[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 817
113
Ez igy megint szélsőség.Ott,ahol jolfelkészűlt védelem várja,lehet vakarózni,és hozzáigazitani a harceljárást a helyzethez.Ma már nem általános a tömeghadsereg,viszonylag kis erők mozognak,és nem lesz mindenütt Tunguzka.És a Spike ER új,nagytávra hatékony változatával lehetőleg azt kéne kilőni elösször,ha mégis van.Utána az olcsóbb,és rövidebb hatótávú fegyverzettel el lehet majszolni az addig általa védett pszh-kat,gyhj-ket,vagy hk-kat.Az utánpotlást szállitó teherautó-oszlopot meg meg lehet szorni NIRrel,vagy gá-val is.

A legjobb dolog ami történhet velwd az az,hogy egy egyszerű konvencionális háborúban harcolsz egy egyértelmű ellenség ellen ahol van saját terület,ellenséges terület és frontvonal.Minél jobban eltérsz ettől annál nehezbb dolgod lesz,annál nagyobb annak az esélye,hogy nem tudod kihasználni a salyát fegyvereid jelentette előnyöket.
Ne bonyolítsuk csak egy falut kell elfoglalni.
Mikor van egyszerűbb dolgod?Amikor tudod hol van az ellenség,amikor tudod,hogy mi a boztonságos terület, vagy amikor nincs front így bármikor bárhol lehet az ellenség és emiatt soha nem tudod,hogy az adott terület amin vagy biztonságos-e vagy sem.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Maradjunk annyiban, ha a hazaérkező gépek kapnak itthon, vagy más országban további korszerűsítést, éjjellátást, modern pct rakétát, akkor van valami ráció bennük még. Persze újabb milliárdokért. Ami ugye meggondolandó, hogy a végére mibe fáj és mewnnyire éri meg az egész. Amennyiben így maradnak, ahogy az oroszok felújították őket, mert ennyit kértünk, akkor viszont elkönyvelhetjük, hogy kidobtunk az ablakon 20 milliárdot. Aztán kidobhatunk még újabb milliárdokat, ha a beígért további 4 gépet is kiküldjük és csak ebben a formában pofoztatjuk ki.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
Igen, azt hiszem mind a két videó kiválóan szemlélteteti mi a baj a Mi-24-gyel.
Mit látunk a videón? A lőtér közepén a nagy büdös puszta közepére kitett páncélozott járműre (pontcél) lőnek gépágyúval és NIR-rel.

