[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
20 451
72 950
113
Ja, megtaláltam... Youtube/Harckocsi1988/Közösség menüben. Csak annyit tennék hozzá, hogy a 4 képen négy különböző sisak van... bár az első ráadásul egy pixelhalmaz. A második a Striker, a harmadik a Cobra és a negyedik szerintem Targo...
A valós, rendszeresítésre kerülő sisak nincs még, hiszen a nyilatkozatok alapján az még fejlesztés alatt van.
Az a csatorna továbbra is elég tré.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
13 685
34 808
113
Ja, megtaláltam... Youtube/Harckocsi1988/Közösség menüben. Csak annyit tennék hozzá, hogy a 4 képen négy különböző sisak van... bár az első ráadásul egy pixelhalmaz. A második a Striker, a harmadik a Cobra és a negyedik szerintem Targo...
A valós, rendszeresítésre kerülő sisak nincs még, hiszen a nyilatkozatok alapján az még fejlesztés alatt van.




Akkor vaklárma volt.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 809
62 111
113
Nem tudom, hogy melyik topikban volt téma, itt vagy a másik Gripenben.


A HMD-system called Cobra is operational with the current Gripen C/D. For Gripen E, the Swedish Air Force and the Brazilian Air Force will use a HMD called Targo. With the Targo HMD, Gripen pilots will, among other features, get night cueing and display capabilities. The Targo system will be manufactured and supplied by the Brazilian company AEL Sistemas (AEL).


Ez alapján sanszosan a C/D-hez nincs Targo.
Cobra (Striker 1)a svèdek sem hasznàltàk szèleskörűen mert nem voltak megelègedve vele amennyire tudom.
Szóval akkor Striker 2 lesz?

Ha jól látom / értem, akkor ebben NVG be van építve és azt vetíti ki, a Targo esetén meg fel kell tenni külön.

De bevallom HMD-k terén óriási lyukak vannak tudásomban.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha jól látom / értem, akkor ebben NVG be van építve és azt vetíti ki, a Targo esetén meg fel kell tenni külön
Igen a Striker ennyivel több mint az Izraeli / USA sisakok (kivéve az F-35 Gen III sisak)
Erre éjszaka nem kell külön NVG t felrakni.
Az izraeli sisakok közül az új X Sight lesz ilyen integrált NVG megoldású, de fájdalom, az csak helikoptetekbe lesz jó.
A Striker II ára arányban áll a tudásával. Az F35 disak után ez a második leg drágább
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 643
22 236
113
Nem tudom, hogy melyik topikban volt téma, itt vagy a másik Gripenben.


A HMD-system called Cobra is operational with the current Gripen C/D. For Gripen E, the Swedish Air Force and the Brazilian Air Force will use a HMD called Targo. With the Targo HMD, Gripen pilots will, among other features, get night cueing and display capabilities. The Targo system will be manufactured and supplied by the Brazilian company AEL Sistemas (AEL).

Ez alapján sanszosan a C/D-hez nincs Targo.
Cobra (Striker 1)a svèdek sem hasznàltàk szèleskörűen mert nem voltak megelègedve vele amennyire tudom.
Szóval akkor Striker 2 lesz?

Ha jól látom / értem, akkor ebben NVG be van építve és azt vetíti ki, a Targo esetén meg fel kell tenni külön.

De bevallom HMD-k terén óriási lyukak vannak tudásomban.
Mar vegigmentunk ezen. Elbit adta a Targo 2 alapjan az E-hez is a HMDt, ezt 2016-ban megrendelték:


Ugyanakkor a BAE állítása szerint a Striker II az általuk szállított Striker I EF és Gripen C/D tapasztalatai alapján készült, és máshol "open system" cimszoval alapból kb bármihez illeszthetőnek tartjak...


A svédeket ismerve 99.99% inkább ugyanazt a rendszert illesztik ugyanahhoz a support systemhez mindenhol, szoval az Eben előre gondolkodva az Elbite lenne a logikus a C/D-hez nalunk is, hacsak valami politika felül nem írja (a svédeknek mindegy, mi fizetjük.) Valami modern kell a svédeknek is...
 

Rapesz

Well-Known Member
2021. május 9.
190
553
93
Mar vegigmentunk ezen. Elbit adta a Targo 2 alapjan az E-hez is a HMDt, ezt 2016-ban megrendelték:


Ugyanakkor a BAE állítása szerint a Striker II az általuk szállított Striker I EF és Gripen C/D tapasztalatai alapján készült, és máshol "open system" cimszoval alapból kb bármihez illeszthetőnek tartjak...


