[HUN] Mil Mi-24 "Hind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 310
8 973
113
HForcos nincs valójában most se.FLIR tornyos van,és volt is.
De Mókus helyet lehetett volna MD530G vagy H109 Hirundo gépeket is venni.
Mikorra leszállítva? Milyen pilótákkal? Milyen eddig még nem rendszeresített fegyverekkel, és végül mikorra rendszerbe állítva.
Nyilván teljesen magától értetődő, hogy a látványosan egy cégessé tett support rendszerben mindenki arról ábrandozik, hogy milyen jó lenne, ha 2 külön céggel kelljen 1-1 külön support rendszert kialakítani - évek alatt!
Ez pontosan akkora marhaság, mint hogy szerinted Magyarországnak 2 típusos merevszárnyas légierő kell. :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 310
8 973
113
Nanana, ilyeneket azért már mégse!! A Griffeket terv szerint repültetik és rotálják, nagyjavítják, így - mikor sor kerül rájuk - egyenként repülik át nagyjavításra a svédekhez, azaz vagy max 1, vagy 1 sincs éppen nagyjavításon!! Azért ne feledjük, készült már közös fotó és videó a 14 magyar Griffmadárról egyetlen kötelékben, egy sem hiányzott nagyjavítás miatt!!
Ehhez képest a Covid alatt 3-at kellett hazaszállítaniuk a svédeknek...o_O
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 682
113
Mikorra leszállítva? Milyen pilótákkal? Milyen eddig még nem rendszeresített fegyverekkel, és végül mikorra rendszerbe állítva.
Nyilván teljesen magától értetődő, hogy a látványosan egy cégessé tett support rendszerben mindenki arról ábrandozik, hogy milyen jó lenne, ha 2 külön céggel kelljen 1-1 külön support rendszert kialakítani - évek alatt!
Ez pontosan akkora marhaság, mint hogy szerinted Magyarországnak 2 típusos merevszárnyas légierő kell. :confused:
Hogyha az Airbus beszarna,legyen működőképes helikopter.
De ott van az H135M.Annak felfegyverzett változatát már be is vetették Irakban.
Több ország is csinált már 2tipusos légierőt-pont a sporolás miatt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 310
8 973
113
Te,az nem tünt fel,hogy a H145Mben 2db van abbol a hajtóműből,miből a Mókusban 1?Mert a Mókus fele sincs a másiknak.
Valon a H135M mi a lófasznak van gyártásban,ha minden megoldható a H145M.mel is?Vagy a Gazellé és a Mőkus váltótipusának szánt EC130-ast minek gyártják?Bell 407 minek van gyártásban,mikor ott a 412es?
Megint nincs ok-okozati összefüggés a mondandódban.
Talán azért, mert egyes országok különböző pénzügyi lehetőségekkel rendelkeznek.
Nálunk H135-ösök végzik a légimentést, a németeknél meg H145-ösök.
De egy ország csak egyfélét.
Hidd el, ha olyan sok pénz lenne itthon a légimentésre- mint ahogy nincsen -, akkor itt is vaciúj H145-ösök lennének légimentésre használva. Ehhez képest meg homogén, de használt H135-ösöket vettek erre a célra.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 682
