1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mil Mi-8/17 "Hip"

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Szeti által indítva @ 2011. szeptember 8..

  1. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Sz-8 nem ub 32-ből indítják, és nem 57milis.
     
    borisz likes this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Közbeszerzési értesítő:

    E hirdetmény feladásának időpontja: 29.3.2019

    2019/S 066-155891

    Adásvételi keretszerződés «Mi-8, Mi-17 típusú szállítóhelikopterek fenntartása» tárgyban
    Mi-8, Mi-17 típusú szállítóhelikopterek fenntartásához szükséges alkatrészek beszerzésére és berendezések javítására vonatkozó vállalkozói elemekkel bővített adásvételi keretszerződés.

    Keretösszeg: nettó 3 937 007 400 HUF (bruttó 4 999 999 398 HUF)

    Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
    2019 nettó 393 700 786 HUF 2019 (bruttó 499 999 998 HUF Keretösszeg)
    2020 nettó 629 921 258 HUF 2020 (bruttó 799 999 998 HUF Keretösszeg)
    2021 nettó 629 921 258 HUF 2021 (bruttó 799 999 998 HUF Keretösszeg)
    2022 nettó 551 181 104 HUF 2022 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2023 nettó 551 181 104 HUF 2023 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2024 nettó 551 181 104 HUF 2024 (bruttó 700 000 002 HUF Keretösszeg)
    2025 nettó 393 700 786 HUF 2025 (bruttó 499 999 998 HUF Keretösszeg)
    2026 nettó 236 220 000 HUF 2026 (bruttó 299 999 400 HUF Keretösszeg)

    Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg kitöltésére.


    A szerződés időtartama:
    Kezdés 1.7.2019.
    Befejezés 31.12.2026


    Ajánlattételi határidő:
    6.5.2019 - 10:00
     
    arcas, tonyo and borisz like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    https://airbase.blog.hu/2019/04/22/mentesek_nagypenteken

    "A gép személyzetének feladata hasonló volt a tavaly szeptemberi mentésekhez: a fedélzeti csörlővel kellett egy bokatörést szenvedett túrázót a Csobánc keleti oldaláról menteni, majd átadni a mentőknek."

    [​IMG]

    (Az írásban szereplő ferihegyi A380-as leszállásával itt ne foglalkozzunk, koncentráljunk a helikopterekre)
     
    fishbed likes this.
  6. borisz

    borisz Well-Known Member

    Meg arra, hogy milyen szutykos.
     
  7. krisss

    krisss Well-Known Member

    Ha beildul a hajtómű, utána 5 perc és kormos az oldala.
     
    fishbed likes this.
  8. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Ennyire? Ez normális?
     
  9. krisss

    krisss Well-Known Member

    Az. Mivel nincsenek rajta az újabb helikopterekre jellemző hőelvezetők. Ezért szeretik a rakéták is.
     
    Ocses likes this.
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Van égéstermék bőven.
     
    Ocses likes this.
  11. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Akkor csak eddig átsiklottam fölötte:(
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    borisz, arcas and fishbed like this.
  13. ms07

    ms07 Well-Known Member

    borisz likes this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    https://htka.hu/2011/09/08/a-vasnak-a-levegoben-van-a-helye-hivatalosan-atvettuk-a-mi-8-asokat/

    "Mindkét példányban jelentős üzemidő-tartalék van még, gépenként körülbelül 1200 óra, ez azt jelenti, hogy még sokáig nagyjavítás nélkül rendelkezésünkre tudnak állni."
    “Egy évben a műszaki kiszolgálást figyelembe véve 250-280 órát tudunk repülni. Ha a két gépre eső 2500 órát elosztjuk ezzel, akkor nagyjából 3-4 évig tudjuk őket használni.”

    "A HS-11 oldalszámú forgószárnyast 1981. október 11-én gyártották, míg a HS-13 oldalszámú masina 1982. március 23-án készült el."
     
    fishbed and ms07 like this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. Mokiengine

    Mokiengine Active Member

    Biztos porosodik hozza valahol, de ha folraknak akkor minusz 20-30% a hajtomu teljesitmenybol kb......
     
  17. zeal

    zeal Well-Known Member

    Igen, volt raktaron beloluk, de picit visszavesz a teljesitmenybol illetve a forgoszarnyaknak sem tesznek jot. A gyakoribb szerviv meg most nem hianyzik.
     
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem tudom, mikor készült az interjú, de következetesen az orosz helikopterek 2023-as kivonásáról ír.... kicsit feljebb, április 3-án linkeltem a közbeszerzési eljárást, amiben 2026-ig akarják biztosítani az alkatrészeket. Ahhoz képest hogy "jól átgondoltak" a beszerzések, kicsit gyorsan változnak a dolgok... de legalább előregondolkodnak és változtatnak, ha kell.



    "A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."


    "ha jelentősebb beavatkozásra van szükség, akkor már a gyártóval kapcsolatban álló szerviz partner végzi el az alkatrészek cseréit és adott esetben a nagyobb javításokat."


    "olyan új hangárkomplexumok létesülnek majd, amikben például a kompozit lapátok javítása lehetséges lesz."



    "Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

    ???? Eddig mintha nem erről lett volna szó... H145M = Hforce3.



    "H-225M minden esetben 3 fős személyzettel fog repülni."



    "Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."

    Hogy le lettek néhányan internethuszározva a múltkor, amikor ugyanezt leírták.... :rolleyes:
     
  19. Pista a hegyről

    Pista a hegyről Active Member

    "A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."

    16 gépre hogy számolták ki hogy 98%?

    "Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."


    Ez vajon mit takarhat...pl. a H-225M tud majd atgm-et, míg a h-145m pedig nem? Fordítva lenne jobb...

    "Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."


    Hát igen, sok műszaki ment ki átképzésre. Amilyen a helyzet még örüljünk, hogy maradtak itthon is.
     
  20. arcas

    arcas Well-Known Member

    "
    Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

    Csak ezen akadtam meg én is...
    Most vagy arra a három "specializációra" gondol, vagy arra a korábbi kijelentésre, hogy ugyan HForce3-al van elkészítve mindegyig gép, de csak a feléhez lesznek megvéve a kiegészítők...
     

Ezen oldal megosztása