[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
5 697
15 338
113
Az említett hölgy egy 2A szintű kèpzèst csinàlt meg. Lehet hogy ott ügyes volt, nem tudom. De mèg 48x kieshet valaki a IV. vègèig.
"Huszonöt órában a Cessna-172-t repültük, majd következett százhatvan óra a turbólégcsavaros T–6-ossal. A felkészítésnek úgy a vége felé járhattunk, amikor az elöljáró közölte: mivel még nem fejeztem be a vadászpilóta-képzést, ezért nem Gripent, hanem a légierőben hadrendbe álló Airbus A319-est fogom repülni. Nem ez volt ugyan a tervem, de elfogadtam a döntést. Tudomásul vettem, hogy hazaérkezésem után a csapatszállító flottánál van rám szükség. Az álmomat azonban tovább dédelgetem: nagyon szeretnék majd Gripent repülni – mondta az ifjú tiszt."
https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecskemet/a-magyar-honvedseg-elso-noi-szallitorepulogep-vezetoje
https://honvedelem.hu/cikk/eltokeltsegbol-jeles/
"A külföldiek százhatvan órát kapnak a T-6-oson, az amerikaiak nyolcvanat. Ők azután továbbmennek a T-38-asra, ami a vadászgépre készít fel, vagy a T-1-esre, ami a szállítógépre. Mivel nekünk ilyen opció nem volt, maradtunk a T-6-oson és kaptunk egy másik osztályt. Ők a nulláról kezdték, mi folytattuk tovább, és még azelőtt befejeztük, hogy ők kirepülték volna a nyolcvan órát."
"Közben itthon a többiek elkezdték a Zlin-képzést, egy részük már ki is ment Kanadába. Eredetileg úgy lett volna, hogy hazatértem után én is Kanadában, a Hawkon folytatom a képzést, ahogy az előttem végzett srác is, és onnan hazatérve a Gripenre kerülök. Azonban mielőtt végeztem volna, kaptam egy e-mailt, hogy jönnek az Airbusok, kell az ember, és miután vége a kinti képzésnek és hazaérkezem, a szállítórepülő századnál kapok beosztást. Nem örültem, mert más volt a cél. Amerikai oktatóim is javasolták a vadász irányt, de természetesen nem akartak beleszólni a hazai döntésbe."
https://airbase.blog.hu/2018/12/27/amerikai_tortenet_627
Zolnai Lea simán mehetett volna tovább Gripenre...az, hogy valaki menet közben kieshet, az érvényes az összes jelöltre.
f090b95099015b64a477346399bd0446.jpg

Ő spec. kimondottan vadászpilóta lett volna és minden adottsága meg volt hozzá. Nekem egy a rendszer által elpazarolt tehetség mintapéldája...sajnálom, hogy még most is, amikor pilótákat keresnek nem adatik meg a lehetőség neki botkormányt váltani...:(
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
6 557
7 337
113
"Huszonöt órában a Cessna-172-t repültük, majd következett százhatvan óra a turbólégcsavaros T–6-ossal. A felkészítésnek úgy a vége felé járhattunk, amikor az elöljáró közölte: mivel még nem fejeztem be a vadászpilóta-képzést, ezért nem Gripent, hanem a légierőben hadrendbe álló Airbus A319-est fogom repülni. Nem ez volt ugyan a tervem, de elfogadtam a döntést. Tudomásul vettem, hogy hazaérkezésem után a csapatszállító flottánál van rám szükség. Az álmomat azonban tovább dédelgetem: nagyon szeretnék majd Gripent repülni – mondta az ifjú tiszt."
https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecskemet/a-magyar-honvedseg-elso-noi-szallitorepulogep-vezetoje
https://honvedelem.hu/cikk/eltokeltsegbol-jeles/
"A külföldiek százhatvan órát kapnak a T-6-oson, az amerikaiak nyolcvanat. Ők azután továbbmennek a T-38-asra, ami a vadászgépre készít fel, vagy a T-1-esre, ami a szállítógépre. Mivel nekünk ilyen opció nem volt, maradtunk a T-6-oson és kaptunk egy másik osztályt. Ők a nulláról kezdték, mi folytattuk tovább, és még azelőtt befejeztük, hogy ők kirepülték volna a nyolcvan órát."
"Közben itthon a többiek elkezdték a Zlin-képzést, egy részük már ki is ment Kanadába. Eredetileg úgy lett volna, hogy hazatértem után én is Kanadában, a Hawkon folytatom a képzést, ahogy az előttem végzett srác is, és onnan hazatérve a Gripenre kerülök. Azonban mielőtt végeztem volna, kaptam egy e-mailt, hogy jönnek az Airbusok, kell az ember, és miután vége a kinti képzésnek és hazaérkezem, a szállítórepülő századnál kapok beosztást. Nem örültem, mert más volt a cél. Amerikai oktatóim is javasolták a vadász irányt, de természetesen nem akartak beleszólni a hazai döntésbe."
https://airbase.blog.hu/2018/12/27/amerikai_tortenet_627
Zolnai Lea simán mehetett volna tovább Gripenre...az, hogy valaki menet közben kieshet, az érvényes az összes jelöltre.
f090b95099015b64a477346399bd0446.jpg