113
Hányszor írjam még le neked, hogy jelenleg nem létezik fegyveres FLIR tornyos ATGM képes H125M! Lehet, hogy prospektusban van. Mint ahogy a H145M-nek is van a prospektusban Spike-ja, meg a H225M-en is fényképeztek már Hellfire füzérnek látszó dolgokat (valószínűleg dummy volt). Attól még ezzel a képességgel senkinek nem szállított ilyet az Airbus. A H-Force rendszer legelső fegyveres tesztjeit 2015-ben kezdték el a H225M-mel. Az 2017-re vált rendelhető állapotúvá. Mármint a fegyverrendszer, mert egyéb fegyvertelen (pilonon hordott) verziókat korábban is rendeltek már.
Majd jött a H145M, amit nálunk teszteltek először fegyveresen. Abból is adtak el már pl. a németeknek fedélzeti géppuskával, de pilonok nélkül.
H125M-ről meg még nincsen túl sok infó. Tessék, itt egy kép mindhárom típusról 2016-ból, amikor még bőven csak a 225M-mel folytak a tesztelések.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 310
8 973
113
Hogyha az Airbus beszarna,legyen működőképes helikopter.
De ott van az H135M.Annak felfegyverzett változatát már be is vetették Irakban.
Több ország is csinált már 2tipusos légierőt-pont a sporolás miatt.
Nyilván óriási spórolás kiképezni és fenntartani 2 földi kiszolgáló személyzetet 14-14 gépre. Meg ugye az is nagyon ésszerű, ha a drágán kiképzett és fizetett pilótád nem kap repülési lehetőséget, mert mondjuk az egyik típusra átmenetileg túl sokan vannak, a másikra meg hiány van. Nyilván a lengyelek is imádták azt a helyzetet, amikor a földre parancsolt Mig-29-es pilótáik kifutottak a szakszo.-ból, miközben lett volna elég F-16-osuk a reptetésükre, de nem lehetett, mivel arra nem voltak kiképezve.
Így a maradék pilótáikat kellett csapágyasra járatni, miközben a honi légvedelmet egyedül vitték, miközben a BAP-ot is csinálták. A Mig-29-es pilóták meg darvadozva várták a szakszolgálatijuk lejárását.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 682
113
Megint nincs ok-okozati összefüggés a mondandódban.
Talán azért, mert egyes országok különböző pénzügyi lehetőségekkel rendelkeznek.
Nálunk H135-ösök végzik a légimentést, a németeknél meg H145-ösök.
De egy ország csak egyfélét.
Hidd el, ha olyan sok pénz lenne itthon a légimentésre- mint ahogy nincsen -, akkor itt is vaciúj H145-ösök lennének légimentésre használva. Ehhez képest meg homogén, de használt H135-ösöket vettek erre a célra.
Huszárom,már meg ne haragudjál,de mi a bánatos lópikula köze van ahoz,hogy mit vettek a mentőszolgálatnak ahoz,hogy a Mihukra elpazarolt (és a drága üzemeltethetősége miatt tovább pazarolt) pénzt hasznosabban is el lehetett volna költeni?:confused:
 

