[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Egyetértek. A probléma inkább az, hogy vagy maradnak így a gépek és akkor kidobtunk 20 milliárdot. Illetve, modernizáljuk őket tovább és kapunk, mondjuk 8 db elfogadható szintre emelt harcihelikoptert. Azonban a második esetben az ár már elfogadhatatlanul magas lesz, ha tovább modernizálunk. Pontosabban a végére kapunk esetleg még, mindössze, 7 évig repülhető harcihelit. Miközben a végösszegből esetleg vehettünk volna egy komplett, sokkal tovább üzemeltethető modern harcihelikoptert. Igaz , ez csak elméleti okfejtés, mert nem tudunk szinte semmit arról mi a helyzet. Arról meg még kevesebbet, hogy mi lesz, vagy nem lesz. A HM teljes hallgatási fogadalmat tett a gépeket illetően. Annyit közölt, hogy megjöttek, felújítva, 7 évig repülhetnek. Aztán passz.
Ez az elméleti okfejtést a gyakorlati döntéshozók is magukévá tehetnék.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Megállapodás a Thales és az Air Force Technológiai Intézet között, Kielce-ben Lengyelország. Fegyverzet a Mi-24 harci helikopterhez.
Telson 22 induction rocket systems (ez a cucc benne van az HForce fegyverrendszerben is amit a H145M helikopterhez veszünk)
A probléma az ezzel,hogy elösször a HForcce rendszert kéne integrálni a Mihukra-magyarul kicserélni a teljes éppen most restaurált harcelektronikát.Hacsak a gép reptechnikai részét újittatták volna fel az oroszokkal.....
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 782
65 143
113
Mihuk a Duna felett pont harminc évvel ezelőtt. Ezeket kaptuk most vissza lemázolva:
67191.jpg

Hogy érzékeltessem a technológiai fejlődést azóta: az a kamera ott ma belefér egy mobiltelefon hátlapjának 1x1 centis részébe, tízszer jobb felbontással.
Az ott mi a tutajon? Valami hidroplán sárkányrepülő kombó?
 
  • Tetszik
Reactions: Mokiengine

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Te komolyan nem érted, hogy számolgathatsz bármit, életciklusra, ha 75 millió volt, 426 meg nem, akkor is a 75 millió fért bele?
Nyilván a korszerűsített sportautó - lada párhuzam erőteljes csúsztatás tőled az UH-1N - Mihu analógiájaként.
Ami valós előrelépés lett volna, az kb. az UH-1 vonalon az Y, fegyverzettel együtt. Erről a szintről viszont SZÓ nem volt.

