[HUN] Mil Mi-24 "Hind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

eevil

Active Member
2015. július 3.
240
70
28
@dudi, engem frankón meggyőztél, hogy aktív tűztámogatásra ezek már nem jók. Molni számháborús megközelítésével meg egyértelműen tisztázta, hogy páncéltörésre megintcsak miért nem. Amiről nem volt szó, az a deszantolás. Arról mit gondolsz?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 738
18 286
113
Ez most amit leírtál, azt mutatja, hogy nincsen hosszútávon átgondolva a honvédség fejlesztése. És ez legalább annyira lehangoló és ijesztő, mint a lemázolt Mi-24-esek opciója. Ha csak repülő képessé teszik azokat, jobb lett volna, ha a szárazföldi erők fejlesztésére költik a pénzt. De nem látjátok, itt elsősorban az kapott eddig jelentősebb pénzeket, ami így vagy úgy, de repül. És ez elég nagy aránytalanságot eredményezett..
Van benn lobbi, de a NATO meg a falkavezer USA szeret a levegőből bombázni. Számomra ez úgy jön le hogy vagy majmolas, vagy valami NATO szabvány amit prioritásként kell kezelni a többi fegyvernem előtt.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 165
113
Van benn lobbi, de a NATO meg a falkavezer USA szeret a levegőből bombázni. Számomra ez úgy jön le hogy vagy majmolas, vagy valami NATO szabvány amit prioritásként kell kezelni a többi fegyvernem előtt.


OKÉ, OKÉ, de az amiknak a szárazföldön is vannak ütőképes, jól felszerelt egységeik...

UI.: ha viszont majmolás az egész, akkor gondok vannak a távalti tervekkel, mivel az én fogalmaim szerint az árral úszás az nem előre mutató hosszútávú fejlesztés egy stratégiai ágazatban. Mert mi más lenne a honvédség..
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
811
884
93
Tehát a gépágyú faszság!A NIR faszság!Az irányított 70mm-es rakéta faszság!
Tudod ezekkel mindel közel kell menni, 2-3 km távolság a max amirő használhatod őket.

Kérlek szólj a világ összes olyan haderejének ahol ezeket használják,hogy hülyék mint a segg és nem értenek hozzá!!!

Azt a gépágyút is gondold át, mert nincs a Honvédség készletében 8 vagy 12 dp "P" verziójú Mihu, csak 6db. A volt NDK készletből érkezett 6db P és vagy 16db D verzió. Ebből a D verziókkal soha nem kezdtek semmit sem. A 6db "P" verzió lesz felújítva. A másik 6db Mihu az a volt Néphadsereg készletéből maradt "V" verzió lett volna, amiből egyenlőre csak az első 2db van kint, s lehet hogy nem is lesz több. Tehát 2db felújított Mihu-n CSAK a Gatling 12,7-es nehézgéppuska lesz és slussz...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 104
23 136
113
@dudi, engem frankón meggyőztél, hogy aktív tűztámogatásra ezek már nem jók. Molni számháborús megközelítésével meg egyértelműen tisztázta, hogy páncéltörésre megintcsak miért nem. Amiről nem volt szó, az a deszantolás. Arról mit gondolsz?

Félreértesz!Én sem gondolom,hogy a mi elavult gépeink bármilyen modern háborús műveletre alkalmasak lennének!

Deszantolásra?6embert képes elvinni teljes felszereléssel az nagyon kevés.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
4 256
8 031
113
@dudi, engem frankón meggyőztél, hogy aktív tűztámogatásra ezek már nem jók. Molni számháborús megközelítésével meg egyértelműen tisztázta, hogy páncéltörésre megintcsak miért nem. Amiről nem volt szó, az a deszantolás. Arról mit gondolsz?
Engedd meg, hogy leírjam amit apám mondott ezügyben: ő soros éveiben 2 alkalommal deszantolt belőle azt mondta kényelmetlenebb mint egy minyóból de lehet belőle normálisan, 8 fős raj elég szűkösen volt benne
 

eevil

Active Member
2015. július 3.
240
70
28
Félreértesz!Én sem gondolom,hogy a mi elavult gépeink bármilyen modern háborús műveletre alkalmasak lennének!

Deszantolásra?6embert képes elvinni teljes felszereléssel az nagyon kevés.

Nem értettelek félre, teljesen világos voltál eddig is. Kösz a választ!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 999
27 089
113
Engedd meg, hogy leírjam amit apám mondott ezügyben: ő soros éveiben 2 alkalommal deszantolt belőle azt mondta kényelmetlenebb mint egy minyóból de lehet belőle normálisan, 8 fős raj elég szűkösen volt benne
A mostani raj kicsit több cuccot cipel + lövedékálló mellény van rajta ami azért változtat a leányzó fekvésén.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 104
23 136
113
Engedd meg, hogy leírjam amit apám mondott ezügyben: ő soros éveiben 2 alkalommal deszantolt belőle azt mondta kényelmetlenebb mint egy minyóból de lehet belőle normálisan, 8 fős raj elég szűkösen volt benne

Igen ma már csak a mellényed nehezebb mint amit akkoriban az apukád teljes harcászati felszerelésnek hívott.Sokat deszantoltam én is 24-esből szerencsére nem kell bemutatni de mi sosem voltunk benne 8-as meg szerintem még életembe nem láttam beépített üléssort 24-esben szóval mi annyira nem nyomorogtunk benne.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 277
1 761
113
Ezeket kellett volna GS-23L-re cseréltetni. Persze már ezekhez sincs lőszerünk, az utolsó típus, ami ilyen lőszert használt, az a 2000-ben kivont MiG-21bisz volt.
Létezik még elvileg az UPK-23-250 gépágyú-konténer is a mihukhoz és a Mi-17-hez. Azok elvileg még megvannak és lőszer is kell, hogy legyen hozzájuk.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 123
4 794
113
Keresztül kasul bejártam az országot. Mo. pontosan arra példa, hogy szinte mindenhol messzebbre ellátni, mint 3-4 km, de oda se neki. Mindkét Alföld. A hegységek és dombságok esetén meg egy csinosabb tetőről 10-50 km-re is.
Szerintem időjárás és magasságfüggő.
Amikor vitorlázom, akkor is csak kifejezettem tiszta időben lehet látni nagyon messzire és az is kérdés hogy a felhősödés, felhőalap, páratartalom milyen szintű.
A dombokon, hegyeken gyalogszerrel pedig csak akkor jó a sas, ha egyrészt a tető kopasz, vagy van alkalmas tereptárgy, másrészt szintén adott a tiszta idő. Egyéb esetben a növényzet sokat takar, földközelben egyre inkább. Tavasszal, ősszel, amikor a nap egy részén leszáll a köd, a pára, reggel, de van amikor napközben is megmarad és beszorul a tejföl akkor túróst sem látni. Végigjártam Bp környéki és szerte az országban volt lérak pontokat, és elég hektikus. Voltam például a pilisszentkeresztin úgy hogy simán átláttunk a Felvidékre, de volt hogy épp a Dunát, és télen pedig zömében zérus észlelés. A hegynek fölfele kb 300 méteres magasságon eltünt minden, az egész vidék párás, ködös cuccba burkolózott a móri ároktól a Dunakanyarig.
Az Alföldön is rengeteg akadály van, iszonyat sok a változó magasságú lombkoronák mennyisége, kiugró facsoportok, sőt hátságok, magaslati pontok is nehezítik a helyzetet. Egy 5 méter magas les az gyakorlatilag semmiféle biztos infót nem ad csak ideális körülményeknél. Tudok olyan alföldi szántóföldi részt ahol a hódmezővásárhelyiek még régen gyakorolták a fedezékelést, 8-10 méteres buckahátság, messziről síknak tűnik, de közben nem az. Egy szakasznyi egység eszközökkel együtt úgy elbújt mögötte mint a sicc.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 178
18 065
113
Szerintem időjárás és magasságfüggő.
Amikor vitorlázom, akkor is csak kifejezettem tiszta időben lehet látni nagyon messzire és az is kérdés hogy a felhősödés, felhőalap, páratartalom milyen szintű.
A dombokon, hegyeken gyalogszerrel pedig csak akkor jó a sas, ha egyrészt a tető kopasz, vagy van alkalmas tereptárgy, másrészt szintén adott a tiszta idő. Egyéb esetben a növényzet sokat takar, földközelben egyre inkább. Tavasszal, ősszel, amikor a nap egy részén leszáll a köd, a pára, reggel, de van amikor napközben is megmarad és beszorul a tejföl akkor túróst sem látni. Végigjártam Bp környéki és szerte az országban volt lérak pontokat, és elég hektikus. Voltam például a pilisszentkeresztin úgy hogy simán átláttunk a Felvidékre, de volt hogy épp a Dunát, és télen pedig zömében zérus észlelés. A hegynek fölfele kb 300 méteres magasságon eltünt minden, az egész vidék párás, ködös cuccba burkolózott a móri ároktól a Dunakanyarig.
Az Alföldön is rengeteg akadály van, iszonyat sok a változó magasságú lombkoronák mennyisége, kiugró facsoportok, sőt hátságok, magaslati pontok is nehezítik a helyzetet. Egy 5 méter magas les az gyakorlatilag semmiféle biztos infót nem ad csak ideális körülményeknél. Tudok olyan alföldi szántóföldi részt ahol a hódmezővásárhelyiek még régen gyakorolták a fedezékelést, 8-10 méteres buckahátság, messziről síknak tűnik, de közben nem az. Egy szakasznyi egység eszközökkel együtt úgy elbújt mögötte mint a sicc.
Bizony, az hogy ellátsz egy helyen tovább mint 2km, az nem biztos hogy látsz is mindent, és mindenkit. Az alföldet is megszakítják kisebb nagyobb műtárgyak, a terep sem teljesen sík mindenhol.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 172
37 450
113
Szerintem időjárás és magasságfüggő.
Amikor vitorlázom, akkor is csak kifejezettem tiszta időben lehet látni nagyon messzire és az is kérdés hogy a felhősödés, felhőalap, páratartalom milyen szintű.
A dombokon, hegyeken gyalogszerrel pedig csak akkor jó a sas, ha egyrészt a tető kopasz, vagy van alkalmas tereptárgy, másrészt szintén adott a tiszta idő. Egyéb esetben a növényzet sokat takar, földközelben egyre inkább. Tavasszal, ősszel, amikor a nap egy részén leszáll a köd, a pára, reggel, de van amikor napközben is megmarad és beszorul a tejföl akkor túróst sem látni. Végigjártam Bp környéki és szerte az országban volt lérak pontokat, és elég hektikus. Voltam például a pilisszentkeresztin úgy hogy simán átláttunk a Felvidékre, de volt hogy épp a Dunát, és télen pedig zömében zérus észlelés. A hegynek fölfele kb 300 méteres magasságon eltünt minden, az egész vidék párás, ködös cuccba burkolózott a móri ároktól a Dunakanyarig.
Az Alföldön is rengeteg akadály van, iszonyat sok a változó magasságú lombkoronák mennyisége, kiugró facsoportok, sőt hátságok, magaslati pontok is nehezítik a helyzetet. Egy 5 méter magas les az gyakorlatilag semmiféle biztos infót nem ad csak ideális körülményeknél. Tudok olyan alföldi szántóföldi részt ahol a hódmezővásárhelyiek még régen gyakorolták a fedezékelést, 8-10 méteres buckahátság, messziről síknak tűnik, de közben nem az. Egy szakasznyi egység eszközökkel együtt úgy elbújt mögötte mint a sicc.
Bizony, az hogy ellátsz egy helyen tovább mint 2km, az nem biztos hogy látsz is mindent, és mindenkit. Az alföldet is megszakítják kisebb nagyobb műtárgyak, a terep sem teljesen sík mindenhol.
Dudi mindkét esetben arra utalt, hogy a LOS nem teljesül vagy a domborzat vagy a tereptárgyak miatt, emiatt a harkocsi összecsapások jellemző távolsága 2 km alatti lett volna NSZ-ban és máshol is. Erre jött a semmiből, hogy helikopternél ez a limit 3-4 km.

Tehát dudi elmondása - úgy értelmeztem - nem arról szólt, hogy a köd vagy más akadályozna, hanem a LOS van blokkolva. Ami egész egyszerűen nem igaz ebben a formában. (Linket nem adott semmire, térképre nézni meg elég főleg úgy, hogy méteres pontosságú magasságmérés van GE-n. Randomra lehet kinézni helyeket és huzogatni vonalakat.)
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 178
18 065
113
A LOS-t blokkolja egy tanya/facsoport is annak ami mögé fér. Nyilván általánosságban beszélt, fogsz találni olyan helyet az alföldön ahol tudsz úgy használni ATGM-et mint amit a szíreknél látunk, de nálunk azért nem az a jellemző terep mint náluk.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
6 278
6 722
113
Az a te dolgod,hogy csak úgy tudsz mozogni,hogy 5-10km-ről kiszúrnak.Egy lövész század simán a képedbe mozogna fedve bárhol úgy,hogy csak az utolsó 2km-en látod őket.De ugyan ez igaz egy harckocsi századra is...Mondjuk azokat talán hallanád.

A teljes közép európai hadműveleti térségben a szárazföldi harc távolsága, nem km-ben, hanem csak pár száz méterben mérendő, gépesített gyalogság és harckocsik esetében. Nem látsz tovább. Folyamatosak a tereptárgyak, bokrok, erők, facsoportok, magaslat, mélyedés, dzsungeles patak és folyópartok, stb. Az európai településszerkezet pedig még inkább fokozza ezt. Az hogy helikopterből mit lehet operálni, meddig, ezt nem merném megállapítani, mert nem tudom. De a terepfedezék miatt, amit magam is láttam egykor, bár ma lehet már elavult lenne, szabad szemmel bizony az utolsó utáni pillanatban lehet csak felfedezni egy alacsonyan repülő helikoptert. Gondolom városi szúnyogirtást már mindenki átélt. Ott is hallani rendesen hogy jön az irtó heli, vagy kétfedelű. Alacsonyan, ezért meglátni, csak akkor lehet szinte, amikor már az ember feje felett van. Mert a földről való rálátást takarja egy rakás mindenféle, mivel a gép alacsonyan repül, nem magasan.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 172
37 450
113
A teljes közép európai hadműveleti térségben a szárazföldi harc távolsága, nem km-ben, hanem csak pár száz méterben mérendő, gépesített gyalogság és harckocsik esetében. Nem látsz tovább. Folyamatosak a tereptárgyak, bokrok, erők, facsoportok, magaslat, mélyedés, dzsungeles patak és folyópartok, stb. Az európai településszerkezet pedig még inkább fokozza ezt. Az hogy helikopterből mit lehet operálni, meddig, ezt nem merném megállapítani, mert nem tudom. De a terepfedezék miatt, amit magam is láttam egykor, bár ma lehet már elavult lenne, szabad szemmel bizony az utolsó utáni pillanatban lehet csak felfedezni egy alacsonyan repülő helikoptert. Gondolom városi szúnyogirtást már mindenki átélt. Ott is hallani rendesen hogy jön az irtó heli, vagy kétfedelű. Alacsonyan, ezért meglátni, csak akkor lehet szinte, amikor már az ember feje felett van. Mert a földről való rálátást takarja egy rakás mindenféle, mivel a gép alacsonyan repül, nem magasan.
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.

Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 104
23 136
113
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.

Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?

Látni meg tüzet vezetni az két külön dolog.Bár hozáteszem,hogy harcszerűen mozgó katonát nem nagyon veszel észre kilométeres távolságból.Sőt egy álldogáló embert sem veszel észre pár 100 méternél messzebbről ha az terpszínű ruhában van...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 104
23 136
113
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.

Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?

Afganisztánban nőttek meg a harctávolságok 300-500 méterre(0-300-ról) a kopár sziklás terep miatt,te meg Európában km-es harctávolságokat vizionálsz.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
6 278
6 722
113
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.

Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?

Terepen nem fogsz látni sokat távolabbról. Pláne ha az ellenséges katonák ruházata, vagy harcjárműveik festése elég jól álcáz. Én tiszta időben Körmendről átom a kőszegi hegyet, ami 50 km. Azt viszot nem látom, hogy a hegyoldalban van-e valaki, vagy bármi, még Kőszegről, a hegy lábától sem. Persze, ez durva példa, de tényleg, nézni lehet, de meglátni az ellent, csalk pár száz méterről lehet. Autózom, látok egy szántást, akár kilóméterről is. Amennyiben a szántáson ott van két őz, azt csak pár száz méterről látom meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust