[HUN] Mil Mi-24 "Hind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 006
36 908
113
Röviden egy faszt... A Mihu marha sokat ér, olyan képességei vannak ami nincs és vszeg nem is lesz a H145M-nek, sőt a 225M-nek sem. Pld. a légi sugárfelderítő képesség. Aztán amennyiben a döntéshozók bátrak lennének akkor pctörő képesség ATAKA rakétával (jelenleg a lézeres kisrakéta ami a H145M-hez van, az MB-hez kevés, bár tény, hogy megrongálhatja (futómű, motortér stb.) Aztán a CSAR képesség mert H45M-el nem fogsz berepülni csöves légvédelme ellen (elég egy 7,62-es vagy 12,4mm-es nehézgépuska…. A Mihu kibírja.. Hasonló a helyzet, a deszant térrel. Kis különleges műveleti tűzcsoport lerakása harci helikopterrel... Az éjszakai képesség is már jóval többet tud. Én voltam éjszakai gyakorlaton. sötét égen, sötét gép (nem látható, hallod de a pontos irányt nem tudod. A földről, vagy másik repülőeszközről pld. Gripen lézeres megvilágítással nagyon komoly tűzcsapást lehet vele a 30mm-es gá-val és a NIR-ekkel.. Szóval sok képessége hiányozni fog... Ráadásul a harci mókust meg kellett volna venni, kiképzni személyzetet, müszakiakat, fegyvereseket stb. A Mihu-hoz megvolt minden.. Szóval eche marhaság ez a H125M gondolat..
Egyik új heli sem tud túlnyomásos lenni? Ha tud, akkor csak integrálni kell rá a konténert és csá.
Ettől a Mi-24 fetisizmustól a falnak megyek, annak érdemeinek elismerése mellett. De nem tűnik fel, hogy a Mi-24 babérjait turbánosok ellen érte el és amit lett csak FIM-92A Stinger, akkor nagyon törtékeny lett hirtelen.

Ma azon a szinten FÉNYÉVEKKEL van túl a fenyegetés. Ma egy heli LOS helyzetben erős túlzással szinte azonnal meghal, ha valami lőtávolában van. ---> A Mi-24 szerű helik értelme 0. Régen is kevés volt. Szállító helinek nevetségesen kicsi, hari helinek meg b*szott nagy hátránnyal vágott neki, mert hatalmas volt és drága a plusz tömege miatt.

Néz mát meg a AAA cikkemet, hogy miért vették kicsire a AAA korszakban az AH-1-et...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 826
9 917
113
Őőő...A Mókus és a H145M még mindig nem egy kategória.H145M inkább már az AS365,meg a Wesland Lynx kategóriája.Mókus még a kistestvér H135M-nél is kisebb egy kicsit.
T72 hasonlatod is sántit.Modernizálva lenne értelme továbbéltetni gyalogsági kisérőhk szerepben.Csak sima restaurálással nem.
Te akartál átmeneti időre H125M-et venni, nem én. Amíg nem jön meg, és lesz bevethető a H145M. Mondjuk továbbra sem értem, hogy miért gondolod, hogy hamarabb lett volna H125M-ből harckész, bevethető század, mint a most csörgedező H145M-ből. Meg ha már megvettünk egy új típust, akkor azt ugye használni is kellene később. Nade akkor már ott lesz a H145M. Akkor meg minek a felfegyverzett mókus. Vagy 10 géppel akarsz iskolarepüléseket csinálni? Hiszen már van 2 alapképzésre használt Mókusunk. Nem lenne egy kicsit sok a jelen pillanatban kinéző összesen 36 gépes flottához, 10 iskolagépet üzemeltetni?
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Gaudi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 191
3 826
113
Te akartál átmeneti időre H125M-et venni, nem én. Amíg nem jön meg, és lesz bevethető a H145M. Mondjuk továbbra sem értem, hogy miért gondolod, hogy hamarabb lett volna H125M-ből harckész, bevethető század, mint a most csörgedező H145M-ből. Meg ha már megvettünk egy új típust, akkor azt ugye használni is kellene később. Nade akkor már ott lesz a H145M. Akkor meg minek a felfegyverzett mókus. Vagy 10 géppel akarsz iskolarepüléseket csinálni? Hiszen már van 2 alapképzésre használt Mókusunk. Nem lenne egy kicsit sok a jelen pillanatban kinéző összesen 36 gépes flottához, 10 iskolagépet üzemeltetni?
Nem.Nem átmeneti idóre,hanem a Mihu restaurálás helyett vettem volna fegyveres és FLIR tornyos Mókusokat.Amig csak érdemes őket rendszerben tartani,
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

felfoldi

Member
2020. július 23.
61
55
18
Most miért vitáztok arról, hogy a Mi-24 egy modern helikopter-e?