Lehet kapni azt is, csak arra megint nincs pénzünk, hogy db árban kb. 50 milló dollárt kicsengessünk.
Mint irtam már,volt róla szó.A HT cikk a Bell olcsóbbik ajánlatát emlitti,ami jobban modernizált elektronikát,és új,nagyobb teljesitményű PT6 hajtómüveket tartalmazott.A Hadmérnökön egy cikk pedig az Y változatra való átépités ajánlatát emlitti.
Továbbra is egy nagyjavitás árát méred egy rendszeresités költségeihez.Továbbra sem veszed tudomásul,hogy ha csak nagyjavitást kaptak a Mihuk.Elektronikailag reménytelenül elavult,csatagépként lényegében használhatatlan gépeket nyertünk.Gyakorlgépnek dréga,szállitógépnek röhej,migráskergetésre felesleges.Sugárfelderitő konténert rá lehetne aggatni a TwinHueyra is.Józan ésszel gondolkodva,az UH1N minden tényleges igényünket ki tudta volna elégiteni.Bambizni tud?Igen.Gyakorlórepülésre alkalmas?Igen-olcsóbban a Mihunál.Északai repülésre alkalmas?Igen.És célferderitésre,követésre is-amire a Mihu NEM.Rohamdesszant feladatra alkalmas?Igen-etalonja ennek a feladatnak.Migráncskergetésre alkalmas?Igen-sokkal inkább,mint a Mihu,északai felderitő-nyomkövető képessége is van.Tüztámogatásra alkalmas?Igen-Vietnám óta bizonyit,és az N erre éjjel-nappal képes.Páncélvadász feladatokat elláthat?Igen,alapbol ugyanúgy 4 ATGM hordozására képes,mint a Mihu.Kutató mentő feladatot elláthat?Igen.éjjel-nappal,nagyságrendel jobban a Mihunál.
Most akkor mitöl jobb nekünk a Mihu?Páncélvédelem-Gepárd,ZSU23,és lényegében bármelik MANPAD/SHORAD megeszi páncélzatostul.Elektronikai védelmi rendszerei az UHnak jobbak.Gyorsabb?Irak-Iráni háborus jelentések szerint a Mihu vs AH1T(hajtáslánca ugyan az,mint az UH1N) párbajokbol többnyire az iráni gépek jöttek ki gyöztessen.Lassabbak voltak a Mihuknál,de mozgékonnyabbak.Fűnivóju repülésre meg az UH az alkalmassabb.
Megismétlem a véleményem.Ezzel a Mihu-restauráciőval PAPIRON a lehető lególcsobban van harcihelikopter képesség.Parasztvakitás szinten.És még azt is csak rövidtávra
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 938
113
Mint irtam már,volt róla szó.A HT cikk a Bell olcsóbbik ajánlatát emlitti,ami jobban modernizált elektronikát,és új,nagyobb teljesitményű PT6 hajtómüveket tartalmazott.A Hadmérnökön egy cikk pedig az Y változatra való átépités ajánlatát emlitti.
Továbbra is egy nagyjavitás árát méred egy rendszeresités költségeihez.Továbbra sem veszed tudomásul,hogy ha csak nagyjavitást kaptak a Mihuk.Elektronikailag reménytelenül elavult,csatagépként lényegében használhatatlan gépeket nyertünk.Gyakorlgépnek dréga,szállitógépnek röhej,migráskergetésre felesleges.Sugárfelderitő konténert rá lehetne aggatni a TwinHueyra is.Józan ésszel gondolkodva,az UH1N minden tényleges igényünket ki tudta volna elégiteni.Bambizni tud?Igen.Gyakorlórepülésre alkalmas?Igen-olcsóbban a Mihunál.Északai repülésre alkalmas?Igen.És célferderitésre,követésre is-amire a Mihu NEM.Rohamdesszant feladatra alkalmas?Igen-etalonja ennek a feladatnak.Migráncskergetésre alkalmas?Igen-sokkal inkább,mint a Mihu,északai felderitő-nyomkövető képessége is van.Tüztámogatásra alkalmas?Igen-Vietnám óta bizonyit,és az N erre éjjel-nappal képes.Páncélvadász feladatokat elláthat?Igen,alapbol ugyanúgy 4 ATGM hordozására képes,mint a Mihu.Kutató mentő feladatot elláthat?Igen.éjjel-nappal,nagyságrendel jobban a Mihunál.
Most akkor mitöl jobb nekünk a Mihu?Páncélvédelem-Gepárd,ZSU23,és lényegében bármelik MANPAD/SHORAD megeszi páncélzatostul.Elektronikai védelmi rendszerei az UHnak jobbak.Gyorsabb?Irak-Iráni háborus jelentések szerint a Mihu vs AH1T(hajtáslánca ugyan az,mint az UH1N) párbajokbol többnyire az iráni gépek jöttek ki gyöztessen.Lassabbak voltak a Mihuknál,de mozgékonnyabbak.Fűnivóju repülésre meg az UH az alkalmassabb.
Megismétlem a véleményem.Ezzel a Mihu-restauráciőval PAPIRON a lehető lególcsobban van harcihelikopter képesség.Parasztvakitás szinten.És még azt is csak rövidtávra
Rendben. Hallod, legyen így. Tényleg leszarom ám. Mihu lett. Sírd tele a párnád.
 

krova

Well-Known Member
2010. december 13.
242
743
93
Üdvözlöm .Önöket-Benneteket.Én jobban olvasója vagyok ,és csak egy picit értek a Mi-24 es hez. .de emberek örüljünk hogy felújították ezeket az öregecske gépeket, és ha meglesz az akarat akkor modernizálni is lehet,őket.
Mert ha modernizálva kaptuk volna őket,a kor itt azon veszekedtek hogy mért nem valami modern harci helikoptert vetünk.
Ha harci helikopter mért nem nyugat vagy mért nem keleti gyártó.
Örüljünk már kicsit hogy van minek örülni,és nem ,stadion,kisvasút lett belőle.
Én már annak örülök ha magyar felségjelzéssel eldübörög valami felettünk.
Üdv.
 
