[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Szerintem a legjobb magyar Mi-24-es festés a nem magyar volt, hanem amivel eredetileg, 79-ben jöttek. Nekem az az igazi Mi-24-es festés, azzal láttam rajkötelékben döngetni őket a Balatonkenesei strand felett, alacsonyan.
Azért a PG-festés se volt sokkal rosszabb - főleg jópár év után, mikor már jól kifakult és egyre jobban kezdett hasonlítani az eredeti szovjet színekre! :D
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a legjobb magyar Mi-24-es festés a nem magyar volt, hanem amivel eredetileg, 79-ben jöttek. Nekem az az igazi Mi-24-es festés, azzal láttam rajkötelékben döngetni őket a Balatonkenesei strand felett, alacsonyan.
Azért a PG-festés se volt sokkal rosszabb - főleg jópár év után, mikor már jól kifakult és egyre jobban kezdett hasonlítani az eredeti szovjet színekre! :D
Képet kaphatunk ezekről? Köszi.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Attól tartok, hogy az orosz gyárban maradt némi Szergyukov-féle szürke, amit a RuAF már nem vett át és ezt kenték a mi gépeinkre.

222350.jpg


Igazán festhették volna akár az aktuális orosz színekre is, mert az is vagányabb.

229410.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ennek a fotónak számomra annyi a mezei romantikája, hogy anno Kenese felett pont így láttam döngetni őket, kb ebből a szögből, nade négyet egyszerre. Meg olyan is volt, hogy a négygépes raj után rögvest jött mégegy raj. Nagy sebességgel. Gyerekként az volt ám a csoda! Óh, azok a nyolcvanas évek... :)
Hát igen, akkoriban több szép dolgot is láthatott az ember, ha tudta hogy hol mire kell figyelni ...:) de azért voltak váratlan dolgok is, mint mikor a PG/Tököl-bázis fölött átdübörgött egy négyes kötelék Szu-24 elég alacsonyan (kigúvadt szemekkel és szó szerint tátott szájjal bámultunk utánuk, max 4-5 másodpercig ha láthattuk őket), aztán hónapokkal később suttogva hallottuk csak "odaátról" Szergejéktől, hogy két gép nem ment haza, összeütköztek és lezuhantak valahol a Dunántúlon ...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 740
64 970
113
Mi van az NDK színnel? Az is olyan mint az eredeti szovjet. Na meg ha már úgyis ex NDK gépeket vittünk ki felújíttatni... :)
hqdefault.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Hát igen, akkoriban több szép dolgot is láthatott az ember, ha tudta hogy hol mire kell figyelni ...:) de azért voltak váratlan dolgok is, mint mikor a PG/Tököl-bázis fölött átdübörgött egy négyes kötelék Szu-24 elég alacsonyan (kigúvadt szemekkel és szó szerint tátott szájjal bámultunk utánuk, max 4-5 másodpercig ha láthattuk őket), aztán hónapokkal később suttogva hallottuk csak "odaátról" Szergejéktől, hogy két gép nem ment haza, összeütköztek és lezuhantak valahol a Dunántúlon ...
Ez az az eset, ahol kirepült heli és katapult ülést is hoztak vissza roncsként, de aki látta nem tudta azonosítani?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ez az az eset, ahol kirepült heli és katapult ülést is hoztak vissza roncsként, de aki látta nem tudta azonosítani?
Erről nem hallottam, de azt tudom hogy a katapultált pilóták - sérülésük nem volt - elküldték a magyar kutató-mentő helikoptert, mert nekik meg kellett várni a saját KM-egységüket. Hogy a roncsokat hova vitték azt nem tudom.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Az egyik gép egy darabja a berekfürdői múzeumunkban van, a visszautasított magyar KM Mi-8-as pilótája merő véletlenségből azonos azzal, aki a mezőkövesdi Tu-22M2-eseket is fotózta. Ezen túlmenőleg a taszári repülőtér küszöbénél madárral ütközés miatt lezuhant MiG-21UM esetnél épp eje ugratás miatt volt a reptéren és vált ő is szemtanúvá. Érdekes sorsok vannak. Amúgy a levegőben összeütköző Szu-24-esek egyikének a jópár darabja egy kert végébe esett. A tulaj épp csak megúszta, hogy nem a fejére.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 140
10 848
113
Az egyik gép egy darabja a berekfürdői múzeumunkban van, a visszautasított magyar KM Mi-8-as pilótája merő véletlenségből azonos azzal, aki a mezőkövesdi Tu-22M2-eseket is fotózta. Ezen túlmenőleg a taszári repülőtér küszöbénél madárral ütközés miatt lezuhant MiG-21UM esetnél épp eje ugratás miatt volt a reptéren és vált ő is szemtanúvá. Érdekes sorsok vannak. Amúgy a levegőben összeütköző Szu-24-esek egyikének a jópár darabja egy kert végébe esett. A tulaj épp csak megúszta, hogy nem a fejére.

Én meg már azt hittem, hogy megjöttek a gépek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Ez az az eset, ahol kirepült heli és katapult ülést is hoztak vissza roncsként, de aki látta nem tudta azonosítani?
Van valóban egy sztori (pletyka) a katapult üléssel kapcsolatban, hogy az egyik pápai fedezékben, vagy raktárban, évekig volt egy elműködött K-36-os ülés, ami nem lehetett odavalósi, hiszen Pápán KM-1-es ülések voltak a 21-esekben és 23-asokban. Állítólag az egyik bakonyi Szu-24-esé volt...
 
M

molnibalage

Guest
Van valóban egy sztori (pletyka) a katapult üléssel kapcsolatban, hogy az egyik pápai fedezékben, vagy raktárban, évekig volt egy elműködött K-36-os ülés, ami nem lehetett odavalósi, hiszen Pápán KM-1-es ülések voltak a 21-esekben és 23-asokban. Állítólag az egyik bakonyi Szu-24-esé volt...
Én is így hallottam, de csak én fejből úgy tudtam, hogy nem K-36 volt a Szu-24-esben. De ezek szerint rosszul tudtam.