A svédeket ismerve 99.99% inkább ugyanazt a rendszert illesztik ugyanahhoz a support systemhez mindenhol, szoval az Eben előre gondolkodva az Elbite lenne a logikus a C/D-hez nalunk is, hacsak valami politika felül nem írja (a svédeknek mindegy, mi fizetjük.) Valami modern kell a svédeknek is...
Egyébként szerintem a Striker II előnye a TARGO II-vel szemben az alapban integrált éjjellátó.
Aztán azt is el tudom képzelni, hogy azért mondták hogy a miénk még fejlesztés alatt van, mert a TARGO II-be is éppen ezt a dolgot faragják éppen bele izraelben... :)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 643
22 236
113
Egyébként szerintem a Striker II előnye a TARGO II-vel szemben az alapban integrált éjjellátó.
Mennyiben előnye, ha sokkal drágább és végül ugyanazt nyújtja? (Nem tudom, csak feltetelezem.)
Aztán azt is el tudom képzelni, hogy azért mondták hogy a miénk még fejlesztés alatt van, mert a TARGO II-be is éppen ezt a dolgot faragják éppen bele izraelben... :)
Nem, szerintem inkább a zsidók - okosan - sporoltak és a szokasos felcsatolható módra oldották meg - ha megnezed, szerintem latszik is rajta:

DJHMCS_Day_Nigh_t800y.jpg


Amúgy faszantos kis rendszer az Elbite, meg PiP is csinal a celzopod kepere és hasonlók:

 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

Rapesz

Well-Known Member
2021. május 9.
190
553
93
Mennyiben előnye, ha sokkal drágább és végül ugyanazt nyújtja? (Nem tudom, csak feltetelezem.)

Nem, szerintem inkább a zsidók - okosan - sporoltak és a szokasos felcsatolható módra oldották meg - ha megnezed, szerintem latszik is rajta:

DJHMCS_Day_Nigh_t800y.jpg
Szerintem a lényeg látszik a képeken amit linkeltél. A Targo-nál az éjszakai módban az extrán/külön felszerelt éjjellátó csak a szem előtti terülen működik, míg a Striker II-nél az éjszakai és a nappali üzemben is ugyanaz a 40 fokos látótér marad, teljes funkcionalitással. Tehát éjszaka sem egy csövön nézel ki... ami szerintem sok előnyt jelenthet... így kívülállóként mondom.
Amit linkeltél az nem a Striker II egyébként, hanem a JMCS...

A Striker II-ről itt találsz videót:
LINK

STRIKER II:
Integrated night vision All the capability, all the time
Striker II features a high-performance, digital night vision camera in the helmet, creating a truly 24/7 capable HMD with no need for heavy, obtrusive night vision goggles. The night view is captured by our integrated camera, processed and projected onto the inside of the visor — showing the pilot a digital image in real time. With this seamless day-to-night capability, there is no trade-off between situational awareness provided by the visor-projected display and the utility of the night vision goggles.

90
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and kamm
T

Törölt tag 1586

Guest
Egyébként szerintem a Striker II előnye a TARGO II-vel szemben az alapban integrált éjjellátó.
Aztán azt is el tudom képzelni, hogy azért mondták hogy a miénk még fejlesztés alatt van, mert a TARGO II-be is éppen ezt a dolgot faragják éppen bele izraelben... :)
Mint fent...u.erről volt szó.
Amúgy az integrált NVG nek számos előnye van:
  • katapultálásnál a felcsatolható NVG halálos veszély. Olyan csat kell hozzá ami katapultálásnál kiold. Ha nem old ki eltöri a pilcsi nyakát
  • repülés közben a felcsatolt NVG előre viszi a sisak súlypontját és nagy G erőknél roppant kellemetlen nyakizom munka a sisakot célon tartani
  • a szuk pilota fulkeben nehezebb a felcsatolt NVG gel mozogni
  • a felcsatolt NVG látószöge kicsi. Csőlátás van vele
  • az integrált NVG képét mielőtt a pilóta szemébe vetítik feldolgozzák, kombinaljak és egy javított képet vetítenek a pilóta elé
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 809
62 111
113
Meg az integrált NVG tud kép a képben funkciót is.
De nálam amiatt tetszik, hogy a súlypontja miatt még kicsivel nagyobb tömeg esetén is - lövésem sincs hány kilósak ezek - sokkal elviselhetőbb a viselése és biztonságosabb is.