M

molnibalage

Guest
Te komolyan nem érted, hogy számolgathatsz bármit, életciklusra, ha 75 millió volt, 426 meg nem, akkor is a 75 millió fért bele?
Nyilván a korszerűsített sportautó - lada párhuzam erőteljes csúsztatás tőled az UH-1N - Mihu analógiájaként.
Ami valós előrelépés lett volna, az kb. az UH-1 vonalon az Y, fegyverzettel együtt. Erről a szintről viszont SZÓ nem volt.

Lehet kapni azt is, csak arra megint nincs pénzünk, hogy db árban kb. 50 milló dollárt kicsengessünk.
Én egész egyszerűen azt érzem nálad, hogy mintha funkcionális és műszaki analfabéta lennél. Olvasni tudsz, de semmit nem értesz meg, abból, amit mondunk.

Azonos faktorokat sem vagy képes beazonosítani egy mezei összehasonlításnál, pedig megtettük ezt többenis.

Életciklusra nézve az UH-1N ajánlat fényévekkel többet tartalmazott és gépre vetítve a több képességgel is csak 30%-kal volt drágább. Mit nem értesz ezen? Milyen nyelven írjuk, hogy megértsd? Megáll az ész...

Az UH-1N ugyanazt a fegyverzetet használja, mint az Y, az Y abban különbözik, hogy a korábbi UH-1 generáció tapasztalata benne van* és mindenből újabb van benne, a platfrom izmosabb és persze 0 órás. Ezért drágább. De ugyanúgy a 2.75 PGM rakéta lesz a fő fegyverzete már, ugyanúgy FLIR torony van bennem, glass cokcpit stb. Csak nem új az UH-1N és erőtlenebb.

*Mondjuk vicces volt látni az UH-1Y gépen a kábelvágót a FLIR torony mögött...

Az UH-1N csomag lényege az, hogy mi a fullextrás, új, muszklis UH-1Y-t nem engedhetjük meg, de egy félidős, magyar szemmel végtelenségig reptethető UH-1 változatot igen. Ráadásul úgy, hogy kiképzés, + szimulátor és más is jött volna a csomagba.

De te ezt képtelen vagy megérteni és folyamatosan marhaságokkal bombázod a fórumot.

És a legszomorúbb az, hogy nem érzed, hogy mennyire irritáló, amikor láthatólag lövésed nincs arról, hogy mi a difi az NVG és FLIR torony között és mik a korlátaik fegyveralkalmazás terén. Az AH-64-en is okkal van két eltérő FLIR rendszer, erről is beszélgettem Ostravában.

