1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mil Mi-24 "Hind"

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Jeno által indítva @ 2013. január 6..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    Hát, háború, na. Vannak áldozatok és veszteségek.

    Ilyenek ezek a hivatásos katonák, fogalmuk sincs. :(

    Nem 5 az a 8? :)
    Nekem nagyon úgy rémlik.
     
    zsolti likes this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De ez nem jelenti azt, hogy akkor végtelenségig tolerálli kell. Tudod, US Army vs Vörös Hadsereg.

    Láthatólag egyeseknek nincs. Ez nem szégyen, hiszen dudi nem mérnök, csak akkor talán sokszor elszámolhatna 20-ig kommentelés előtt főleg úgy, hogy minden anyag ott van a tanuláshoz, de neki nem megy / nem is akarja.
     
  3. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó. Elmondom mi van: volt 8 db helink ami rendelkezik pár év tartalékkal, és amihez minden fontos dolog adott (szerszámozás, műszaki gárda, még talán pilóta is). Ok nincs hozzá ATGM, lehet már NIR sem. Viszont mire lehet jó? Először is a Mi-8/17-jeink elég sokat repülnek mostanság, és bár kb 2000 óra van bennük azért a műszaki hátterük oroezos még mindíg, vagyis bizonyos kqrbantartásokat le kell rendezni 50-100-200 óránként. Így a 6-8 heliből időröl időre csak max a kétharmqda bevethető. Több felújítható szállítónk nincs, így maradtak a mihuk. Na nem mint tehergépek, csak gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig. Nem baj az, ha a H145M et nem 0 kilóméteres pilótáknak kell berepülni. 20 heliről van szó, ehez az állományt fel kell futtatni, és az két mókussal meg 8 Minyóval (amiből kettő SAR keszit ad) elég nehéz lenne ezt megoldani. Szükségmegoldás. Ezekkel a gépekkel senki nem szándékozik harcolni, ha olyan lenne a szitu, akkor is max annyira repülnének komoly bevetést mint egy szállító heli, vagy max azokat kísérnék. Aki itt arról fantáziál, hogy mi lenne ezekkel a gépekkel élesben az nincs tiaztában a dolgok hátterével.
     
    anonim999, fip7, zsolti and 3 others like this.
  4. borisz

    borisz Well-Known Member


    Értelek, de ne tévesszük szem elől, hogy nincsenek olyan lehetőségeink, mint az Egyesült Államoknak. (Vagy a vörösöknek). Cserébe a szóba jöhető ellenség sem az a liga.
    Tartok tőle, hogy egy túlárazott hagyományőrzés lesz, de még nincsenek itthon a gépek, nem nézhettünk bele, egyetlen képet láttunk. Az sem tiszta, hogy mi a cél ezekkel. Gyanítom, hogy annyi, hogy legyen valami, ami repül
     
    Panzerfaust, zsolti and Telak2 like this.
  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Köszönöm, itt a pont. Felesleges tovább erről a témáról beszélni, így van ahogy írtad.
     
  6. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Pontosan erre utaltam korábban, hogy a NIR és gá. igen is hasznos fegyverek, nem véletlenül vannak használatban jelen időben is minden, ismétlem MINDEN haderőben.
    Természtesen ha valaki azt akarja bebizonyítani, hogy harckocsit, megerősített harcálláspontot komoly SHORAD/Manpads védelem mellett sokkal hatékonyabb ATGM -el támadni, annak igaza lesz. A világban nem csak ilyen scenariok léteznek.
     
  7. blogen

    blogen Well-Known Member

    Nincs korreláció a csoportok között. A modernizálatlan lemázolt hulladék mihuk még azoknak sem jók, akik nem akarták hagyni lerohadni a képességet! Most elköltöttünk rengeteg pénzt, de képességet nem kaptunk vissza.

    Namost, huszonhétmillió dollárból harminchárom darab HC120 Colibrit lehetett volna venni gyakorlásra!

    [​IMG]
    (a képen kettővel kevesebb van)
     
    Celebra, arcas and szpg9 like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mit is írtam? A H145 balanszolt megoldás. Nem egy AH-64D/E, de a feltámasztott mihukat - már elnézést - hülyére pofozza képességek terén úgy, hogy még van potenciál benne. MAWS kötelező kéne, hogy legyen, de hogy DIRCM elfér-e rajta, azt nem tudom.

    Egyeseknek lehet, hogy megragad a megközelítése ott, hogy kicsi, nem páncélozott, stb. de ezek nem annyira tényezők. (A legendákkal ellentétben az AH-64 is alig van páncélozva.)

