[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Ha 2024-ben megérkezett volna a 4 gép, akkor 2026 márciusáig 2 év alatt kb. 1000 órát repülhettek volna. Azaz igy sem lett volna kirepülve a 2026-ig vett repült idő. Mivel a +4000 órát a az összetört gépek pótlása után vették, biztos hogy nem a balesetek miatti repülési tilalom miatt halmozódott fel a le nem repült idő. Persze az is lehet hogy rosszul emlékszem valamelyik számra vagy nem is 30 ezer óránál tartanak most és akkor már össze is dőlt a kis elméletem....
Az első 10 évben közelében nem voltunk az eredeti 16800-as óraszámak. Az új szerződést nem azért írták alá, mert elfogyott a keret (a szerződés egyik változása is az volt, hogy továbbvihető legyen a fel nem használt keret), hanem mert véget ért a szerződés időtartama. És akkor ehhez add még hozzá a leállított kiképzési időszakot. A balesetek óta egész biztosan nem 2000 órát repked el a flotta évente, hanem jóval többet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Az első 10 évben közelében nem voltunk az eredeti 16800-as óraszámak. Az új szerződést nem azért írták alá, mert elfogyott a keret (a szerződés egyik változása is az volt, hogy továbbvihető legyen a fel nem használt keret), hanem mert véget ért a szerződés időtartama. És akkor ehhez add még hozzá a leállított kiképzési időszakot. A balesetek óta egész biztosan nem 2000 órát repked el a flotta évente, hanem jóval többet.
2012-ben volt az a szerződésmódosítás, ami lehetővé tette hogy 2016 utánra átvigyék az addig le nem repült időt. Hende valószínűleg úgy számolt hogy ezért lesz bőven elég 2026-ig a 32.800 óra. De a lemaradást kb 2018-ra ledolgozták és ezért kellet venni a plusz órákat, hogy maradjon még elég 2026-ig. Legalábbis ez volt a "hivatalos" indoklás. Kb. 2020-ig többször is bejelentették a repült összóraszámokat, így elég jól lehetett követni hogy kb. hol tart a flotta.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
De a lemaradást kb 2018-ra ledolgozták és ezért kellet venni a plusz órákat, hogy maradjon még elég 2026-ig. Legalábbis ez volt a "hivatalos" indoklás. Kb. 2020-ig többször is bejelentették a repült összóraszámokat, így elég jól lehetett követni hogy kb. hol tart a flotta.
...és pont ez az, ami mutatja, hogy jelentősen emeltek a pilóták kiképzési óraszámain a balesetek következtében is.
2018 óta volt 2 BAP, és 2025-ben megint megyünk.
Az egész hiszti onnan indult, hogy nem repülnek eleget a Gripen pilótáink.
Az utolsó BAP-on 304 óra ment a 4 gépbe 3 hónap alatt.
Ebben a tempóban a 14 gépünk összesen egy év alatt több mint 4200 órát repült volna.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
...és pont ez az, ami mutatja, hogy jelentősen emeltek a pilóták kiképzési óraszámain a balesetek következtében is.
2018 óta volt 2 BAP, és 2025-ben megint megyünk.
Az egész hiszti onnan indult, hogy nem repülnek eleget a Gripen pilótáink.
Az utolsó BAP-on 304 óra ment a 4 gépbe 3 hónap alatt.
4 hónap alatt.
Ebben a tempóban a 14 gépünk összesen egy év alatt több mint 4200 órát repült volna.
4 gép 4 hónap 304 óra => 14 gép 12 hónap 3192 óra.
De nem repültek ennyit, mert eközben itthon meg az alatt a 4 hónap alatt szinte semmi nem történt, mert a 4-5 gép kinn volt a Baltikumban, 2+2 gép a hazai készültség, a többi gép meg általában kisebb időszakos karbantartáson volt hogy tudják a baltikumi gépeket váltani. Ezért kellett a +4 gép, ami az elcsúszott megrendelés miatt a következő balti kitelepülésre pont nem fog még ideérni, így még 2025-ben sem oldja meg ezt a problémát. Ráadásul svédországi éleslövészet is lesz 2025-ben, ha jól emlékszem.