Jó lenne végre a fejedhez kapni, mert azokkal vitatkozol, akik harci zónában repülik ezeket a masinákat. De persze mi vagyunk a hülyék és nem azok az ex PG/DR-esek, akik javították a helit, meg azóta is iparban dolgoznak, meg a jenki pilóta, de zsoltika csak mondja, csak mondja még két listát és számot összevetni is képtelen, nemhogy műszaki tartalmat.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 609
8 797
113
Mint irtam már,volt róla szó.A HT cikk a Bell olcsóbbik ajánlatát emlitti,ami jobban modernizált elektronikát,és új,nagyobb teljesitményű PT6 hajtómüveket tartalmazott.A Hadmérnökön egy cikk pedig az Y változatra való átépités ajánlatát emlitti.
Továbbra is egy nagyjavitás árát méred egy rendszeresités költségeihez.Továbbra sem veszed tudomásul,hogy ha csak nagyjavitást kaptak a Mihuk.Elektronikailag reménytelenül elavult,csatagépként lényegében használhatatlan gépeket nyertünk.Gyakorlgépnek dréga,szállitógépnek röhej,migráskergetésre felesleges.Sugárfelderitő konténert rá lehetne aggatni a TwinHueyra is.Józan ésszel gondolkodva,az UH1N minden tényleges igényünket ki tudta volna elégiteni.Bambizni tud?Igen.Gyakorlórepülésre alkalmas?Igen-olcsóbban a Mihunál.Északai repülésre alkalmas?Igen.És célferderitésre,követésre is-amire a Mihu NEM.Rohamdesszant feladatra alkalmas?Igen-etalonja ennek a feladatnak.Migráncskergetésre alkalmas?Igen-sokkal inkább,mint a Mihu,északai felderitő-nyomkövető képessége is van.Tüztámogatásra alkalmas?Igen-Vietnám óta bizonyit,és az N erre éjjel-nappal képes.Páncélvadász feladatokat elláthat?Igen,alapbol ugyanúgy 4 ATGM hordozására képes,mint a Mihu.Kutató mentő feladatot elláthat?Igen.éjjel-nappal,nagyságrendel jobban a Mihunál.
Most akkor mitöl jobb nekünk a Mihu?Páncélvédelem-Gepárd,ZSU23,és lényegében bármelik MANPAD/SHORAD megeszi páncélzatostul.Elektronikai védelmi rendszerei az UHnak jobbak.Gyorsabb?Irak-Iráni háborus jelentések szerint a Mihu vs AH1T(hajtáslánca ugyan az,mint az UH1N) párbajokbol többnyire az iráni gépek jöttek ki gyöztessen.Lassabbak voltak a Mihuknál,de mozgékonnyabbak.Fűnivóju repülésre meg az UH az alkalmassabb.
Megismétlem a véleményem.Ezzel a Mihu-restauráciőval PAPIRON a lehető lególcsobban van harcihelikopter képesség.Parasztvakitás szinten.És még azt is csak rövidtávra

Lehet aggatni sugárfelderítő konténert az UH-ra is. Igen, biztos lehet. De a pilótakabinja és a deszanttere ugyanúgy páncélozott, hermetizált, aktív speciális levegőszűrő rendszerrel ellátott légkondicionált, mint a 24-esnek? Ugyanez a kérdésem vonatkozik az AH-60-ra is. Csak mert ha ez az "UH-ra is lehet aggatni" történet alapján ment volna a sugárfelderítő konténerhez való típus kiválasztása, akkor simán rárakták volna a Mi-17-esekre. Mert megvan, van függesztőpilonja,a hozzávaló elektromos csatlakozások kiépítése is megoldható lett volna. Azok akik viszont kiválasztották,hogy melyik géptípushoz legyen integrálva, "buta módon" a "semmit érő" 24-est választották a 17-esek helyett, pont a hermetizált,légkondicionált deszanttér miatt. Persze ők nem értettek,hozzá annyira mint itt sokan a fórumon. Ők csak repülték/üzemeltették a különböző típusokat és a gyakorlati tapasztalatok alapján kiválasztották a Mi-24-est,mint hordozóeszközt.
AH-60. Ismerek pilótát, aki kipróbálhatta Izraelben. Azt mondta,hogy jó gép, de Magyarország számára megfizethetetlenül drága.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 609
8 797
113
Én egész egyszerűen azt érzem nálad, hogy mintha funkcionális és műszaki analfabéta lennél. Olvasni tudsz, de semmit nem értesz meg, abból, amit mondunk.

Azonos faktorokat sem vagy képes beazonosítani egy mezei összehasonlításnál, pedig megtettük ezt többenis.

Életciklusra nézve az UH-1N ajánlat fényévekkel többet tartalmazott és gépre vetítve a több képességgel is csak 30%-kal volt drágább. Mit nem értesz ezen? Milyen nyelven írjuk, hogy megértsd? Megáll az ész...

Az UH-1N ugyanazt a fegyverzetet használja, mint az Y, az Y abban különbözik, hogy a korábbi UH-1 generáció tapasztalata benne van* és mindenből újabb van benne, a platfrom izmosabb és persze 0 órás. Ezért drágább. De ugyanúgy a 2.75 PGM rakéta lesz a fő fegyverzete már, ugyanúgy FLIR torony van bennem, glass cokcpit stb. Csak nem új az UH-1N és erőtlenebb.