    75 millió USD-ből lízingelve más olcsóbb helin mennyivel több gyakorlás férne bele? Úgy 10k+ óra nagyságrend...
    Mitől jobb méregdrága Mi-24-en tapasztalatot szerezni, ha úgyis kihal? Akkor repülési gyakorlatot más, olcsóbb helin is lehetne szerezni úgy, hogy nem is vesszük meg, mert 7-8 évre nem vesz az ember gépet. Lásd olasz F-16 lízink, osztrák F-5 bérlés, stb.

    Egész egyszerűen az nem tűnik fel sokaknak, hogy az elcsépelt "tapasztalatszerzést" is igen megkérdőjelezhető áron valósítják meg a gépek.
     
    Celebra and Nagy Csaba like this.
  9. borisz

    borisz Well-Known Member

    Igen.
    Az orrán vannak valami bigyulák. Azok mik lehetnek?
    https://airbus-h.assetsadobe2.com/i...45M-Bundeswehr-002.jpg?wid=3626&fit=constrain

    Oké, de nem én. :)
    Csak szeretem nem elfelejteni, hogy a H145M nem harci helhikopter.


    Lehetett volna mondjuk négy EC-145-öt bérelni, de lehet, hogy ez eszébe sem jutott a fejeseknek.
     
  10. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Ez pontosan így van.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  12. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Itt két különböző dolgot keversz össze.
    Bűn volt hagyni lerohadni a mihukat, de ugyanilyen bűn ezeket feltámasztani.
     
    Nagy Csaba likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hatalmasat tévedett szegény, de oda se neki...

    Igen. Ha már lerohadt, akkor nem volt értelme feltámasztani. Ha nem rohadt volna le, akkor kirepülni 202x tájáig és csá.

    Kb. annyi értelme van, mint egy 10+ éve álló 30 éves Ladát újra forgalomba helyezni, hogy azon gyakoroljon az ember, amikor az utódja meg egy XXI. századi autó lesz...
     
  14. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Az analógiád nem jó, aki 30 éves Ladán tanul vezetni, az a XXI. századi autót is el fogja tudni vezetni automataváltóstul.

    A Mi-24 réskitöltő szerepre érkezik, olcsóbban mint egy AH-60. Részben a harciheli fegyvernem életbentartása/újra megteremtése a cél a H-145M érkezéséig, részben ahogy fentebb írták nagyon helyesen, ha kell egyáltalán bevethető forgószárnyas a kevés Minyó mellé. Az hogy mennyi kolibrit lehet venni az árából, ha már kiképzés, az egy érdekes dolog, csak azokkal a kolibrikkel te nem fogsz gépágyú és NIR használatot gyakorololtatni senkivel. Az ilyen alap képzést valóban ahogy leírtátok, lehet bérelni a civil versenyszférától akár. A Mihu a következő lépcsőfok, amikor valaki már tudja hogy mitől és hogyan repül a helikopter.
    Az sem elhanyagolható, hogy szerintem addig is ha kell, nem kolibri van, hanem Mihu abban a pár évben, amíg rendszerbe áll a H145M.
    Tudjátok, az a marha nagy különbség a kettő között, amiért TI sírni szoktatok, hogy már megint olyat vettünk, amire bár szükség van, de nem lehet vele lőni.

    Nektek minden szar, és minden hivatásos hülye. Én ezt elfogadtam, nem is akarom megváltoztatni. Tessék elmenni a HM-be, vagy mondok jobbat: nyerjetek választást! Onnantól úgy lesz ahogy ti akarjátok. Most ez van. Ezt kell szeretni. Illetve jogotokban áll fikázni tovább, ez egy szabad ország, csak ettől még akkor is ez lesz.

    Én befejeztem, úgy is van itt olyan számolatlan, aki jobban tudja.
     
    Luthero, tindalos, zeal and 2 others like this.
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az a te dolgod,hogy csak úgy tudsz mozogni,hogy 5-10km-ről kiszúrnak.Egy lövész század simán a képedbe mozogna fedve bárhol úgy,hogy csak az utolsó 2km-en látod őket.De ugyan ez igaz egy harckocsi századra is...Mondjuk azokat talán hallanád.
     
    Luthero and Panzerfaust like this.
  16. szpg9

    szpg9 Well-Known Member

    szerepkörre alkalmatlanok.

    Szerintem ez a vita értelmes és időszerű is. Én a következőket szűrtem le az előzőekből.

    Ha csak felújítottuk a Mi-24-eseket, és nem lesz hozzájuk fegyver, akkor az egész program értelmetlen pénzkidobás, mert akkor kaptunk olyan kiképző helikoptereket, amelyek a harci helikopter feladatra alkalmatlanok. Azt hiszem az ezeken a heliken történő gyakorlásnak nem túl sok értelme lenne, ha innen kellene szintet ugrani a csak repülésre kiképzett hajózónak. Az nem fegyverrendszer, ami nem képes célok megsemmisítésére. Nevezhetik harci heli századnak, akkor se lesz az, mint ahogy az AIRBUSZ-ok sem csapatszállításra használtak.