Igazság szerint az egész sisakcélzó és sisakdisplay fejlődése egy jó téma, a '60-as évektől napjainkig.
Lehetne egyszer erről is egy videó.
Valamikor..
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Igazság szerint az egész sisakcélzó és sisakdisplay fejlődése egy jó téma, a '60-as évektől napjainkig.
Lehet hogy kicsit regebben kell kezdeni...:)

Albert Bacon Pratt, of Lyndon, Vermont. During the height of World War I, between 1915 and 1917, Pratt was awarded a series of U.S. and U.K. patents
(Marshall, 1989), for an “Integrated Helmet Mounted Aiming and Weapon Delivery System” for a marksman
00020_psisdg9470_94700T_page_2_1.jpg

https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.452.4762&rep=rep1&type=pdf
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 643
22 236
113
Mint fent...u.erről volt szó.
Amúgy az integrált NVG nek számos előnye van:
  • katapultálásnál a felcsatolható NVG halálos veszély. Olyan csat kell hozzá ami katapultálásnál kiold. Ha nem old ki eltöri a pilcsi nyakát
Hogy torne mar el a nyakat? :D Micsoda irgalmatlan zoldseg ez mar megint...

A linked egy BAE promo oldalra mutat, egy szo nincs arrol, hogy nehez (??) lenne az Elbit NVGje (ami amugy valoszinuleg eleve dekakban merheto.)

  • a szuk pilota fulkeben nehezebb a felcsatolt NVG gel mozogni
Mitol lenne "nehezebb"? Vagy elfer, vagy nem. Ha nem, akkor nem jo a sisak.

  • a felcsatolt NVG látószöge kicsi. Csőlátás van vele
Ez valosnak tunik a videok alapjan, igen.

  • az integrált NVG képét mielőtt a pilóta szemébe vetítik feldolgozzák, kombinaljak és egy javított képet vetítenek a pilóta elé
Az Elbite meg azon keresztul is integralt kepet csinal, szoval itt zero kulonbseg van.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
15 643
22 236
113
Meg az integrált NVG tud kép a képben funkciót is.
Ott a video, az Elbite is.

De nálam amiatt tetszik, hogy a súlypontja miatt még kicsivel nagyobb tömeg esetén is - lövésem sincs hány kilósak ezek - sokkal elviselhetőbb a viselése és biztonságosabb is.
Nem latom be, mitol lenne kevesbe "biztonsagos" barmelyik, de tomegre biztosan szinte tokugyanaz lehet mindketto.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
27 765
51 858
113
Évente átlagosan 100-120 órát repülnek a Gripen pilóták. A NATO elvárás 180 óra és abból max 40 óra lehet szimulátor.

Ez különösen akkor vicces, ha tudjuk, hogy az F-35 a finneknél azzal a "király" konstrukcióval nyert, hogy évi 9000 órát tartalmaz a szerződés.
Azaz 140 óra per gép.
Én azért reménykedem benne, hogy a finn légierőnél számolnak némi fluktuációra is, és nem 64 pilótára épitik fel a légvédelmüket.... o_O
Mondjuk vicces lesz amikor a tartalék emberek alól elfogy a kirepülhető óra...:rolleyes::D
Ugyanezen logika szerint akkor mennyi pilótánk van, ha egy évben összesen 2000 órát repül a 14 Gripen?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
17 165
29 253
113
Ugyanezen logika szerint akkor mennyi pilótánk van, ha egy évben összesen 2000 órát repül a 14 Gripen?
Háát valahol 24-26 körül lehet. A vezérörnagy azt mondta, hogy nálunk is csak olyan 100-120 óra között tolnak a pilóták.
De a 2000-et honnan vetted? Jelenleg a szerződés szerint 32800 óra van 10 évre. Azaz 3280 órára jön ki a évente.
 

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
Háát valahol 24-26 körül lehet. A vezérörnagy azt mondta, hogy nálunk is csak olyan 100-120 óra között tolnak a pilóták.
De a 2000-et honnan vetted? Jelenleg a szerződés szerint 32800 óra van 10 évre. Azaz 3280 órára jön ki a évente.
Nekem úgy rémlik hogy ez a 32800 óra tartalmazza az erdeti bérelt óraszámot is.(szerintem ez az óraszám 2006-2026 időszakra szól)