*Mondjuk vicces volt látni az UH-1Y gépen a kábelvágót a FLIR torony mögött...

Az UH-1N csomag lényege az, hogy mi a fullextrás, új, muszklis UH-1Y-t nem engedhetjük meg, de egy félidős, magyar szemmel végtelenségig reptethető UH-1 változatot igen. Ráadásul úgy, hogy kiképzés, + szimulátor és más is jött volna a csomagba.

De te ezt képtelen vagy megérteni és folyamatosan marhaságokkal bombázod a fórumot.

És a legszomorúbb az, hogy nem érzed, hogy mennyire irritáló, amikor láthatólag lövésed nincs arról, hogy mi a difi az NVG és FLIR torony között és mik a korlátaik fegyveralkalmazás terén. Az AH-64-en is okkal van két eltérő FLIR rendszer, erről is beszélgettem Ostravában.

Jó lenne végre a fejedhez kapni, mert azokkal vitatkozol, akik harci zónában repülik ezeket a masinákat. De persze mi vagyunk a hülyék és nem azok az ex PG/DR-esek, akik javították a helit, meg azóta is iparban dolgoznak, meg a jenki pilóta, de zsoltika csak mondja, csak mondja még két listát és számot összevetni is képtelen, nemhogy műszaki tartalmat.

Balázs, én megértem az NVG és a FLIR torony közti differenciát. De azért az tőled megszokottan meredek kijelentés,hogy "magyar viszonyokban végtelenségig repülhető". Nekem az a tapasztalatom,hogy ilyen nem létezik. Azok a gépek ugyanúgy 1000 órát tudtak volna repülni a következő nagyjavításig. Aztán ha az akkori kormány azt mondja,hogy nem,nem kell nagyjavítani, hanem fűre velük,veszünk majd mást. Ott a MiG-29-esek pédája. A rendszerváltás utáni magyar kormányok zseniálisak az értékes haditechnikai eszközök rövid úton való kinyírásában. A lengyelek előbb kaptak 29-eseket mint Magyarország. Ehhez képest itt már nem repülnek 8 éve ott meg lehet,hogy 8 év múlva is fognak. Vagy ott vannak a szerbek akik egy háború után is újraélesztették a meglévő vasakat orosz segítséggel,most meg vásároltak hozzájuk még párat. Kecskeméti pilóták mesélték,hogy a "nagyjaink" azért nem költöttek a 29-esekre sem, mert úgy voltak vele,hogy " 1-2 év és itt vannak a korszerű nyugati váltótípusok, addig meg minek" és ez ment 93-2010-ig kivéve a 2000-es évek közepén egy rövid időszakot amikor kényszerből költöttek rájuk minimálisan. Vagy ott a Szu-22-esek példája is. A politikai döntéshozók álomvilágban élnek, tisztelet a kivételnek. Rengetegen azt hiszik,hogy egy katonai helikopter/vadászbombázó olyan mint egy autó. Megveszem és rövid időn belül már mehetek is átvenni. Ezért mondom,hogy ez a "magyar viszonyban végtelenségig repülhető" ismét igen meredek kijelentés lett.
 
M

molnibalage

Guest
Balázs, én megértem az NVG és a FLIR torony közti differenciát. De azért az tőled megszokottan meredek kijelentés,hogy "magyar viszonyokban végtelenségig repülhető". Nekem az a tapasztalatom,hogy ilyen nem létezik. Azok a gépek ugyanúgy 1000 órát tudtak volna repülni a következő nagyjavításig. Aztán ha az akkori kormány azt mondja,hogy nem,nem kell nagyjavítani, hanem fűre velük,veszünk majd mást. Ott a MiG-29-esek pédája.
Én a gép technikai paramétereit közöltem. Arról szegény UH-1N és semmilyen eszköz nem tehet, hogy a hazai védelmi politika, kultúra és n+1 más a nem létező béka segge alatt van. A 24-es sem azért halt ki, mert szar volt, hanem szartak a fejére. Hatalmas difi.

A rendszerváltás utáni magyar kormányok zseniálisak az értékes haditechnikai eszközök rövid úton való kinyírásában.
Nem feketeövesek, hanem több danos mesterek sajnos.