Tegyük fel éles helyzetről van szó (nem a jól ismert lőtér, jól ismert helyén van az a célpont)
Hogy repüli a bevetés a Mihu és hogy fogja egy H145M?
Mi-24:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta a pilcsi és a lövész berajzolja a papír térképére. Egyeztetik az oda-vissza útvonalat, a frekvenciákat stb...felszállnak.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. Az elkezdi nekik magyarázni - szóban - hogy pontosan hol kell keresniük a célt (ami valószínűleg még álcázni is megpróbálja magát). A pilcsi és a lövész a szemeit guvasztva keresi a célt. Közben 270-nel robognak fűnívóban...Az első rárepülés során v.színűleg semmit nem fognak látni. Jön a körözés a cél körzetében, közben megy a duma a rádióban hogy pontosan hol a cél meg hol a saját csapatok (senki sem szeretne öngólt).
Végre kibökik a célpontot, repülnek egy nagyobb kört, abból lőirányra fordulnak.
Na ekkor jön amit a videón láttunk. Pár száz méterről megküldi a célpontot két tár rakétával és megsorozza gépágyúval. Kurva nagy por, füst, felszántották az egész mezőt a célpont körül. (érdemes megnézni a videót!!) Ha mesterlövészek voltak akkor elsőre talált. Persze ez feltételezi hogy a célpont nem mozog, az ellenség nem lövi le a helikoptert amíg az a fejük fölött körözgetve keresi a célpontot ja, és persze nappal volt.
H145M:
Megjön a bevetési parancs. Eligazítás a hajózóknak. Elmondják hogy a célpont XY település É-NY 3km páncélozott jármű. Ha megvan a koordináta vagy a pilcsi, vagy a lövész beviszi a célpontot a számítógépbe. Ha veszek hozzá datalinket akkor még a bepötyögéssel sem kell bajlódni, majd a levőben betöltik.
Amikor közelednek a célhoz rádión kapcsolatba lépnek a földi irányítóval. A célpont koordinátája ott van számítógépben ami kirakja a célpont kis rombuszát a pilóták HMD-jére.
A helikopter a céltól 5-8 km távolságban földközelben, saját vonalak mögött, takarásban megfügg. Utána annyira megemelkedik hogy az EO torony optikáját a szenzor kezelő a célpontra fordíthassa, majd rázoomol.
Ha a célpont takarásban van addig helyezkedik oldalirányban és magasságban a helikopterrel amíg észre nem veszi a célt és azonosítani nem tudja (figyelem: továbbra is tartja a tisztes távolságot a céltól, nem repül célt a MANPAD-ek és nehéz gp.nak)
Ha megvan a cél elindítja a lézert és elküld egy FZ275-öst (ha nagyon biztosra akar menni akkor kettőt).
Az sem gond ha célpont mozog. Ha az optikával megtalálta célt akkor az követni fogja. A találalti valószínűség két rakétával gyakorlatilag 100%.
Mindezt ugyanígy megcsinálja éjjel (sőt éjjel van csak igazán elemében..), és ha kell akkor a földi megfigyelő jelöli meg a célt lézerrel (a célazonosítás lépések kimaradhatnak)

Tényleg olyan nehéz belátni melyiknek van több értelme? Melyiknél nagyobb a találat valószínűsége és az hogy a heli és a pilótája még másnap is bevetésre mehet?
Miért írta valaki hogy H145M helyett lesz a mi-24??? Lesz H145M nyugodj meg. Kb 2 év múlva. Azaz pontosan 10 év vakarozas után érkezik meg, ami a helikopter képességünket illeti. Amíg lesz belőle elég, meg lesznek normális szállító helikoptereink, addig maradnak a régi Mil helikopterek.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
T

Törölt tag 1586

Guest
Miért írta valaki hogy H145M helyett lesz a mi-24???
Azért mert a most nagyjavított Mi 24 ek 8 év naptári időt és / vagy 2000 órát kapnak. (közben természetesen megfelelő időközi ellenőrzésekkel / javításokkal)
A H145Mek jó estben évtizedekig velünk lesznek a Mihuk meg max. 8 évig (szerencsére...)
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 817
113
Miért írta valaki hogy H145M helyett lesz a mi-24??? Lesz H145M nyugodj meg. Kb 2 év múlva. Azaz pontosan 10 év vakarozas után érkezik meg, ami a helikopter képességünket illeti. Amíg lesz belőle elég, meg lesznek normális szállító helikoptereink, addig maradnak a régi Mil helikopterek.

Az,hogy megérkezik meg,hogy rendszerbe áll az nem ugyan az.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
M

molnibalage

Guest
Elolvastam de nem tanulom meg a kesvedért a 700 oldalas könyvet...

Azért van a nagy hatótáv mert lehet rá szükség főleg harckocsi lesállások létesítésekor.De nem kell messzire menni csak mozdulj ki Budapestről és rájössz,hogy nem nagyon látsz el semmilyen irányba 2km-nél messzebbre anélkül,hogy ne ütközz terepakadályba.A levegőből is ez lesz a helyzet hisz attól,hogy a levegőben vagy a terep még terep marad.Lehet,hogy ez számodra fura ert a légi harcoknál egyáltalán incs ilyen de elsődleges fontosságú kihasználni a szárazföldi csapatoknak a terep adta lehetőségeket.Nem véletlen kezdődik mindenfajta döntési folyamat terepértékeléssel(sőt először van a terepértékelés és csak utána az ellenség).
Keresztül kasul bejártam az országot. Mo. pontosan arra példa, hogy szinte mindenhol messzebbre ellátni, mint 3-4 km, de oda se neki. Mindkét Alföld. A hegységek és dombságok esetén meg egy csinosabb tetőről 10-50 km-re is.

Megtanulni meg azért kéne, mert akkor nem kommentelnél folyton téveszméket.
Szíriai tapasztalatok alapján az orosz harckocsizók védelemben úgy működnek,hogy a harckocsik kigördülnek a terepfedezet mögül(legyen ez egy erdő egy domb vagy bármi ami elrejt)lőnek párat(szószerint egyet kettőt)majd mennek vissza a terepfedezet mögé.Oldalt mozognak és kezdik újra.De a taktika támadásban sem különb csak ott ugye a harckocsi szakasz úgy dolgozik össze,hogy a tereptől és az ellenségtől függően egy vagy két kocsi mozog előre terepfedezettől terepfedezetig miközben attól függően,hogy egy vagy két harckocsi mozog a maradék állva biztosítja az előremozgást.Már nincs az mint annak idelyén,hogy megindult egy halom tank és addig mentek amíg vagy áttörnek vagy kilövik őket.
Ezeket a dolgokat hívják úgy,hogy harcászat amihez te nyilvánvalóan semmit nem értesz amivel nincs is gond csak ilyen alapvető dolgok nélkül számodra nem marad más csak az egyszerű számháború az eszközök képességei közt.
Valahol nevetséges és vicces, hogy ennyire ostobának tartasz, de képtelen vagy megérteni a Mi-24 és Gripen fegyveralkalmazása közti eltéréseket...
Ráadásul ennek semmi köze az eddigiekhez...
Kb. olyan vagy, mint a vizsgán hadováló diák...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
Az,hogy megérkezik meg,hogy rendszerbe áll az nem ugyan az.
Igen, kb addig marad a Mil család amíg megérkeznek a gépek és rendszerbe állnak mindenféle kiképzések, javítási ismeretek, tesztek után. Ezért nem értem miért ez a hiszti már két napja? Nem mi-24 lesz H145m után hanem h145m lesz a mi 24 után. Addig kellett valami ami repül és lőni tud. De ezek szerint már az se jó ha valami olyanunk van ami lőni tud végre. Megy a rinya hogy a szemetek 2012 óta a földön rohasszak, meg az NDK helikopterek... Most amikor repül akkor meg az a baj. Mert mé nem Ah 64, meg bleck hawk. Holott semmi más nem történt mint hogy kaptak a meglévő saját gepeink egy felújítást amit akkor is meg kellett volna tenni ha nem állítják le őket anno. Most az a baj hogy miert nem nasams lett véve inkább. Azért nem mert akkor nem volna helikopter most. Majd ha nem lesz kub, és megtudják hogy a Mistral nem halalcsillag akkor lesz nasams vagy valami más, majd 10 év múlva.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Igen, ezek kikopó dolgok, felébredsz már végre? A 2.75 hüvelykes PGM szerinted miért létezik?
Az, amiket te említesz már Afganisztánban öveszélyes dolgok voltak, ahova marginális mennyiségű Stinger jutt és mégis tucatszám lőtték le velük heliket. Képzeld el azt a környezetet, ahol mindenhol ez vár rád, mert zl. szinten van 4-8 indító.

De neked magyarázhatja az ember...

Hát, háború, na. Vannak áldozatok és veszteségek.

Ez így általánosságban nem igaz. 2K22M 8 km. A Tor helikopter ellen is kb. ennyi. Minden más kisebb, MANPAD 4,5-5 km-nél végetér. Tudod, összefoglaló...
A kérdésed meg részben rámutat arra, hogy lövésed sincs n+1 dologról, de én már belefáradtam ebbe. Magyarázzon neked más. Nekem ebből elegem van. Kb. 3-4 éve érzem azt, hogy a falhoz beszélek...

Ilyenek ezek a hivatásos katonák, fogalmuk sincs. :(

Azért mert a most nagyjavított Mi 24 ek 8 év naptári időt és / vagy 2000 órát kapnak. (közben természetesen megfelelő időközi ellenőrzésekkel / javításokkal)
A H145Mek jó estben évtizedekig velünk lesznek a Mihuk meg max. 8 évig (szerencsére...)

Nem 5 az a 8? :)
Nekem nagyon úgy rémlik.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
M

molnibalage

Guest
Hát, háború, na. Vannak áldozatok és veszteségek.
De ez nem jelenti azt, hogy akkor végtelenségig tolerálli kell. Tudod, US Army vs Vörös Hadsereg.

Ilyenek ezek a hivatásos katonák, fogalmuk sincs. :(
Láthatólag egyeseknek nincs. Ez nem szégyen, hiszen dudi nem mérnök, csak akkor talán sokszor elszámolhatna 20-ig kommentelés előtt főleg úgy, hogy minden anyag ott van a tanuláshoz, de neki nem megy / nem is akarja.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó. Elmondom mi van: volt 8 db helink ami rendelkezik pár év tartalékkal, és amihez minden fontos dolog adott (szerszámozás, műszaki gárda, még talán pilóta is). Ok nincs hozzá ATGM, lehet már NIR sem. Viszont mire lehet jó? Először is a Mi-8/17-jeink elég sokat repülnek mostanság, és bár kb 2000 óra van bennük azért a műszaki hátterük oroezos még mindíg, vagyis bizonyos kqrbantartásokat le kell rendezni 50-100-200 óránként. Így a 6-8 heliből időröl időre csak max a kétharmqda bevethető. Több felújítható szállítónk nincs, így maradtak a mihuk. Na nem mint tehergépek, csak gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig. Nem baj az, ha a H145M et nem 0 kilóméteres pilótáknak kell berepülni. 20 heliről van szó, ehez az állományt fel kell futtatni, és az két mókussal meg 8 Minyóval (amiből kettő SAR keszit ad) elég nehéz lenne ezt megoldani. Szükségmegoldás. Ezekkel a gépekkel senki nem szándékozik harcolni, ha olyan lenne a szitu, akkor is max annyira repülnének komoly bevetést mint egy szállító heli, vagy max azokat kísérnék. Aki itt arról fantáziál, hogy mi lenne ezekkel a gépekkel élesben az nincs tiaztában a dolgok hátterével.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
De ez nem jelenti azt, hogy akkor végtelenségig tolerálli kell. Tudod, US Army vs Vörös Hadsereg.


Láthatólag egyeseknek nincs. Ez nem szégyen, hiszen dudi nem mérnök, csak akkor talán sokszor elszámolhatna 20-ig kommentelés előtt főleg úgy, hogy minden anyag ott van a tanuláshoz, de neki nem megy / nem is akarja.


