Vajon hol a retekben lehetnek még mindig?
Vajon hol a retekben lehetnek még mindig?
Vajon hol a retekben lehetnek még mindig?
Gondolom ha átvettük őket, akkor most szétszereleik őket az utazáshoz. Aztán majd csak megjönnek.
Látni meg tüzet vezetni az két külön dolog.Bár hozáteszem,hogy harcszerűen mozgó katonát nem nagyon veszel észre kilométeres távolságból.Sőt egy álldogáló embert sem veszel észre pár 100 méternél messzebbről ha az terpszínű ruhában van...
Olyan csodálatos, hogy járművek érzékelési és észlelési távolságot, most az álcamintás katonáéval mossátok össze...Terepen nem fogsz látni sokat távolabbról. Pláne ha az ellenséges katonák ruházata, vagy harcjárműveik festése elég jól álcáz. Én tiszta időben Körmendről átom a kőszegi hegyet, ami 50 km. Azt viszot nem látom, hogy a hegyoldalban van-e valaki, vagy bármi, még Kőszegről, a hegy lábától sem. Persze, ez durva példa, de tényleg, nézni lehet, de meglátni az ellent, csalk pár száz méterről lehet. Autózom, látok egy szántást, akár kilóméterről is. Amennyiben a szántáson ott van két őz, azt csak pár száz méterről látom meg.
Lehet nem véletlen, hogy eddig csak egy fotó került nyilvánosságra?
Még van az oroszoknak néhány hete a kötbérig...
Ha átvették őket....
Olyan csodálatos, hogy járművek érzékelési és észlelési távolságot, most az álcamintás katonáéval mossátok össze...
Egyetértek.
A sok teoretikus és rendkívül mélyértelmű elemezést, szópárbajt elolvasva ki kell emelni, hogy mindez csak puszta feltételezés, agytorna, semmi több. Amíg a gépek nem jöttek meg, és nem derül ki az, hogy milyen képességgel bírnak, vagy milyen képességekre készítették elő őket, addig bizonyosságot nem állíthatunk, talán Tindalos tudja, csak nem mond(hat)ja.
Jó lenne a gép(ek) jobb oldaláról is fotót látni, ahogy néztem, a felújított Mi-24/Mi-35 gépeknél a FLIR torony a gép törzsén jobb oldalt alul a két kabin közötti kisméretű konzolra van függesztve. Vajon konzol van a felújított gépeken? A gép függőleges vezérsíkja végén lévő plusz dudor mi lehet?
Szóval, várjuk ki a végét, addig felesleges egymásnak esni... szerintem....
Itt a gond az, hogy ha nem újjítjuk felőket, akkor a rendelkezésre álló pár darab gép, édeskevés a modernebb gépek megérkezéséig. Nem volt más, így előrángatták ezeket is. A szükségmegoldások sosem a legjobb megoldások. Tény, hogy ezt még a 2010-es évek előtt meg kellett volna lépni, akkor még lett volna értelme, de a 6-8db Mi-8/17 egyszerűen semmire sem elég, főleg, hogy az elkövetkező években 20 és talán még 20 helire kell személyzetet elővarázsolni a kalapból. Nem keverek itt semmit, azt sem állítom, hogy az én szavam hibátlan igazságok kinyilatkoztatása, de maximum ezt a logikát tudom felfedezni az eddig történtek mögött.Hatalmasat tévedett szegény, de oda se neki...
Igen. Ha már lerohadt, akkor nem volt értelme feltámasztani. Ha nem rohadt volna le, akkor kirepülni 202x tájáig és csá.
Kb. annyi értelme van, mint egy 10+ éve álló 30 éves Ladát újra forgalomba helyezni, hogy azon gyakoroljon az ember, amikor az utódja meg egy XXI. századi autó lesz...
Itt a gond az, hogy ha nem újjítjuk felőket, akkor a rendelkezésre álló pár darab gép, édeskevés a modernebb gépek megérkezéséig. Nem volt más, így előrángatták ezeket is. A szükségmegoldások sosem a legjobb megoldások. Tény, hogy ezt még a 2010-es évek előtt meg kellett volna lépni, akkor még lett volna értelme, de a 6-8db Mi-8/17 egyszerűen semmire sem elég, főleg, hogy az elkövetkező években 20 és talán még 20 helire kell személyzetet elővarázsolni a kalapból. Nem keverek itt semmit, azt sem állítom, hogy az én szavam hibátlan igazságok kinyilatkoztatása, de maximum ezt a logikát tudom felfedezni az eddig történtek mögött.