    Ha pedig lesz hozzájuk fegyverzet, mert mondjuk veszünk rakétákat Bulgáriától, vagy máshonnan, és nem orosz korszerűsítési elem is, mint ahogy ítt honvéd lehetőségként vízionálta, akkor meg fenn lesznek tartva szerintem a fegyverek üzemidő lejártáig...legalább évtizedig... Azaz csak ebben az esetben lehetne valamilyen katonai-harci képességről beszélni. Ekkor viszont évtizedre elodázódna a korszerű technika beszerzése.

    De én attól tartok, inkább a felesleges gyakorló harci heli szerepre lesznek kárhoztatva, ismerve a mai magyar haderő fejlesztés bugyrait, ahol eddig nem sok mindent neveztek a nevén. Minden fejlesztés valami tetszetős nevet kapott. Hogy ennyire sötétben tapogatózunk, annak az az oka, hogy nem merik tájékoztatni a közvéleményt a részletekről és ez nem vet túl jó fényt a programra és annak hasznosságára... Nem hiszem, hogy titkolózni kellene, mert nem egy akkora dolog 8 db helikopter nagyjavítása. Egyébiránt szerintem pilótát sem lehet csak úgy leakasztani hozzájuk, mert jó esetben jelentős részük is ma már nyugdíjasok azok, akik afganisztánban mentori feladatokat láttak el, legalábbis szerintem.. Lehet, eleve migránsijesztegető lesz a feladatkörük, ami meg szintén nem egy nagy eresztés katonai szempontból. Igazándiból a társadalom nem bízhat a katonaságban, mert azok készséggel kiszolgálják a politika fasz elvárásait és még tapsolnak is hozzá. De aki itt van ezen a lapon, értsen is csak egy kicsit a témához, annak ez aködösítés, félrebeszélés ami ezt a programot is körülveszi: egyszerűen kevés... De a titkolózás egy dologra jó, az átgondolatlanság elkendőzésére.
     
    Nagy Csaba likes this.
  17. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Akkor még nem tudták hogy 145 lesz. Semmit sem tudtak , még kb Hende volt a miniszter mikor a Mi-24 történet elkezdődött az iroasztalokon.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Karbantartás oldalról van eltérés, hahó...
    Egyébként meg máshogy kell vezetni, de ezt most ne firtassuk... A mihu egyetlen respektje a teljesítmény, a kiképzés alatt, csak ezért meg drága...

    Cirka 5 éve nem repültek a 24-esek. Nincs mit itt életben tartani.

    7-8 évre nem vásárol gépet az ember.

    Szerintem meg ilyen köpködés előtt talán oldasd el a gripenes honvédélmis írásomat és akkor talán végre leesne...

    Nem, nem az. És kurvára elegem van, hogy egyeseknek itt hobbijuk, hogy olyat adnak más szájába, amit sosem mondott.
    Egyébként nem értem, hogy számtalan technikai részletet kívánó témában mitől is relevánsabb dudi technikai hülyeségekkel tarkított kommentjei. Csak azért, mert ő hivatásos lövész? Ezen pont úgy röhögök, amikor valakinek az volt az érv a MiG-21 körül zajló vitában, hogy ő ért hozzá, mert ő volt sorkatona.

    Pffffffffffffffff...
     
  19. szpg9

    szpg9 Well-Known Member


    Ez most amit leírtál, azt mutatja, hogy nincsen hosszútávon átgondolva a honvédség fejlesztése. És ez legalább annyira lehangoló és ijesztő, mint a lemázolt Mi-24-esek opciója. Ha csak repülő képessé teszik azokat, jobb lett volna, ha a szárazföldi erők fejlesztésére költik a pénzt. De nem látjátok, itt elsősorban az kapott eddig jelentősebb pénzeket, ami így vagy úgy, de repül. És ez elég nagy aránytalanságot eredményezett..
     
    Nagy Csaba likes this.
  20. szpg9

    szpg9 Well-Known Member


    Mondjuk én azt látom, hogy a kiképzés egyszerűsődik a korszerű kiképző gépekkel és szimulátorokkal. Már nem többlépcsős kiképzés van, hanem a sugárhajtású, de szubszónikus típusokról való közvetlen átülés a harci típusokra, legalábbis a repülőgépeknél, ha jól tudom. Feltételezém a heliknél is van ilyen tendencia. Azt látom, vannak itt, akik szerint minden haderőt érintő kormányzati döntés tökéletes. Ehhez pedig igen könnyű magyarázatot találni, mint ahogy te is tetted, a harckiképző helikopter szükséges kiképzési lépcsőjének a beiktatásával. De javítson ki az, aki nálam jobban ért hozzá..
     
    Nagy Csaba likes this.

Ezen oldal megosztása