A lengyelek előbb kaptak 29-eseket mint Magyarország. Ehhez képest itt már nem repülnek 8 éve ott meg lehet,hogy 8 év múlva is fognak. Vagy ott vannak a szerbek akik egy háború után is újraélesztették a meglévő vasakat orosz segítséggel,most meg vásároltak hozzájuk még párat. Kecskeméti pilóták mesélték,hogy a "nagyjaink" azért nem költöttek a 29-esekre sem, mert úgy voltak vele,hogy " 1-2 év és itt vannak a korszerű nyugati váltótípusok, addig meg minek" és ez ment 93-2010-ig kivéve a 2000-es évek közepén egy rövid időszakot amikor kényszerből költöttek rájuk minimálisan. Vagy ott a Szu-22-esek példája is. A politikai döntéshozók álomvilágban élnek, tisztelet a kivételnek. Rengetegen azt hiszik,hogy egy katonai helikopter/vadászbombázó olyan mint egy autó. Megveszem és rövid időn belül már mehetek is átvenni. Ezért mondom,hogy ez a "magyar viszonyban végtelenségig repülhető" ismét igen meredek kijelentés lett.
Ezzel mind tisztában vagyok, nem ez a baj. A baj az, hogy egyeseknek van és volt képük beszólni, hogy a jenki ajánlat drága, amikor a számok azt mutatják, hogy nem az. Annak fajlagos 70%-ért erős túlzással szarra sem képes a 24-es. Nem éjszaka harcképes és nincs mögötte sem a logisztika, sem a szimulátor. Ide jön a vas és "használd fiam".

A baj, hogy ezt nem értik meg egyesek. Természetesen az UH-1N is fűre kerülne hamar, ha basznak rákölteni a beszerzés után. Csak a vita nem erről szólt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 938
113
Szerintem még mindig te nem értesz meg két igen fontos dolgot: az a papír amiből számoltál - hivatkozol rá, a 20 db hajtómű ön kívül SEMMI más konkrétumot nem közöl, sem flir mennyiséget, sem típust. Még az sincs ott leírva ami félre is vezetett téged, hogy nem 32 repképes gépről volt szó, csak 30+2 ről. Ez kb. egy jelentés a saját US államapparátuson belül felfelé, hogy lenne valami érdeklődés részünkről UH1N vonalon. Ez nem egy egzakt műszaki tartalommal megtöltött lista, amiből érdemes lenne számolni bármit. Megteheted, csak akkor ne hivatkozzál rá mint egy és egyetemes igazság.

Az UH 1N és egyéb korabeli feljavított ex leállított gépeket amiket továbbértékesítettek, azok kurvára nem UH1Y műszerezettségűek, s nem csak repteljesítményben meg kirepülhető órában van eltérés.

Mondhatni csúsztatsz, egy hangyafasznyit.

A másik a döntő érv: Még ha igazad is lenne, és tényleg az lett volna a hosszú távra jobb ajánlat, akkor is a 75 az kevesebb mint a 426, vagy az általad kalkulált 350.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
Üdvözlöm .Önöket-Benneteket.Én jobban olvasója vagyok ,és csak egy picit értek a Mi-24 es hez. .de emberek örüljünk hogy felújították ezeket az öregecske gépeket, és ha meglesz az akarat akkor modernizálni is lehet,őket.
Mert ha modernizálva kaptuk volna őket,a kor itt azon veszekedtek hogy mért nem valami modern harci helikoptert vetünk.
Ha harci helikopter mért nem nyugat vagy mért nem keleti gyártó.
Örüljünk már kicsit hogy van minek örülni,és nem ,stadion,kisvasút lett belőle.
Én már annak örülök ha magyar felségjelzéssel eldübörög valami felettünk.
Üdv.