Ráadásul az Alföld tele van kisebb nagyobb facsoportokkal, ligetekkel, fasorokkal, kisebb-nagyobb dombokkal az épített műtárgyakról nem is beszélve. Olyan hely, ahol akár csak 1 km akadálmentes rálátás van, szinte nincs is. Ez nem az iraki sivatag.A jármű sem lát át egy búzatáblán vagy egy ligeten dea talajegyenetlenségei is kifognak rajta.Pár éve az alföldön élek(kb amióta megszülettem) és itt sem sík egyenes minden.
Csakhogy ezek már itt voltak, még így is olcsóé! Gyanítom kezelő és műszaki is egyből van rájuk, legalábbis gyorsan elő lehet kaparni, míg ha te veszel egy új típust évek kellenek mire mindez megvan. Persze, elkéstek a dologgal, és ennek kb 2010-12 körül kellett volna megtörténnie, de most ez van. Addig ezekkel bekkeljük ki amíg a már megrendelt, és jövőben megrendelés alá kerülő gépek megjönnek, és az állományt kiképzik rájuk. 5-8 év alatt kb a bennük lévő tartalékot sem fogják kirepülni. Tény az is, hogy drágább a fenntartása, ezeknek, mint egy modernebb gépnek, de reméljük jó tanulópénz lesz ez a politikai- és katonai vezetésnek.Dehogynem volt más. Több tucat bármilyen helikoptert lehetett volna vásárolni helyettük! Bármilyet, mert bármilyen jó lett volna, ha megfelelő éjjellátóval és rendszerekkel szerelik fel. A H145-ös helikopterek úgy ezerszer alkalmasabbak lesznek a korszerű harci helikopterre gyakorláshoz, mint ezek az ócskavasak!
Így igaz, s ez akkor az Alföld. Azért van itt is más is, mint síkság.Ráadásul az Alföld tele van kisebb nagyobb facsoportokkal, ligetekkel, fasorokkal, kisebb-nagyobb dombokkal az épített műtárgyakról nem is beszélve. Olyan hely, ahol akár csak 1 km akadálmentes rálátás van, szinte nincs is. Ez nem az iraki sivatag.
A járműveket is olyan festéssel, álcával látják el hogy beleolvadjon amennyire lehet a környezetbe. Illetve ami még fontosabb, az amit Dudi is leírt, meg én is: épített műtárgy, búzatábla, erdőfolt, néhány méteres szintkülönbség már elég hozzá, hogy meglepődj.
...A H145-ös helikopterek úgy ezerszer alkalmasabbak lesznek...
Csakhogy ezek már itt voltak, még így is olcsóé!
Előlre is elnézést kérek érte, ha valakit megsértek, de amikor a Mi-24-esek le lettek állítva (direkt nem írom, hogy ki lettek vonva, mert ez nem igaz, hivatalosan nem lettek kivonva, ezért is lehetett őket felújítani), szóval amikor le lettek állítva, akkor több oldalon keresztül mást sem olvastam itt a HTKA-n, mint, hogy:
- megint elveszett egy fegyvernem, a hozzá tartozó tapasztalatokkal
- kár értük, olcsón megoldották a harci heli képességünket
- szégyen, hogy még lett volna bennük repidő, ha felújítják, sokkal olcsóbban lett volna harci helink, mint újjat véve
- a semminél ez is jobb lenne
- ...
Ehhez képest most szinte mást sem olvasok, mint, hogy PÉNZKIDOBÁS, HÜLYESÉG, ÉNMEGMONDTAMHOGYNEMKELL, ...
Ezekre nem úgy kell tekinteni, mint harci helikre, amik felveszik a harcot a betörő több 100 Román és több 1000 Ukrán tankkal. Ez egy marhaság, ezt a HM-ben sem gondolja így senki. Ezek kiképző helikopterek, hogy legyen század, hajózó személyzet, földi karbantartók, ... Aztán, ha lesz pénz, akkor a játék harci helik helyett, majd kapnak mást. Lehet, hogy csak Eurocopter AS565 Panther, vagy H145M, de nem fogják a Phoenix századot megint beszántani. Látszik, hogy azért is lesz csak 8 és nem 12, mert csak kiképzésre kell, hogy legyen legalább valamire kiképzett állomány és most akkor lesz vagy 8 év, ami alatt az új eszközt be kell szerezni.