Egyik új heli sem tud túlnyomásos lenni? Ha tud, akkor csak integrálni kell rá a konténert és csá.Röviden egy faszt... A Mihu marha sokat ér, olyan képességei vannak ami nincs és vszeg nem is lesz a H145M-nek, sőt a 225M-nek sem. Pld. a légi sugárfelderítő képesség. Aztán amennyiben a döntéshozók bátrak lennének akkor pctörő képesség ATAKA rakétával (jelenleg a lézeres kisrakéta ami a H145M-hez van, az MB-hez kevés, bár tény, hogy megrongálhatja (futómű, motortér stb.) Aztán a CSAR képesség mert H45M-el nem fogsz berepülni csöves légvédelme ellen (elég egy 7,62-es vagy 12,4mm-es nehézgépuska…. A Mihu kibírja.. Hasonló a helyzet, a deszant térrel. Kis különleges műveleti tűzcsoport lerakása harci helikopterrel... Az éjszakai képesség is már jóval többet tud. Én voltam éjszakai gyakorlaton. sötét égen, sötét gép (nem látható, hallod de a pontos irányt nem tudod. A földről, vagy másik repülőeszközről pld. Gripen lézeres megvilágítással nagyon komoly tűzcsapást lehet vele a 30mm-es gá-val és a NIR-ekkel.. Szóval sok képessége hiányozni fog... Ráadásul a harci mókust meg kellett volna venni, kiképzni személyzetet, müszakiakat, fegyvereseket stb. A Mihu-hoz megvolt minden.. Szóval eche marhaság ez a H125M gondolat..
Ettől a Mi-24 fetisizmustól a falnak megyek, annak érdemeinek elismerése mellett. De nem tűnik fel, hogy a Mi-24 babérjait turbánosok ellen érte el és amit lett csak FIM-92A Stinger, akkor nagyon törtékeny lett hirtelen.
Ma azon a szinten FÉNYÉVEKKEL van túl a fenyegetés. Ma egy heli LOS helyzetben erős túlzással szinte azonnal meghal, ha valami lőtávolában van. ---> A Mi-24 szerű helik értelme 0. Régen is kevés volt. Szállító helinek nevetségesen kicsi, hari helinek meg b*szott nagy hátránnyal vágott neki, mert hatalmas volt és drága a plusz tömege miatt.
Néz mát meg a AAA cikkemet, hogy miért vették kicsire a AAA korszakban az AH-1-et...