1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Mil Mi-8/17 "Hip"

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Szeti által indítva @ 2011. szeptember 8..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A civil repülés topikot tessék olvasni.
     
    arcas likes this.
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Csak mert: Link
     
  3. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Mi ebbol a tanulsag? Hagyni kell ezeket a francba, minek ugralnak le, nem kotelezo. Meg jol ki is szamlaznam neki a koltsegeket.
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    ZeiG likes this.
  5. ZeiG

    ZeiG Well-Known Member

    Ha a leereszkedő mentő személy ruházattal, sisakkal, esetleges minimális cuccal összesen mondjuk 90 kg, akkor a bajba jutott cseszheti, ha nehezebb, mint 60 kiló! Így mondjuk érhető, miért nem próbálkoztak ezzel a módszerrel.
    Azért a második videón látott mentés is elég rázós, a mentett 10× pördül meg, mire feljut, egy komolyabb agyi sérülésnél szerintem ez is elég gyilkos eljárás lehet.
     
  6. Madár Fokker

    Madár Fokker Active Member

    Amikor a tiszacsegei kompról mentették "Janit", akkor is külön-külön húzták föl a két embert. A másik, hogy az "új" norvég mentőhelikopterek beszerzésénél sokat emlegették ezt is:

    "robotpilótával szerelték fel, alkalmasak éjszakai és kötéltechnikai légi mentésre is azokon a helyeken, ahol nem tudnának leszállni."

    https://m.origo.hu/itthon/20190331-aprilis-1tol-uj-mentohelikopterem-omsz.html

    Már beszéltük a légimentés csoportban, hogy ilyenre nem, vagy csak korlátozottan használhatók ezek az EC-k, mint a Falconok a felderítésre.
     
    fishbed and Terminator like this.
  7. borisz

    borisz Well-Known Member

    Várom, hogy valami liberrált be akarja tiltani a helikoptereket, "hogy ilyen soha többé ne fordulhasson elő", hiszen "minden ember élete felbecsülhetetlen".
     
    LMzek 2.0 and zeal like this.
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az a speciális, a korlátolt gondolkodásúak képességét jelentősen meghaladó, komplex helyzet állt elő, hogy az amúgy szükséges katonai kutató-mentő Mi-8-as kapacitást egy olyan vészhelyzetnél erőltették, ahol szükségtelen, sőt veszélyes volt.
    Namost, ilyenkor jöhet, hogy az okosok a fürdővízzel együtt akarják majd kiönteni a gyereket.
    Mondván, amúgy is csak ritkán van rá szükség. Ez az, amitől én is tartok.
     
    fishbed, Python, Blitz97 and 3 others like this.
  9. jeff

    jeff New Member

    A konkrét helyzetben igazad van, de vonatkoztassunk el ettől. Valaki már pedzegette korábban, de a siklóernyős gyerek helyén lehetett volna egy katapultált vadászpilóta is, mert azért nem olyan rendkívüli esemény az, hogy ernyővel fennakadnak egy fán. Úgy gondolom hogy a katonai SAR szolgálatnak kutya kötelessége lett volna egy ilyen szitut erőből, lendületből megoldani, hiszen ez a dolguk, erre vannak felszerelve és kiképezve. Aztán a jelek szerint mégsem, és szerintem ez itt az igazi baj... Nagyon súlyos dolog lenne ilyen banális ok miatt elveszíteni egy több száz millió forintért kiképzett vadászpilótát , amikor amúgy sincsenek elegen.
     
    blogen likes this.
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    A légi kutató mentő szolgálatot nem lehet felszámolni.
    A Chicagoi egyezményt aláíró ICAO tagországok kötelezettsége fenntartani egy a bajbajutott polgári légi járművek (és személyzetük) felkutatását és mentését végző szervezetet.
    Ezen nemzetközileg vállalt kötelezettség alapján Mo.on is törvény írja elő egy ilyen szervezet fenntartását.
    Mo.on ezt a feladatot a honvédségre delegálták és közösen megy a katonai és polgári gépek és személyzetük kutatás-mentése.
     
    fishbed, arcas and molnibalage like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez tiszta sor, csak akkor ez alapján el lehet gondolkozni azon, hogy milyen feladatot mivel lehet végrehajtani.
    És most esik le. A H145M és H225M érkezésével a Mil szállító heliknek itthon milyen jövője van? Meddig maradnak meg?
     
  12. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Hát remélem amint a H145M kutató mentő változatai bevethető válnak a Mil-t elfelejtik ebben a szerepkörben.
     
  13. borisz

    borisz Well-Known Member

    Állítólag pár hete még az is napirenden volt, hogy bővítik az itthoni javító-karbentartó kapacitást.
     
  14. borisz

    borisz Well-Known Member

    Igazából a Minyóban az a pláne, hogy egy egész tűzoltószertárt elvisz magával.
     
    Luthero and rudi like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Van ahol indokolt lehet annak belső tere és teherbírása. Viszont a H225M méretben már ahhoz közeli. Csak akkor a jövő az, hogy mindkettő egyidejű keszit fog majd adni?
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    2017-ben a nagyjavítás folyományaként 7év/2000 repült óra üzemidő hosszabbítást kaptak. Azaz ez legkésőbb 2024-ben kipörög. Addig értelem szerűen ki kellene venni belőlük a 2000 órát. Hogy utána mi lesz? A jóég tudja. Kérdés, hogy lehet-e még tovább hosszabbítani egyáltalán? Lesz-e akkor még pilóta? És főleg a földi személyzet hogyan fog alakulni? Állítólag jelenleg is probléma a Mi-24-esek, meg a Minyók hadrafoghatóságának biztosítása, mivel az állományt meg kellett osztani az új gépek miatt.
    Azok folyamatosbeérkezésével pedig még inkább - annak ellenére is, hogy jóval kevesebb munkaórát igényelnek.
    Ha lesz is rá lehetőség/igény, akkor sem hiszem, hogy mind az 5 felújításra kerülne. Ha 2-3db meg is marad, akkor is max. tényleg csak teherszállításra, esetleg ejtőernyős kiképzésre használják majd....
     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Ha a kutató-mentő szolgálat megszüntetésére gondolsz, az igazi ön-tökönszúrás lenne!! A civil légiforgalomban résztvevő ICAO-tagországok gépei csak olyan országokba repülhetnek be, ahol az állam kötelezettséget vállal a légi-balesetek következményeinek gyors elhárítására és mentésre alkalmas légi kutató-mentő szervezet fenntartására. Ha ezt felszámolnánk, akkor az átrepülő és leszálló (tehát az irányításért és a SAR-szolgáltatásért jól fizető) nemzetközi járatok széles ívben elkerülnének bennünket!
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    A 145M szállító szerepkörben túl kicsi a Mi-8/17 leváltására, de ha a 225M-ek megjönnek akkor a régiségek szerintem max addig repülnek amíg le nem jár a javításközi üzemidejük, többet miért is költenének rájuk.
     
  19. ZRÍNYI 20!026

    ZRÍNYI 20!026 Well-Known Member

    Gondolom a Mi-24-hez hasonlóan, a Mi-17-eket is csak szükségmegoldásként, időnyerésképpen újították fel!
    Bár utóbbiak továbbra is el tudnák látni az eddigi feladatukat: ejtőernyős deszant, légi felderítés, szállítás, tűzoltás, árvízi védekezés, kutató-mentő szolgálat ( a mentés nem fáról :D), és hát harctámogatásra is korlátozottan alkalmasak.
    Viszont ha megjönnek, üzembe állnak a H225M-ek, nem valószínű hogy maradhatnak, mert akkor cserében másra nem jutna annyi keret!
     
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Talán még most is napirenden van ... ugye van egy ACE Ferihegyen ami már régen dolgozik Airbus-tipusokon, és aminek bővíthető is a kapacitása ...
     

Ezen oldal megosztása