Galthran

Well-Known Member
2020. január 31.
721
2 114
93
okkal jobban jártunk volna,ha valódi,olcsó üzemeltetésű iskolagépeket veszünk,
de miből gondolod hogy itt lettek volna előbb mint a h145?
addig is mit csináljanak a pilóták meg a szerelők? majd miután megjöttek az új gépek csábítsuk vissza őket a lidliből? vagy valahonnan dániából, berlin mellől?
Az 50M EUR töredékéből olyan tűzerőt kaphatott volna a Gripen, hogy 1 db Gripen kb. 4-6 heli tűzerejét adja a csapatlégvédelem HMZ-n kívül
ez jól hangzik, de én kételkedem abban hogy ennyi vadásszal lenne lehetőség bombázgatni. :S talán miután légifölényt szereztünk, de képesek lennénk rá?
 
  • Tetszik
Reactions: felfoldi

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 682
113
Nyilván óriási spórolás kiképezni és fenntartani 2 földi kiszolgáló személyzetet 14-14 gépre. Meg ugye az is nagyon ésszerű, ha a drágán kiképzett és fizetett pilótád nem kap repülési lehetőséget, mert mondjuk az egyik típusra átmenetileg túl sokan vannak, a másikra meg hiány van. Nyilván a lengyelek is imádták azt a helyzetet, amikor a földre parancsolt Mig-29-es pilótáik kifutottak a szakszo.-ból, miközben lett volna elég F-16-osuk a reptetésükre, de nem lehetett, mivel arra nem voltak kiképezve.
Így a maradék pilótáikat kellett csapágyasra járatni, miközben a honi légvedelmet egyedül vitték, miközben a BAP-ot is csinálták. A Mig-29-es pilóták meg darvadozva várták a szakszolgálatijuk lejárását.
Ha arra is figyelnél,hogy mire válaszolsz ilyen balfégséget....
Én azt irtam anno,és fentartom most is,hogy valódi domináns légierőhöz az F35 kell.Csak az tudja reális módon és biztonsággal áttörni a légvédelmet.S300,Buk,Hawk XXI,Patriot,HQ22.Gripen agyaggalamb lassan.De az F35 mind megvenni,mind üzemeltetni drága.Képtelenek lennénk a valódi országvédelmi képességhez szükséges mennyiséget rendszerben tartani.Vagyis kell mögé egy olcsbb és olcsóbban üzemeltethető támogatógép.Jelenleg erre a kézenfekvő a modernizált Gripen C.(megjegyzem,humbuk agitprop az egész országvédelmi képesség duma,nem lesz itt olyan)
Jó lenne,ha nem kiragadott dolgokat támadnál nagy garral,hanem szövegkörnyezetben értelmeznél elöbb dolgokat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 682
113
Erre most tényleg betettél kiállítási darabokat? :rolleyes:
Az EC550 mint típus már nem létezik. Van helyette H125M. Ami viszont vagy civil, vagy HForce-os.
Ez ügyben pedig szeretnék egy igazán releváns szakembert idézni:
:)
AS550=EC550=H125M.Ugyan az a gép.
EC645=H145M
EC725=H225M
HForce egy komplex rendszer,ami még csak most formálódik.De FLIR tornyos Mókus már 20éve van.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 310
8 973
113
Huszárom,már meg ne haragudjál,de mi a bánatos lópikula köze van ahoz,hogy mit vettek a mentőszolgálatnak ahoz,hogy a Mihukra elpazarolt (és a drága üzemeltethetősége miatt tovább pazarolt) pénzt hasznosabban is el lehetett volna költeni?:confused:
Nyilván az az okosabb elköltés, hogy párhuzamosan üzemeltetsz két kislétszámú flottát. :rolleyes:
Dupla pilóta és földi szemelyzettel.
Ezek nem kamionok, amik esetén egy soffőr ugyan azzal a jogsival vezet egy Volvót, meg egy Merci vontatót. De még a szerelőknek is többhónapos, specifikus - és kurv@drága - képzésen kell részt venniük, hogy egyáltalán a gépekhez hozzányúljanak. És mindezt külön típusonként külön kell elvégezni.
Ha az egész országban lenne 10-20 vontató mindkét tîpusból, vajon rentábilis lenne 2 féle - gyakorlatilag megegyező feladatú - vontatót tartani? Esetleg nem lenne-e ésszerűbb ugyan attól a gyartótól - kedvezményeket kicsikarva - egyszerre megvenni az összes vontatót. Így eleg lenne egy kisebb szervizalkatrész raktárat fenntartani, és eleg lenne 1 garnitúra szerelőt fenntartani.
Az a vicces, hogy közben meg kampányolsz a vízfej ellen...:p:D
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Gaudi