Jelenlegi magyar formájában EGYÉRTELMŰEN NEM.

Viszont a 2014-15 körüli döntéshozóknak nem is hiszem hogy az járt az eszében, hogy ez fogja képviselni a jövőt. Inkább az, hogy, ezt vagy nagyjavitják és lesz valami képességcsira, vagy nem, és teljesen elsorvad a képesség. Tudjuk hogy melyik alaphelyzetbol egyszerűbb várni, hogy új gépet szerezzenek be.

Tuti, hogy semelyik felelős nem gondolta, hogy ez valaha modern gép lesz. De ettol még képességeket, jogositásokat, kiképzést és ami a legfontosabb: állományt meg lehetett vele tartani. Lásd: nem is terveznek/terveztek vele hosszútávon.

Es mégegyszer: Persze hogy jobb lett volna már akkor új helikopter. De akkor ez nem volt opció. Nem volt szó új gépbeszerzésekről, nem volt kormányzati pénz és akarat mögétolva. Egy rossz helyzetben döntöttek jól.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 191
3 826
113
Most miért vitáztok arról, hogy a Mi-24 egy modern helikopter-e?

Jelenlegi magyar formájában EGYÉRTELMŰEN NEM.

Viszont a 2014-15 körüli döntéshozóknak nem is hiszem hogy az járt az eszében, hogy ez fogja képviselni a jövőt. Inkább az, hogy, ezt vagy nagyjavitják és lesz valami képességcsira, vagy nem, és teljesen elsorvad a képesség. Tudjuk hogy melyik alaphelyzetbol egyszerűbb várni, hogy új gépet szerezzenek be.

Tuti, hogy semelyik felelős nem gondolta, hogy ez valaha modern gép lesz. De ettol még képességeket, jogositásokat, kiképzést és ami a legfontosabb: állományt meg lehetett vele tartani. Lásd: nem is terveznek/terveztek vele hosszútávon.

Es mégegyszer: Persze hogy jobb lett volna már akkor új helikopter. De akkor ez nem volt opció. Nem volt szó új gépbeszerzésekről, nem volt kormányzati pénz és akarat mögétolva. Egy rossz helyzetben döntöttek jól.
Mint egyszer már irtam,ez egy marhaság.Ahelyett,hogy tartosan és többcélúan használható gépeket veszünk ugyanerre a célra,restaurálunk egy használhatatlan és drágán üzemeltethető szart.
Azonkivűl ezt a restaurálást is a kormányzat döntötte el.
De még egyszer megkérdem, ha van 20 könnyű helikopterünk, minek még egy másik fajta könnyű helikopter?
Namég1x.Mókus fele akkora gép mint a H145M.Iskolagépnek,Futárgépnek,felderitő gépnek,könnyű támogató és páncélvadász gépnek használható.Olcsó és olcsón üzemeltethető kis gép.A HT cikkét elolvasod a magyar Mókusokrol,meglátnád,hogy az üzemeltetők is el tudnának belőle képzelni még párat.
Olaszok most vettek MD530gépeket.(licencben gyártják).Pedig van nekik AW109,mégis igényt tartanak a kisebb gépre is.
 

Gaudi

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
686
1 801
93
Namég1x.Mókus fele akkora gép mint a H145M.Iskolagépnek,Futárgépnek,felderitő gépnek,könnyű támogató és páncélvadász gépnek használható.Olcsó és olcsón üzemeltethető kis gép.A HT cikkét elolvasod a magyar Mókusokrol,meglátnád,hogy az üzemeltetők is el tudnának belőle képzelni még párat.
Olaszok most vettek MD530gépeket.(licencben gyártják).Pedig van nekik AW109,mégis igényt tartanak a kisebb gépre is.

Ezek közül melyiknek nem használható a 145M?
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
299
666
93
Mit gondoltok a H225M-ről? Azt rebesgetik hogy páncélozottsága gyakorlatilag nem létező. Ha ez igaz mennyire lesz ez használható harctéren ha lőnek is rá?