Értelek, de ne tévesszük szem elől, hogy nincsenek olyan lehetőségeink, mint az Egyesült Államoknak. (Vagy a vörösöknek). Cserébe a szóba jöhető ellenség sem az a liga.
Tartok tőle, hogy egy túlárazott hagyományőrzés lesz, de még nincsenek itthon a gépek, nem nézhettünk bele, egyetlen képet láttunk. Az sem tiszta, hogy mi a cél ezekkel. Gyanítom, hogy annyi, hogy legyen valami, ami repül
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó. Elmondom mi van: volt 8 db helink ami rendelkezik pár év tartalékkal, és amihez minden fontos dolog adott (szerszámozás, műszaki gárda, még talán pilóta is). Ok nincs hozzá ATGM, lehet már NIR sem. Viszont mire lehet jó? Először is a Mi-8/17-jeink elég sokat repülnek mostanság, és bár kb 2000 óra van bennük azért a műszaki hátterük oroezos még mindíg, vagyis bizonyos kqrbantartásokat le kell rendezni 50-100-200 óránként. Így a 6-8 heliből időröl időre csak max a kétharmqda bevethető. Több felújítható szállítónk nincs, így maradtak a mihuk. Na nem mint tehergépek, csak gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig. Nem baj az, ha a H145M et nem 0 kilóméteres pilótáknak kell berepülni. 20 heliről van szó, ehez az állományt fel kell futtatni, és az két mókussal meg 8 Minyóval (amiből kettő SAR keszit ad) elég nehéz lenne ezt megoldani. Szükségmegoldás. Ezekkel a gépekkel senki nem szándékozik harcolni, ha olyan lenne a szitu, akkor is max annyira repülnének komoly bevetést mint egy szállító heli, vagy max azokat kísérnék. Aki itt arról fantáziál, hogy mi lenne ezekkel a gépekkel élesben az nincs tiaztában a dolgok hátterével.
Köszönöm, itt a pont. Felesleges tovább erről a témáról beszélni, így van ahogy írtad.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 413
44 018
113
Jah meg azt is mondd már el kérlwk,hogy egy szétbontakozott lövéssszázad elpusztításához hány harci helikopter kell ha sem NIR-t sem pedig gépágyút nem használhat.Az elpusztítás az 50%-os veszteségokozást jelent élőerőben és technikában.
Pontosan erre utaltam korábban, hogy a NIR és gá. igen is hasznos fegyverek, nem véletlenül vannak használatban jelen időben is minden, ismétlem MINDEN haderőben.
Természtesen ha valaki azt akarja bebizonyítani, hogy harckocsit, megerősített harcálláspontot komoly SHORAD/Manpads védelem mellett sokkal hatékonyabb ATGM -el támadni, annak igaza lesz. A világban nem csak ilyen scenariok léteznek.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó.

Nincs korreláció a csoportok között. A modernizálatlan lemázolt hulladék mihuk még azoknak sem jók, akik nem akarták hagyni lerohadni a képességet! Most elköltöttünk rengeteg pénzt, de képességet nem kaptunk vissza.

gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig

Namost, huszonhétmillió dollárból harminchárom darab HC120 Colibrit lehetett volna venni gyakorlásra!

ec120-helidax-fleet-2x.jpg

(a képen kettővel kevesebb van)
 
M

molnibalage

Guest
Értelek, de ne tévesszük szem elől, hogy nincsenek olyan lehetőségeink, mint az Egyesült Államoknak. (Vagy a vörösöknek). Cserébe a szóba jöhető ellenség sem az a liga.
Mit is írtam? A H145 balanszolt megoldás. Nem egy AH-64D/E, de a feltámasztott mihukat - már elnézést - hülyére pofozza képességek terén úgy, hogy még van potenciál benne. MAWS kötelező kéne, hogy legyen, de hogy DIRCM elfér-e rajta, azt nem tudom.

Egyeseknek lehet, hogy megragad a megközelítése ott, hogy kicsi, nem páncélozott, stb. de ezek nem annyira tényezők. (A legendákkal ellentétben az AH-64 is alig van páncélozva.)

Még mindig azon vitáztok mi haszna van számunkra a mihunak. Nemrég még azon ment a siránkozás, hogy milyen jó lett volna nem hagyni lerohadni őket, meg, hogy életet kellene lehelni beléjük. Most ez megtörtént, ez se jó. Elmondom mi van: volt 8 db helink ami rendelkezik pár év tartalékkal, és amihez minden fontos dolog adott (szerszámozás, műszaki gárda, még talán pilóta is). Ok nincs hozzá ATGM, lehet már NIR sem. Viszont mire lehet jó? Először is a Mi-8/17-jeink elég sokat repülnek mostanság, és bár kb 2000 óra van bennük azért a műszaki hátterük oroezos még mindíg, vagyis bizonyos kqrbantartásokat le kell rendezni 50-100-200 óránként. Így a 6-8 heliből időröl időre csak max a kétharmqda bevethető. Több felújítható szállítónk nincs, így maradtak a mihuk. Na nem mint tehergépek, csak gyakorlás lesz a szerepük szerintem. Hogy minél több pilóta, minél több repórát tudjon begyűjteni, és ezzel alapvető ismereteket szerezni a modernebb gépek megjöttéig. Nem baj az, ha a H145M et nem 0 kilóméteres pilótáknak kell berepülni. 20 heliről van szó, ehez az állományt fel kell futtatni, és az két mókussal meg 8 Minyóval (amiből kettő SAR keszit ad) elég nehéz lenne ezt megoldani. Szükségmegoldás. Ezekkel a gépekkel senki nem szándékozik harcolni, ha olyan lenne a szitu, akkor is max annyira repülnének komoly bevetést mint egy szállító heli, vagy max azokat kísérnék. Aki itt arról fantáziál, hogy mi lenne ezekkel a gépekkel élesben az nincs tiaztában a dolgok hátterével.
75 millió USD-ből lízingelve más olcsóbb helin mennyivel több gyakorlás férne bele? Úgy 10k+ óra nagyságrend...
Mitől jobb méregdrága Mi-24-en tapasztalatot szerezni, ha úgyis kihal? Akkor repülési gyakorlatot más, olcsóbb helin is lehetne szerezni úgy, hogy nem is vesszük meg, mert 7-8 évre nem vesz az ember gépet. Lásd olasz F-16 lízink, osztrák F-5 bérlés, stb.

Egész egyszerűen az nem tűnik fel sokaknak, hogy az elcsépelt "tapasztalatszerzést" is igen megkérdőjelezhető áron valósítják meg a gépek.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Mit is írtam? A H145 balanszolt megoldás.
Igen.
Nem egy AH-64D/E, de a feltámasztott mihukat - már elnézést - hülyére pofozza képességek terén úgy, hogy még van potenciál benne. MAWS kötelező kéne, hogy legyen, de hogy DIRCM elfér-e rajta, azt nem tudom.

Az orrán vannak valami bigyulák. Azok mik lehetnek?
https://airbus-h.assetsadobe2.com/i...45M-Bundeswehr-002.jpg?wid=3626&fit=constrain

Egyeseknek lehet, hogy megragad a megközelítése ott, hogy kicsi, nem páncélozott, stb. de ezek nem annyira tényezők. (A legendákkal ellentétben az AH-64 is alig van páncélozva.)

Oké, de nem én. :)
Csak szeretem nem elfelejteni, hogy a H145M nem harci helhikopter.


75 millió USD-ből lízingelve más olcsóbb helin mennyivel több gyakorlás férne bele? Úgy 10k+ óra nagyságrend...
Mitől jobb méregdrága Mi-24-en tapasztalatot szerezni, ha úgyis kihal? Akkor repülési gyakorlatot más, olcsóbb helin is lehetne szerezni úgy, hogy nem is vesszük meg, mert 7-8 évre nem vesz az ember gépet. Lásd olasz F-16 lízink, osztrák F-5 bérlés, stb.

Egész egyszerűen az nem tűnik fel sokaknak, hogy az elcsépelt "tapasztalatszerzést" is igen megkérdőjelezhető áron valósítják meg a gépek.

Lehetett volna mondjuk négy EC-145-öt bérelni, de lehet, hogy ez eszébe sem jutott a fejeseknek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 413
44 018
113
Ezeket a dolgokat hívják úgy,hogy harcászat amihez te nyilvánvalóan semmit nem értesz amivel nincs is gond csak ilyen alapvető dolgok nélkül számodra nem marad más csak az egyszerű számháború az eszközök képességei közt.
Ez pontosan így van.