Ő spec. kimondottan vadászpilóta lett volna és minden adottsága meg volt hozzá. Nekem egy a rendszer által elpazarolt tehetség mintapéldája...sajnálom, hogy még most is, amikor pilótákat keresnek nem adatik meg a lehetőség neki botkormányt váltani...:(


Szerintem eklatáns példája annak, hogy mennyire folyik stratégiai cselekvés.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

hollywood

Member
2013. március 30.
38
25
18
Ment a like, és jó a gondolati sor, de van pár megjegyzésem:

Pont ezért lenne értelme kiváltani itthon az NFTC-t. Mert akkor a végső svéd Gripen képzésen kívül minden mást lehetne itthon csinálni.

Viszont a svédek pont most vannak benne a SAJÁT rendszerük átalakításában. Nem csak szervezeti szinten, de gép szinten is. Ugyebár a SAAB 105-ösöket (átlagosan 50 év felettiek) nagyon gyorsan '25-ig ki kell vonni! És érdekes módon pontosan azt a sémát tervezik átvenni kísérleti jelleggel, amit én is felvázoltam a PC-21-gyel, hogy egy turbóprop gép után azonnal Gripenre (D) tennék át a képzést. Ez most még nincs kőbe vésve, de nagyon szorítja őket az idő, így már egy kipróbált rendszert akarnak átvenni. Hogy később visszaváltanak-e a TX gépekre, az még kérdés, de nagyon kézenfekvő lenne, hogy új gépek beszerzése nélkül is megoldják a saját D-ikkel.
Lehet, hogy nekünk is le kellene másolnunk? Ha velük párhuzamos rendszert hozunk létre, akkor pl. könnyebb lenne az átjárás. Nem lenne szükség még szintre hozó képzésekre.
Emellett nincs nyomás a rendszeren, mert nem az van, hogy minden évben kell 2-3 embert küldeni NFTC-re, meg ugyan ennyit a svédekhez. Ha kell a pilóta, ha nem.
Mert vegyük csak a korábban vadászpilótának készülő hölgyet, aki most az A319-esen repül. A képességei meglettek volna a vadászgéphez, de akkor és ott nem volt hely neki, mint Gripen pilóta. Most elkezdett egy másik képzést, de ha SOS kellene egy új Gripen pilóta, akkor megint mehetne ki először az NFTC-be, majd a svédekhez.
Ha viszont lenne itthon egy egységes rendszer, akkor nem kell az aktuálisan már futó NFTC-s képzésbe egy + embert beszuszakolni, hanem gyakorlatilag a saját rendszerünkben akkor képezzük fel a Gripen lépcső aljáig, amikor akarjuk. (és továbbra se felejtsük, hogy ezek a nagy teljesítményű turboprop gépek nem csak oktatásra jók ;))

Háát ha nem készült újabb szerződésmódosítás, akkor per pillanat ennél több a lehetőségünk. Úgy tudom, hogy 10 évre 32800 lesz a lerepülhető óraszám.
Ez azt jelent, hogy az általad említett 2000 óra/év már, hanem 3280óra/év. Ott azért már van egy majdnem dupla szorzó;).

