[HUN] Mil Mi-24 "Hind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 227
8 786
113
Marhadrágán repülhető elavult ócska géppel.......A pilóták csak imitálják rajta a modern harckiképzést.És pár év mulva mehetnek átképzésre egy teljesen más gépre.Ováció
H125M HForca még nem olyan komplex.Kényegében a régi AS550 modernizált változata.Vagyis egy FLIR toronnyal ellátott páncélvadász Mókus.Mindent lehet vele gyakorolni,amit a Mihuval,de valódi északai harcképességet és páncéltörő kapacitást adot volna.Jóval kisebb üzemköltséggel és jóval hosszabb idóre.
Annyi idő alatt,mig a Mihukat restaurálták,a Mókusokat is legyártották volna nekünk.
Most olvasom alaposabban is ezt a marhaságot.
Szerinted mi a retket csináltak a Hensoldtal Észak-Németországban a kész H-145Mjeink?
Hogy akarsz egy EC550-et, akár C3-at egy HForce-szal szerelt bármilyen helikopterrel összehasonlítani? Tudod, hogy mi a harcászati előnye egy link rendszernek?
Na ha egy halom C3-at vettek volna (miközben ott a HForce-os H145M), annál nagyobb pénzkidobás nem nagyon lehetett volna elképzelni.
Ahhoz képest a Mi-24-esek felújítása az évszázad üzlete volt...:rolleyes:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
3 917
3 425
113
Miért annak használunk?
Arra ott a 2 jelenleg is meglévő 2 Mókus.
Iskola gépekkel szoktak 30mm-es ikerágyúval, valamint NIRrel, JTAC vezérelt tűzcsapásokat végrehajtani? Éjszaka?
Mivel erre valódi harckörülmények között nem képes,csak iskolagép.
A H125M jelenleg meglévő változata erre már mind képes,és harckörűlmények között is,valamint önállóan is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 295
21 711
113
Mivel erre valódi harckörülmények között nem képes,csak iskolagép.
A H125M jelenleg meglévő változata erre már mind képes,és harckörűlmények között is,valamint önállóan is.

Képes rá harci körülmények közt is csak eléggé szuicid hajlamúnak kell lenni hozzá.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
3 917
3 425
113
Most olvasom alaposabban is ezt a marhaságot.
Szerinted mi a retket csináltak a Hensoldtal Észak-Németországban a kész H-145Mjeink?
Hogy akarsz egy EC550-et, akár C3-at egy HForce-szal szerelt bármilyen helikopterrel összehasonlítani? Tudod, hogy mi a harcászati előnye egy link rendszernek?
Na ha egy halom C3-at vettek volna (miközben ott a HForce-os H145M), annál nagyobb pénzkidobás nem nagyon lehetett volna elképzelni.
Ahhoz képest a Mi-24-esek felújítása az évszázad üzlete volt...:rolleyes:
AH125M jelenlegi változata egy korszerűsitett C3 lényegében-de folyamatosan továbbfejlesztehető,ahogy a HForce elemi elkészülnek.Mert fel van erre készitve.De már alapkivitelben is tényleges harcértéket ad,mig a Mihu semmit.Vagyis a Mihu egy rövldtávű méregdrága korlátozott lehetőségű iskolagéb,mig a modernizált Mókus egy hosszútávra is alkalmazható iskola/futár/megfigyelő/könnyű támogató/páncélvadász heli valódi eszakai harcképességgel,moduláris továbbfejleszthetőséggel,és olcsó üzemeltethetőséggel.Ráadásul a Mihuval csak Mihura lehet pilótát képezni,elavult technológiára értelmetlenül.Addig a Mókus ténylegesen alkalmas pilóták alapkiképzésére is.
Gyakorletilag sokkal több haszna lett volna egy Mókus századnak,mint a teljesen értelmetlen Mihu restaurálásnak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
3 917
3 425
113
Képes rá harci körülmények közt is csak eléggé szuicid hajlamúnak kell lenni hozzá.
Dehogy képes.Csak feleslegesen halálba küldenénk a pilótákat.Bozótnégereknél komolyabb ellenféllel szemben bevethetetlen.Bozótnéger szintű ellenféllel szemben meg felesleges.
De legalább jol mutatnak a Duna felett.Ez van
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 295
21 711
113
Dehogy képes.Csak feleslegesen halálba küldenénk a pilótákat.Bozótnégereknél komolyabb ellenféllel szemben bevethetetlen.Bozótnéger szintű ellenféllel szemben meg felesleges.
De legalább jol mutatnak a Duna felett.Ez van

Ejszaka a MANPAD fenyegetés azért meg ma sem annyira hatekony.Ennek ellenére nincs vita köztünk a MI-24-et illetően.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
3 917
3 425
113
Ejszaka a MANPAD fenyegetés azért meg ma sem annyira hatekony.Ennek ellenére nincs vita köztünk a MI-24-et illetően.
Ez attol függ,hogy milyen jol felszerelt a MANPADos.Valójában már a 80as évektől van lehetőség északai irányzék csatlakoztatására MANPADhoz,és ami fontosabb,központi tűzirányitásra datalinkkel harcálláspontrol.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 295
21 711
113
Ez attol függ,hogy milyen jol felszerelt a MANPADos.Valójában már a 80as évektől van lehetőség északai irányzék csatlakoztatására MANPADhoz,és ami fontosabb,központi tűzirányitásra datalinkkel harcálláspontrol.

Meg a mai gyalogsági éjjellátokkal(3.gen)is alig lehet megtalálni a párszáz méterre lévő helikoptert úgy hogy hallod a hangját.A hőkamera ami nagy előrelépés ilyen téren.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
3 917
3 425
113
Meg a mai gyalogsági éjjellátokkal(3.gen)is alig lehet megtalálni a párszáz méterre lévő helikoptert úgy hogy hallod a hangját.A hőkamera ami nagy előrelépés ilyen téren.
Hát azt igy fejből meg nem mondom,hogy az akkoriak hőképesek voltak-e?Szerintem még nem.Stingerhez volt már akkor is éjellátó irányzék,de nem volt elterjedt.Nem is igazán volt rá szükség.Akkori szovjet helik semmiféle éjellátoval nem rendelkeztek.De a csatagépek se.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 295
21 711
113
Hát azt igy fejből meg nem mondom,hogy az akkoriak hőképesek voltak-e?Szerintem még nem.Stingerhez volt már akkor is éjellátó irányzék,de nem volt elterjedt.Nem is igazán volt rá szükség.Akkori szovjet helik semmiféle éjellátoval nem rendelkeztek.De a csatagépek se.

Akkoriban egy hőkamerát nem bírt el egy ember.
 

felfoldi

Member
2020. július 23.
50
46
18
AH125M jelenlegi változata egy korszerűsitett C3 lényegében-de folyamatosan továbbfejlesztehető,ahogy a HForce elemi elkészülnek.Mert fel van erre készitve.De már alapkivitelben is tényleges harcértéket ad,mig a Mihu semmit.Vagyis a Mihu egy rövldtávű méregdrága korlátozott lehetőségű iskolagéb,mig a modernizált Mókus egy hosszútávra is alkalmazható iskola/futár/megfigyelő/könnyű támogató/páncélvadász heli valódi eszakai harcképességgel,moduláris továbbfejleszthetőséggel,és olcsó üzemeltethetőséggel.Ráadásul a Mihuval csak Mihura lehet pilótát képezni,elavult technológiára értelmetlenül.Addig a Mókus ténylegesen alkalmas pilóták alapkiképzésére is.
Gyakorletilag sokkal több haszna lett volna egy Mókus századnak,mint a teljesen értelmetlen Mihu restaurálásnak.

A H125M beszerzés nem teljesen foldtol elrugaszkodott otlet, MOST visszanézve.

De akkor nem 2020-ből visszanézve gondolkoztak.

Akkor, amikor a mihuk felújitása mellett döntöttek, nem arról volt szó hogy miből kéne, és hány tucat gépet venni, hanem arról, hogy hogy állitják meg a teljes képesség elsorvadását (kiképzés leállása, pilóták, repműszakiak, JTAC-ek minden jogositásának lejárása, sőt, az első kettő jó eséllyel való elvándorlása), amig nem jön erősebb kormányzati akarat es pénz a bevásárlásokra.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 295
21 711
113
A H125M beszerzés nem teljesen foldtol elrugaszkodott otlet, MOST visszanézve.

De akkor nem 2020-ből visszanézve gondolkoztak.

Akkor, amikor a mihuk felújitása mellett döntöttek, nem arról volt szó hogy miből kéne, és hány tucat gépet venni, hanem arról, hogy hogy állitják meg a teljes képesség elsorvadását (kiképzés leállása, pilóták, repműszakiak, JTAC-ek minden jogositásának lejárása, sőt, az első kettő jó eséllyel való elvándorlása), amig nem jön erősebb kormányzati akarat es pénz a bevásárlásokra.

A JTAC-et ne kwverd ide,a jogosultságuk fenntartásához elég a Gripen is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 295
21 711
113
Sokszoros áron. És gondolom Kecskemétnek sem esett volna jól a teljes JTAC kiképzést a hátán vinni. Ráadasul szerintem helikopterrel is kell dolgozniuk a jogositásaikhoz.

A Gripwn pilóták CAS képességét így is úgy is fenn kell tartani,szóval semmivel nem drágább.
 

felfoldi

Member
2020. július 23.
50
46
18
A Gripwn pilóták CAS képességét így is úgy is fenn kell tartani,szóval semmivel nem drágább.

Ez igaz, de szerintem a JTAC képesség fenntartása, sokkal több feladat lett volna nekik, mint a saját CAS fenntartásukhoz szükséges idő. Ami ugye náluk más kiképzési repulés rovására ment volna.

Tényleg, hány magyar JTAC lehet? Meg hogy választják es képzik ki őket? Tudom off, de nem találok topikot erre.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 295
21 711
113
Ez igaz, de szerintem a JTAC képesség fenntartása, sokkal több feladat lett volna nekik, mint a saját CAS fenntartásukhoz szükséges idő. Ami ugye náluk más kiképzési repulés rovására ment volna.

Tényleg, hány magyar JTAC lehet? Meg hogy választják es képzik ki őket? Tudom off, de nem találok topikot erre.

A CAS képesseg olyan mint a JTAC kepesseg,nem magyar szabályzók vonatkoznak rá hanem NATOA szabályozás.Hidd el a JTAC képesseg fenntartása nem kerül több repült órába mint a CAS képességé,hisz tudnak együtt gyakorolni.

Tőlem ilyet nem fogsz megtudni az biztos.
 

felfoldi

Member
2020. július 23.
50
46
18
A CAS képesseg olyan mint a JTAC kepesseg,nem magyar szabályzók vonatkoznak rá hanem NATOA szabályozás.Hidd el a JTAC képesseg fenntartása nem kerül több repült órába mint a CAS képességé,hisz tudnak együtt gyakorolni.

Tőlem ilyet nem fogsz megtudni az biztos.

Értem, nem tudtam, hogy nem nyilvános, bocs.

Szerintem a JTAC képesség több órába kerul, mint a Gripenek CAS-re szánt ideje. Gondolj bele, most sem csak Gripent irányitanak, mégis mindkét képesség (JTAC, Gripen CAS) él.

Plusz amikor csak a Gripen (sz)állt (uhh, bocs) csak rendelkezésre, mégis jól jött a szolnoki JTAC szimulator (Bár nem tudom, hogy azzal lehet-e jogositást fenntartani, -majd utánaolvasok- vagy "csak" gyakorlásra jó)

Viszont továbbra is kizártnak tartom, CAS-re alkalmas helikopter nélkül fenntartható a JTAC képesség. Tuti kell helikoptert irányitaniuk, ami jól is van, mert biztosan teljesen eltérően kell oket alkalmazni.

OFFTOPIC:

Valoszinű tüzérseget is kell irányitaniuk (honvedelem.hu alapján) meg talán teherdobást is koordinálniuk (az utóbbit már végképp csak tippelem, de mivel elég rendszeresen csinálják Veszprem korül és más bemutatókon, olyan, mintha ez is a képességük része lenne.)