepkörre alkalmatlanok.
Köszönöm, itt a pont. Felesleges tovább erről a témáról beszélni, így van ahogy írtad.


Szerintem ez a vita értelmes és időszerű is. Én a következőket szűrtem le az előzőekből.

Ha csak felújítottuk a Mi-24-eseket, és nem lesz hozzájuk fegyver, akkor az egész program értelmetlen pénzkidobás, mert akkor kaptunk olyan kiképző helikoptereket, amelyek a harci helikopter feladatra alkalmatlanok. Azt hiszem az ezeken a heliken történő gyakorlásnak nem túl sok értelme lenne, ha innen kellene szintet ugrani a csak repülésre kiképzett hajózónak. Az nem fegyverrendszer, ami nem képes célok megsemmisítésére. Nevezhetik harci heli századnak, akkor se lesz az, mint ahogy az AIRBUSZ-ok sem csapatszállításra használtak.

Ha pedig lesz hozzájuk fegyverzet, mert mondjuk veszünk rakétákat Bulgáriától, vagy máshonnan, és nem orosz korszerűsítési elem is, mint ahogy ítt honvéd lehetőségként vízionálta, akkor meg fenn lesznek tartva szerintem a fegyverek üzemidő lejártáig...legalább évtizedig... Azaz csak ebben az esetben lehetne valamilyen katonai-harci képességről beszélni. Ekkor viszont évtizedre elodázódna a korszerű technika beszerzése.

De én attól tartok, inkább a felesleges gyakorló harci heli szerepre lesznek kárhoztatva, ismerve a mai magyar haderő fejlesztés bugyrait, ahol eddig nem sok mindent neveztek a nevén. Minden fejlesztés valami tetszetős nevet kapott. Hogy ennyire sötétben tapogatózunk, annak az az oka, hogy nem merik tájékoztatni a közvéleményt a részletekről és ez nem vet túl jó fényt a programra és annak hasznosságára... Nem hiszem, hogy titkolózni kellene, mert nem egy akkora dolog 8 db helikopter nagyjavítása. Egyébiránt szerintem pilótát sem lehet csak úgy leakasztani hozzájuk, mert jó esetben jelentős részük is ma már nyugdíjasok azok, akik afganisztánban mentori feladatokat láttak el, legalábbis szerintem.. Lehet, eleve migránsijesztegető lesz a feladatkörük, ami meg szintén nem egy nagy eresztés katonai szempontból. Igazándiból a társadalom nem bízhat a katonaságban, mert azok készséggel kiszolgálják a politika fasz elvárásait és még tapsolnak is hozzá. De aki itt van ezen a lapon, értsen is csak egy kicsit a témához, annak ez aködösítés, félrebeszélés ami ezt a programot is körülveszi: egyszerűen kevés... De a titkolózás egy dologra jó, az átgondolatlanság elkendőzésére.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 734
18 268
113
Igen.


Az orrán vannak valami bigyulák. Azok mik lehetnek?
https://airbus-h.assetsadobe2.com/i...45M-Bundeswehr-002.jpg?wid=3626&fit=constrain



Oké, de nem én. :)
Csak szeretem nem elfelejteni, hogy a H145M nem harci helhikopter.




Lehetett volna mondjuk négy EC-145-öt bérelni, de lehet, hogy ez eszébe sem jutott a fejeseknek.
Akkor még nem tudták hogy 145 lesz. Semmit sem tudtak , még kb Hende volt a miniszter mikor a Mi-24 történet elkezdődött az iroasztalokon.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 067
37 087
113
Az analógiád nem jó, aki 30 éves Ladán tanul vezetni, az a XXI. századi autót is el fogja tudni vezetni automataváltóstul.
Karbantartás oldalról van eltérés, hahó...
Egyébként meg máshogy kell vezetni, de ezt most ne firtassuk... A mihu egyetlen respektje a teljesítmény, a kiképzés alatt, csak ezért meg drága...

Részben a harciheli fegyvernem életbentartása/újra megteremtése a cél a H-145M érkezéséig, részben ahogy fentebb írták nagyon helyesen, ha kell egyáltalán bevethető forgószárnyas a kevés Minyó mellé.
Cirka 5 éve nem repültek a 24-esek. Nincs mit itt életben tartani.

Az hogy mennyi kolibrit lehet venni az árából, ha már kiképzés, az egy érdekes dolog, csak azokkal a kolibrikkel te nem fogsz gépágyú és NIR használatot gyakorololtatni senkivel.
7-8 évre nem vásárol gépet az ember.

Tudjátok, az a marha nagy különbség a kettő között, amiért TI sírni szoktatok, hogy már megint olyat vettünk, amire bár szükség van, de nem lehet vele lőni.
Szerintem meg ilyen köpködés előtt talán oldasd el a gripenes honvédélmis írásomat és akkor talán végre leesne...

Nektek minden szar, és minden hivatásos hülye.
Nem, nem az. És kurvára elegem van, hogy egyeseknek itt hobbijuk, hogy olyat adnak más szájába, amit sosem mondott.
Egyébként nem értem, hogy számtalan technikai részletet kívánó témában mitől is relevánsabb dudi technikai hülyeségekkel tarkított kommentjei. Csak azért, mert ő hivatásos lövész? Ezen pont úgy röhögök, amikor valakinek az volt az érv a MiG-21 körül zajló vitában, hogy ő ért hozzá, mert ő volt sorkatona.

Pffffffffffffffff...
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 165
113
Akkor még nem tudták hogy 145 lesz. Semmit sem tudtak , még kb Hende volt a miniszter mikor a Mi-24 történet elkezdődött az iroasztalokon.


Ez most amit leírtál, azt mutatja, hogy nincsen hosszútávon átgondolva a honvédség fejlesztése. És ez legalább annyira lehangoló és ijesztő, mint a lemázolt Mi-24-esek opciója. Ha csak repülő képessé teszik azokat, jobb lett volna, ha a szárazföldi erők fejlesztésére költik a pénzt. De nem látjátok, itt elsősorban az kapott eddig jelentősebb pénzeket, ami így vagy úgy, de repül. És ez elég nagy aránytalanságot eredményezett..
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 165
113
Az analógiád nem jó, aki 30 éves Ladán tanul vezetni, az a XXI. századi autót is el fogja tudni vezetni automataváltóstul.

A Mi-24 réskitöltő szerepre érkezik, olcsóbban mint egy AH-60. Részben a harciheli fegyvernem életbentartása/újra megteremtése a cél a H-145M érkezéséig, részben ahogy fentebb írták nagyon helyesen, ha kell egyáltalán bevethető forgószárnyas a kevés Minyó mellé. Az hogy mennyi kolibrit lehet venni az árából, ha már kiképzés, az egy érdekes dolog, csak azokkal a kolibrikkel te nem fogsz gépágyú és NIR használatot gyakorololtatni senkivel. Az ilyen alap képzést valóban ahogy leírtátok, lehet bérelni a civil versenyszférától akár. A Mihu a következő lépcsőfok, amikor valaki már tudja hogy mitől és hogyan repül a helikopter.
Az sem elhanyagolható, hogy szerintem addig is ha kell, nem kolibri van, hanem Mihu abban a pár évben, amíg rendszerbe áll a H145M.
Tudjátok, az a marha nagy különbség a kettő között, amiért TI sírni szoktatok, hogy már megint olyat vettünk, amire bár szükség van, de nem lehet vele lőni.

Nektek minden szar, és minden hivatásos hülye. Én ezt elfogadtam, nem is akarom megváltoztatni. Tessék elmenni a HM-be, vagy mondok jobbat: nyerjetek választást! Onnantól úgy lesz ahogy ti akarjátok. Most ez van. Ezt kell szeretni. Illetve jogotokban áll fikázni tovább, ez egy szabad ország, csak ettől még akkor is ez lesz.

Én befejeztem, úgy is van itt olyan számolatlan, aki jobban tudja.


Mondjuk én azt látom, hogy a kiképzés egyszerűsődik a korszerű kiképző gépekkel és szimulátorokkal. Már nem többlépcsős kiképzés van, hanem a sugárhajtású, de szubszónikus típusokról való közvetlen átülés a harci típusokra, legalábbis a repülőgépeknél, ha jól tudom. Feltételezém a heliknél is van ilyen tendencia. Azt látom, vannak itt, akik szerint minden haderőt érintő kormányzati döntés tökéletes. Ehhez pedig igen könnyű magyarázatot találni, mint ahogy te is tetted, a harckiképző helikopter szükséges kiképzési lépcsőjének a beiktatásával. De javítson ki az, aki nálam jobban ért hozzá..
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba