Van benn lobbi, de a NATO meg a falkavezer USA szeret a levegőből bombázni. Számomra ez úgy jön le hogy vagy majmolas, vagy valami NATO szabvány amit prioritásként kell kezelni a többi fegyvernem előtt.Ez most amit leírtál, azt mutatja, hogy nincsen hosszútávon átgondolva a honvédség fejlesztése. És ez legalább annyira lehangoló és ijesztő, mint a lemázolt Mi-24-esek opciója. Ha csak repülő képessé teszik azokat, jobb lett volna, ha a szárazföldi erők fejlesztésére költik a pénzt. De nem látjátok, itt elsősorban az kapott eddig jelentősebb pénzeket, ami így vagy úgy, de repül. És ez elég nagy aránytalanságot eredményezett..
Van benn lobbi, de a NATO meg a falkavezer USA szeret a levegőből bombázni. Számomra ez úgy jön le hogy vagy majmolas, vagy valami NATO szabvány amit prioritásként kell kezelni a többi fegyvernem előtt.
Tehát a gépágyú faszság!A NIR faszság!Az irányított 70mm-es rakéta faszság!
Tudod ezekkel mindel közel kell menni, 2-3 km távolság a max amirő használhatod őket.
Kérlek szólj a világ összes olyan haderejének ahol ezeket használják,hogy hülyék mint a segg és nem értenek hozzá!!!
Ezeket kellett volna GS-23L-re cseréltetni. Persze már ezekhez sincs lőszerünk, az utolsó típus, ami ilyen lőszert használt, az a 2000-ben kivont MiG-21bisz volt.CSAK a Gatling 12,7-es nehézgéppuska lesz és slussz...
@dudi, engem frankón meggyőztél, hogy aktív tűztámogatásra ezek már nem jók. Molni számháborús megközelítésével meg egyértelműen tisztázta, hogy páncéltörésre megintcsak miért nem. Amiről nem volt szó, az a deszantolás. Arról mit gondolsz?
Engedd meg, hogy leírjam amit apám mondott ezügyben: ő soros éveiben 2 alkalommal deszantolt belőle azt mondta kényelmetlenebb mint egy minyóból de lehet belőle normálisan, 8 fős raj elég szűkösen volt benne@dudi, engem frankón meggyőztél, hogy aktív tűztámogatásra ezek már nem jók. Molni számháborús megközelítésével meg egyértelműen tisztázta, hogy páncéltörésre megintcsak miért nem. Amiről nem volt szó, az a deszantolás. Arról mit gondolsz?
Félreértesz!Én sem gondolom,hogy a mi elavult gépeink bármilyen modern háborús műveletre alkalmasak lennének!
Deszantolásra?6embert képes elvinni teljes felszereléssel az nagyon kevés.
A mostani raj kicsit több cuccot cipel + lövedékálló mellény van rajta ami azért változtat a leányzó fekvésén.Engedd meg, hogy leírjam amit apám mondott ezügyben: ő soros éveiben 2 alkalommal deszantolt belőle azt mondta kényelmetlenebb mint egy minyóból de lehet belőle normálisan, 8 fős raj elég szűkösen volt benne
Engedd meg, hogy leírjam amit apám mondott ezügyben: ő soros éveiben 2 alkalommal deszantolt belőle azt mondta kényelmetlenebb mint egy minyóból de lehet belőle normálisan, 8 fős raj elég szűkösen volt benne
Létezik még elvileg az UPK-23-250 gépágyú-konténer is a mihukhoz és a Mi-17-hez. Azok elvileg még megvannak és lőszer is kell, hogy legyen hozzájuk.Ezeket kellett volna GS-23L-re cseréltetni. Persze már ezekhez sincs lőszerünk, az utolsó típus, ami ilyen lőszert használt, az a 2000-ben kivont MiG-21bisz volt.
Szerintem időjárás és magasságfüggő.Keresztül kasul bejártam az országot. Mo. pontosan arra példa, hogy szinte mindenhol messzebbre ellátni, mint 3-4 km, de oda se neki. Mindkét Alföld. A hegységek és dombságok esetén meg egy csinosabb tetőről 10-50 km-re is.
Bizony, az hogy ellátsz egy helyen tovább mint 2km, az nem biztos hogy látsz is mindent, és mindenkit. Az alföldet is megszakítják kisebb nagyobb műtárgyak, a terep sem teljesen sík mindenhol.Szerintem időjárás és magasságfüggő.
Amikor vitorlázom, akkor is csak kifejezettem tiszta időben lehet látni nagyon messzire és az is kérdés hogy a felhősödés, felhőalap, páratartalom milyen szintű.
A dombokon, hegyeken gyalogszerrel pedig csak akkor jó a sas, ha egyrészt a tető kopasz, vagy van alkalmas tereptárgy, másrészt szintén adott a tiszta idő. Egyéb esetben a növényzet sokat takar, földközelben egyre inkább. Tavasszal, ősszel, amikor a nap egy részén leszáll a köd, a pára, reggel, de van amikor napközben is megmarad és beszorul a tejföl akkor túróst sem látni. Végigjártam Bp környéki és szerte az országban volt lérak pontokat, és elég hektikus. Voltam például a pilisszentkeresztin úgy hogy simán átláttunk a Felvidékre, de volt hogy épp a Dunát, és télen pedig zömében zérus észlelés. A hegynek fölfele kb 300 méteres magasságon eltünt minden, az egész vidék párás, ködös cuccba burkolózott a móri ároktól a Dunakanyarig.
Az Alföldön is rengeteg akadály van, iszonyat sok a változó magasságú lombkoronák mennyisége, kiugró facsoportok, sőt hátságok, magaslati pontok is nehezítik a helyzetet. Egy 5 méter magas les az gyakorlatilag semmiféle biztos infót nem ad csak ideális körülményeknél. Tudok olyan alföldi szántóföldi részt ahol a hódmezővásárhelyiek még régen gyakorolták a fedezékelést, 8-10 méteres buckahátság, messziről síknak tűnik, de közben nem az. Egy szakasznyi egység eszközökkel együtt úgy elbújt mögötte mint a sicc.
Szerintem időjárás és magasságfüggő.
Amikor vitorlázom, akkor is csak kifejezettem tiszta időben lehet látni nagyon messzire és az is kérdés hogy a felhősödés, felhőalap, páratartalom milyen szintű.
A dombokon, hegyeken gyalogszerrel pedig csak akkor jó a sas, ha egyrészt a tető kopasz, vagy van alkalmas tereptárgy, másrészt szintén adott a tiszta idő. Egyéb esetben a növényzet sokat takar, földközelben egyre inkább. Tavasszal, ősszel, amikor a nap egy részén leszáll a köd, a pára, reggel, de van amikor napközben is megmarad és beszorul a tejföl akkor túróst sem látni. Végigjártam Bp környéki és szerte az országban volt lérak pontokat, és elég hektikus. Voltam például a pilisszentkeresztin úgy hogy simán átláttunk a Felvidékre, de volt hogy épp a Dunát, és télen pedig zömében zérus észlelés. A hegynek fölfele kb 300 méteres magasságon eltünt minden, az egész vidék párás, ködös cuccba burkolózott a móri ároktól a Dunakanyarig.
Az Alföldön is rengeteg akadály van, iszonyat sok a változó magasságú lombkoronák mennyisége, kiugró facsoportok, sőt hátságok, magaslati pontok is nehezítik a helyzetet. Egy 5 méter magas les az gyakorlatilag semmiféle biztos infót nem ad csak ideális körülményeknél. Tudok olyan alföldi szántóföldi részt ahol a hódmezővásárhelyiek még régen gyakorolták a fedezékelést, 8-10 méteres buckahátság, messziről síknak tűnik, de közben nem az. Egy szakasznyi egység eszközökkel együtt úgy elbújt mögötte mint a sicc.
Dudi mindkét esetben arra utalt, hogy a LOS nem teljesül vagy a domborzat vagy a tereptárgyak miatt, emiatt a harkocsi összecsapások jellemző távolsága 2 km alatti lett volna NSZ-ban és máshol is. Erre jött a semmiből, hogy helikopternél ez a limit 3-4 km.Bizony, az hogy ellátsz egy helyen tovább mint 2km, az nem biztos hogy látsz is mindent, és mindenkit. Az alföldet is megszakítják kisebb nagyobb műtárgyak, a terep sem teljesen sík mindenhol.
Az a te dolgod,hogy csak úgy tudsz mozogni,hogy 5-10km-ről kiszúrnak.Egy lövész század simán a képedbe mozogna fedve bárhol úgy,hogy csak az utolsó 2km-en látod őket.De ugyan ez igaz egy harckocsi századra is...Mondjuk azokat talán hallanád.
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.A teljes közép európai hadműveleti térségben a szárazföldi harc távolsága, nem km-ben, hanem csak pár száz méterben mérendő, gépesített gyalogság és harckocsik esetében. Nem látsz tovább. Folyamatosak a tereptárgyak, bokrok, erők, facsoportok, magaslat, mélyedés, dzsungeles patak és folyópartok, stb. Az európai településszerkezet pedig még inkább fokozza ezt. Az hogy helikopterből mit lehet operálni, meddig, ezt nem merném megállapítani, mert nem tudom. De a terepfedezék miatt, amit magam is láttam egykor, bár ma lehet már elavult lenne, szabad szemmel bizony az utolsó utáni pillanatban lehet csak felfedezni egy alacsonyan repülő helikoptert. Gondolom városi szúnyogirtást már mindenki átélt. Ott is hallani rendesen hogy jön az irtó heli, vagy kétfedelű. Alacsonyan, ezért meglátni, csak akkor lehet szinte, amikor már az ember feje felett van. Mert a földről való rálátást takarja egy rakás mindenféle, mivel a gép alacsonyan repül, nem magasan.
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.
Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.
Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?
Ilyenkor elgondolkozom, hogy autóvezetés közben nem figyeltek? Az első dombságig km-re ellátni. Az egész M1, M3, M5, M6 és M7-en és környező utakon ez van, de még cseheknél és osztrákoknál is.
Én úgy érzem, hogy ti a kivételekből általánosítotok... A harcok mindig az utak mentén alakulnak jellemzően, mert bár a hk és IFV képes offroad üzemre, hosszútávon minek szórakozzon ezzel bárki, ha nem szükséges?