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 310
8 973
113
AS550=EC550=H125M.Ugyan az a gép.
EC645=H145M
EC725=H225M
HForce egy komplex rendszer,ami még csak most formálódik.De FLIR tornyos Mókus már 20éve van.
Nagyjából...
Attól eltekintve, hogy csak a HxxxM jelölésűek rendelkeznek HForce-szal.
Próbálj már meg a Volkswagentől mondjuk 20 db egyforma vadiúj 4-es Golfot rendelni!
:cool:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 682
113
Nyilván az az okosabb elköltés, hogy párhuzamosan üzemeltetsz két kislétszámú flottát. :rolleyes:
Dupla pilóta és földi szemelyzettel.
Ezek nem kamionok, amik esetén egy soffőr ugyan azzal a jogsival vezet egy Volvót, meg egy Merci vontatót. De még a szerelőknek is többhónapos, specifikus - és kurv@drága - képzésen kell részt venniük, hogy egyáltalán a gépekhez hozzányúljanak. És mindezt külön típusonként külön kell elvégezni.
Ha az egész országban lenne 10-20 vontató mindkét tîpusból, vajon rentábilis lenne 2 féle - gyakorlatilag megegyező feladatú - vontatót tartani? Esetleg nem lenne-e ésszerűbb ugyan attól a gyartótól - kedvezményeket kicsikarva - egyszerre megvenni az összes vontatót. Így eleg lenne egy kisebb szervizalkatrész raktárat fenntartani, és eleg lenne 1 garnitúra szerelőt fenntartani.
Az a vicces, hogy közben meg kampányolsz a vízfej ellen...:p:D
Csak szólok,hogy teherautóbol is van több méretkategória.
Most is van Mókus hadrendben,mint fegyvertelen futárgép.2db.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 682
113
Nagyjából...
Attól eltekintve, hogy csak a HxxxM jelölésűek rendelkeznek HForce-szal.
Próbálj már meg a Volkswagentől mondjuk 20 db egyforma vadiúj 4-es Golfot rendelni!
:cool:
Megártott a meleg,vagy túl sok volt a fröccs?
HForc egy harcrendszer,nem tipusváltozat.Te rendelhetsz H225/125/135/145 gépet HForce rendszerrel,vagy a nélkül is.Különben HForce rendszer még nincs kész teljesen most se.Nyugottan rendelhetsz simán FLIR tornyos páncélvadász H100akárhányast is,HForce rendszer nélkül is.Irakiak is egy sima FLIR tornyos H135-t vettek,amihez az Ingwe rakétát integráltak.HForce egy felszereltségi változat,nem külön tipus.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 310
8 973
113
Csak szólok,hogy teherautóbol is van több méretkategória.
Most is van Mókus hadrendben,mint fegyvertelen futárgép.2db.
Én teherautót írtam?
Vagy a Merci vontatóra esetleg jó a B-s jogsi?
Az a 2 magyar Mókus meg azonnal akkorát dob az általad említett flottán, hogy azonnal rentábilissá válik a 2 típusos üzemeltetés.:eek::D
(A feltett kérdések költőiek voltak! Ne fáradj a megválaszolással)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 310
8 973
113
Megártott a meleg,vagy túl sok volt a fröccs?
HForc egy harcrendszer,nem tipusváltozat.Te rendelhetsz H225/125/135/145 gépet HForce rendszerrel,vagy a nélkül is.Különben HForce rendszer még nincs kész teljesen most se.Nyugottan rendelhetsz simán FLIR tornyos páncélvadász H100akárhányast is,HForce rendszer nélkül is.Irakiak is egy sima FLIR tornyos H135-t vettek,amihez az Ingwe rakétát integráltak.HForce egy felszereltségi változat,nem külön tipus.
Akkor ennek most menj neki még egyszer.
Mit rendeltek az irakiak, mikor, és mikorra kaptak meg.

Rendelés 2009.
Első gép 2011.
Ingwe rakétákkal teljes konfig: 2015

Lehet, hogy pont emiatt döntöttek a HForce-os keretrendszer kialakítása mellett. ;)

Az a baj, hogy megint hülyének nézed azokat az embereket/katonákat, akik elkezdték a Z2026-ot, egy még lényegesen kisebb anyagi kerettel.
Közben pedig egyetlen olyan húzásuk volt, ami esetleg eddig vélemenyes lehet, aminek ráadásul nincsen évtizedekre elhúzódó olyan következménye, mint hogy pl. nem Leokat rendeltek volna, hanem mondjuk M1-eseket.
Ráadásul úgy szapulod az ügyet, hogy külsősként fogalmad nem lehet/lehetett a döntesi szituációról.
 