Alapvetően nem azzal vana baj,hogy újra repülnek vagy azzal,hogy nem modernizálták őket megfelelően hanem azzal,hogy ennek a pénznek 1000+1 jobb helye lett volna.Ha nincs tető a házad felett akkor nem veszel autót hanem a tetőt csináltatod meg...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Lehet aggatni sugárfelderítő konténert az UH-ra is. Igen, biztos lehet. De a pilótakabinja és a deszanttere ugyanúgy páncélozott, hermetizált, aktív speciális levegőszűrő rendszerrel ellátott légkondicionált, mint a 24-esnek? Ugyanez a kérdésem vonatkozik az AH-60-ra is. Csak mert ha ez az "UH-ra is lehet aggatni" történet alapján ment volna a sugárfelderítő konténerhez való típus kiválasztása, akkor simán rárakták volna a Mi-17-esekre. Mert megvan, van függesztőpilonja,a hozzávaló elektromos csatlakozások kiépítése is megoldható lett volna. Azok akik viszont kiválasztották,hogy melyik géptípushoz legyen integrálva, "buta módon" a "semmit érő" 24-est választották a 17-esek helyett, pont a hermetizált,légkondicionált deszanttér miatt. Persze ők nem értettek,hozzá annyira mint itt sokan a fórumon. Ők csak repülték/üzemeltették a különböző típusokat és a gyakorlati tapasztalatok alapján kiválasztották a Mi-24-est,mint hordozóeszközt.
AH-60. Ismerek pilótát, aki kipróbálhatta Izraelben. Azt mondta,hogy jó gép, de Magyarország számára megfizethetetlenül drága.
Valójában szükség van arra hermetizált kabimra?Szerintem nincs.Hogy kiképző főtörzsemet idézzem:
Legények!Ha atomvillanást látnak,jol nézzék meg!Ugysem látnak többé olyat......
Gyakorlati jelentősége igazábol nincs.De korábban már irtam róla
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szerintem még mindig te nem értesz meg két igen fontos dolgot: az a papír amiből számoltál - hivatkozol rá, a 20 db hajtómű ön kívül SEMMI más konkrétumot nem közöl, sem flir mennyiséget, sem típust. Még az sincs ott leírva ami félre is vezetett téged, hogy nem 32 repképes gépről volt szó, csak 30+2 ről. Ez kb. egy jelentés a saját US államapparátuson belül felfelé, hogy lenne valami érdeklődés részünkről UH1N vonalon. Ez nem egy egzakt műszaki tartalommal megtöltött lista, amiből érdemes lenne számolni bármit. Megteheted, csak akkor ne hivatkozzál rá mint egy és egyetemes igazság.

Az UH 1N és egyéb korabeli feljavított ex leállított gépeket amiket továbbértékesítettek, azok kurvára nem UH1Y műszerezettségűek, s nem csak repteljesítményben meg kirepülhető órában van eltérés.

Mondhatni csúsztatsz, egy hangyafasznyit.

A másik a döntő érv: Még ha igazad is lenne, és tényleg az lett volna a hosszú távra jobb ajánlat, akkor is a 75 az kevesebb mint a 426, vagy az általad kalkulált 350.
Viszont én leirtam neked egy HM mufti által HM kiadványban iródott cikkének tartalmát.Sajnos a Hadmérnk cikkét nost nem tudom szó szerint idézn,mert nem találom.A felsorolt felszerelés minden gép tartozéka,köztük a FLIRrel eggyüt.Hadmérnök cikkét nem találom,ezért csak azt tudom irni,hogy ugy emlékszem,maga a nagyjavitás 1,5milka,a többi kiképzés,rendszeresités,üzemeltetés segitésémek költsége,a logisztika költsége.Mihunál csak a nagyjavitás költsége 75mika,tudtommal.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Viszont én leirtam neked egy HM mufti által HM kiadványban iródott cikkének tartalmát.Sajnos a Hadmérnk cikkét nost nem tudom szó szerint idézn,mert nem találom.A felsorolt felszerelés minden gép tartozéka,köztük a FLIRrel eggyüt.Hadmérnök cikkét nem találom,ezért csak azt tudom irni,hogy ugy emlékszem,maga a nagyjavitás 1,5milka,a többi kiképzés,rendszeresités,üzemeltetés segitésémek költsége,a logisztika költsége.Mihunál csak a nagyjavitás költsége 75mika,tudtommal.
Francba.',5milka/gép a nagyjavitás költsége
 
  • Tetszik
Reactions: zeal