"Cockpit protection is provided by armored and energy-absorbing crew seats, while the cabin can be equipped with armor plating in the floors and walls or fitted with armor-plated carpets. "

olyan infót hogy a cockpiton kívül lenne páncélozottsága, nem találtam
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 826
9 917
113
Néz mát meg a AAA cikkemet, hogy miért vették kicsire a AAA korszakban az AH-1-et...
Itt csak az a baj, hogy 2017/18-ban nem állt a MH rendelkezésére AH-1, meg úgy általában semmilyen másik alternatíva sem. Nem gondolom, hogy egyrészt bármelyik már megrendelt gép direkte harci helikopternek lett megrendelve, a Mi-24 felváltására. Részben ellátják egy harci helikopter faladatait, de ha tényleg komolyan gondolják a támadó helikopter koncepciót, akkor ide kicsit majd több kell. És nem, nem a H125M vonal. :rolleyes:
De akkor a HM vezetői előtt még mindig ott tátong egy 4-5-6 éves intervallum, amikor a jelenleg elérhető 14db Gripen képes bármilyen CAS feladatra.
Mert ugye az összes H145M majd csak jövőre lesz itt, és a light attack annál hamarabb nem is lesznek itt, várhatóan. És akkor még csak itt vannak a gépek. Majd még mikorra lesz abból harckész alakulat?
Tehát ízlelgessük ezt. 14db Gripen, amik ugye majd még az ellenséges légierővel is megküzdenek.... o_O
Nembaj! Majd precíziós tüzérség fog a szárazföldi csapatoknak tűztámogatást nyújtani. Jah várjál! Az a tízen valahány D-20. Mert ugye a PZH-k majd csak valamikor '22 környékén érkeznek meg. Meg majd 1-2 év múlva már alkalmazhatók is lehetnek. Akkor bizonyára majd az aknavetők elárasztják tűzzel a harcmezőt. Őőő 120mm-es aknavetőnk per pillanat talán nincs is? Van 60-as, meg 80-as?!

Tehát most komolyan nem értem a hisztit, amit @Negan előad, és hazaárulást emleget. Érteném, ha elköltöttünk volna erre az egész ügyre 2-300Mrd forintot, - bár a jelenlegi haderőfejlesztési projektek között még az is aprópénzt lenne. De nem ez történt. A Zoom cikke szerint elvileg 70M EUR-ba került volna a 12 gép, de ugye csak 8 készült el. Azaz kevesebb, mint 50M EUR-ból repülnek ezek a nyomorult gépek újra. És van legalább olyan valami, amit a kiképzett JTAC-jaink legalább egyszer célra vezethetnek. Mert szerintem a 14db Gripenből nem sok fog maradni - sajnos - mire elkezdődne egy szárazföldi haddelhad. (De az már egy egészen más ügy)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 191
3 826
113
Itt csak az a baj, hogy 2017/18-ban nem állt a MH rendelkezésére AH-1, meg úgy általában semmilyen másik alternatíva sem. Nem gondolom, hogy egyrészt bármelyik már megrendelt gép direkte harci helikopternek lett megrendelve, a Mi-24 felváltására. Részben ellátják egy harci helikopter faladatait, de ha tényleg komolyan gondolják a támadó helikopter koncepciót, akkor ide kicsit majd több kell. És nem, nem a H125M vonal. :rolleyes:
De akkor a HM vezetői előtt még mindig ott tátong egy 4-5-6 éves intervallum, amikor a jelenleg elérhető 14db Gripen képes bármilyen CAS feladatra.
Mert ugye az összes H145M majd csak jövőre lesz itt, és a light attack annál hamarabb nem is lesznek itt, várhatóan. És akkor még csak itt vannak a gépek. Majd még mikorra lesz abból harckész alakulat?
Tehát ízlelgessük ezt. 14db Gripen, amik ugye majd még az ellenséges légierővel is megküzdenek.... o_O
Nembaj! Majd precíziós tüzérség fog a szárazföldi csapatoknak tűztámogatást nyújtani. Jah várjál! Az a tízen valahány D-20. Mert ugye a PZH-k majd csak valamikor '22 környékén érkeznek meg. Meg majd 1-2 év múlva már alkalmazhatók is lehetnek. Akkor bizonyára majd az aknavetők elárasztják tűzzel a harcmezőt. Őőő 120mm-es aknavetőnk per pillanat talán nincs is? Van 60-as, meg 80-as?!

Tehát most komolyan nem értem a hisztit, amit @Negan előad, és hazaárulást emleget. Érteném, ha elköltöttünk volna erre az egész ügyre 2-300Mrd forintot, - bár a jelenlegi haderőfejlesztési projektek között még az is aprópénzt lenne. De nem ez történt. A Zoom cikke szerint elvileg 70M EUR-ba került volna a 12 gép, de ugye csak 8 készült el. Azaz kevesebb, mint 50M EUR-ból repülnek ezek a nyomorult gépek újra. És van legalább olyan valami, amit a kiképzett JTAC-jaink legalább egyszer célra vezethetnek. Mert szerintem a 14db Gripenből nem sok fog maradni - sajnos - mire elkezdődne egy szárazföldi haddelhad. (De az már egy egészen más ügy)
Huszárom,ha valamit nem akarsz megérteni,hát nem is foksz.
Utoljára.Mihurestaurálás nem ad semmiféle harcihelikopter képességet.Bevethetetlen,méregdrága üzemeltetésű iskolagépek.Sokkal jobban jártunk volna,ha valódi,olcsó üzemeltetésű iskolagépeket veszünk,amikkel ugyanez a iskola/képességimitáló feladat jóval olcsóbban elvégezhető.Pluszban még kapunk egy jol használható futár/felderitő-megfigyelő gépet,és egy tényleges harcképességet is biztositó könnyű támogató/páncélvadász gépet.És hosszú idóre.
De részemről befejeztem,mert a hittel szemben az észérvek úgysem hatnak.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 006
36 908
113
Itt csak az a baj, hogy 2017/18-ban nem állt a MH rendelkezésére AH-1, meg úgy általában semmilyen másik alternatíva sem. Nem gondolom, hogy egyrészt bármelyik már megrendelt gép direkte harci helikopternek lett megrendelve, a Mi-24 felváltására. Részben ellátják egy harci helikopter faladatait, de ha tényleg komolyan gondolják a támadó helikopter koncepciót, akkor ide kicsit majd több kell. És nem, nem a H125M vonal. :rolleyes:
De akkor a HM vezetői előtt még mindig ott tátong egy 4-5-6 éves intervallum, amikor a jelenleg elérhető 14db Gripen képes bármilyen CAS feladatra.
Mert ugye az összes H145M majd csak jövőre lesz itt, és a light attack annál hamarabb nem is lesznek itt, várhatóan. És akkor még csak itt vannak a gépek. Majd még mikorra lesz abból harckész alakulat?
Tehát ízlelgessük ezt. 14db Gripen, amik ugye majd még az ellenséges légierővel is megküzdenek.... o_O
Nembaj! Majd precíziós tüzérség fog a szárazföldi csapatoknak tűztámogatást nyújtani. Jah várjál! Az a tízen valahány D-20. Mert ugye a PZH-k majd csak valamikor '22 környékén érkeznek meg. Meg majd 1-2 év múlva már alkalmazhatók is lehetnek. Akkor bizonyára majd az aknavetők elárasztják tűzzel a harcmezőt. Őőő 120mm-es aknavetőnk per pillanat talán nincs is? Van 60-as, meg 80-as?!

Tehát most komolyan nem értem a hisztit, amit @Negan előad, és hazaárulást emleget. Érteném, ha elköltöttünk volna erre az egész ügyre 2-300Mrd forintot, - bár a jelenlegi haderőfejlesztési projektek között még az is aprópénzt lenne. De nem ez történt. A Zoom cikke szerint elvileg 70M EUR-ba került volna a 12 gép, de ugye csak 8 készült el. Azaz kevesebb, mint 50M EUR-ból repülnek ezek a nyomorult gépek újra. És van legalább olyan valami, amit a kiképzett JTAC-jaink legalább egyszer célra vezethetnek. Mert szerintem a 14db Gripenből nem sok fog maradni - sajnos - mire elkezdődne egy szárazföldi haddelhad. (De az már egy egészen más ügy)
Az 50M EUR töredékéből olyan tűzerőt kaphatott volna a Gripen, hogy 1 db Gripen kb. 4-6 heli tűzerejét adja a csapatlégvédelem HMZ-n kívül. Nem gépágyúzgat, hanem odab*sz az SDB-vel és csá.

Na erről ennyit. És nem kell 8 db helit repteteni annak supportjábval. 2 db Gripen rotálva több és minőségibb CAS képességet ad. És tudja ezt pont úgy éjszaka is. Sőt, akár ködben is, ha a SAR radar működik.
 

felfoldi

Member
2020. július 23.
61
55
18
Itt csak az a baj, hogy 2017/18-ban nem állt a MH rendelkezésére AH-1, meg úgy általában semmilyen másik alternatíva sem. Nem gondolom, hogy egyrészt bármelyik már megrendelt gép direkte harci helikopternek lett megrendelve, a Mi-24 felváltására. Részben ellátják egy harci helikopter faladatait, de ha tényleg komolyan gondolják a támadó helikopter koncepciót, akkor ide kicsit majd több kell. És nem, nem a H125M vonal. :rolleyes:
De akkor a HM vezetői előtt még mindig ott tátong egy 4-5-6 éves intervallum, amikor a jelenleg elérhető 14db Gripen képes bármilyen CAS feladatra.
Mert ugye az összes H145M majd csak jövőre lesz itt, és a light attack annál hamarabb nem is lesznek itt, várhatóan. És akkor még csak itt vannak a gépek. Majd még mikorra lesz abból harckész alakulat?
Tehát ízlelgessük ezt. 14db Gripen, amik ugye majd még az ellenséges légierővel is megküzdenek.... o_O
Nembaj! Majd precíziós tüzérség fog a szárazföldi csapatoknak tűztámogatást nyújtani. Jah várjál! Az a tízen valahány D-20. Mert ugye a PZH-k majd csak valamikor '22 környékén érkeznek meg. Meg majd 1-2 év múlva már alkalmazhatók is lehetnek. Akkor bizonyára majd az aknavetők elárasztják tűzzel a harcmezőt. Őőő 120mm-es aknavetőnk per pillanat talán nincs is? Van 60-as, meg 80-as?!

Tehát most komolyan nem értem a hisztit, amit @Negan előad, és hazaárulást emleget. Érteném, ha elköltöttünk volna erre az egész ügyre 2-300Mrd forintot, - bár a jelenlegi haderőfejlesztési projektek között még az is aprópénzt lenne. De nem ez történt. A Zoom cikke szerint elvileg 70M EUR-ba került volna a 12 gép, de ugye csak 8 készült el. Azaz kevesebb, mint 50M EUR-ból repülnek ezek a nyomorult gépek újra. És van legalább olyan valami, amit a kiképzett JTAC-jaink legalább egyszer célra vezethetnek. Mert szerintem a 14db Gripenből nem sok fog maradni - sajnos - mire elkezdődne egy szárazföldi haddelhad. (De az már egy egészen más ügy)

Egyetértek, és továbbra is tartom magam ahhoz, hogy a JTAC-eknek tuti kell helikopteres rávezetés (de az istennek se találom hol olvastam, segitsetek ki pls o_O)
Viszont ezt hogy oldották meg, amig nem volt 24-es? A szimulátor elég, vagy külfoldre jártak?

A magyar H145 személyzetnek biztos kerül 1-2 évbe eljutni a CAS képességig. Tehát jól jön az a 24-es a háznál. Kiképzesi célra, persze.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 191
3 826
113
Hát az, hogy erre a feladatra, amit itt most szeretnél, beszereztünk 20 (húsz) kicsit nagyobb, de szintén könnyű helikoptert.
Te,az nem tünt fel,hogy a H145Mben 2db van abbol a hajtóműből,miből a Mókusban 1?Mert a Mókus fele sincs a másiknak.
Valon a H135M mi a lófasznak van gyártásban,ha minden megoldható a H145M.mel is?Vagy a Gazellé és a Mőkus váltótipusának szánt EC130-ast minek gyártják?Bell 407 minek van gyártásban,mikor ott a 412es?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 826
9 917
113
Nem.Nem átmeneti idóre,hanem a Mihu restaurálás helyett vettem volna fegyveres és FLIR tornyos Mókusokat.Amig csak érdemes őket rendszerben tartani,
Hányszor írjam még le neked, hogy jelenleg nem létezik fegyveres FLIR tornyos ATGM képes H125M! Lehet, hogy prospektusban van. Mint ahogy a H145M-nek is van a prospektusban Spike-ja, meg a H225M-en is fényképeztek már Hellfire füzérnek látszó dolgokat (valószínűleg dummy volt). Attól még ezzel a képességgel senkinek nem szállított ilyet az Airbus. A H-Force rendszer legelső fegyveres tesztjeit 2015-ben kezdték el a H225M-mel. Az 2017-re vált rendelhető állapotúvá. Mármint a fegyverrendszer, mert egyéb fegyvertelen (pilonon hordott) verziókat korábban is rendeltek már.
Majd jött a H145M, amit nálunk teszteltek először fegyveresen. Abból is adtak el már pl. a németeknek fedélzeti géppuskával, de pilonok nélkül.
H125M-ről meg még nincsen túl sok infó. Tessék, itt egy kép mindhárom típusról 2016-ból, amikor még bőven csak a 225M-mel folytak a tesztelések.
 

Gaudi

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
686
1 801
93
Te,az nem tünt fel,hogy a H145Mben 2db van abbol a hajtóműből,miből a Mókusban 1?Mert a Mókus fele sincs a másiknak.
Valon a H135M mi a lófasznak van gyártásban,ha minden megoldható a H145M.mel is?Vagy a Gazellé és a Mőkus váltótipusának szánt EC130-ast minek gyártják?Bell 407 minek van gyártásban,mikor ott a 412es?

Nem tudok mit mondani... Ez nálad valami rögeszme, gondolom.
Még egyszer elmondom, hátha áttöri a falat: a 8 szutyok mókusod helyett az általad vizionált összes feladatra (és még továbbiakra) vettünk HÚSZ könnyű helikoptert. Ezek mellé további KÖNNYŰ helikopterekre a magyar honvédségnek nincs semmi szüksége.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 191
3 826
113
Hányszor írjam még le neked, hogy jelenleg nem létezik fegyveres FLIR tornyos ATGM képes H125M! Lehet, hogy prospektusban van. Mint ahogy a H145M-nek is van a prospektusban Spike-ja, meg a H225M-en is fényképeztek már Hellfire füzérnek látszó dolgokat (valószínűleg dummy volt). Attól még ezzel a képességgel senkinek nem szállított ilyet az Airbus. A H-Force rendszer legelső fegyveres tesztjeit 2015-ben kezdték el a H225M-mel. Az 2017-re vált rendelhető állapotúvá. Mármint a fegyverrendszer, mert egyéb fegyvertelen (pilonon hordott) verziókat korábban is rendeltek már.
Majd jött a H145M, amit nálunk teszteltek először fegyveresen. Abból is adtak el már pl. a németeknek fedélzeti géppuskával, de pilonok nélkül.
H125M-ről meg még nincsen túl sok infó. Tessék, itt egy kép mindhárom típusról 2016-ból, amikor még bőven csak a 225M-mel folytak a tesztelések.
HForcos nincs valójában most se.FLIR tornyos van,és volt is.
De Mókus helyet lehetett volna MD530G vagy H109 Hirundo gépeket is venni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 826
9 917
113
Az 50M EUR töredékéből olyan tűzerőt kaphatott volna a Gripen, hogy 1 db Gripen kb. 4-6 heli tűzerejét adja a csapatlégvédelem HMZ-n kívül. Nem gépágyúzgat, hanem odab*sz az SDB-vel és csá.

Na erről ennyit. És nem kell 8 db helit repteteni annak supportjábval. 2 db Gripen rotálva több és minőségibb CAS képességet ad. És tudja ezt pont úgy éjszaka is. Sőt, akár ködben is, ha a SAR radar működik.
Ezt az 50M EUR töredékét most hirtelen leszimulálnád? Mert nem vagyok benne biztos, hogy tisztában vagy a költségvonzatokkal. Légyszi számolj hozzá mindent! Új fegyver rendszeresítése, training költség, 4-es SDB stacker, miegymás.
Minimum 2018-as számokkal!
És továbbra se felejtsd el, hogy attól, hogy megveszel 100 db SDB I-es bombát, attól még nem lesz több Gripened. Annak meg darabja több mint amit a 8 helikopterre költöttek. Hja azt se feledjük el, hogy a 14 Gripenből minimum 2-3 folyamatosan a svédeknél van aktuálisan nagyjavításon!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 994
113
Hja azt se feledjük el, hogy a 14 Gripenből minimum 2-3 folyamatosan a svédeknél van aktuálisan nagyjavításon!
Nanana, ilyeneket azért már mégse!! A Griffeket terv szerint repültetik és rotálják, nagyjavítják, így - mikor sor kerül rájuk - egyenként repülik át nagyjavításra a svédekhez, azaz vagy max 1, vagy 1 sincs éppen nagyjavításon!! Azért ne feledjük, készült már közös fotó és videó a 14 magyar Griffmadárról egyetlen kötelékben, egy sem hiányzott nagyjavítás miatt!!