Ez az óraszám biztos.?Nekem a korábbi hírekből úgy jött le hogy a 32800 óra az húsz évre vonatkozik. Tehát az eredeti 16800 óra mellé még vettünk kb ugyan annyit a második 10 évre is (2026-ig). További hírekből pedig én úgy következtettem hogy a mostani többlet repülési idő a korábbi fel nem használt órákból jön ki. Vagy nem jól tudom?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
16 258
27 099
113
Ez az àbra megvan?
http://nftc.hu/kepek/prog02.jpg

Mikortól lehet szó arról, hogy vadàszgèpre kerülhet valaki? Amikor elvègezte a IV.fàzist. Amikor leszàllt az utolsó feladatról ès nem bukott meg.

Az említett hölgy egy 2A szintű kèpzèst csinàlt meg. Lehet hogy ott ügyes volt, nem tudom. De mèg 48x kieshet valaki a IV. vègèig.

Szval hagyjuk már hogy ő csak úgy mehetett volna Gripenre.
Én nem azt mondtam, hogy "csak úgy" mehetett volna Gripenre. DE ha mégis hirtelen szükség lett volna további Gripen pilótákra, akkor értelem szerűen először Őt kellett volna kiküldeni tovább folytatni a képzést - ezt írtam is, hogy nem csak úgy átkerül, hanem utánképzésre lett volna szükség, pl. Hawk-on. Viszont a modern képzési rendszerben ahol AKÁR 1 gépen is végigtolhatod - értelemszerűen lépcsőzetesen - a II-IV-ig a teljes folyamatot akár itthon is. Ebben az esetben viszont sokkal rugalmasabb a dolog, ugyanis ha itthon folyik a képzés, akkor akár több időt is kaphat egy jelölt az egyes szintek megugrására. Ahhoz képest, ahogy a kinti blokkosított képzésben erre szerintem nem nagyon van lehetőség. Odakint persze blokkonként kell fizetni, ráadásul egy HAWK-on való képzés lényegesen többe kerül, mint a turboprop párja.
Gyanítom, hogy Zoltai Lea esetében is arról volt szó, hogy úgy küldték ki az NFTC-re, hogy a rendelkezésre álló képzési helyet mindenképpen ki akarták használni, még ha nem is volt szükség akkor Gripen pilótára. Ha magad viszed a képzést, akkor és olyan képzést szervezel, amilyet akarsz, és az igényeidnek, valamint a jelöltjeid képességeihez illik. Arról nem is beszélve, hogy a modern, csökkentett géptípusú képzés esetén lerövidül (és ezzel olcsóbbá is válik) a képzés időtartama. Mert ugye nem igényel + repült órákat, hogy egyik gépről átszokjon a növendék a másikra.
Hagy ne mondjam, hogy a földi személyzeten is spórolni lehet, ha mondjuk csak 1 v. 2 kiképző típust kell karbantartani (azokra szakszolgálatit szerezni).
Egyetértek veled, hogy egy NFTC jellegű hagyományos képzési rendszer fenntartása 14-28 de még talán egy 40 gépes flottára sem érné meg itthon.
A modern, csökkentett géptípusos viszont már egy olyan alternatíva, ami nem csak be lehetne vállalni, de amennyiben tényleg valós a harci gépek mennyiségének bővítési igénye (és a jövendőben szükséges más típusok pilóta igénye), szerintem komoly költségcsökkentés is elérhető lehetne. Pláne, ha olyan kisebb légierők is beszállnak növendékekkel (és ezzel pénzzel) a képzésbe, mint mondjuk a bolgár, a szlovák, vagy a jövőbeni horvát.
 

nanemaa

Member
2020. május 8.
49
62
18
"
simán mehetett volna tovább Gripenre...

Ezt a IV-es fàzis utàn lehet kijelenteni...ez a tèny.