  • Tetszik
Reactions: Gaudi and kamm

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 405
113
Az 50M EUR töredékéből olyan tűzerőt kaphatott volna a Gripen, hogy 1 db Gripen kb. 4-6 heli tűzerejét adja a csapatlégvédelem HMZ-n kívül. Nem gépágyúzgat, hanem odab*sz az SDB-vel és csá.

Na erről ennyit. És nem kell 8 db helit repteteni annak supportjábval. 2 db Gripen rotálva több és minőségibb CAS képességet ad. És tudja ezt pont úgy éjszaka is. Sőt, akár ködben is, ha a SAR radar működik.

Listazd mar az arakat, hogyan jon ez ki.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 405
113
Itt csak az a baj, hogy 2017/18-ban nem állt a MH rendelkezésére AH-1, meg úgy általában semmilyen másik alternatíva sem. Nem gondolom, hogy egyrészt bármelyik már megrendelt gép direkte harci helikopternek lett megrendelve, a Mi-24 felváltására. Részben ellátják egy harci helikopter faladatait, de ha tényleg komolyan gondolják a támadó helikopter koncepciót, akkor ide kicsit majd több kell. És nem, nem a H125M vonal. :rolleyes:
De akkor a HM vezetői előtt még mindig ott tátong egy 4-5-6 éves intervallum, amikor a jelenleg elérhető 14db Gripen képes bármilyen CAS feladatra.
Mert ugye az összes H145M majd csak jövőre lesz itt, és a light attack annál hamarabb nem is lesznek itt, várhatóan. És akkor még csak itt vannak a gépek. Majd még mikorra lesz abból harckész alakulat?
Tehát ízlelgessük ezt. 14db Gripen, amik ugye majd még az ellenséges légierővel is megküzdenek.... o_O
Nembaj! Majd precíziós tüzérség fog a szárazföldi csapatoknak tűztámogatást nyújtani. Jah várjál! Az a tízen valahány D-20. Mert ugye a PZH-k majd csak valamikor '22 környékén érkeznek meg. Meg majd 1-2 év múlva már alkalmazhatók is lehetnek. Akkor bizonyára majd az aknavetők elárasztják tűzzel a harcmezőt. Őőő 120mm-es aknavetőnk per pillanat talán nincs is? Van 60-as, meg 80-as?!

Mint mindig, most is hosszabb tavon gondolkodnak. En folyamatosan magyarazom, hogy az Airbus betelepulesevel, a SAMOC atvetelevel, majd ezeknek a choppereknek a rendszerbe allitasaval kvazi eldolt, minden Airbus lesz - ha valaha lesz dedikalt harci helikopter-vasarlas is, akkor az is Airbus lesz, garantalom.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 405
113
Ha arra is figyelnél,hogy mire válaszolsz ilyen balfégséget....
Én azt irtam anno,és fentartom most is,hogy valódi domináns légierőhöz az F35 kell.Csak az tudja reális módon és biztonsággal áttörni a légvédelmet.S300,Buk,Hawk XXI,Patriot,HQ22.Gripen agyaggalamb lassan.De az F35 mind megvenni,mind üzemeltetni drága.Képtelenek lennénk a valódi országvédelmi képességhez szükséges mennyiséget rendszerben tartani.Vagyis kell mögé egy olcsbb és olcsóbban üzemeltethető támogatógép.Jelenleg erre a kézenfekvő a modernizált Gripen C.(megjegyzem,humbuk agitprop az egész országvédelmi képesség duma,nem lesz itt olyan)
Jó lenne,ha nem kiragadott dolgokat támadnál nagy garral,hanem szövegkörnyezetben értelmeznél elöbb dolgokat.

"Megártott a meleg,vagy túl sok volt a fröccs?"