"A szerződésmódosítás terve szerint a 2016-ban lejáró szerződés tíz évvel, 2026-ig hosszabbodik meg. Mint Hende Csaba a találkozót követő sajtótájékoztatón bejelentette, „a szerződés aláírása esetén jelentős mértékű – nettó 49, bruttó 63 milliárd forint – megtakarításról beszélhetünk. A 2026-ig számított összköltség 45 százalékos növekedésével 95 százalékos repültóra-növekedést érünk el, s emellett az ajánlat a kiképzést is tartalmazza”. Azaz ha jól követjük az elmondottakat, akkor az újabb 10 évnyi bérlet és az eddigi, 10 évre leszerződött 16 800 repült óra mellé újabb 95 százalék, azaz összesen 32 800 óra (plusz a gépek karbantartását, a típusra kerülő hajózók szükséges képzését is) nem még egyszer annyiba, hanem csak 45 százalékkal kerül többe"
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
17 165
29 253
113
Nekem úgy rémlik hogy ez a 32800 óra tartalmazza az erdeti bérelt óraszámot is.(szerintem ez az óraszám 2006-2026 időszakra szól)


"A szerződésmódosítás terve szerint a 2016-ban lejáró szerződés tíz évvel, 2026-ig hosszabbodik meg. Mint Hende Csaba a találkozót követő sajtótájékoztatón bejelentette, „a szerződés aláírása esetén jelentős mértékű – nettó 49, bruttó 63 milliárd forint – megtakarításról beszélhetünk. A 2026-ig számított összköltség 45 százalékos növekedésével 95 százalékos repültóra-növekedést érünk el, s emellett az ajánlat a kiképzést is tartalmazza”. Azaz ha jól követjük az elmondottakat, akkor az újabb 10 évnyi bérlet és az eddigi, 10 évre leszerződött 16 800 repült óra mellé újabb 95 százalék, azaz összesen 32 800 óra (plusz a gépek karbantartását, a típusra kerülő hajózók szükséges képzését is) nem még egyszer annyiba, hanem csak 45 százalékkal kerül többe"
Dehogy!
Az aktuális szerződések mindig 10 évre szólnak.
Most nem a pénzügyi rész a kérdés, hanem hogy 10 évre mennyi a keret.
Tehát max. 2016 és 2026 közötti intervallumra kell leosztani a 32800 órát.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
3 593
6 816
113
Dehogy!
Az aktuális szerződések mindig 10 évre szólnak.
Most nem a pénzügyi rész a kérdés, hanem hogy 10 évre mennyi a keret.
Tehát max. 2016 és 2026 közötti intervallumra kell leosztani a 32800 órát.
Emlékeim szerint megegyeztek arról is, hogy az előző 10 évben lenem repült óraszámot is elröpülhetik.
De nemtudom az ebben benne van e.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
27 765
51 858
113
Háát valahol 24-26 körül lehet. A vezérörnagy azt mondta, hogy nálunk is csak olyan 100-120 óra között tolnak a pilóták.
De a 2000-et honnan vetted? Jelenleg a szerződés szerint 32800 óra van 10 évre. Azaz 3280 órára jön ki a évente.

Nekem úgy rémlik hogy ez a 32800 óra tartalmazza az erdeti bérelt óraszámot is.(szerintem ez az óraszám 2006-2026 időszakra szól)


"A szerződésmódosítás terve szerint a 2016-ban lejáró szerződés tíz évvel, 2026-ig hosszabbodik meg. Mint Hende Csaba a találkozót követő sajtótájékoztatón bejelentette, „a szerződés aláírása esetén jelentős mértékű – nettó 49, bruttó 63 milliárd forint – megtakarításról beszélhetünk. A 2026-ig számított összköltség 45 százalékos növekedésével 95 százalékos repültóra-növekedést érünk el, s emellett az ajánlat a kiképzést is tartalmazza”. Azaz ha jól követjük az elmondottakat, akkor az újabb 10 évnyi bérlet és az eddigi, 10 évre leszerződött 16 800 repült óra mellé újabb 95 százalék, azaz összesen 32 800 óra (plusz a gépek karbantartását, a típusra kerülő hajózók szükséges képzését is) nem még egyszer annyiba, hanem csak 45 százalékkal kerül többe"

Dehogy!
Az aktuális szerződések mindig 10 évre szólnak.
Most nem a pénzügyi rész a kérdés, hanem hogy 10 évre mennyi a keret.
Tehát max. 2016 és 2026 közötti intervallumra kell leosztani a 32800 órát.

Emlékeim szerint megegyeztek arról is, hogy az előző 10 évben lenem repült óraszámot is elröpülhetik.
De nemtudom az ebben benne van e.

 
  • Tetszik
Reactions: hollywood and Ocses

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
Ez alapján akkor kevesebb mint 20 pilóta repüli a Gripeneket aktívan egyedül ha tényleg évi 2000 óra,és ez a 100-120 óra/ pilóta átlag van.(ezen kívül még lehet pár átképzés alatt illetve csak szimulátoron repülő és átképzésre/kiképzésre váró "tartalék" pilóta) De ez az következtetésem a fenti információkból.