Lehet hogy te jobban belelàtsz, esetleg van szemèlyes kontaktod. De egy cikk alapjàn szerintem nem reàlis megmondani ki mennyire tehetsèges :) főleg hogy ordít a cikkben a sèrtettsège. Passz.

Amúgy amin ő rèszt vett az a USAF egy "promo" helye volt, amit időnkèt kap a Magyar Lègierő.

De ugyanez a helyzet Koller Kinga cikkèvel kapcsolatban..ott is ment a "Gripenre mehetett volna" szöveg. Mèg 1x, Gripenre az jöhet szóba aki elvègezte a IV-es fàzist. Elbukhatsz te a IV-es fàzison is, hidd el. Attól hogy jól csinàlod a bukfencet T-6oson, lehet hogy nem tudsz felpörögni ahhoz ami a sugàrhajtàsún 2-3x olyan gyorsan törtènik..vagy szarul lègiharcolsz..az ott fog kiderülni a IV-esen.

Persze, sajnàlandó ha az akart lenni ès nem jött össze ès szarul èrez ez irànt
De azèrt vannak tènyek is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
16 258
27 099
113
Ez az óraszám biztos.?Nekem a korábbi hírekből úgy jött le hogy a 32800 óra az húsz évre vonatkozik. Tehát az eredeti 16800 óra mellé még vettünk kb ugyan annyit a második 10 évre is (2026-ig). További hírekből pedig én úgy következtettem hogy a mostani többlet repülési idő a korábbi fel nem használt órákból jön ki. Vagy nem jól tudom?
Link
De a keret növekedése - a hírek szerint -, a gyakorlatban is jelentkezett tényleges repült idő növekedésében.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
5 697
15 338
113
Ezt a IV-es fàzis utàn lehet kijelenteni...ez a tèny.

Lehet hogy te jobban belelàtsz, esetleg van szemèlyes kontaktod. De egy cikk alapjàn szerintem nem reàlis megmondani ki mennyire tehetsèges :) főleg hogy ordít a cikkben a sèrtettsège. Passz.

Amúgy amin ő rèszt vett az a USAF egy "promo" helye volt, amit időnkèt kap a Magyar Lègierő.

De ugyanez a helyzet Koller Kinga cikkèvel kapcsolatban..ott is ment a "Gripenre mehetett volna" szöveg. Mèg 1x, Gripenre az jöhet szóba aki elvègezte a IV-es fàzist. Elbukhatsz te a IV-es fàzison is, hidd el. Attól hogy jól csinàlod a bukfencet T-6oson, lehet hogy nem tudsz felpörögni ahhoz ami a sugàrhajtàsún 2-3x olyan gyorsan törtènik..vagy szarul lègiharcolsz..az ott fog kiderülni a IV-esen.

Persze, sajnàlandó ha az akart lenni ès nem jött össze ès szarul èrez ez irànt
De azèrt vannak tènyek is.
"De azèrt vannak tènyek is."
Remélem ebben a frissen regisztrált accountodban egy magyar Gripen pilótát köszönthetünk aki közli velünk végre a tényeket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
37 543
46 589
113
"De azèrt vannak tènyek is."
Remélem ebben a frissen regisztrált accountodban egy magyar Gripen pilótát köszönthetünk aki közli velünk végre a tényeket.

Még ha az is akkor sem fogja kirúgatni magát.
Gondolkodjunk már mielőtt ilyen blődseget leírunk.
Még ha mi csinálnank ezt a világon a legjobban és egy tökéletesen optimalizált rendszerünk lenne lenne akkor sem mondhatna semmit!!!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
5 697
15 338
113
Még ha az is akkor sem fogja kirúgatni magát.
Gondolkodjunk már mielőtt ilyen blődseget leírunk.
Még ha mi csinálnank ezt a világon a legjobban és egy tökéletesen optimalizált rendszerünk lenne lenne akkor sem mondhatna semmit!!!
Tudom, nyugi...;)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
3 239
5 851
113
Ez az óraszám biztos.?Nekem a korábbi hírekből úgy jött le hogy a 32800 óra az húsz évre vonatkozik. Tehát az eredeti 16800 óra mellé még vettünk kb ugyan annyit a második 10 évre is (2026-ig). További hírekből pedig én úgy következtettem hogy a mostani többlet repülési idő a korábbi fel nem használt órákból jön ki. Vagy nem jól tudom?


Én is így emlékszem.

https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecskemet/a-valtozasok-eve-ismet-megmutatjuk-mit-tud-a-magyar-gripen

A 32800 az 20 évre van.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
3 239
5 851
113
Link
De a keret növekedése - a hírek szerint -, a gyakorlatban is jelentkezett tényleges repült idő növekedésében.

Az eddigi 16800 órát emelték a duplájára miután áttárgyalták, hogy 10 év helyett 20 évig lesznek itt a gépek.

Ezzel elvileg 63 milliárdot spórolnak. Ezért 2* annyi repidő plussz kiképzés? Ez elég fura lenne. Még úgy is, hogy a részleteket nem tudjuk.
Gondolom most azért repülnek többet mert van pénz. Hisz volt olyan év amikor alig 1300 órát repültek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
16 258
27 099
113
Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év ;)
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.
 

hollywood

Member
2013. március 30.
38
25
18
Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év ;)
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.

Olvastam /hallottam már hivatásos pilótát nyilatkozni arról hogy nekünk elég ez az óraszám, nekünk magyaroknak azért elég ez mert nem kell a gyakorló légtérhez sokat repülni de például az USAF - nak igen illetve hogy a szimulatorunk is van. Szóval óvatos lennék ezzel óraszám dologgal hogy ki mit reklamál ezzel kapcsolatban akár ellenzék oldalaláról is. Illetve az előző posztban is írtam hogy a magasabb óraszám repülést a hosszabbítás után az első 10 év fel nem használt részéből tudják megoldani amiről szintén volt pletyka.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
3 239
5 851
113
Egyrészt amit belinkeltem, az 2012-es szerződésről szól. Azóta volt még 2 módosítás. És mivel az utolsó szerint már nem bérlés van napirenden, hanem tulajdonba kerülés, így ott a nagyjából változatlan éves díjban valószínűleg változott a lízing/repülési költség arány (utóbbi kárára).
Ugrik pedig ezt 2019-ben nyilatkozta.
Másrészt a 32800 20 évre bontva sem 2000óra/év ;)
De azt sem tartom logikusnak, hogy a 2012-es szerződésmódosítás után ekkora melldöngetés lett volna, ha a korábbi 16800-as óraszámot úgy sikerül növelni 32800-ra, hogy közben a 10-ről 20-ra bővítik az "osztót". Miközben ellenzéki részről semmilyen tiltakozás, "tényfeltárás nem történt".
Senki nem tudja pontosan a számokat, mivel nem nyilvános a Gripen szerződés.
Még arra tudok gondolni - alternatívaként -, hogy mivel 12-től 16-ig még 4 év hátra volt. Esetleg ezzel a 4 évvel 4+10 évre (2012-2026-ig) értelmezhető a 32800óra/gép.
Úgy kb. 2340 óra jut évente a 14 gépre, amiből ha csak kiképzési repülésekre 2000-et számolok, akkor az fedi dd. tábornok számát.


32800 osztva 20-al az tényleg nem 2000. De nem is ez van a cikkben. Mivel nem repültük ki a 16800 órát ezért a svédek voltak olyan rendesek, hogy a le nem repült órákat utólag a második 10 évben lerepülhetjük.
Ha ez így van ez egy jó deal, miért lázadna az ellenzék.

Én arra reagáltam, hogy szereinted 3280 év/óra(ami szerinted majdnem duplája a 2000nek:rolleyes:) ami most már csak 2340 óra. :D

Közelítünk a 2000-hez.;) Aminek amúgy nem örülök de ez sokkal reálisabb sajnos:oops:

Mindezt úgy, hogy nem tudom mi az igazság. :D:D:D
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
4 566
8 429
113
Viktor - B+ -, drága a Trump-telefon díjszabása. Nem lehetett volna inkább Meteor-ost telefonálni. Ahhoz nem kell engedély!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator